mmmama's

Discussie in 'De mama's' gestart door zeehondje, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    #981 mmiiiiir, 13 feb 2012
    Laatst bewerkt: 13 feb 2012
    Neem het ervan, Peppers!

Wennes: vond jij het ook leuk? Ga je vaker denk je? Ja ik kan me wel voorstellen dat ze moe was!

Net terug van het cb: Fee weegt nu 5,4 kg en is 61 cm. Nog steeds -1, prima dus, ze volgt de curve. Ze gaf ook een demonstratie: rolde bijna van rug op buik. En vrolijk babbelen! Ze hoefde amper te huilen bij de prikjes gelukkig....

Was er naar toe gewandeld: heen en terug anderhalf uur. Net voor de miezer thuis, wat een grijze dag, hè?

2. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    #982 Vlinder3, 13 feb 2012
    Laatst bewerkt: 13 feb 2012
    Hier net weer een oververmoeide S opgehaald bij gastouder.
    Ze wilt daar maar niet slapen en vandaag heeft ze bijna al de tijd gehuild dat ze er was.... :(
    Ik weet niet zo goed wat ik ermee aanmoet eerlijk gezegt, ik laat haar nu ook niet met een gerust hart achter.... :(
    Toen ik haar net ging verschonen zag ik dat de luier goed strak zat (normaal zitten de lipjes net naast het plaatje voorop en nu zaten de lipjes over elkaar heen dus veel te strak) en nog erger....toen ik het billendoekje over haal billetjes haalde kwamen er allemaal nog poep-restjes van haar billetjes af en zat ook tussen haar lipjes.... Ze had een flinke poepbroek gehad zei de gastouder dus dit is niet goed schoongemaakt door haar....:x
    Net thuis een flesje gegeven en in bed gelegt en ze sliep meteen.
    Woensdag moet ze er van 9 tot 3 naartoe en zie er nu al tegenop eerlijk gezegt.
    Ik was zo blij dat we een gastouder hadden gevonden maar nu vind ik het heel jammer dat het niet super gaat.
    Vanavond even met manlief bespreken want ik voel me er niet happy bij op deze manier. :(
    Wat zouden jullie doen meiden??

Indd een grijze dag vandaag bah, toen ik met S naar huis wandelde van de gastouder begon het te regenen dus even een sprintje genomen. :D Wat S geweldig vind natuurlijk.:D

3. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Vervelend Vlinder, je had toch zo'n leuke eerste kennismaking en nu dit...

Slapen daar: misschien helpt het om een eigen dekentje, slaapzakje, knuffel met haar eigen geur erin meer te nemen? Is de temperatuur in het slaapkamertje hetzelfde als thuis? Fee sliep vorige week bij opa en oma minder lang, de lucht daar was erg droog en het was er heel warm vergeleken met thuis....

Het schoonmaken en hoe strak de luier zat, dat zou ik echt bespreken.

Ik hoop dat er een oplossing komt!

4. Liesben

Liesben Niet meer actief

Hier nog steeds een ziek mannetje...ik hoop dat het vanaf morgen alleen nog maar beter gaat! Dan ben ik ook weer wat vaker hier.

5. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Mirr, ze heeft een slaapzakje van thuis en haar knuffeltje bij als ze daar naartoe gaat dus daar ligt het niet aan. ;)

Ik ga het ook zeker bespreken met haar en ook met het bureau.

@Liesben, beterschap voor Eelco!!

6. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad in eerste instantie gewoon je zorgen uiten Vlinder! Zeker ook over dingen als hygiene en veiligheid.

Voor wat betreft het slapen kan ik me ook voorstellen dat het best even wennen is voor S. en dat dat misschien lastiger is/wat langer duurt omdat er wat minder regelmaat zit in de dagen en tijden dat ze bij de opvangmoeder is? Ik zou denk ik in ieder geval bespreken hoe jij het witl qua structuur, hoe jullie het thuis doen, zodat zij daar zoveel mogelijk bij kan aansluiten. Lijkt me zeker in het begin belangrijk en het is haar werk dus ze moet daar enigszins aan kunnen voldoen lijkt me. Het valt me op het kdv van Pim zo op dat ze steeds zeggen: zeg maar hoe jullie het willen, hoe jullie het thuis doen, dan sluiten wij daar zoveel mogelijk bij aan. En dan gaat het over welke hapjes wel/niet, hoe laat ongeveer, slaaprituelen, ongeveer tijden van de slaapjes, ongeveer tijden voeding enz.

