Cb heeft net gebeld. Andere ontlasting komt door de rijstebloem. Vanmiddag was het alweer wat dunner en kwam er oom een beetje diarree/water naar buiten. En we mogen idd naar vier flessen. Hier van de voedingsdeskundige hetzelfde antwoord gekregen. Vandaag al stiekem mee begonnen, haha. 8.45 uur 180/6 (30cc laten staan) 13.00 uur 180/6 30 cc laten staan) En zo om 17.00 uur. Of nu, want ze begint honger te krijgen merk ik. En dan vanavond rond 21.00 uur en hopen dat ze doorslaapt. Afleiding; hier aks manlief de fles geeft, moet ik niet voorbij lopen ofzo. Dan volgt ze mij. Zo, ze is even haar luier aan het volpoepen nu. Zo te horen aardig dun. Dus ik ben weg!
Bij S zijn we net voordat ze 4 maanden was begonnen met 4 flessen en dit ging gelijk goed. Ze liet van haar late voeding steeds meer staan en begon s'nachts weer wakker te worden. Toen we haar de 1e keer niet meer wakker maakten voor de late voeding lagen we allebei met grote ogen te kijken toen ze s'ochtends om 8 uur wakker werd. Wij zijn nu dus begonnen met de 4uur fles af te bouwen, vanmiddag een fles van 120/4 gegeven en ze accpeteerde het gewoon, dit gaan we een paar dagen zo doen en dan naar 90/3 en zo verder tot hij helemaal weg kan en er een sapje voor in de plaats komt met een tussendoortje. Succes vanacht Zeehondje, hopelijk slaapt ze lekker door!
Even een snel berichtje dat wij gisteren de trotse ouders zijn geworden van een zoontje: Tim. Helemaal gezond, 3630 gram en 51 cm. Met mij gaat het ook prima. Nu lekker genieten van de kraamtijd. En dan kom ik daarna lekker hier mee kletsen
Gefeliciteerd Jessie! (even snel via mobiel) hoera een jochie... Fijn dat het goed gegaan is allemaal, en ik vind TIM een hele gave naam...
Hoera, een jongen erbij! Gefeliciteerd Jessie! Je 'klinkt' supergelukkig... Geniet van het wennen aan Tim en tot snel hier waar we de eerst ervaringen van je gaan lezen! Ik kan me voorstellen dat je blij bent als je weer thuis bent Mirr. Dit weekend al? Lekker weer je eigen omgeving, je eigen ritme. Is toch anders als je niet thuis bent denk ik. Maar die paar handen extra is misschien wel weer even fijn geweest de afgelopen week, of heb je dat niet zo ervaren? Vlinder: goed van je dat je je man duidelijk maakt dat hij geen ruzie maakt waat S. bij is. Het is gewoon belangrijk dat die kleintjes niet teveel meekrijgen van spanningen toch? Wel vervelend voor je dat er meningsverschillen zijn. Hoop dat jullie er over kunnen praten. Zeehondje: dus toch 30 minuten. Met drie maanden of met 6 maanden is nu nog de vraag..... En dus toch de rijstebloem als boosdoener. Het verbaast me wel dat dat nog zo lang effect kan hebben. Je had het toch maar 1 keer gegeven? Wel fijn dat je het nu weet en dat het al beter lijkt te gaan, Spannend hoe het met slapen zal gaan nu er een fles af gaat. Ik hoor jullie allemaal over afbouwen en cc's die de kleintjes laten staan. Hier is Pim nog steeds zo enorm hongerig. Hij krijgt nog de maximale 4 x 200cc (waarvan 1 pap) en fruit en groente, eet en drinkt alles tot de laatste druppel en ik zie het er echt nog niet snel van komen dat we naar een fles minder kunnen, Hij valt op elke fles aan alsof hij een week geen eten heeft gehad, echt waar. De eerste slokken hijgt hij er soort van bij. Hij huilt verder niet tussendoor om eten hoor, dus het is geen probleem. Maar ik vind het wel echt opvallend hoe dat bij hem werkt. Maargoed, hij is niet te zwaar ofzo dus ik hou het maar op wat het cb zei: hij heeft het gewoon nodig omdat hij e.e.a. in te halen heeft. Hier net een confronterende ervaring: we waren in de AH met Pim in zo'n kuipje voorin de winkelwagen. Doen we elke week als we de weekboodschappen doen. Maar nu had onze Pim dus zijn helmpje op. En daar kijken mensen dan toch naar. We waren ons ineens heel bewust van het helmpje. Voelt toch een beetje naar om zo bekeken te worden. Ik denk dat we er zelf ook erg gevoelig voor waren en dat het daardoor voor ons nog wat erger leek. Nou ja, dat hebben we dan ook weer meegemaakt. Het zal vast wennen. Het opbouwen gaat overigens prima. Ik denk dat hij het snel de hele dag op zal hebben. Ik vind de eerste nacht wel spannend, maar dat duurt nog wel een weekje denk ik.
