mmmama's

Discussie in 'De mama's' gestart door zeehondje, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij heeft er duidelijk zelf geen last van gehad, van de nachtelijke geluiden Liesben! Ziet er vrolijk uit! Was het wandelen een beetje te doen met de kinderwagen vandaag? Ik ging er eigenlijk van uit dat het niet zou gaan met al die sneeuw. Hier ligt behoorlijk wat namelijk!
    Heb ook wel eens gezien dat er allerlei geluidjes uit Pim kwamen terwijl hij gewoon sliep. Geen idee vanaf wanneer ze kunnen dromen. En wat zouden ze dan dromen????

Hoe is het afgelopen met de rijstebloem Zeehondje? Nog iets gemerkt? Lastig soms als de fles de ene keer wel leeg gaat en de andere keer niet. Het is soms best zoeken he, wat de beste hoeveelheden nou zijn?!

Stacey nog erg verkouden Vlinder? Zielig he als je het zelfs door de babyfoon kunt horen. Soms zou je ze willen uitleggen dat ze gewoon hun mond open moeten houden zodat ze beter kunnen ademen, of dat ze even moeten snuiten. Maarja, daar kunnen ze nog niet zoveel mee....

Leuk om de nieuwe foto's te zien Wennes!

Pim was supergezellig dit weekend! Heb echt van hem genoten. Hij is zo vrolijk en maakt zoveel geluiden! Ik moet ook erg om zijn beteurterde gezicht lachen elke keer als zijn eten op is, of het nu melk, pap, fruit of groente is.
    Hij heeft vandaag drie keer in bed gelegen, steeds ongeveer een uur. Hij zal niet steeds alle tijd geslapen hebben maar hij ging zonder mopperen liggen en op af en toe een vrolijk geluidje na hebben we niets gehoord! Fijn dat het zo ook kan!

Soldaat van Oranje was erg mooi trouwens. Indrukwekkend.....

Deze week voor het eerst weer werken (halve dagen), Pim een derde dag erbij naar de kdv en verder is het.......helmpjesweek! Woensdag gaan we eraan geloven. Ben ontzettend benieuwd!

2. Liesben

Liesben Niet meer actief

Mooi he Peppers, soldaat van oranje? Ik vond het indrukwekkend. Ik ben ik augustus geweest. Ik was toen 7 maanden zwanger en hij reageerde toen wel heel erg op de harde muziek! Ik heb 3 dagen pijn in mijn rib gehad van zijn geschop :)

3. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Even snel;
    Half zakje gebruikt in fles van 180/6. Best veel dus ja.
    Ze heeft wel een poepluier gehad, maar ze had vrijdag voor het laatst gepoept, dus dat is niet zo raar.
    Wel twee à drie uur later wel een paar keer gespuugd. We wachten nog naar even met vaker geven denk ik.

4. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Even vertellen hoor;
    Net wilde ze echt niet gaan slapen. Steeds maar weer huilen. Speen erin, speen eruit. Zelfs zelf eruit trekken en op de grond gooien, haha. Stond op het punt om haar er dan nog maar even uit te halen. Toch nog een keer de speen erin, licht uit gedaan en op haar kamer erbij gaan zitten. In een paar minuten was ze vertrokken. Dat geeft zo'n fijn gevoel. Dat jou bijzijn haar tot rust brengt!

5. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Wat een supervrolijke foto, Liesben!

Rijstebloem: wel al in huis maar nog niet mee begonnen. Wij logeren de hele week bij mijn ouders, dat is al genoeg gedoe even...!

(maar over een weekje heb ik wèl een mooi huis... Werd tijd: eindelijk geen kaal hout meer, na vijf jaar...

Peppers: Vandaag eerste werkdag... En...? Ik hoop dat Pim de slag weer te pakken heeft, qua slapen...

Zeehondje: ja leuk om te merken hè, dat ze echt al aan je gehecht raakt....!

Wennes: wow die kleine van jullie is ook al een echt mensje aan het worden zeg! Lekkere bolle wangen...

