@peppers, ja ik vind het wel te doen maar ik ga ook vaak samen met haar douchen Bij binnenkomst eerst jezelf omkleden (had mijn badpak al aan) dan naar het bad lopen en daar de kleine omkleden, bij eruit gaan eerst de kleine bij het bad aankleden en dan in de grote kleedkamer jezelf. Tijdens de les zing je allerlei liedjes en doet "oefeningen" met je kindje zoals op en neer in het water, op de buik slingeren door het water, in en uit het water tillen enz enz. @Zeehondje, ja ik zou het echt gaan doen hoor Ik vond het echt zalig, echt met je kindje bezig zijn en eens wat anders dan wandelen en binnen spelen. Ook als je ziet hoe ze geniet dan geniet jezelf ook helemaal
Leuk dat je zo enthousiast bent over het babyzwemmen Vlinder, werkt aanstekelijk! Misschien moet ik me ook niet te druk maken over het slapen overdag. Wel merk iik dat Pim jengelig wordt als hij te weinig slaapt, in die zin heeft hij er dus wel last van. Hij is vrolijker als hij meer slaapt. Maargoed, ik wil er ook niet teveel mee bezig zijn. We proberen hem in ieder geval het middagslaapje in zijn bed te doen en dat gaat nu sinds een week goed. Hij houdt het dan ongeveer een uur vol. En anders is er inderdaad altijd nog de wandelwagen inderdaad Zeehondje! Gelukkig werd het mooier weer vanmiddag. We waren een beetje verwend de afgelopen weken! Verder vandaag naar het ziekenhuis geweest voor een rontgenfoto. Pim lag tijdens de zwangerschap in een stuit en dan is het standaard dat er na ongeveer 4/5 maanden een foto wordt gemaakt van de heupjes. Mocht maar 1 ouder mee naar binnen ivm met de rontgenstraling, Aangezien ik niet mag tillen ging papa mee. Dat vind ik dan wel eens moeilijk! Zeker toen ik in de wachtkamer zat en hem hoorde huilen. Maar gelukkig is papa een superpapa. Overigens moest de foto drie keer over, waarop papa op een gegeven moment vroeg of dat nog wel verantwoord was voor zo'n klein mannetje.Pim vond er het zijne van en heeft de hele rontgentafel fijn ondergeplast . Nou ja, de foto's zijn gemaakt. Uitslag volgt. Ik verwacht er niet zoveel van. Merk niets bijzonders aan zijn heupen. Voel je je al wat beter vandaag Sloppy?
Ik ga het gewoon beleven vannacht. Je leest zoveel verschillende meningen en ideeën. De één zegt dat je tot 6 maanden naast je "moet" houden ivm wiegedood. Maar ja, als hij overdag alleen in zijn wiegje ligt zit of lig ik er ook niet naast. En de ander legt de baby al vanaf dag 1 op de eigen kamer. Ik beredeneer maar zo...als ik nog langer wacht dan word het voor mij alleen maar moeilijker, ik ken mezelf. En waar hebben we het helemaal over? Hemelsbreed ligt hij 3-4 meter verderop. De babyfoon ligt er naast, de deuren staan open.. Het is indd een loslaatmomentje zoals Mir zei, en daar heeft met name mama last van
Ja ik vond het ook echt geweldig Kan niet enthousiast genoeg zijn hihi Stacey heeft periodes dat ze weinig slaapt overdag maar dan ineens heeft ze een paar dagen dat ze goed slaapt. Als ze jengelig wordt leg ik haar vaak gelijk in bed of soms box en dan valt vrij snel in slaap. Is vaak maar een kort slaapje maar ze rust dan wel even uit. @Liesben, Stacey slaapt vanaf 2 weekjes in haar eigen kamertje en ook in haar ledikantje. We hadden geen wiegje gekocht en ze sliep naast ons in de kinderwagenbak maar al snel ging ze naar haar eigen kamertje. We sliepen zelf heel ligt met haar op onze kamer en werden van ieder geluidje wakker. Ze sliep gelijk de 1e nacht goed in haar kamertje. Eerst 6 maanden naast je ivm wiegendood?? Als je je kindje overdag op bed wilt leggen betekend dan dat je erbij moet blijven zitten?? Nee hoor, doen waar je jezelf goed bij voelt hoor, dat is belangrijk. Trouwens ik dacht dat wiegendood tot 2 jaar kon @Hier: We hebben net voor haar flesje nog even gewandeld, even snel een frissen neus voor ze lekker haar flesje drinkt en naar bed gaat. We hebben echt een heerlijke dag gehad saampies.
