Wat sneu zeg, al die zieke kindjes. Beterschap. Haaruitval is bij mij begonnen rond m'n eerste menstruatie (begin januari). Nu ben ik net weer ongesteld geweest en is het bijna weg gelukkig (de menstruatie en de haaruitval ). Geven nu geen rijstebloem meer. Over twee weekjes ofzo met kleine beetjes beginnen en dan daarna denk ik de fruit en groente. Ze drinkt nu weer heel haar flessen leeg trouwens. Raar kind. Ook die laatste fles Schema is hier 8.00 - 12.00 - 16.00 - 19.00 - 22.00 uur. Dus niet rond 17.00 uur zoals bij jou Miirrr. Maar als dan die laatste voeding eraf gaat, betekent dat dan bij jou dat ze rond 17.00 uur haar laatste voeding krijgt? Of zie ik dat verkeerd. Peppers, was het nou vannacht dat Pim mét helmpje heeft geslapen? Sophie was lekker aan het praten en proberen te draaien vandaag bij opa en oma. Ben zo trots op haar. Mijn moeder vindt dat ze nog veel te klein is voor vier flessen. Haha, die wil haar nog wel even 'klein' houden. Ik ook wel hoor, gaat allemaal al veel te snel. Terwijl vaste voeding geven ook wel weer leuk is. Dacht altijd dat ik daar gelijk mee wilde beginnen met vier maanden. Kom daar nu wel een beetje van terug. Volgens mij heeft ze het nog helemaal niet nodig. Dus waarom 'forceren'.
Haha miir, dat vond ik ook, dat die haaruitval mijn deurtje maar voorbij moest gaan maar helaas... Liesben, beetje ego even mag bet hoor... Fijn dat het ademen al beter klinkt, is zo naar, dat benauwde... Zeehondje goed zeg, dat draaien, straks kan ze het ineens, zo leuk! En ik had dat bij vier maanden ook hoor. Mijn schoonzusje zei toen dat ik er wel mee moest beginnen, dat het cb dat adviseerde maar ik heb nog lekker een paar weekjes gewacht . En toen ineens leek het me zo leuk en dat was het ook echt! Hier is Annelynn van het kdv opgehaald (waar ze nu n nieuwe mentor heeft ). Ze had haar warme eten niet op en ze wilde om 12.30 geen fles en die had ze dus pas om half drie op tja dat wordt ws een nachtfles.... Ben toch maar even met haar in n warm bad gegaan en ze viel bij me op de buik in slaap. Normaal is ze super actief, spatteren, lachen, kraaien en nu dus niks.. En dat hoesten is echt zielig
Whaaaa word gek..., denk even op bed snel even op iedereen reageren, echt met mijn laatste zin bezig....druk op verkeerde knop alles weg:x:x:x Gaan we weer.... @mmiir heerlijk weer terug in je opgefrist huisje en weer je eigen ding kunnen doen. Wel balen van je bv. Wat is clusterkolven? Extra kolven ofzo? Hier ook last van haaruitval en heb al zo weinig en dun haar van mezelf. Heb vorig jaar ook 4 mnd extensions gehad. @liesben groote gelijk dat je eelco morgen niet na het kdv brengt. Zorg jij eerst maar goed voor je mannetje, uitgebreid reageren komt wel weer. Het is al fijn dat je ons op de hoogte houdt. @josjo lijkt me vervelend als je op je werkt bent en je meisje is ziek thuis. Maarja werk moet natuurlijk ook doorgaan. Hoop dat een goede slaap vannacht wonderen doet. Zwemmen was leuk en ze is koppie onder gegaan. Vond het doodeng en ze wist zelf ook niet goed of ze nou moest lachen of huilen. Ze moest wel een beetje hoesten. @zeehondje fijn dat ze haar flesjes weer leeg drinkt. Over tijdje maar weer opnieuw proberen. Wat kan een moederhart toch opzwellen hè als ze weer iets anders proberen/ kunnen @vlinder heb je de gastouder er nog over gesproken? Je moet wel met een fijn gevoel naar je werk kunnen hoor @peppers en Pim met helmpje geslapen? Zoja hoe ging het? @kaat dikke knuff Hier kan ons meisje sinds gisteren ineens in krijsen uitbarsten. En niet zoals normaal nee echt net of ze heel veel pijn heeft. Ze is dan ook niet te troosten. Vanmiddag zat ik gewoon bijna mee te huilen zo zielig is het en je bent zo machteloos omdat je niet weet wat er is. Want verder merk ik niets aan haar. Sinds 2 dgn zie ik ze bewust met dr handje naar dingen toegaan. Vanochtend zat ze in de wipper en had ze in de gaten als ze zelf ging bewegen dat de beestjes boven haar ook mee bewogen, zo mooi om te zien!! Ook heeft ze vanmiddag weer een keer omgerold van buik naar rug. Toen ze 9 weekjes was ook al 5 x gedaan maar daarna tot vandaag niet meer. Zo hoop dat ik nu alles weer heb gehad kan ik eindelijk gaan slapen
Even ego: Ben zo trots! Ons Pimmetje, precies 7 maanden oud, is zojuist voor het eerst helemaal zelf van zijn rug naar zijn buik gerold!n En nog een keer...en nog een keer...en nog een keer.....Hij heeft het eindelijk door! Van buik naar rug deed hij al lang maar andersom dus nooit zonder hulp. Zo leuk! En met helmpje slapen ging ook helemaal goed. Gewoon goed geslapen en vrolijk wakker geworden. Wel gek hoor, om je kind met een helm op in bed te leggen. Je gaat zelf ook niet met je donsjack aan slapen toch? Maargoed, het went vast wel! Straks even op jullie reageren. Nu even genieten van een mijlpaal....
joepiedepoepie, 7 maanden! Wat n mijlpaal weer en wat knap dat hij nu kan rollen naar zijn buik. Straks rolt hij door de hele kamer heen haha. Fijn ook dat het slapen goed is gegaan, goed om te merken dat hij er zelf geen last van heeft! wennes: ja dat onder water blijft altijd een beetje een moment van: hee wat deed jij nou weer met mij? Dat krijsen, misschien een sprongetje? Zeker als je ziet dat ze ineens nieuwe dingen kan en nieuwe dingen ziet? Is ze wel rustiger als je haar vast hebt? Anders kunnen het natuurlijk ook krampjes oid zijn? Heb je weleens geprobeerd haar met haar buik op je arm te leggen? of n beetje met de klok mee haar buikje masseren? (als het krampjes zijn natuurlijk...) Liesben, hopelijk vandaag weer een beetje beter? Vlinder, joehoe?
Hier ben ik Josjo Vandaag niet gaan werken, ik voelde me niet 100% en S was ook uit haar doen vanacht en vanmorgen dus zijn we lekker thuis met tweetjes. @peppers, fijn dat het slapen goed ging met helmpje Oooh goed zo Pim, rol maar lekker door hoor haha leuk! @wennes, ja die gezichtjes als je dan boven water komt haha. S weet ook nooit goed wat ze moet doen maar als ze ziet dat ik lach is er niks aan de hand Heb de gastouder er nog niet over gesproken, maandag moet er weer naartoe en dan bespreek ik het met haar. @Liesben, hopelijk vandaag al wat beter met Eelco?? S ligt hier heerlijk te gillen, lachen, kraaien op de speelmat naast me op de grond. Ze voelt zich duidelijk beter dan vanacht en vanmorgen, geen idee wat het is geweest. We gaan vandaag weer lekker een mama dochterdag hebben