6. Liesben

Liesben Niet meer actief

Hier net weer bezoek gehad van de fysiotherapeute. Eelco doet het voor een kindje met Down heel goed, maar ze merkt wel dat hij wat achter ligt op de kindjes zonder Down, met name wat betreft het optillen van het hoofdje en zijn buikspieren. Wel ziet ze dat hij vooruit is gegaan en heel gemotiveerd is. Ze gaat nu iets vaker komen om te kijken of we de "achterstand" wat in kunnen halen of in ieder geval beperken!

7. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Neeeee heel mijn reactie kwijt:x

8. butterfly0511

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    @liesben: jullie eelco is gewoon een kanjer en jullie doen het super goed. Fijn dat de fysio extra gaat komen, ben benieuwd.

@mmiiir: heerlijk over een weekje mooi huisje:)
    En je nu lekker laten verwennen door je ouders;). Begin je met de rijstebloem als ze 4 mnd is?

@peppers: hoe is je eerste werkochtendje bevallen? En Pim vandaag weer goed aan het slapen? Spannend hoor woensdag.

@zeehondje: heerlijk gevoel hè dat zon kleintje je zo nodig heeft.

@vlinder: leuke zondagmiddag gehad bij jullie vrienden.

Hier slaapt ons meisje sinds 2 dgn ook snachts ook op dr eigen kamertje. Overdag sliep ze daar al maar snachts nog bij ons op de kamer. Ze doet het gelukkig heel goed. Wel moet ik ze de laatste 4 dgn steevast wakker maken voor dr laatste fles;)

Hopelijk heb ik nu weer overal op gereageerd

9. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Oh, da's altijd zo balen hè Wennes.. daarom mijn tip: bij lange reacties altijd word gebruiken!

Nu de bevalling toch wel schijnt te naderen.. :$ .. steeds meer vragen of we wensen voor kraamcadeautjes hebben. Ik had bedacht van mijn opa wel een wipstoeltje te willen vragen. Jullie raden het al: welk wipstoeltje hebben/hadden jullie en is deze goed bevallen?

10. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    #890 Peppers, 6 feb 2012
    Laatst bewerkt: 6 feb 2012
    Jessie, nog 4 dagen! Wat spannend. Doet weer even 6,5 maand terug denken.....
    Hoe gaat het met je? Hou je het nog even vol? Hou ons op de hoogte en kom maar snel mee schrijven over je nu nog onbekende wonder!
    Wipstoeltje hier de Chicco I feel. Bevalt goed! Zit een leuk speeltje en muziekje bij.

Toch maar naar haar eigen kamer Wennes? Wat was de aanleiding om dat nu te doen? Wij hebben Pim al na 3 weken naar zijn eigen kamer verbannen trouwens, hij maakte zoveel geluid in zijn slaap dat we er zelf niet van konden slapen...

Eelco doet het dus goed maar wellicht wat langzamer volgens fysio? Blijft ws lastig om nu al te bepalen aangezien de verschillen op deze leeftijd sowieso heel groot zijn. Pim kan bv ook zijn hoofd nog niet lang omhoog houden bij buikligging terwijl een kind van 3 mnd volgens onze fysio dat een half uur moet kunnen. Pim kan dat met 6,5 maand misschien 5 minuten en dan valt zijn hoofd weer neer. Ik begrijp wel dat de ontwikkeling van Eelco gezien zijn Down extra nauwlettend wordt gevolgd maar gezien dit voorbeeld lijkt me dat ook wel betrekkelijk. Maar natuurlijk wel heel goed om op tijd te oefenen en hem te stimuleren, zeker als hij zelf ook leergierig is!

Fijn dat het gelukt is gisterenavond Zeehondje. Inderdaad mooi als jouw aanwezigheid zo'n verschil kan maken. Stiekem vind ik het ook best wel fijn als Pim een pruillipje trekt en in mij kruipt als bv de buurman hem aanspreekt....Voelt bijzonder om de veilige haven te zijn!

Hoe bevalt het bij je ouders Mirr? Ik hoop wel dat je katten vannacht naar binnen kunnen? Het wordt koud!