Even opmerking/vraag tussendoor; Zaten jullie vandeweek ook te huilen toen Bing en Sjors kleine Bram meenamen en Sjoerd in huilen uitbarstte? Ik hield het niet meer droog toen. Terwijl ik helemaal niet zo snel huil eigenlijk bij films ofzo.
Ja ik had hele watervallen.... Net trouwens ook weer even een traan toen Rikki haar zoon vasthad. Dat verhaal gaat iig nog een lange nasleep krijgen.
Moeten jullie dit eens lezen!!!! BERLIJN - In Berlijn is een baby van bijna 6 kilo geboren. Het gaat om het zwaarste Duitse kindje dat ooit zonder keizersnede ter wereld kwam. Dat hebben Duitse media vrijdag gemeld. Normaal is een geboortegewicht van 3,5 kilo. Meestal adviseren artsen bij een verwacht geboortegewicht van meer dan 4,5 kilo een keizersnede. De moeder legde advies van de artsen naast zich neer en stond, ondanks het hoge risico, op ''een poging tot vaginale bevalling'', aldus het ziekenhuis, het beroemde Charité in de Duitse hoofdstad. De 40-jarige moeder is met 240 kilo ook geen lichtgewicht. Volgens de artsen kan zij het snoepen niet laten. Zij kreeg dinsdag haar 14e kind, een jongetje. De zware bevalling duurde 7 uur, maar verliep verder zonder complicaties.
Wat een verhaal! Bijna te bizar om waar te zijn! En zelf woog ze ook 240 kilo? En bij een kind van 6 kilo erop staan om vaginaal te bevallen? Wat een zelfkastijding!Misschien was alles al wat uitgerekt omdat er al 13 kinderen doorheen waren gegaan!
Goede morgen allemaal @Liesben: hoe was jou nacht?? @slapen overdag: Megan sliep nauwelijks overdag. Sommige kindjes slapen wel en andere niet... @Bericht van 6kilo kind: WOW zeg en dan ook nog eens 13kindjes daarvoor gekregen. @Zeehondje: ik kijk al jrn geen gtst meer.....dus niet gezien @mmiiiiir: dat 3de kindje is alleen een wens en we gaan zeker nu nog niet ons best doen. Ook hebben we voorlopig besloten niet de mmm in te gaan dus als ik zwanger word is dat een wonder....Voorlopig met de gyn afgesproken de pil te gaan slikken en ik denk dat we gaan wachten tot Suzannah 1jr is en het er dan nog een keer over hebben wat we willen. Op dit moment is mijn lichaam er echt niet aan toe en wil ik van mijn meiden genieten. Het is ook niet zo dat er zeker een 3de moet komen, het is een wens maar ik ben niet verdrietig als het uiteindelijk niet gaat gebeuren..........hoe kan ik ook als ik 2 hele mooie meiden heb Ff een vraag.......wat is dat met mannen als hun vrouw ziek is? pfffff ik ben ziek maar stond vanmorgen toch om 6uur naast mn bed omdat mijn meiden wakker waren....... En dan hebben we vandaag een heel programma waar ik niet onderuit kan omdat we geen beroep willen doen op mijn schoonouders.. We moeten mijn Mini uit hoofddorp ophalen, die staat daar bij de garage. Daarna sinterklaas viering op peuterspeelzaal en daarna mag ik hopelijk naar mijn bedje........ Ook moeten er boodschappen gedaan worden en als ik dat doe gaan we naar de dirk en als sloppyman dat doet gaat hij naar de appie en dan zijn we dubbel geld kwijt.....pfffff Ik heb echt een hekel aan ziek zijn. Ook als ik dan een keer zucht of steun dan krijg ik de vraag: wat is er?? pffff Oke ik ben weer klaar met klachen Ga ff een kopje thee maken en Megan opdracht geven d'r vader wakker te mkn
Hier heeft Eelco in izjn eigen kamertje geslapen, en dat ging best goed Vraagje aan de dames die flesvoeding geven. Als hij snachts wakker word huilt hij niet, hij ligt te pruttelen en slaakt af en toe een kreet. Ik ga er dan uit om te verschonen en een fles te maken. (overdag vaak wel een keel als hij honger heeft). Maar zouden jullie dat ook doen of wachten tot hij echt gaat huilen? Ik denk wel eens dat hij misschien gewoon weer in slaap zou vallen als ik niets deed. En misschien slaapt hij dan wel door tot 06:00 uur.. Maar dan zou ik dus naar 5 flessen van 150/5 kunnen of zelfs moeten , in plaats van 6 van 120/4. Ik vind het maar lastig om daar zelf mee te experimenteren. En zodra hij "wakker" is ben ik dat ook, en om dan te doen alsof hij niet wakker is en wachten tot hij echt gaat huilen vind ik helemaal lastig. Tips? Ideeën? Meningen?