Ik wil jullie even bedanken voor jullie super lieve reacties en jullie begrip. Liesben,Ik heb je foto gezien wat een super leuke foto! Wennes, Fijn dat ze toch is aangekomen terwijl ze ziek was. Peppers, Kan me voorstellen dat je je wat ongemakkelijk voelde in de AH. Mensen zijn af en toe net kuddedieren alles wat vreemd is wordt uitvoerig bekeken. Mmiirr, Het is inderdaad nogal zwaar om alleen maar sterk te zijn, zo voel ik me op dit moment niet. Heel herkenbaar met de voeding, dat had ik toen ook met L bij me ouders. Ik vond het echt genant als ze dan losliet en mijn uitpuilende tepel vol in beeld kwam. Vlinder, Jeetje jij zit ook wel een beetje in een rot situatie! Sterkte meid. Ik snap je wel helemaal die van mij is al maanden niet te genieten en heeft heel weinig nodig om kwaad te worden. Hij geeft ook al een keer ruzie gemaakt waar L bij zat en dat kon ik ook echt niet waarderen. Zeehondje, Fijn dat je nu naar 4 flessen kunt. Ik heb denk ik toch niet alles meegekregen waarom moet ze een half uur op haar buik liggen? Jessie, Van harte gefeliciteerd met jullie Tim! Hele leuke naam! Geniet ervan!
Jessie; GEFELICITEERD!!! En een jongen, Tim. Leuke naam inderdaad. Geniet lekker van je mannetje. Half uur op de buik, uuuhhhh...volgens mij wel met drie/vier maanden ja. En Kaat, lopen bij de fysio voor haar voorkeurshouding en die zegt dat dat erg goed is om te oefenen.
Jessie: super gefeliciteerd met jullie zoontje Tim!!! Ben benieuwd naar je verhaal maar nu eerst GENIETEN!!! Lees dat het bij sommige niet zo lekker loopt thuis, dikke knuff voor jullie en hoop dat jullie door te praten eruit gaan komen. Half uur hoofdje omhoog op de buik wel heel lang, ons meisje houdt hem heel lang omhoog, maar een half uur??? Moet zeggen dat ik ze ook niet zolang laat liggen want ze probeert om te rollen en dat lukt nog niet en dan gaat ze helemaal over de mik @peppers snap dat jullie je toch ongemak voelde kan nu wel zeggen proberen te negeren, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, denk dat iedereen zich ongemak zou voelen. Wel denk ik dat je het straks steeds minder in de gaten hebt als je er zelf aan gewend bent. @mmiiir tijd om naar je eigen huisje te gaan. Lekker genieten dat hij nu opgeknapt is En gewoon lekker op gemak Feetje eten geven. Hopelijk heeft je bv niet teveel hiermee geleden. @zeehondje hmmm toch de rijstebloem. Moet je die nu dus ook niet meer geven? Dus jullie zitten nu bijna allemaal op 4 voedingen. Dan vervalt de laatste fles? Hier ons meisje geen last van haar prikjes. Na entingen mocht ze de puckababy niet aan ondanks dat toch redelijk goede nacht. Om half 5 speen gegeven en toen weer geslapen tot 7.30 uur. Overdag steeds maar hazenslaapjes en omdat ze zo moe was vanaaf heb ik na de fles van 19 uur toch de puckababy aangegeven. Ze heeft de afgelopen 24 uur ook geen koorts gehad dus volgens mij kan het geen kwaad. Wat deden jullie daarmee? Echt 48 uur geen puckababy of inbakeren?
Even snel, eelco vanavond met spoed opgenomen.werd acuuut stikbenauwd. Nu aan monitor. Geef snel update, maar arts denkt aan virus? Pseudokroep? Ik slaap in zkh.
Ohnee liesben, dat is schrikken. Hoop dat ze snel weten wat het is en dat hij snel minder benauwd is. Sterkte, weet hoe je je voelt.
@Liesben, jeee dat is schrikken zeg!! Hopelijk snel van de benauwdheid af en kan hij weer lekker mee naar huis!! Sterkte meid. @Jessie, gefeliciteerd met Tim!! @Zeehondje, hoe is het gegaan vanacht?? @Hier, gisteren goed gepraat en het is allemaal weer rustig. Het probleem (geld) zal alleen nog wel even gaan duren maar zal uiteindelijk allemaal wel goedkomen.... S heeft dus gisteren de fles van 4 uur 120/4 gehad en ze heeft het super gedaan, gewoon daarna om half 6 haar groenten en om 8 uur de laatste fles. Pffff Jeetje Liesben, ik hoop zo dat het nu beter gaan met Eelco.
Liesben: hoe gaat het nou met onze Eelco? Beetje kunnen slapen? Zal wel niet... Pff ik hoop snel iets te lezen....