Werk ging wel goed vandaag. Moest een eind rijden (125km heen en ook weer 125km terug) en heb op het werk ook veel gezeten dus voel mijn rug wel. Maar het was wel weer prettig om te ervaren hoe het ook weer is als je hersenen een beetje geprikkeld worden....Tegelijkertijd ben ik blij dat ik nog rustig aan mag doen.
    Pim heeft het verder om de KDV prima gedaan, al kwam hij erg moe binnen. Papa levert hem altijd af in een soort verzamelgroep om 07:30 en dan komt de leidster van zijn eigen groep hem om 08:00 halen. In dit geval kwam dus een invaller hem halen. Zij heeft vervolgens niet in het schriftje gelezen en wist dus niet dat hij vanaf 05:15 al wakker was, kletsend in zijn bedje. Hij werd al snel dus erg huilerig maar ze dacht dat hij honger had maar na het fruithapje bleef hij maar huilen. Hij is vervolgens veel te laat in zijn bed gestopt, toen zijn vaste leidster rond 10:00 kwam, die wel doorhad dat hij gewoon vreselijk moe was! Dat soort dingen vind ik dan wel weer jammer. Lees dan even het schriftje....

Hoor weer veel gehoest door de babyfooon trouwens! Was een paar dagen over maar lijkt weer terug? Zo zielig..

11. butterfly0511

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    @peppers: vond het wiegje wat aan de krappe kant worden, haar armpjes kwamen er bijna buiten en ook ik werd steeds wakker van alle geluidjes. En aangezien ze overdag goed in dr bedje slaapt dacht ik eens kijken wat ze s'nachts doet. Daar ligt ook een veel beter matrasje enzo in.

12. butterfly0511

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    @vlinder: lees net dat jij ook in het Ez liep. Geweldig team hè.

13. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Jessie:

Deze heb ik... Fee kreeg hem voor sinterklaas van opa en oma.
    Ik vind het een beetje "raar" dat het "riempje" vrij groot is: ze valt er niet uit hoor, maar het zit nu, terwijl ze al 4 maanden is, nog steeds heel ruim.
    Verder vind ik het ook een beetje onhandig dat haar voetjes al precies over de rand van de wipstoel heen komen, waardoor ze in een "wip" haar sokjes weet uit te trekken met behulp van de stang van de wipstoel.
    Klinkt heel negatief maar ik dacht: ik geef even mee waar je op kunt letten. Geen idee of andere wipstoeltjes dit ook hebben, heb me er nooit zo in verdiept.
    Fee zit er ook nooit langer dan een half uurtje in omdat het voor de motorische ontwikkeling niet zo goed zou zijn: minder bewegingsvrijheid. Maar wél heel handig als ik bezig ben ik de keuken, bijvoorbeeld!!!

Prenatal Wipstoel luxe animals Blauw

Wat wel handig is, is dat het stoeltje verschillende "standen" heeft, van halfzittend tot bijna liggend...

Slim dat je hier die vraag stelt trouwens, had ik ook veel moeten doen bij de ervaren mamma's...

Liesben: "vliegen" is echt heel goed voor de ontwikkeling van de spiertjes, net zoals samen gymmen door hem om je onderbenen te leggen. Ik leg haar heel vaak op mijn onderbenen terwijl ik mijn buikspieren train (nog lang geen strakke buik, maar wel weer een kilootje dichterbij mijn streefgewicht...)

Peppers: fijn dat het werk goed ging... En ik herken wat je zegt over dat het prettig is om met je hoofd bezig te zijn af en toe!
    Vervelend zeg, dat ze niet even goed nadenken bij het kdv!!!! Zou ik echt een beetje p*ssed van worden...

Wennes: ik lig nu weer samen met Fee, deze week, bij mijn ouders. Inderdaad hoor je dan weer ieder geluidje. Vanmorgen wel weer gezellig trouwens: wakker gekletst door Fee. Maar het half uur daarvoor was ze een beetje erg onregelmatig aan het ademen, dan wacht je echt op iedere ademhaling uit angst dat ze ophoudt. Ik in ieder geval wel...
    Waarom heb je haar zo lang op jullie kamer gelaten? Toch wel gemakkelijk?

Tja die arme poezen van mij... Ze kunnen in de tuinkamer (sjiek woord voor verbouwde garage, maar wel met verwarming). Maar die deur is dus wél open omdat ze er anders niet in- en uit kunnen. En tja.. 't vriest behoorlijk...