Hier hoor ik haar 's nachts eigenlijk niet. Maar ik denk dat ik haar ook alleen hoor als ze echt wat harder kreunt en/of huilt. Haar kamerdeur is dicht, de onze open. Ik zou toch eens gaan kijken of 'ie inderdaad weer in slaap valt. Hier was het vanmorgen half acht en toen hadden we d'r nog niet gehoord. Dus ik ben haar kamer in gegaan en toen werd ze een beetje wakker. Als ik niet was binnengekomen was ze waarschijnlijk nog wel een tijdje stil geweest. Hier wel nog 6 flessen van 120/4, ook als ze dus later wakker wordt. Maar merk dat ze overdag de vier uur ertussen niet meer haalt. Dus vaak net aan drie uur ertussen nu. Misschien hier ook over op 150/5 en dan naar vijf flessen. Maar twijfel daar nog heel erg over. Dus geen tips, gewoon doen waar je je goed bij voelt. Maar ik vind het wel veel (ze is ruim vier kilo nu).
Ik vond dat ook lastig Liesben. Dan hoorde ik hem geluidjes maken en wilde ik wel wachten maar lag intussen de hele tijd wakker waardoor ik hem toch maar ging voeden. Bij ons is het uiteindelijk zo gegaan dat papa de nachtvoedingen ging doen door de omstandigheden en Pim meteen vanaf toen doorsliep. Papa reageerde namelijk veel minder snel op geluidjes dan mama. Doordat we van te voren hadden afgesproken dat papa zou reageren als Pim gevoed moest worden lukte het mij wel om me over te geven aan de slaap en om niet op elk geluidje te reageren. Net terug van pasfoto's maken van Pim voor zijn paspoort. Is ook een verhaal apart. Wel gelukt uiteindelijk. Nu maar hopen dat de gemeente het ook gelukt vindt want papa's hand staat er wel op.
Lastig lijkt me dat inderdaad, pasfoto's maken. Hier bet een kriebel in m'n buik/verliefdheid momentje! Kleine meid ligt lekker bij papa. Ik kom er even bij zitten, praat tegen d'r en ze begint echt lekker te lachen. Ook niet 1x, maar vaker en lang achter elkaar. Ik smolt helemaal. Niet het eerste lachje, maar toch. Toen ik d'r flesje ging maken was ik helemaal happy. Daarna liep ik naar boven, poes liep mee en had ik echt het gevoel van het ideale gezinnetje!
