Dat wordt dus ook spannend voor Sophie Zeehondje, rond wel of geen helmpje. Ik hoop dat het niet hoeft want natuurlijk is het leuker zonder, maar ik moet wel zeggen dat het ook weer ontzettend meevalt allemaal. Dus als het nodig is komt het ook goed! Maar volgens mij ben jij ook iemand die zich er wel bij neer zou kunnen leggen en er geen drama van zou maken. En natuurlijk ben ik er ook soms wel een beetje verdrietig om. Dat mag er ook zijn lijkt me. Ik heb trouwens wel besloten dat ik tijdens de fles van 18:30 de helm elke avond even af doe. Dat is echt mijn moment met Pim en ik vind het voor zowel hem als mij belangrijk om dat bolletje dan lekker te knuffelen. Hij moet hem 23 uur per dag op dus die 20 minuten kunnen dan wel dacht ik zo.... De oortjes zijn volgens mij bedekt omdat dat nietheel anders kan om het hele hoofdje in de juiste vorm te laten groeien denk ik Mirr. Ze schijnen wel gewoon normaal te kunnen horen dus daar gaan we dan maar van uit, En het klopt inderdaad Josjo dat het vanaf 2012 uit het pakket van de verzekering gaat. Helm en afspraken komt dan neer op 1200 euro, los van afspraken bij de kinderarts (die worden ws wel vergoed). Verzekeraars zien het als iets cosmetisch en niet medisch noodzakelijk....Ik zou het wel erg apart vinden als het slaapadvies zou veranderen om financiele redenen, want daar komt het dan toch eigenlijk op neer? De fysio hier heeft echt herhaaldelijk gezegd dat een kind van 3 mnd het hoofdje 30 minuten omhoog zou moeten kunnen houden, met de kanttekening dat het dan van het begin af aan op de buik wordt gelegd. Nu is zij behoorlijk van de oude stempel dus ik kan me nog voorstellen dat ze babies in gedachten heeft die op hun buik slapen zoals vroeger, en dat die het op die leeftijd dan wel zolang kunnen. Ik zie haar woensdag en zal het nog eens vragen. Ik moet zeggen dat ik wel erg opgelucht ben om te lezen wat jullie erover schrijven. Ik maakte me serieus wel een beetje zorgen om Pim. Wat prettig toch zo'n forum! Probeer toch een beetje te genieten van het dagje in bed Josjo! Wel fijn dan Annelynn naar oma kon. En hopelijk een betere dag voor jouw meisje Wennes! Vroeg me inderdaad laatst ook af hoe het zal met Kaaat2000 en Sloppy. Nou ja, de rest is behoorlijk trouw en inderdaad nieuw bloed is ook leuk. Zou Jessie al aan het bevallen zijn We kunnen trouwens wel een jongetje erbij gebruiken Jessie, al die meiden hier, dat is nou wel genoeg. Eelco en Pim kunnen wel wat versterking gebruiken!
Wat een lieve reacties trouwens van jullie allemaal op het helmpje van Pim, ook bij de foto's. Fijn om te lezen!
@Liesben, leuke foto van jullie saampies @peppers, Pim zal het zelf ook wel even wennen vinden denk ik het helmpje?? Ik vind het een stoer helmpje hoor. @Hier, de afgelopen dagen veel gewerkt. Mijn basin had 3 begrafenissen op 1,5 week tijd, mijn man had weekend de afgelopen 4 dagen dus kon ik werken. Vanmorgen naar het cb geweest en we mogen de fles van 4 uur gaan afbouwen. We gaan nu eerst proberen om de fles naar 120cc te brengen aangezien ze hier vaak veel van laat staan. Het gaat zo goed met haar, de 2 tandjes en lekker kletsen als ze op haar kleed ligt en alle hapjes die ze krijgt gaan er lekker in. Vanmorgen was ik de 1e op het cb en ze vroeg of ik nog een speelgoedmand kon gebruiken. Ze had haar huis opgeruimd en hier wilde ze vanaf. Nou dat sla ik niet af natuurlijk, het is een rieten mand met een gevlochtend beertje erop en daar passen mooi de (voorlees)boekjes mooi in van ons meisje. Ik ga er weer vandoor, morgen kom ik weer eventjes uitgebreid reageren hoor! Oja heb foto's in mijn album gezet
Vannacht was het bal hier.. Gisteren had Eelco een beetje verhoging (37.7), maar was verder goed gestemd. 's Avonds werd hij al wakker voor de fles van 2200 uur, wat uitzonderlijk is. Maar goed. Vanaf 0300 was het echter huilen. Als ik hem oppakte en even lekker tegen me aan hield sliep ie zo..maar zodra ik hem terug legde was het weer huilen. Ik denk dat hij iets te veel indrukken had van gisteren...logeren bij oma, naar het ziekenhuis, echo van de heupen, kinderarts...geen wonder dat hij onrustig was. Vanmorgen geen verhoging meer, gewoon netjes 37.1. Wel wat rode wangetjes. Maar ik heb nog steeds het idee dat er mogelijk een tandje dwars zit, ik voelt toch echt een klein knobbeltje in de bovenkaak. Maar dat kan ook verbeelding zijn.