Fee nog last gehad van de prikjes Mirr? Fijn dan alles weer goed was! En zit je inmiddels weer lekker met Fee in jullie eigen ritme nu jullie weer thuis zijn? Wat heerlijk he, als thuis ook thuis voelt!

Ben je nog met Eelco naar de HA geweest Liesben? Ik kan me voorstellen dat al je aandacht nu even naar de kleine man gaat en niet naar ons! Inderdaad hopen dat het vanaf nu alleen maar beter gaat. Ik heb zelf wel gemerkt dat ze heel snel heel ziek kunnen zijn maar dat ze ook heel snel weer beter kunnen zijn. Ik hoop zo ook voor Eelco.

Hier een rare dag omdat ik ineens niet ben gaan werken vanwege de gladheid. Ben niet terug naar bed gegaan. Heb niet zo'n goede relatie met mijn bed op het moment. Ik slaap erg slecht helaas, ondanks dat Pim gewoon zijn nachtjes doorslaapt.

De kleine man kwam supervrolijk van het kdv en is, na een badje, lachend naar bed gegaan. Vanavond laatste nacht zonder helm. Morgen overdag 5 uur op, 45 min af en dan de nacht erbij. Ben benieuwd. Drukplekken vallen mee, vond zijn haartjes wel een beetje nat tegen zijn hoofdje plakken vanavond. Lijkt me ook zo warm! Ik geef hem in ieder geval een dunner dekentje morgen als hij gaat slapen.

Zijn de huidjes van jullie kindjes ook zo droog? Ik blijf smeren maar het helpt niet veel. Vooral de beentjes voelen als schuurpapier!

7. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Hallo allemaal,

Hier ook een ziek meisje... Ze is weer erg benauwd, nu geen kroep, zit vooral veel vastzittend slijm. Heeft nu 39 graden koorts en drinkt niet zo, heeft diarree, dus we moeten het goed in de gaten houden. Als ze weer zo benauwd wordt als toen met de kroep moeten we meteen bellen omdat ze nu dus ook hoge koorts heeft.. Vannacht sliepen we bij de ouders van Sjoerd en daar slaapt ze bij ons op de kamer, was n heftig nachtje. Heb ongeveer vier uur geslapen dus duik er maar vroeg in vandaag...

Liesen, Eelco een flinke kroepaanval dus, dat is schrikken zeg! Heel veel beterschap, snap een beetje hoe je je moet voelen al hoefden wij toen niet naar het zkh gelukkig... Sterkte!

Vlinder, is het thuis weer n beetje uitgepraat? Heb alle berichten even snel gelezen dus heb hier en daar wat gemist..

Miir, huis helemaal fris geverft? En rook t niet naar sigaretten in huis?

8. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ach jee, twee zieken. Hopelijk gaat het snel de goede kant op.

Leuk hè, babyzwemmen, Wennes?! Waren er veel baby's van een beetje dezelfde leeftijd?

Vlinder, dat van het niet goed schoonmaken zou ik 'gewoon' proberen te zeggen tegen de gastouder.
    Slapen is hopelijk een kwestie van wennen. S. slaapt bij opa en oma nog steeds heel wisselend.

Uuuuuhhhh....vast iemand vergeten. Zit even snel op m'n telefoon.
    Gister weer gewoon vijf flessen gegeven dus en we hebben d'r vannacht biet gehoord. Heerlijk.
    Vanavond laatste nagymles gehad. Nu dus proberen zelf aan de slag te gaan ;). Ben zo geen sporter...

9. Liesben

Liesben Niet meer actief

Hier nu ook ventolinpuffer erbij voor Eelco. Arm kind. Arme mama ook, want ik ben zelf ook al dagen niet lekker. En heel moe van alles wat er gebeurd is. Maar ja, moeders kunnen niet ziek zijn. Morgen weer aan het werk.
    Ik denk wel dat oma morgen op komt passen en dat ik een dagje KDV oversla. Prettiger, ook voor Eelco denk ik..

10. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Pff jullie hadden gelijk, ik ben er even helemaal moe van zeg. Het is zo moeilijk om niet zelf in die neerwaartse spiraal te blijven.
    Zucht..... maar goed ben blij dat ik nu ff op m'n werk zit.

11. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    #991 mmiiiiir, 14 feb 2012
    Laatst bewerkt: 14 feb 2012
    Zeehondje: dan was ze er waarschijnlijk toch nog niet helemaal aan toe om naar vier voedingen te gaan? Wat doe je nu met rijstebloem trouwens? Wel of niet? Fee krijgt de rijstebloem nu een paar dagen, gaat prima. Ik merk niet zo veel verschil aan haar, ook niet qua poep. Ben begonnen met één schepje op de laatste avondfles van 150/5. Einde van de week gaat er denk ik een half schepje bij.
    Bij het CB was het advies om de fles van 17.00 / 18.00 aan te vullen met rijstebloem, maar omdat ik dan een bv geef, doe ik het met de fles van 22.00. Als je de fles van 17.00 aanvult dan kan het zijn dat ze de laatste voeding op een gegeven moment niet meer leegdrinkt, deze kun je dan langzaam verminderen of gewoon in één keer mee stoppen volgens het CB. Dat zou dan wel betekenen dat je de dagflessen wat groter maakt, dat zou je dus ook geleidelijk kunnen doen (als ze bijvoorbeeld 's avonds 60 ml laat staan, kun je deze de dag erna over de flessen verdelen).

Voor mij is dat niet zo relevant want ik geef dus ook nog bv en weet niet precies hoeveel ze binnenkrijgt. Voordeel is dus: ook geen zorgen daarover: ze was genoeg gegroeid afgelopen maandag en ze poept en plast genoeg, dus dan zal ze wel genoeg binnenkrijgen.

Josjo Peppers en Kaat: wanneer begonnen jullie met rijstebloem en hapjes? Nog tips?

Josjo: 39 graden is best wel flinke koorts zeg! Hoe gaat het vandaag? Hoe is het vannacht gegaan, wat meer geslapen... Pff op zulke momenten, na zulke nachten, is het wel fijn om met zijn tweeën te zijn.. Ik hoop dus dat mijn meisje vooralsnog niet ziek wordt, want ik zou niet weten hoe ik zo'n slaapachterstand zou kunnen inhalen... Kan me ook niet zomaar ziek melden namelijk, omdat ik een eigen bedrijf heb... (duimen!!).

Peppers: ja ook hier een droog huidje! Komt van de verwarming he? Ik heb nu schoteltjes met water op de verwarming staan zodat er wat meer vocht in de lucht hangt. En verder veel vaker smeren inderdaad!
    Ik ben benieuwd hoe het slapen met helm zal gaan! Maar dat is natuurlijk wel zo ongeveer het belangrijkste moment natuurlijk, omdat de afplatting het ergst wordt als hij lang stil ligt!

Liesben: sterkte met alles, we horen het wel weer hoe het gaat.

Kaat: oh meid, ik leef echt met je mee zeg... Fijn dat je je werk kunt gebruiken als kostbare afleiding....

Fee heeft weinig last gehad van de prikjes. Ik ben gisteren gewoon gaan sporten, heb haar "afgegeven" aan een goede bekende van me. Ze was wel hangerig, gisteravond. Maar dat kwam denk ik ook omdat ze sowieso uit haar ritme was en niet om 7 uur haar eigen bedje is ingedoken.
    Mijn huisje, lief dat je ernaar vraagt Josjo! Het ziet er mooi strak uit! Het is vrij simpel behoudend geschilderd hoor: gebroken wit en de schouw is in bruingrijs. Het rook ook niet meer naar sigaretten gelukkig, wel naar verf. Heb dus zo'n vanillekaars aangezet en in Fee's kamer heb ik geurbuiltjes neergelegd. Moest natuurlijk wél alles dweilen, poetsen, ramen wassen dus het was nog een heel karwei, het afgelopen weekend..!

12. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Liesben en Josjo: Beterschap voor de zieke kindjes en sterkte voor de vermoeide ouders! Pittig dat alles gewoon doorgaat terwijl je zelf niet echt de tijd hebt om bij te komen.

Kaat: Pittig hoor, voor je. Ik hoop dat je mensen hebt die je een beetje kunnen steunen! En toch ook leuke dingen proberen te plannen, waar je weer wat energie van kunt krijgen?

All: Mensen, het wordt tijd voor de lente! Laat die zon en dat licht en de groene blaadjes maar komen!

13. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    ... heb sinds een week last van haaruitval, hebben jullie dat ook, oktobermamma's? En de "oudere" mamma's, wanneer hadden jullie dat...?

Verder is mijn melkproductie wederom afgenomen grrr... Ik was er al bang voor, omdat ik bij mijn ouders minder vaak gekolfd heb...