Ooh wat mooi Zeehondje Stacey doet hier ook weer wat na, nadat ze het tong uitsteken na ging doen. Ze steekt nu haar tong uit en blaast dan hihi echt zo grappig. Ik doe dit vaak als ik haar aan het verschonen ben Ik ben nog steeds helemaal hotel de botel van gisteren. we hebben gewoon zo'n leuke dag gehad saampjes Vandaag alleen ook wat tranen, alles komt ineens op me af Ik mis mijn vader heel erg (afgelopen september 10 jaar geleden overleden), heel het bevallings gebeuren en ziekenhuis gebeuren en alles wat eraan vooraf is gegaan, de menstruatie, dat rot litteken en de pijn die ik heb aan bekken, heupen, onderrug en bovenbenen. Het wordt me ondanks de supermooie dag van gisteren toch eventjes teveel.... Ook ga ik het steeds moeilijker vinden om ons meisje achter te laten als ik moet gaan werken. Ze zeggen toch dat het makkelijker wordt????....Nou bij mij niet hoor, zelfs als papa thuis is en ik moet gaan werken dan zou ik het liefste thuisblijven. Als mijn man dan met haar langskomt op mijn werk zou ik het liefste weer mee naar huis gaan. Donderdag als ze de echo gaan maken voor de endomtriose en het litteken gaan aanpakken dan wil ik het er met de gyn toch even over hebben of het misschien geen bekkeninstabiliteit kan zijn. Ik las nl dat je dit ook tijdens de bevalling kan krijgen met name na lang persen en als ze meegeduwd hebben op je buik. Aangezien dit bij mij het geval is en de pijn alleen maar erger wordt ipv minder wil ik dit donderdag toch even aankaarten. Plus dat het horeca werk er ook niet veel goeds aan doet natuurlijk.... Ik ga zometeen mijn meisje weer wakker maken voor haar flesje en dan nog even lekker kroelen op bed en dan weer in haar bedje leggen en ik ook proberen te slapen. Hopelijk slaap ik een beetje want ik kan nog geen 5 minuten in dezelfde houdig liggen, dan trekt de pijn weer helemaal door Pfffff, sorry meiden voor mijn depri berichtje maar moest het even kwijt.
Jeetje meiden wat is hier n hoop geschreven allemaal, kan vast niet overal op reageren vanaf iPhone. Met laptop kan je nog n extra venster openen maar dat wordt lastig nu . Zit in de auto onderweg naar Tilburg voor de 10 km, duimen jullie voor me? Ik loop ongeveer van tien tot elf.. Miir, ik vond t slapen in het wiegje makkelijker omdat ik haar daar strakker kon instoppen dan in de ledikant. Maar Sjoerd zei, ze moet ook op het kdv en bij oma in t ledikant dus beter om dat hier ook te gaan doen. Zit wat in. Verder zou ik geen reden kunnen bedenken waarom ze al ik haar ledikant moet hoor... Liesben, als hij niet huilt kan je ook niks doen. Of speen geven, opnieuw instoppen en gaan. Zo leren wij annelynn nu om door te slapen en ze doet t sindsdien zonder voeding snachts. Wel geven we sindsdien 150/5 en sinds twee dagen drinkt ze dat ook. Als Eelco snachts niks krijgt gaat hij vanzelf meer overdag drinken. Tip vh cb was om elke paar dagen iets minder aan te bieden. Dus bijv 120/4 maken maar dan weer 30 melk weggieten. En na n paar dagen 40 weggieten. Zo krijgt hij steeds minder en leert hij ook met minder te kunnen. Moet je denk ik evengoed meer overdag gaan aanbieden.. Peppers, ben vergeten of ik je alwelkom had geheten maar anders bij deze!! Hoop dat de echo goed is! Pim, leuk, zo heette Eelco eerst als projectnaam Vlinder, hier ook naar babyzwemmen geweest, alleen kopje onder hoefde ik nog niet zei ze, moest haar eerst laten wennen. Durf t zelf ook nog niet zo eigenlijk.... Zeehondje, geweldig he, dat lachen, vooral als ze het echt doet als reactie omdat ze jou ziet...! Hier tegenwoordig ook kletsen er bij, echt, het wordt steeds leuker en leuker Slapen overdag: hier ook hazenslaapjes en echt lang mee getobt. Wat hier helpt is meteen bij t eerste huiltje of gaapje pak ik haar op, zeg ik mama brengt jou naar bed, je bent hartstikke moe. Slaapzakje aan (wel wat kleertjes uit), in bed, zoen, muziekje en ik vertrek. Is ze nog na drie kwartier wakker maar ze slaapt wel vijf à zes keer zo. En dat t langere slaapjes worden, dat komt vanzelf als ze ouder worden denk ik? Zooo lange reactie, ben ik weer bij?
Vannacht wilde hij gewoon om de 4 uur eten..en dan drinkt hij ook gewoon de 150/5 leeg. Ik denk dat hij gewoon nog niet toe is aan 5 flessen, dus ik geef hem nu maar weer 120/4. Voor de nacht geven we wel steeds 150/5. Ach, het blijft een beetje proberen. Maar hij is nog maar net 6 weken, dus wat zeur ik..dat doorslapen komt wel.