HAHAHA ik zie het helemaal voor me, een rollende Pim door de hele kamer. Handig zo'n helm, kan hij zichzelf geen pijn doen als hij opeens een tafelpoot tegenkomt...!!! Pff dat krijsen lijkt me echt NAAR Wennes... Schattig he, als ze naar dingen gaat grijpen en slaan? Dat gaat snel hoor, de eerste dag denk je nog dat het toeval is en drie dagen later kan ze opeens al zelf een boekje "lezen"! Heeft ze ook een babygym? Fee is er nog steeds dol op: eerst sloeg ze ertegenaan, nu pakt ze de voorwerpen echt beet... Blijft dus leuk! Josjo: hoe gaat het vandaag met Annelyn? Weer wat beter dan gisteren, hoop ik... Nieuwe mentor bevalt hopelijk? Even een complimentje: jij reageert altijd zo lief op wat anderen vertellen....! Zeehondje: als ik het zo lees, zijn onze meissies precies hetzelfde aan het ontwikkelen: ook hier veel gebabbel en gedraai. Draaien van buik naar rug gaat al best goed, is ook niet zo moeilijk natuurlijk omdat ze zich gewoon moet laten "vallen". Maar draaipogingen van rug naar buik komt er ook al een beetje aan. Dat kan nog wel even duren hoor, maar ze zet haar voetjes neer en tilt haar billen op en laat zich vervolgens naar één kant vallen... Voedingsschema van Fee is: Thuis: 6.45u bv, 10.30 bv, 14.00 kv 150/5, 17.30-18.00 bv, 22.30 kv 165/5,5 met anderhalf schepje rijstebloem. Kinderdagverblijfdag: 6.45 bv, 10.30 kv 165/5,5, 14.00 bv 150ml flesje, 18.00 bv, 22.30 kv 165/5,5 met anderhalf schepje rijstebloem. Om te ontdekken of ze die laatste voeding nog nodig heeft, werd me geadviseerd om die avondvoeding juist bv te geven en de voeding rond half zes kv met rijstebloem en evt. wat meer geven. Snap ik, maar als ze op het kinderdagverblijf is geweest heb ik liever dat ze bv drinkt (ze drinkt mij beter "leeg" dan wanneer ik kolf). Dus dat is nu nog even een dilemma... Bedankt trouwens voor jullie uitgebreide reacties op mijn vraag over vast voedsel introduceren..! Voorlopig ga ik er nog even niet mee beginnen, hoewel ik er al naar uitkijk (kan haast niet wachten) om het wél te doen: superleuk: kliederen met baby's met eten! Heb gelezen dat je iets meer kans hebt op latere voedselallergieën als je er vroeg mee begint. Ik heb zelf een voedselallergie. Dus voorlopig houd ik het nog even bij aangelengde sapjes... Fee heeft er ook nog geen behoefte aan, voor zover ik het kan beoordelen...! Liesben: hoe gaat het vandaag? Weer een beetje bijgekomen van alle schrik en zorgen? Iedere dag weer een stapje de goede richting op! Clusterkolven: dit is dat je extra intensief kolft om de melkproductie te verhogen. Er zijn verschillende methoden. Ik kies ervoor om gedurende een aantal dagen (tot de productie toeneemt), 's avonds tussen 7 en 11 ieder half uur een paar minuten beide borsten te kolven. Ik ben geen "grote producent"dus heb dit al twee keer eerder moeten doen. Verder kolf ik in principe altijd na in de ochtend (dan heb je de meeste melk) en 's avonds voor het slapen gaan kolf ik ook altijd. Door al het gekolf én de combi met kv, heb ik gelukkig in mijn diepvries nog zeker 20 flesjes ingevroren! Vlinder: Wát een vrolijkheid zeg... Fijn dat S zich weer helemaal TOP voelt! Zie je erg op tegen dat gesprek of doe je dat gewoon even..?
Haha nou dat gesprek doe ik gewoon even Ze heeft gewoon te luisteren naar onze wensen maar vooral ons meisje goed te verzorgen. Als het om ons meisje gaat ben ik ineens heel principieel hoor. S ligt weer even te slapen nu dus ik kruip ook even op de bank met een dekentje.