Dat wordt dus weer twee dagen clusterkolven!!! :)

14. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    mmirrr: Had tijdens mijn zwangerschap een goede bos met haar. Normaal heb ik wel veel, maar fijn haar en tijdenms de zwangerschap viel er niets uit. Het zat echt veel beter dan normaal. Was een geweldige ervaring.....Helaas is het feest weer voorbij. Ben na de bevalling geleidelijk mijn zo zuur gespaarde haren weer kwijt geraakt. Van de kapper begreep ik dat door de hormonen je tijdens je zwangerschap nauwelijks haren verliest maar naarmate die hormonen uit je lijf gaan verlies je ze alsnog.
    Maar gelukkig hebben we de foto's nog....

Vervelend dat de melkproductie afneemt. Wel super dat je het uberhaupt zo lang al kan doen! Ik hoop dat het clusterkolven wat oplevert.....Wat is dat eigenlijk?

Volgens mij ben ik toen Pim 5 maanden was met rijstebloem begonnen. De darmpjes moesten in eerste instantie hier ook wel even wennen. Ik ben er ook tijdelijk even mee gestopt toen. Daarom inderdaad goed om met 1 schepje te beginnen.
    Groente en fruit ook rond 5 maanden mee begonnen. Ik maakte alles zelf (en nog steeds) en toen Pim nog echt aan het proeven was, dus nog niet zoveel ervan at, vroor ik alles in in ijsklontjesbakjes en haalde ik 2 of 3 ijsklontjes per keer uit. Toen hij meer ging eten heb ik bij de Hema van die bakjes gekocht en nu sta ik elke week allerlei groente en fruit te koken en te pureren, in de bakjes te doen, van labels te voorzien en in te vriezen. Zo leuk om te zien hoe de kleine man geniet van wat ik zelf voor hem heb gemaakt! Klinkt stom maar voelt een beetje als compensatie voor het feit dat ik hem nauwelijks borstvoeding heb kunnen geven. Dit kan ik in ieder geval wel voor hem doen (en ja, ik weet heus wel dat de potjesvoeding ook prima is hoor;))

Als je de hapjes zelf wilt maken kan ik je de 'Opperdepop' absoluut aanraden. Voglens mij had Josjo die ook?

15. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    miiir: jaaaa haaruitval, praaaat me er niet van (toen ik stopte / afbouwde met bv begon dat en duurde een eeuw maar het gaat een keer over.... bij mij toen ik weer mijn normale cyclus had... dus ongeveer 2 maanden na stoppen met bv.

Hapjes en rijstebloem: ik ben met 4 maanden begonnen met rijstebloem. Na 2 weken gestopt en toen na 4 weken weer begonnen. In eerste instantie werkte het niet hier en ze dronk haar fles toen ineens niet leeg. Toen ik 4 weken later weer begon was ze er blijkbaar wel aan toe. (tot die tijd was ze ook nog 10 keer per nacht wakker en met de rijstebloem ging dat steeds beter). Met 4,5 maand begonnen met wortel, banaan met mango, zoetige hapjes zeg maar. En zo steeds een aantal dagen hetzelfde smaakje. Als ze na 2 hapjes niet meer wilde gewoon de volgende dag weer aanbieden etc. In eerste instantie krijgen ze qua eten echt maar 1 of 2 theelepels binnen ofzo :D

zeehondje, als je straks hapjes er bij gaat geven is misschien een beter moment om naar 4 flessen te gaan? Dan krijgt ze net ook daar nog een klein beetje van...?

kaat: knuffel!!

Liesben, sterkte meis, niet fijn he, zelf ziek zijn, oververmoeid en n ziek kind... ook n knuf voor jou!

Hier: net gebeld door het kdv en sjoerd gaat haar ophalen (idd fijn dat je met zijn tweetjes bent :)). Ik ben vorige week 2 dagen ziek geweest dus voelt niet goed als ik nu ook eerder weg ga... Ze had weer verhoging (38,5 en loopt op), ze drinkt weer slecht en wil de hele dag met speen. Ze is echt uit haar hum. Niet zo fijn.. wil haar het liefste nu thuis gaan vertroetelen maar ja, nog even en ik mag ook naar huis....

vlinder: hoe is het afgelopen met de gastouder? Ze moet wel de billen e.d. goed vegen hoor, dat mag je gewoon verwachten en zou er dus ook wat van zeggen! En die luier zo strak, agossie... Gewoon zeggen, daar leert zij ook weer van hoe het voor S het beste is en hoe jij het wil. NIet erg hoor. Ik zeg ook weleens iets wat ik anders wil. Haar 'mentor' bijvoorbeeld, zie ik nooit. Die heeft altijd tussendienst dus ik heb gevraagd of we een ander kunnen krijgen. Vind ik voor dat meisje ook niet zielig, ze is aardig maar heb haar pas 1 keer gezien. Tja om dan met haar straks een 10 min gesprekje te hebben (waar ik sowieso wel benieuwd naar ben of we daar wat nieuws horen maar a la hihi)

wennes, babyzwemmen, leuk! Heb je ook al koppie onder gedaan?

16. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    ja opperdepop is echt n aanrader! Heb jij de bietjes, wortel, aardappelpuree al gemaakt? Annelynn eet alles, maar bietjes? bleeeegh :D hoe durfde ik haar dat te geven :D

17. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha! nee, die heeft Pim nog niet gegeten. Hier was de courgette het enige wat meneer niet lust tot nu toe.
    Jij geeft geloof ik groente met aardappel he? Hoeveel geef jij nu ongeveer? Pim krijgt ongeveer 125 gr fruit en 150 gram groente. Nog geen aardappel maar dat ga ik er binnenkort ook bij doen denk ik. Dat zal wel meer vullen dan neem ik aan. Misschien dat meneer dan een flesje minder kan. Maar sssstttt, laat het hem nog maar niet horen!

Vervelend dat Annelynn weer verhoging heeft. Zit je toch ook niet lekker op je werk he als je haar hebt weggebracht met de gedachte: misschien worden we gebeld, misschien niet.....En natuurlijk wil je het liefst zelf voor haar zorgen als ze niet lekker is. Ze is nog zo klein! Maar ook fijn inderdaad dat je het kunt afwisselen met je man.

18. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    op het andere forum vroeg iemand: courgette? Eten jullie dat zelf ook? hahaha ja niet gekookt maar de smaken leren kennen is wel goed, toch? 150 gram is echt n behoorlijke portie hoor. Een potje is 125 gram dus ik hou dat ongeveer aan. Meestal doe ik 1/3 aardappel en 2/3 groenten. Ik geef ook al soms kip er bij, heeeeel fijn gesneden. en babyyoghurt, krijgt ze meestal een half bakje vandaag en een half bakje morgen. (volle yoghurt mag geloof ik ook)

Fruit krijgt ze ook 100/125 ongeveer. Gisteren had ze 3/4 banaan op, best veel, vretert (en smiddags werd ze ziek :))

19. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    #999 mmiiiiir, 14 feb 2012
    Laatst bewerkt: 14 feb 2012
    Blijft blijkbaar een hoop uitgeprobeer, dat vaste voedsel, ook wel leuk, of niet??
    @ bietjes: geeft lekker af, leuk als ze het dan niet wil eten en alles zit onder!

Maar uhm, bedankt voor de tips, hier kan ik wat mee en ik ga vast nog wel meer vragen.

Vooralsnog dus alleen rijstebloem, gewoon langzaam opbouwen...

Dat het komt door de hormonen wist ik, PEppers... Ik vond alleen dat ik daaraan zou ontsnappen. Maar helaas...

Het fijne is trouwens wel dat ik geen carpaaltunnel klachten meer heb. Ben ook weer iets afgevallen, dus nog steeds hard aan het ontzwangeren. Dat is ook wel nodig, sporten gister ging héél slecht, ik kon er NIETS meer van... :)

20. Liesben

Liesben Niet meer actief

@ Haaruitval: breek me de bek niet open :(

Eelco ligt nu rustig te slapen. Slapen doettie trouwens heel veel nu. Ach, dan voelt hij zich het lekkerst denk ik maar.
    Vanmiddag heb ik nog maar een paracetamol gegeven omdat het hoesten duidelijk pijn deed! Ik heb nu een babyhaler met ventolin, maar hij vind dat dus echt helemaal niks...nou ja, ik probeer het straks nog wel een keer. Zoals hij nu ligt te ademen vind ik het wel meevallen. Ik hoop echt dat het vanaf morgen beter gaat. Morgen komt oma oppassen, ik heb het kdv afgebeld. dure maand, aangezien hij vorige week ook al niet geweest is (toen moesten we naar het zkh). Maar ik vind het prettiger dat hij morgen gewoon lekker thuis kan blijven en uit kan slapen..en dat oma 1 op 1 voor hem zorgt. Hij wil namelijk nu alleen slapen of tegen je aan hangen met een speentje. Zieltje.
    Ennieweejs, ik hoop snel weer wat minder ego te zijn. vanaf morgen gaat het gewoon beter met hem! Zo.

Deel Deze Pagina