mmmama's

Discussion in 'De mama's' started by zeehondje, Nov 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Liesben

Liesben Niet meer actief

Gek...zit net ergens te lezen en kom de gevleugelde uitspraak tegen dat als je er nu eens wat minder mee bezig bent, je ws zo zwanger bent..(ging niet over mij hoor :) ). Ik kan me daar nog steeds zo aan ergeren, ook al heb ik inmiddels een kindje. Wanneer snappen sommige mensen nu eens dat zwanger worden tussen je benen gebeurd, niet tussen je oren? *zucht*

2. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

Dec 7, 2008
    2,303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    @liesben, zulke uitspraken blijven gewoon pijn doen, al moet ik dan van mezelf denken dat ze gewoon echt niet beter weten;)

3. Peppers

Peppers Actief lid

Nov 24, 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja maar de nicht van een vriendin van mijn buurvrouw, die haar moeder heeft een dochter en die is spontaan zwanger geworden nadat ze gestopt waren met IVF. Dus......;)

4. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,395
    0
    0
    Brabant
    Ook pijnlijk: oh jij bent alleen. Dus jij wil vast geen kind...

5. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Oh, al die 'goed bedoelde' adviezen. Hhhmmmm...

Peppers, onze fysio zegt dat een kindje van zes maanden het hoofdje een half uur omhoog moet kunnen houden. Wat een verschil! S. houdt dat ook niet vol hoor.

S. was gister helemaal niet lekker bij opa en oma. Steeds naar half uurtje slapen en haar flessen niet leegdrinken. Ook veel jengelen en huilen. Thuis getempt en deze was 38,4. Voor het eerst eigenlijk in haar leventje. Zetpil gegeven en in bed gelegd na de fles. Tien ging ik naar de nagym en heeft ze bijna een uur gehuild, totaan spugen aan toe. Zo zielig. Ze was net een beetje rustig toen ik thuis kwam. Temp was gezakt naar 37,6. Fles gegeven en naar bed. Heerlijk doorgeslapen en vandaag bij andere opa en oma is het weer helemaal goed gegaan.
    Volgens mij had ze toch wel iets last van de rijstebloem. Misschien wat teveel gegeven. Hoelang na het geven kan je een eventuele reactie verwachten? Paar uur? De volgende dag?

Fijne avond nog meiden.

P.s. wij hebben een hele simpele, oude wipstoel van schoonzusje. Weet het merk niet. En ook een doomoo seat (zonder swing).

6. Liesben

Liesben Niet meer actief

Bel ik net even mijn moeder hoe alles was gegaan...heeft Eelco gewoon tot 06:40 uur (!) geslapen. Toen fles gedronken en nu slaapt hij nog.
    Op een of andere manier slaapt hij bij anderen altijd veel meer. Of zij zijn heeeel slaapverwekkend of wij doen iets fout :D
    Vanmiddag moeten we naar het ziekenhuis voor een echo van de heupen en daarna even door naar de KA.
    Ik hoop dat ze daar ook nog even meten/wegen, maar waarschijnlijk wel.

7. josjo

josjo Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    2,757
    156
    63
    Arnhem
    Irritant he liesben, zou lekker zijn als hij dat thuis ook deed... Succes vanmiddag in elk geval!

Zeehondje, een half uur? Nou is annelynn vier weken te vroeg en ik denk dat daar niks meer van te merken is dus misschien dan toch maar dan nog: een half uur is lang hoor? Als ze hier vijf min zo ligt gaat ze al zeuren, nooit gehoord dat dat niet voldoende is...

Hier: ben ziek, lig in bed. Maag doet pijn en darmen rommelen en ben de hele nacht kotsmisselijk geweest en nu nog, bah! Geen verhoging maar gets wat voel ik me belabberd...

Peppers, had jij nou vandaag n afspraak met de helmen dokter? Ben t ff kwijt...

8. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,395
    0
    0
    Brabant
    Meiden, heb eindelijk de HA kunnen bereiken en Fee heeft normale heupgewrichten. Dacht dat al, maar toch fijn als het dan ook echt zo blijkt te zijn...

Josjo: beterschap meid!

Volgens mij heeft PEppers vandaag inderdaad een helmafspraak...

Liesben: jij ook een heupcheck? Zijn daar aanwijzingen voor of wordt Ellco extra doorgelicht als downertje?

Zeehondje: S ziek, zielig zeg! Geen idee trouwens, wanneer je merkt of een kindje last heeft van de rijstebloem. Volgens mij is dat per voedingsmiddel anders omdat het een andere "verteertijd" heeft...?

Peppers: Feetje spuugt denk ik niet meer op het kdv dan thuis. Ze spuugt gewoon best veel. Maar ze heeft er zelf geen last van (of weet het gewoon goed te verbergen) dus ach, wat maakt het uit... Ze krijgt gewoon wat vaker een schoon truitje en mama wast wel weer!

Ik was vandaag even in mijn huis... Zitten die schilder gezellig te roken samen... Pff nou ik hou niet van roken in mijn huis!!! Nog een paar dagen logeren, ik zal blij zijn als ik weer thuis ben in mijn eigen ritme. Ik merk dat het kolven er nu bij in schiet. Normaal kolf ik bijv, 's morgens altijd nadat Fee heeft "ontbeten" om mijn productie extra te stimuleren. Nu dis neit, ikg a echt niet zitten kolven tijdens mijn eigen ontbijt waar mijn ouders bij zijn... Productie loopt daardoor meteen weer terug, stom... :)

Maar ach, we halen de 4 maanden alweer met de bv dus ik zie wel weer!!!

Fijne dag vandaag!

9. Peppers

Peppers Actief lid

Nov 24, 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pim heeft zijn helmpje......
    De eerste foto's ga ik nu in zijn album zetten! Tot nu toe lijkt hij het allemaal wel best te vinden als het op zijn hoofd zit. Reageert er eigenlijk helemaal niet op. Super dus, nu afwachten hoe het opbouwen verder gaat. Hij ligt nu vrolijk te kletsen in zijn bedje (zonder helm nog).

Liesben: succes in het ziekenhuis. Hoop dat alles weer helemaal goed is!

Beterschap Josjo! Balen dat je je zo rot voelt. Annelynn op het kdv zodat je even goed ziek kunt zijn?

Wat een verschillende adviezen/opmerkingen allemaal! Bizar dat de ene fysio zegt 3 maanden en de andere 6. Ik vind het sowiezo vervelend dat de fysio er steeds op hamert dat hij het allang moet kunnen. Ik oefen met hem en verder moet hij zich toch echt zelf ontwikkelen. Ik weet het nu wel, krijg door dat soort opmerkingen alleen maar het gevoel dat mijn kind het niet goed genoeg doet!

Van de rijstebloem kan de reactie vooral zijn dat de darmen en maag er wat op reageren in de vorm van obstipatie volgens mij Zeehondje, verder geen bijzondere reacties. Ik betwijel of wat jij beschrijft van de rijstebloem komt.

Ik kan me er iets bij voorstellen Mirr, dat je het kolven niet graag aan de ontbijttafel bij je ouders doet. Ik vond dat zelf ook altijd iets wat ik liever voor mezelf hield......

10. butterfly0511

Dec 7, 2008
    2,303
    13
    38
    @liesben: zul je altijd zien dat ze ergens anders beter slapen, succes vanmiddag

@josjo: wat kun je je beroerd voelen met een buikgriep hè, heel veel beterschap, hopelijk voel je je snel wat beter.

@mmiiir: zaten ze gewoon bij jou binnen te roken?
    En eindelijk de huisarts te pakken zeg, fijn dat het nu bevestigt is dat alles goed is:)

@peppers: kinderen lijken er gelukkig ook weinig last van te hebben heb ik van moeders gehoord met kindjes met helm ( werk op kdv).
    Leuke foto's, echt een knap mannetje.
    Hopelijk werkt het helmpje snel want zonder is toch het allerfijnste.