Ach, wat sneu voor Eelco. Hopelijk slaapt ie vandaag en vannacht weer lekker. Vlinder, leuke foto's! Jeetje, helm uit de zorgverzekering volgend jaar. Wat zouden idd dan de adviezen worden? Nou, als ze een helmpje krijgt en die gaat ook over haar oren is dat misschien ook gelijk opgelost, haha. Ze heeft een soort flapoortjes. Aan de bovenkant zit geen kraakbeenring. En mag gij er gewoon mee douchen en zwemmen? Het zwemmen was weer leuk. Nu waren we maar met z'n drieën. Hopelijk komen er binnenkort meer mensen bij.
Hoi Meiden, Wat lief dat jullie aan me denken, ik lees nog wel mee hoor ik wil jullie niet uit het oog verliezen Ik heb het momenteel best zwaar, ik ben ook nooit zo'n hele goeie prater dus ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen, dit is gewoon een beetje een drempel. Met L gaat alles harstikke goed gelukkig, echt een heerlijke meid en ze begint nu met staan dus ons kleine meidje wordt al groot. Jullie weten van mijn man dat tie 1,5 jaar geleden bijna is overleden. Hij heeft heeft het toen heel makkelijk achter zich gelaten. Blijkbaar iets te makkelijk, hij is al maanden stug en niet gelukkig. Dit probeer je gewoon te negeren en te denken nou het komt wel goed. De laatste tijd hebben we ook best veel ruzie en je wordt echt meegezogen in die nagatieve spiraal. Nu hadden we zoiets van nou hier moet wat aan gebeuren. Hij is naar de ha geweest en hij loopt nu thuis en loopt ook bij een Psycholoog. Hij heeft gewoon echt een b.urn-out. We hopen dat het snel beter wordt. Maar ja dat is nog niet alles, hij had al twee zaterdagen geholpen bij mijn broer en hij zou twee weken geleden weer gaan helpen. Toen was er die vrijdagavond weer een ontploffing geweest tussen ons en is hij weggelopen. Ik was het helemaal zat en toen had ik zoiets van nou tot hier en niet verder. Dus ik in tranen me zus opgebeld en het gebrobeerd uit te leggenen gezegt dat J niet zou komen om te helpen. Ze begreep het niet en kwam gelijk met het verwijt van oh dus hij wil M niet meehelpen. Ze vond het ook raar dat ik er nog nooit over had gesproken. Nou ben ik normaal heel rustig en altijd proberen de vrede te bewaren maar ik was woest en ik ben ook helemaal uit m'n dak gegaan. Mijn vader is toen ook nog geweest om de boel uit te leggen. J had die avond een teamuitje en ik had zoiets van, je moet gewoon gaan, probeer leuke dingen te doen. Hij is toen ook gegaan en ik kreeg die avond berichtjes van mijn zwager waarin stond: Goh wat is tie moe zeg, een paar uurtjes M meehelpen kan die niet maar lol maken wel. Ik hoef jullie nooit meer te zien. Ik heb terug gestuurd dat tie het niet begreep dat J ontspanning moet zoeken. Dat ik het vies vond tegen vallen dat ze dat niet snappen en dat ze zich niet konden indenken in een ander. Ik heb gezegt dat ik ook klaar met hun was. De volgende dag heeft J nog een net smsje gestuurd maar die zwager reageerde daar niet op maar stuurde naar mij een sms met een filmpje van J die aan het bowlen was met als tekst goh wat is ie moe zeg. Ik heb toen alleen 'eikel' terug gestuurd. Maar ja mijn vader had zich er ook mee bemoeid en die stuurde naar mijn zwager dat tie zich niet met zaken moet bezighouden waar hij geen verstand van had. Stuurde hij terug met: Ik laat niet met me sollen, niet zakelijk en ook niet prive. Ik heb nog nooit van die nepziekte gehoord. Mijn vader stuurde toen terug van: Voor mij ben je een grote egoist. Nu heeft mijn vader vorige week te horen gekregen dat hij nu 'slecht' genoeg is voor een nieuw hart. Hij krijgt de komende periode allerlei testen om te kijken of zijn lichaam het aan kan. Heel spannend allemaal en dit wou mijn moeder delen met m'n zus maar ze worden nu compleet genegeerd. Ik snap dat alles niet helemaal netjes is gegaan, ik ben ervan overtuigt dat J niets verkeerds heeft gedaan. Maar deze reactie is wel heel erg overdreven. Nou ja vandaar dat ik niet zoveel mee doe, mijn hoofd zit echt helemaal vol met dit alles.