Ik heb niet geslapen, alleen geluisterd...maar het goede nieus is dat het beter gaat. Hopelijk naar huis! Ws flinke aanval pseudokroep. Heeft soort prednison gehad en vannacht aan monitor gelegen. To be continued.
Dat is enigzins geruststellend Liesben. Maar wat is dat schrikken! En Prednison is ook niet zomaar iets..... Bah, wat zijn die kleintjes toch kwetsbaar he!
Hij kreeg dexamethason, dat is ook een corticosteroïd. Maar we zijn weer thuis! Ik heb nog een dosis meegekregen, voor als hij weer een aanval krijgt (mogen we wel rekening mee houden zeggen ze). Nu even slapen...
Wat fijn dat jullie weer thuis zijn. Dat zijn flinke medicijnen voor jullie mannetje. Hoop dat nog zo'n aanval jullie bespaart blijft. Slaap lekker, hopelijk pak jenog wat slaap mee En een extra grote knuffel voor eelco
Pff fijn dat jullie weer thuis zijn Liesben...! Vlinder: fijn dat de rust weer terug is...! Wennes: ik bakerde haar gewoon in, maar niet de eerste nacht na de prikjes. Fee mag maandag weer voor voorlopig even de laatste twee. Trouwens: ik ga voorlopig nog niet afbouwen met de 5e voeding. Wel ga ik vanavond beginnen met rijstebloem. Fee drinkt al haar voedingen goed, hoe veel weet ik niet precies ivm borstvoeding. Ze krijgt gemiddeld drie keer bv en twee keer kv, laatste fles altijd een fflesje. Ze kan ook slapend drinken hahaha! Ik vind het dan ook geen punt haar wakker te maken voor de late fles, wakker is namelijk niet écht wakker. Omdat ze nog best veel voeding teruggeeft, wil ik niet meer geven dan 150/5. Ik geef haar ook liever vaker een kleine voeding dan minder vaak een grote. Hoe groter de voedingen, hoe groter het maagje wordt en hoe groter de kans op een dikke baby. En recent onderzoek laat toch een verband zien dat dikke baby's meer kans hebben op overgewicht later. Peppers: vervelend dat mensen kijken, kan ik me alles bij voorstellen.... Tja maar eerlijk gezegd zou ik zelf ook 2 keer kijken, je bent toch nieuwsgierig als een baby zo'n helmpje heeft, ook al staat het nog zó leuk en schattig... Buikliggen: heb het getest: Fee haalt ongeveer 20 minuten en daarna begint ze echt zielig te sputteren. Ze snapt nog niet hoe ze haar hoofd even kan neerleggen, laat staan draaien. Ik ben weer thuis! Fijn weer mijn eigen plekje en eigen ritme... Het stinkt nog een beetje naar verf, maar niet zo erg als ik dacht. Peppers: extra paar handen zou in theorie wel fijn zijn maar in de praktijk ben ik zó gewend het alleen te doen dat ik daar eigenlijk geen behoefte aan heb. Fee is ook wel erg gemakkelijk dus dat scheelt natuurlijk ook. De poezen zijn blij dat ze weer binnen mogen....!
Vlinder: inderdaad fijn dat er weer rust is! En de kleine Eelco is gelukkig weer thuis! Kan dat zomaar ineens gebeueren Liesben, pseudokroep? Ik heb je eerder niet gehoord over dat hij ergens last van had en dan zit je zo ineens in het ziekenhuis. Best schocking! Je hebt ook gelijk Mirr, ik zou ook kijken. Sterker nog; ik heb wel eens gekeken natuurlijk. Maar als het jezelf betreft komt het ineens allemaal op je af voor je gevoel. Mijn vader vandaag ook zo lekker tactisch toen hij Pim voor het eerst met helm zag: wat zielig, dat is toch kindermishandeling! En mijn moeder, die zich had voorgenomen ons duidelijk te maken dat het HEUS NIET ERG is: Jeetje, ik vind hem nog leuker met helm dan zonder..... Allemaal onzin natuurlijk, maargoed, blijkbaar is het voor sommige mensen toch lastig om te reageren. Moest wel om mijn broer lachen toen ik vroeg wat hij ervan vond (foto): tja, ik zie een baby met een helm op, wat moet ik daar nog meer van vinden? En vandaag een vriendin die we bij de winkels tegenkwamen. Ze keek in de wagen en ik zei 'ja, hij heeft sinds een paar dagen een helmpje'. Haar eerste reactie: 'dat is ook lekker warm!' Dan doet Feetje het best goed Mirr, met haar 20 minuten! En fijn dat je weer thuis bent, ook voor de poezen......Keuren ze je nog een blik waardig? Net bij de HEMA de fopspenen ingeleverd. Was een terugroepactie omdat de onderdelen los konden raken en de baby erin kon stikken. Jullie nog spenen na 15-12 gekocht bij de HEMA????