Hier vannacht drama nacht. Voor het eerst spuugde ze gisteravond en natuurlijk net toen ze de puckababy al aanhad, dus met gewone slaapzak in bed gelegd nou dat was geen succes;)
    Ze schrikt steeds van dr eigen handjes en haalt steeds speen uit dr mond. Even vind ze dat wel goed want gaat ze op dr handjes sabbelen, maar na een paar minuten zet ze het op een krijsen. Dus zo ruim een uur op en neer gelopen en toen maar bij mij in bed gelegd.

11. josjo

josjo Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    2,757
    156
    63
    Arnhem
    Peppers: het ziet er schattig uit, best hip :) gelukkig heeft hij er zelf geen last van, dat lijkt mij toch t belangrijkste... En hij krijgt er n mooi koppie van, wat wil je nog meer :D. En laat je niet onzeker maken, babies van deze leeftijd liggen gewoon niet n half uur op de buik, althans, geen babies die ik ken :)

Miiir: ze zaten te roken IN jouw huis???? Jeeee je hebt ze toch wel naar buiten gekikt? Of van mijn part in n schuurtje ofzo? Dat doe je toch niet?? Heel vreemd.... Anyways, fijn dat de heupjes goed waren!

Zeehondje, overheen gelezen maar S is ziek? Agossie, beterschap...

Wennes, geen Puck op reserve? Weet niet waar je woont maar heb er anders wel 1 voor je te leen?

Hier: manlief is ook ziek en hij heeft flink koorts er bij (en als mannen ziek zijn is het veeeeeeel erger haha) dus ik lig stoer te doen en zorg voor Annelynn... God wat ben ik misselijk... Tis dat hij t ook heef, anders zou ik haast denken....hihi

12. Liesben

Liesben Niet meer actief

Heupjes waren (zijn) goed, we kregen meteen de uitslag. Eelco had vooraf in een bomvolle wachtkamer even met veel misbaar zijn luier volgepoept, dus hij heeft een goede indruk achtergelaten :)
    Ook bij de KA geen problemen. We hoeven nu pas in sept/okt terug te komen, en dan gaan we ook bij de KNO arts langs.

Oh ja Mirr. die heupecho (en ook de KNO) is allemaal vanwege zijn Down. Nou ja, het zijn weinig belastende onderzoeken dus ach..beter goed nagekeken dan iets over het hoofd zien.

13. Liesben

Liesben Niet meer actief

#913 Liesben, Feb 8, 2012
    Last edited by a moderator: Feb 8, 2012
    Ik vind het een stoere helm hoor Pim :)

En weet je wat ik wel vaak doe...dat vind Eelco wel leuk. Als ik een beetje onderuitgezakt op de bank zit leg ik hem op zijn buik op mijn buik. Dan moet hij zijn hoofd wel optillen wil hij me kunnen zien, en dat begint ie altijd te lachen! En ga ik liedjes zingen of iets om hem maar bezig te houden :)

14. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik vind het trouwens ook wel bijzonder dat die bouwvakkers in je huis zaten te roken Mirr...ik neem aan dat je er wel iets van gezegd heb? Dat doe je toch niet..zomaar in andermans huis? Ze zullen het buiten wel te koud hebben gevonden maar dat is hun probleem denk ik dan...

15. Peppers

Peppers Actief lid

Nov 24, 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    #915 Peppers, Feb 8, 2012
    Last edited: Feb 8, 2012
    Alle heupjes zijn goed vandaag, dat is nog eens goed nieuws!

Het is echt zo dat mannen altijd net iets zieker zijn he? Jammer is dat....Hoop dat je je snel weer beter voelt Josjo! Dan is het ineens anders he: de zorg voor Annelynn gaat gewoon door.