Wat een k*tsituatie zeg Kaat. Ik begrijp dat je even met hele andere dingen bezig bent. Wat een rotopmerkingen/smsjes van je zwageer zeg. En wat vindt je zus ervan? Wel fijn dat je vader (ouders) 'aan jullie kant' staat. Maar hierdoor hebben zij dus ook problemen met jou zus en zwager? Ik vind het maar raar. Jou man heeft helemaal niks verkeerd gedaan inderdaad. Als je nog nooit een burn-out hebt gehad of van dichtbij hebt meegemaakt weet niet wat het is, maar om dan zo te reageren! Een collegaatje van mij heeft vorig jaar ook een burn-out gehad. Ik heb toen ze weer kwam reïntegreren een tijdje met haar gesproken. Zij had ook altijd gezegd dat ze niet zo geloofde in het gegeven 'burn-out'. Totdat ze er zelf mee te maken kreeg. Het is iets ongrijpbaars, iets wat je niet goed kan uitleggen. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen en hopelijk wordt de situatie snel weer wat beter. Ook tussen jullie tweetjes. En ook sterkte voor je vader. Spannend. Fijn dat met de kleine, grote meid alles goed gaat!!!
Jeetje kaat, wat n verhaal...! Jullie krijgen het wel voor je kiezen zo zeg... Het klinkt allemaal als erg onredelijk van je zwager en je zus. Ik kan me voorstellen dat het voor een ander moeilijk is om een voorstelling te maken bij een burnout, zeker als je dat nog nooit hebt meegemaakt van dichtbij maar om nou zo te reageren...? Wel superlief van je ouders dat ze zo achter jullie staan, en terecht zeg, zo ga je toch niet met elkaar om? Heel veel sterkte meis, je moet je niet schuldig voelen als je hier ff niet bent, of als je hier van je af komt praten want dat mag allemaal hoor. Wel fijn dat het goed gaat met L, 9 maanden alweer, voor je het weet staat er een taart met 1 kaars op tafel Hoop dat jullie hier samen goed doorheen komen, dat staat toch op de eerste plaats, jammer voor je zus en zwager of voor wie dan ook, maar je gezin gaat in dit soort tijden toch voor he... Heel veel beterschap ook met paps, wat zijn de kansen op n nieuw hart? Knuffel van mij!
Pfff ben de laatste tijd behoorlijk emotioneel en van jullie lieve racties schiet ik helemaal vol Zeehondje, Ik weet niet wat me zus ervan vind die negeert alles, ik ben ook maandag jarig geweest en toen heb ik ook niets van haar gehoord ook mijn ouders negeert ze. Het is ind iets 'onbegrijpbaars' en ik snap best dat ze het niet kunnen begrijpen maar deze reactie had ik gewoon niet verwacht. Heel erg bedankt voor je lieve woorden! Josjo, Ja inderdaad ons gezinnetje staat momenteel even op nr 1. Ik weet ook nog niet wat zijn kansen zijn, ze zijn er nu iig over uit dat zijn hart te slecht is. Maar nu gaan ze testen of alles in zijn lichaam goed functineert om het nieuwe hart te kunnen ontvangen. Als er iets wordt gevonden waardoor hij het niet aankan, bijv slechte aderen of slechte nieren gaat het helemaal niet door en dan heeft mijn pa 'pech' gehad. Jij ook bedankt voor je lieve woorden!