Nog vier nachtjes afzien en we hebben een mooi huis!!!

Oh ja: Wennes, ik begin inderdaad met rijstebloem als ze 4 maanden is. Hoorde laatst iets over niet te grote voedingen geven omdat het maagje dan groot wordt, waardoor ze misschien wat dik zou kunnen worden. En de laatste tijd wordt er steeds meer bekend over dat dikke baby's ook eerder overgewicht krijgen als ze ouder zijn.
    Bovendien spuugt Fee nog steeds best veel. Als ze naar het kdv is geweest, heeft ze bijna altijd een ander truitje aan omdat ze zoveel gespuugd heeft. Ben dus een beetje huiverig met haar te grote voedingen geven, dan kan ik beter een kleinere maar calorierijkere voeding geven...

14. Liesben

Liesben Niet meer actief

Mirr, ik durf hem niet goed op mijn onderbenen te leggen, daar is hij gewoon nog te onstabiel voor! En als die 7 kilo en een beetje ineens gaan vallen....
    We oefenen nu met het boxkleed op de eettafel. Ik kan er dan goed voor gaan zitten en hem stimuleren/helpen.

Ik ga hem straks naar oma brengen voor zijn tweede logeerpartijtje! Wij gaan vanavond naar Sting in de HMH.

15. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Goedemorgen allemaal !

Vlinder, ben benieuwd naar het antwoord op je vraag. Hier was het laten staan van voeding de reden dat we naar 3 flessen zijn overgestapt. CB zei wel dat ze dan voldoende de groentehap moeten eten omdat die dus een fles vervangt.

rijstbloem: hier 2,5 a 3 schepjes op 180/6 voor de avond (19.00 uur). Nu is ze op een leeftijd dat ze er aan toe is om de eerste fles als pap met n lepeltje te krijgen, alleen meestal krijgt ze die fles al om 6.30 en slaapt daarna nog tot 7.30/8.00. Dan ga ik geen pap met een lepeltje geven.. ;)

Peppers, wat fijn dat het werken leuk was. Maar jee wat moet jij ver rijden zeg! Was dat altijd al zo? Lijkt me met jouw rug al heel wat om uberhaupt naar je werk en terug te komen...?

wipstoel: ik heb de nuna leaf. Toen er nog geen speelboog bij te krijgen was baalde ik dat ik niet een gewone had gekocht, maar nu is de speelboog ook te krijgen dus die heb ik natuurlijk meteen besteld :D en nu vindt ze het ook weer leuk in dat stoeltje :)

wel spannend he jessie :) hopelijk komt jouw beebje heel gauw nu..

liesben: hele mooie foto zeg! En fijn dat Eelco het goed doet. Hij ziet er in elk geval ook lekker vrolijk uit!

hier: vannacht eindelijk weer eens doorgeslapen (4e keer in totaal? god wat is doorslapen dan lekkerrrrr). Had een slechte nacht verwacht want gisteren heeft ze ontzettend over gegeven toen ik met haar in het winkelcentrum was, zo zielig! Alles zat onder t/m de hoes van de maxicosi (wel handig, die hoes, trouwens ook n leuk kraamkadootje, wel prijzig, rond de 90 euro: google maar eens op hagou originals. Ik krijg altijd veel complimentjes over mijn mooie hoes :D en hij is heerlijk voor Annelynn, lekker warm en zacht)

16. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    oh en willen jullie mee stemmen voor baby vd maand babietje Aylin? Is van het augustus mama's topic :D echt n cutie en ik heb beloofd wat stemmen te werven hihi

17. butterfly0511

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    @jessie wij hebben de domoseat, is meer een zitzak. Ik vind het een fijn ding. Je kunt het ook 'vormen' naar zitten of liggen.
    Succes met debevalling, wordt wel heel spannend nu.

@mmiiir ja dat wakker gekletst worden is wel heel gezellig:)
    Hier zolang op onze kamer gehouden omdat ik gelezen had dat je de kleine het beste de eerste 6mnd bij je op de kamer kon laten slapen. Maar ik merk dat ik nu echt beter slaap en heb het idee dat de kleine meid ook beter slaapt nu. Sliep heel onrustig al een hele poos.