Pim heeft nu voor de derde keer vandaag zijn helm op. Moet steeds een half uur op en half uur af. En dan checken of er geen drukplekken zijn. Gaat tot nu toe echt prima. Hij geeft geen kik. Ligt nu ook heerlijk in de box te spelen en doet niet anders dan anders. Het kereltje heeft het sowiezo super gedaan vandaag. Ze zijn 3 uur beziggeweest waarvan wij het grootste gedeelte moesten wachten (helm moest steeds gepast en daarna bijgevijld worden). Hij heeft alleen maar gelachen en toen hij moe werd hebben we hem in de maxi cosi gezet richting een saaie muur en meneer heeft 45 minuten geslapen. We moesten hem wakker maken voor de volgende pasbeurt. En ook thuis weer prima zijn bedje in. Ben erg trots op de kleine man en erg blij dat het tot nu toe allemaal zo goed gaat! Ook het slapen overdag lijkt na de grote dip van vorige week weer helemaal de goede kant op de gaan.

Ga morgen naar het kdv om hen uitleg te geven over de helm en om het opbouwschema verder af te spreken.

Dat soort oefeningen zijn inderdaad leuk Liesben!

16. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Gaat lekker met de kids. Heupjes goed, stoer gedragen bij helmpje aanmeten, lekker slapen. Wat willen we nog meer?!
    Alleen Wennes kleine meid even slaapprobleempje. Lastig als je geen reserve puckababy hebt. Hoop dat ze nu weer lekker slaapt.

Josjo beterschap. Volgens mij heerst er wel iets. Kinderen uit m'n klas ook. En Sophie dus ook. Maar dat was gister alweer over gelukkig.
    Wel andere poep gister en vandaag. Normaal heel dun en nu een soort stopverf noemt mijn moeder het.
    Morgen weer zwemmen!

Half uur op buik met hoofd omhoog. Hhhmmm...ik snap het ook niet meer. Ga het nog maar een keertje vragen aan de fysio wat ze nou precies bedoelt. Half uur op buik met hoofd omhoog of half uur op buik met soms even hoofd neerleggen en/of draaien naar de rug.
    Ik ga er steeds meer vanuit de S. ook een helmpje gaat krijgen. De afplatting lijkt niet minder te worden namelijk (ook niet meer volgens mij). Maar half maart hebben we al een afspraak staan. Ondertussen maar gewoon blijven oefenen.

Peppers, vind het eigenlijk wel leuk staan zo'n helmpje. Als S. nu haar mutsje op heeft vind ik dat ook leuk staan. Helmpje is trouwens dezelfde als die mijn neefje heeft gehad!

17. butterfly0511

Dec 7, 2008
    2,303
    13
    38
    Denk dat ons meisje gewoon haar dag niet heeft. Niks is goed en dan is ze zo moe dat ze niet meer in slaap kan vallen, maar gelukkig sinds een half uurtje is ze stil. Ondertussen puckababy weer schoon.

@josjo thnx voor het aanbod, maar woon niet bij je in de buurt. Zal vd week nog eens slaapzakken proberen kijken hoe ze dan reageert en anders koop ik zelf nog een puckababy. Deze heb ik nu te leen van vriendin.

@zeehondje leuk morgen weer zwemmen:). Ik ga maandag een proefles doen ben benieuwd. Spannend dan voor jullie half maart afspraak. Hopelijk is het niet nodig.

@peppers wat fijn dat Pim er geen last van lijkt te hebben, maakt het voor jou ook makkelijker;)
    En lekker dat het slapen nu ook de goede kant op gaat. Goed zo Pim!!

@liesben jippie voor eelco, alles goed!! Haha de wachtkamer een poepie laten ruiken:p

18. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,395
    0
    0
    Brabant
    Goedemorgen meiden, hoe gaat het vandaag met de zieken en de baby's die gisteren hun dag niet hadden?