Ach jeetje Kaat..wat een ellende. En vooral wat een onbegrip! Jammer hoor, en het geeft zoveel verdriet, onnodig verdriet! Knuffel. Hier vandaag zijn eerste hapjes gegeven..worteltjes. Hij leek het nog wel een soort lekker te vinden. Hij had in ieder geval wel heel veel pret onder het "eten". De foto staat in mijn album
@kaat wat een rot situatie zeg. Pfff zo reageer je toch niet....duidelijk geen idee wat een burns out in houdt. Dikke knufff Hopelijk is paps 'goed genoeg' voor een nieuw hart. @liesben zo eens even bij je foto spieken. Dus eerste hap was een succes? Hoop dat eelco weer beter in zijn velletje zit. Moeilijk is dat hè, dat je niet precies weet waardoor het komt. @vlinder fijn dat alles weer goed was op cb, zo ook eens even bij jou fotootjes spieken. Hier ook bij het cb geweest. Ondanks ziek zijn toch goed aangekomen, ze weegt nu 5300gr. Qua lengte groeit ze niet hard en zit onder de lijn, ze is nu 56,5 cm, maar 1,5 cm gegroeid in 4 wkn. Bij de 4 mnd moeten we ook echo/foto van haar heupen laten maken omdat mijn zusje aangeboren afwijking heeft. Maar de cb-arts zei dat dr heupjes goed aanvoelden. Ook weer 2 prikjes gehad, hopelijk net zo weinig last als de vorige keer.
Jeetje Kaaat, wat een moeilijke tijd! Het zijn ook wel heel veel dingen tegelijk. Ik kan me voorstellen dat dat al je energie kost. Ook van mijn kant heel veel sterkte! En misschien helpt het juist om af en toe hier eens te spuien? Is maar een suggestie maar omdat je al niet zo'n prater bent is dit misschien juist wel een fijne plek, zowel voor de leuke als de minder leuke dingen? Zeehondje: bij het badderen en zwemmen gaat het helmpje gewoon af hoor! Hmm, toch tandjes Liesben? Kijken hoe het vannacht gaat. Ik ga even de foto's kijken van Liesben en Vlinder...
Jeetje lieve Kaat, wat rot voor jou en je lief... Voor hem is het natuurlijk vreselijk zo'n burnout. Zeker met dat onbegrip wat natuurlijk heel erg raar is van je zus en je zwager. Maar onderschat niet hoe zwaar het juist ook voor jou als partner is. Van jou wordt juist nu verwacht de sterke te zijn, maar dat is natuurlijk héél zwaar. Fijn dat je ouders jullie steunen! Maar dan nu ook nog je vader die een medisch traject ingaat... Ga op tijd naar bed en zorg goed voor jezelf! Want je man kan dat nu even niet... Wel goed dat hij naar een psych gaat. Ik zou je wel even een knuffel willen geven... Liesben: grappige foto weer van je kleine fotomodel. Heeft hij ook wortel binnen gekregen? Wennes: Haha je meissie is even zwaar als Fee! Maar Fee is inderdaad wel ietsie langer... Maar ach, één groeispurt en het is weer helemaal anders!
Zoals ik vandeweek al schreef, hebben we zondag rijstebloem gegeven. Achteraf een beetje teveel in één keer. Hierna hebben we het niet meer gegeven. Maar nog steeds is haar poep heel anders. Het was altijd best dus en nu is het echt gevormd, stopverf achtig, echt 'drolletjes'. Zou dit nog steeds van die rijstebloem kunnen komen???
Goede vraag Zeehondje! Maar... zolang ze poept en geen krampjes heeft zou ik me geen zorgen maken toch?
@Liesben, wat een leuke foto weer Misschien toch tandjes die aan het wringen zijn?? @Zeehondje, ja dat kan door de rijstenbloem komen maar zolang ze poept is het goed hoor. @Kaaat, jee wat een situatie zeg pfoeh. Hoe dik is de plaat voor hun k*p om te begrijpen dat een burn-out echt geen pretje is. Het is misschien moeilijk te begrijpen als je het zelf niet hebt gehad maar dan kun je toch alsnog een beetje begrip opbrengen???? Ik zou zeggen: Spui hier lekker uit. Jij moet sterk zijn nu voor je man, je kindje eigenlijk alles en dan kan het opluchten om hier af en toe eens van je af te schrijven. Een dikke digi knuffel voor jou!!!! @HIer, gisteren op het cb ook besproken over opvolgmelk en hier mochten we mee beginnen. Dat kwam eigenlijk mooi uit want ik moest toevallig gisteren nieuwe voeding gaan halen want de bus was bijna leeg . Ook mochten we de fles van 4 uur verlagen en dat ging goed gisteren. Vanmorgen heeft ze om kwart voor 8 haar flesje gehad, om 10 uur haar fruitje en nu ligt ze nog lekker te slapen dus ik wacht met voeden tot ze wakker wordt. Gisteren is hier de bom gebarsten, zat er al weer een tijdje aan te komen. Ik