Lachen: mooi he? Ik geniet altijd zo van die eerste lach 's ochtends als ik het kamertje binnen kom. Hij is zo blij dat de dag weer begint en dat hij ons ziet! Geweldig... Vlinder: vervelend dat je je zo voelt. Maar ook niet zo gek toch? Je kunt er ook niet omheen wat er allemaal gebeurt en gebeurd is. Dat moet ook verwerkt worden. Hoop wel dat je je snel beter voelt. Josjo: stoer! Ik neem aan dat je bedoelt hardlopen? Hoe ging het? Volgens mij zijn Annelynn en Pim ongeveer net zo oud. Pim is van 15 juli. En als ik het goed begrijp doe je Annelynn meerdere keren per dag in bed en doet ze dan slaapjes van zo'n drie kwartier. Gaat ze dan makkelijk slapen? Ik had in het begin moeite met laten huilen en stond er eigenlijk ook gewoon niet achter om dat lang te doen met een baby van een paar weken. Nu hij wat ouder is (nou ja, relatief dan) krijg ik er wat minder moeite mee. Hij heeft denk ik inmiddels echt wel ervaren dat papa en mama er voor hem zijn. En ik merk dat hij het overdag wel even nodig heeft om zich in slaap te huilen. Ik bedenk daarbij ook maar dat het uiteindelijk voor hem ook beter is als hij in zijn bedje slaapt. Ik ben hier erg blij met de avonden en nachten: Pim gaat om 19:00 naar bed, zonder een kik te geven en met een lach op zijn gezicht. Om 22:15 krijgt hij op een stoel naar zijn bedje nog een flesje. Vervolgens slaapt hij meestal tot ongeveer 06:00. Ik moet er wel bij zeggen dat dit de laatste week iets minder rooskleurig ging omdat hij verkouden was en krampjes had. Maar de laatste dagen lijkt het weer een beetje normaal te worden. Gisteren lag Pim op zijn buik te spelen en ineens lag hij op zijn rug. Weer een mijlpaal. Zo bijzonder hoe die ontwikkelingen elkaar opvolgen!
Vlinder, klinkt wel heel logisch wat je schrijft over bi. Zou er inderdaad maar eens naar laten kijken. Sterkte meid. Het was/is ook niet niks allemaal. Josjo, hoe is het hardlopen gegaan, beetje vol kunnen houden? Ik vind het knap hoor. Hier iemand die totaal niet van sporten houdt namelijk, haha. Liesben, de ene slaapt snel door en de ander doet er wat langer over. Het is en blijft uitproberen ja. Hier ook steeds andere tijden dat ze wakker wordt in de ochtend (5 uur, half 8, half 6, enz.). Hier elke avond getob. Na de fles van 7 uur/half 8 slaapt ze heel kort en dan is ze jengelig en huilerig tot de avondfles. Hierdoor is ze wel moe waarschijnlijk en slaapt daarom 's nachts goed! Peppers, wow wat knap, omrollen! Stoer hoor. Ze gaan vanzelf naar twee en dan naar één slaapje overdag denk ik ja. Hier gister van hot naar her met haar geweest. Vandaag lekker rustig, alleen vanavond uiteten. Totaal wakker overdag denk zo'n 7 uurtjes? Ook door het wakker zijn in de avond.
Peppers, klopt, ze is van 18 juli, was wel 14 Augustus uitgerekend dus vier weekjes te vroeg. Hier gisteren ook half van buik naar rug, helemaal doorrollen lukte alleen nog niet, zal wel niet lang meer duren nu... 10 km was zwaar maar tijd was niet slecht, 1 uur en 2,5 minuut. Snelste tijd ooit was 56 min nog wat. Kreeg de laatste km wel last van mijn bekkenbodem/schaambot maar nou ja.. Het was op onverhard pas terwijl ik altijd op asfalt loop, veel kuilen en boomwortels, tegenwind op sommige stukken en m'n mp3 was leeg al vanaf de start helaas.... Ach ja, het is wee voorbij Nu onderweg naar de dierentuin met de hele family Fijne zondag meiden!! Oh en ps kent iemand sjorsjette nog toevallig? Niet uit dit forum maar die heeft vandaag positief getest bij de vijfde iui
Josjo wat grappig! Pim is dus van 15 juli en was 12 augustus uitgerekend. Ook precies 4 weken te vroeg. Ben jaloers op je hardloopprestatie! Stoer hoor, zo snel na de bevalling. Zodra ik weer mag ga ik ook weer beginnen.