Vandaag ben ik een dagje vrij. Veel minder leuk dan wanneer ik gewoon thuis mijn ding kan doen. Maar het goede nieuws, nog twee nachtjes slapen en we kunnen weer terug in ons eigen huisje!
    Dat de schilders zaten te roken: heb er wel een opmerking over gemaakt, maar aangezien ik er niet bij ben denk ik niet dat zij zich daar iets van zullen aantrekken...
    Het is wel echt asociaal...

Op buik met hoofd omhoog: Fee houdt dit ongeveer 10 minuten vol achter elkaar en volgens mij is dat keilang, aangezien ze al sinds dat ze er is sterker dan gemiddeld lijkt te zijn. Dus 30 minuten??!

Misschien dat ze iedere dag alles bij elkaar in totaal 30 minuten moet oefenen?

Peppers: ik vind het helmpje ook erg meevallen, staat keischattig! Ik vraag me alleen af waarom de oortjes bedekt zijn?

Liesben: zo onderuit gezakt zitten is inderdaad een goed idee! Die "oefening" werd mij ook aanbevolen bij de babymassagelessen, door een kinderarts...

19. josjo

josjo Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    2,757
    156
    63
    Arnhem
    Hallo allemaal!

Liesben, Eelco krijgt de ene na de andere goedkeuring hè? Wat fijn! Ondanks zijn down doet hij het toch echt voorbeeldig zo lijkt het, lijkt me erg fijn dat er niet nog allerlei dingen mis met hem zijn :). En lekker zitten knetteren in de wachtkamer hahaha erug grappig :D

Dat half uur is denk ik op de hele dag zoals miir zegt, dat klinkt wel logisch ja! Wat vind je er van zeehondje, dat S misschien n helmpje moet? De kleine v nicht van Sjoerd had n roze en het was echt uberschattig:) al snap ik het best dat je het liever niet hebt...

In het aug mama topic zei iemand dat ze de redressiehelmen in 2013 ws uit het zf pakket gaan halen, onbegrijpelijk vind ik dat! Ze zei: dan gaan ze ws ook zijligging weer adviseren. Nou ben ik er niet per definitie op tegen, Annelynn heeft ook drie maanden op haar zij geslapen, maar het brengt wel risico's met zich mee als je je kindje niet goed neerlegt... Heel apart allemaal...

Wennes: ik heb er toen 1 op mp gekocht voor 15 euro, zag er nog goed uit. En een gewoon slaapzakje is natuurlijk ook fijn...

Oh zeehondje, zag die combisleeper voor 74,99 in de aanbieding (nog duur), ga je die nog kopen?

Hier, gisteren geleeft op beschuiten (met muisjes, die had ik nog :) ) en n half bord avondeten, dus vandaag maar proberen wat meer te eten... Het gaat al beter, vooral de maagpijn is er nog maar niet meer misselijk enzo.. Sjoerd brengt Annelynn naar oma en wij liggen nog n dag in bed, ook leuk ;) nou ja, kan me wel gezelligere omstandigheden voorstellen....

Hoe zou het toch met kaat2000 zijn? Sloppy is druk met kleertjes maken, die zit momenteel alleen op fb zei ze in het andere topic.. En nou ja, we krijgen wat nieuw bloed deze kant op hè? Gezellig!

20. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Als ik soms naar S. kijk en denk aan het feit dat ze misschien een helmpje moet, dan word ik wel even verdrietig. Maar aan de andere kant krijgt ze er dan een mooi rond koppie van en van iedereen om mij heen (en van Peppers nu ook) hoor ik dat ze er vaak zelf helemaal geen last van hebben.

Denk dat we een gewone slaapzak kopen. De puckababy mini gaat ook goed. Ze ligt soms wel wat meer naar boven in haar bedje in de ochtend, maar wordt er niet meer wakker van (dus ze zal het wel niet koud hebben). Haar dekentjes liggen dan nog helemaal netjes ingestopt, zo grappig.

Zo, ik ga weer zwemmen. Wel 'balen'. Ben vanmorgen precies ongesteld geworden en vind tampons helemaal niks. Gelukkig had ik nog een doosje liggen van laaaaaaaang geleden! :D

Share This Page