ben gaan slapen zonder wat te zeggen en hij heeft vanmorgen een sms gestuurd waar ik nog steeds niet op gereageert heb, ik was en ben zo boos.... Het ergste vond ik dat hij uit zijn slof schoot toen S haar laatste flesje aan het drinken was.... Ik ben dus even met haar naar boven gegaan zodat ze rustig haar flesje kon drinken. Toen ze eenmaal lekker in haar bedje lag en sliep heb ik nog 1 ding tegen hem gezegt "Dit flik je NOOIT meer als S erbij is!!!!, ga dan lekker buiten razen maar niet waar ze bij is!!!!" en dat was het laatste wat ik gezegt heb. Om half 3 komt hij thuis en dan zal hij zo voorspelbaar als hij is vragen "Hoe is het met mijn poepie, ben je nog boos" en een knuffel willen geven maar ik heb daar echt geen behoefte aan nu.... Ik kan er niet uitgebreid over schrijven ivm meelezer maar het gaat al een hele tijd over....geld.... Mij zit het dwars en hij denkt er naar mijn idee erg makkelijk over en laat mij nooit uitpraten als ik iets wil zeggen. Hopelijk begrijpen jullie het een beetje ondanks dat ik niet teveel uit kan wijden hierover Het staat hier iig allemaal weer flink onder spanning en gelukkig in mijn relatie???? Tja....moeilijk te zeggen. Ok positief weer nu hoor.... Ik heb weer foto's voor aan onze fotowand besteld en het 2e fotoboekje. Ik wil iedere 3 maanden een klein fotoboekje maken. Toch makkelijk de fooi die ik krijg tijdens het werken want het kost me zo eigenlijk niks haha Straks komt mijn mams even langs en ze zou voor mij even langs de Hema rijden voor rompertjes dus ben benieuwd wat voor ze uitgekozen heeft.
Zo vlinder, zo te lezen sta je nu even op je strepen. Hopelijk lukt het je om vanmiddag nog even 'boos' te blijven. Dat weet je vriend dat het nu menens is! Wel vervelend natuurlijk. Hoop dat je door je even zo op te stellen een goed gesprek kan voeren met oplossingen. Fijn dat je met opvolgmelk mag beginnen en de middag fles mag verlagen. Zag je vraag ook al hier bij de voedingsdeskundige langskomen. Toch fijn om van het cb hetzelfde antwoord te krijgen. Ik heb de vraag over de rijstebloem en poep ook daar gesteld. En ook gevraagd of we van vijf naar vier flessen mogen. We moeten haar nu rond 22.00 uur wakker maken en dan laat ze echt heel veel staan. Ook net het cb gebeld en word vanmiddag teruggebeld. Dan kan ik mijn vragen stellen. Net naar de fysio geweest. Iemand anders, andere is op vakantie. Aan haar ook de vraag gesteld van het op de buik liggen. Maar ze moeten echt een half uur lang op hun buik kunnen liggen, achter elkaar, met hoofdje omhoog. Natuurlijk mag het hoofdje soms wel even neergelegd worden, maar geen minuten lang. En ook mag je soms wel even ondersteunen en helpen. Nou, wij gaan dus maar weer heel hard aan de slag. Met een timer erbij, dan kan ik elke dag/week vijf minuten meer proberen.
Vlinder: ik krijg een idee van wat er speelt... Lijkt me heel erg vervelend zo'n situatie.. Het valt me wel op dat het thuis bij een aantal dames nogal rommelt binnen de relatie..? Sterkte daarmee.... Over ruzieën tijdens het flesje: als ik Fee deze week zit te voeden bij mijn ouders thuis, waar ik dus nog steeds logeer, heeft met name mijn vader de neiging om of tegen mij te gaan praten, óf (nog vervelender) tegen Fee: "Ja dat smaakt wel lekker hé?". Behalve dat ik dat toch een beetje genant vind (ik zit er toch half onbloot bij en er zuigt iemand op mijn tepel, ik bedoel maar... ) stopt Fee natuurlijk acuut met drinken om te kijken waar dat geluid vandaan komt... Geen ruzie dus, maar wèl afleiding... Ik ben verder vrij gemakkelijk omdat Fee het ook is, dus als ze bijv. tegen haar gaan praten terwijl ze in slaap aan het vallen is doe ik daar niet moeilijk over. Had ik haar maar boven moeten leggen. Maar voeden blijft lastig: boven toch wel fris en geen gemakkelijke stoelen, beneden afleiding waardoor ze niet goed drinkt... Lang verhaal kort: tijd dat ik weer naar huis kan! Zeehondje,hHoofd dus toch een half uur... Pff ik da eens timen! Ik ben benieuwd of je naar vier flessen gaat. Fee drinkt die late altijd goed op dus bij mij speelt het niet. Maar mijn nichtje geeft haar kindje (3 dagen ouder dan Fee) al sinds dat ze 2 maanden was, maar 4 voedingen. Het kan dus prima...