@peppers dat zijn een hoop kilometers zeg. Wel fijn dat het werken lekker was. Wel slecht van die invaller zeg. Ze kent het kindje niet is des te meer reden om eerst het schriftje te lezen;)

@josjo Aahhh wat zielig dat jullie meisje overgegeven heeft. Maar wel super dat jullie een nacht door hebben kunnen slapen, hopelijk volgen er nog vele want je voelt je meteen een ander mens hè.

@liesben ohh leukkkk, veel plezier vanavond.

18. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    oh en wennes, vergeten te zeggen maar cutie foto's weer :)

19. butterfly0511

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    Thnx, ben ook helemaal verliefd:). Maar wie is dat nou niet op zijn eigen kindje(s);)

20. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wennes: ik heb ook dat advies gelezen dat het het beste is om de baby 6 maanden op je slaapkamer te houden. Ik ken alleen zelf niemand die dat doet/heeft gedaan. Voor je eigen nachtrust en die van je kindje is het vaak toch prettiger om naar de eigen kamer te verhuizen. Wat Mirr ook al zegt: je hoort elke ademhaling en je gaat er toch op letten. Tja, en als ze ook nog uit haar wiegje groeit.....

Mirr: bedoel je dat Feetje op het KDV ook meer spuugt dan thuis? Bij Pim is dat ook het geval maar volgens mij komt dat omdat ze de fles veel te hard schudden (dus veel luchtbellen en daardoor veel spugen). Wij roeren de melk altijd door met een lepel. Klinkt stom maar volgens mij maakt dit echt verschil.

ullie hebben leuke uitjes Liesben! Veel plezier vanaavond!

Josjo: waarom zou je de rijstebloem 's ochtends doen? Is dan toch juist makkelijk om de fles te geven? Wij doen altijd rond 11:00 het bordje pap. Dan heb je de tijd. Het kdv doet het ook gewoon om die tijd.
    Lekker trouwens, doorslapen! Hoera!

Over het KDV: ik zit een beetje met het feit dat zij zeggen dat ze moeite hebben om aan zijn eetschema te voldoen: 09:00 fruit, 11:00 pap, 13:30 groente en 15:30 fles (en dan thuis om 06:30 een fles en om 18:30). Ze vinden het vooral lastig om dit allemaal in de dag te 'proppen. Ik herken dat wel maar meestal lukt het thuis toch wel en een enkele keer als het anders loopt dan laten we een keer de groente zitten. Maar nu krijgt hij dus thuis wel de groente om 13:30 en op het KDV helemaal niet. Maar de adviezen die ik inmiddels ingewonnen heb zeggen wel dat het goed is om in het geval van Pim het eerder genoemde schema aan te houden. Hij is er nog niet aan toe om een fles te laten vallen en heeft de fruit en groente ook hard nodig. Hij huilt nog na elke voeding even omdat hij teleurgesteld is dat het op is, hij is nog zo gretig! En zijn gewicht en lengte vragen ook nog om dit voedingsschema. Ik ga denk ik toch maar de groentehap meegeven en hen vragen om zoveel mogelijk dit wel ook te geven aan Pim. Als het echt niet lukt omdat hij bv andere tijden slaapt dan is het geen ramp als het een keer niet lukt maar dan is het streven in ieder geval wel om het te geven.

Ik moet inderdaad een eind rijden naar mijn werk. Vestiging waar ik voor ben aangenomen is weg en daarom zit ik nu dus zo ver weg. Inderdaad niet best voor mijn rug en nu ik een kind heb vind ik het helemaal niet prettig omdat ik al heel vroeg weg ben (06:15) en hem dan niet zie en met een beetje pech pas thuis kom als hij (bijna) naar bed gaat. Ga eerst re-integreren en kijken wat we kunnen afspreken. Ik streef naar max 2 keer per week daarnaartoe, 1 dag thuiswerken en 1 dag een project hier in de buurt. En daarnaast ook maar verder kijken al is de markt niet zo best op het moment....

Word serieus een beetje zenuwachtig voor het helmpje van morgen. Hoop zo dat hij er niet teveel last van heeft!

Deel Deze Pagina