Tja, ik denk dat wij ons niet zo goed kunnen voortstellen dat jij een vriendin hebt die jou niet attent genoeg vindt Josjo....Al in de sauna geweest trouwens? Hoe gaat het vandaag met de zieken? De kleine Eelco en Annelynn? Mooi he, al die fases van dingen die ze leren! Mooi om te zien hoe ze inderdaad steeds meer ontdekken wat ze allemaal met een babygym kunnen doen! Hier ook zo'n ouderwetse houten boxhanger met rode houten ringen en houten bolletjes. Ook leuk trouwens dat ze het op een gegeven moment ook ineens heerlijk vinden om op een matje oid op de grond te liggen spartelen en lekker kunnen schudden en trappelen met al die 'losse' lichaamsdelen! Jeetje Mmirrr, dat is best intensief, dat clusterkolven! Ik heb bewondering voor hoe je het allemaal doet. Vond het kolven best zwaar, zeker in combi met ook nog het voeden. Maar het is natuurlijk ook een heel mooi iets. En als er allergieen spelen hou je dat ook in je achterhoofd natuurlijk. En wat betreft de hapjes; haast maken is ook nergens voor nodig. Vanaf 6 maanden hebben ze pas echt bijvoeding nodig toch? Maar inderdaad is het wel heel leuk. En de oefenhapjes kun je misschien wel al iets eerder doen? Over behoefte gesproken: Pim zit tijdens ons avondeten inmiddels zo'n beetje ons eten van ons bord te kijken. Erg grappig...Moeten maar eens kijken naar een schema/ritme waarin hij tegelijk met ons kan eten 's avonds. Stoer hoor Vlinder, dat je echt staat voor wat je vindt en dat ook de gastouder gaat duidelijk maken. Zijn toch best moeilijke dingen maar inderdaad, het gaat wel om jouw meisje! Wennes: wat naar dat ze zo hard moet huilen soms, vooral als je niet weet wat er is! Gaat het vandaag alweer wat beter? Zeehondje: je hebt helemaal gelijk dat je terug bent gegaan naar 5 flessen. Dat ging toch goed? Komt wel weer een moment waarop je een nieuwe poging doet, wellicht als Sophie er meer aan toe is. Hier een vrolijke Pim vandaag. Ben zo blij dat hij aan het rollen is geslagen! Hij ligt meteen ook veel meer op zijn buik, wat weer goed is voor zijn nekje. En hij is er zo vrolijk bij, heerlijk om te zien! Ik heb wel een afspraak gemaakt bij de helmpjesmaker voor vrijdag want er zit een behoorlijk rood plekje op zijn achterhoofd dat niet weggaat binnen een half uur als de helm af is. Kan een schaafwondje worden en dan zijn we verder van huis want dat doet natuurlijk zeer en dan kan ook de helm een paar dagen niet op. Stinkt overigens wel als je de helm na een paar uur afzet zeg.... Jessie: fijne kraamweek gehad?
Vlinder, he bah niet helemaal 100. Het heerst echt he? Gelukkig is S weer wat beter bij pas. Ik vind zelf ziek zijn vervelend maar als er iets met die kleine is.... Beterschap en geniet van je moeder-dochterdag miir wat een lief complimentje . Vind het trouwens wel knap hoe je het volhoudt met de bv.. ik herken het wel hoe het bij mij ging ongeveer, al heb ik dat clusterkolven nooit geprobeerd (wist niet dat je het op die manier kon stimuleren), maar daarnaast weet ik ook niet of ik het vol zou kunnen houden. Het is allemaal best erg vermoeiend, zeker met nog een late voeding en je doet het natuurlijk allemaal alleen... petje af hoor! Speaking of... hoe is het met krullemans? hihi Annelynn knapt al wel op, al lijkt het de ochtenden steeds wel redelijk en dan smiddags loopt de koorts langzaam op.. Ze was wel zo goed bij pas net dat Sjoerd met haar naar de stad is gekomen en we lekker met zijn drietjes hebben geluncht, gezellig!
agossie een drukplekje bij pim dan? Dat moeten ze dan maar gauw ff fixen he . En dat het stinkt agossie peppers en pepperman . Die shampoo van lief, ken je die? Die is lekker! hele lijn is trouwens lekker en in tegenstelling tot zwitsal wel parfumvrij
Goed te pas Wat is dat voor raar streektaaltje? Ik zie dat Kermit en Miss Piggy ook bij jullie op bezoek zijn geweest? Mooie plaatjes weer!
haha denk dan brabants? Ik zeg weleens dingen waarvan manlief ook zegt: bijvoorbeeld: een haffeltje. bijvoorbeeld een haffeltje rijst in de pan doen dat is een beetje of een handje rijst haha. Misschien is het wel jootje-taal?
Even ego hoor, ben even niet zo actief want ben hartstikke ziek. Niet handig als je net moeder bent kan ik jullie vertellen! Maar gelukkig komt mijn moeder me helpen, want zodra ik overeind kom moet ik overgeven... Ach, je kan het maar gehad hebben he! Hoop alleen dat ik de kleine niet aansteek, dat zou ik heel sneu vinden. Stiekem hoop ik eigenlijk dat zij het donderdag en vrijdag had toen ze zo spuugde en verhoging had.
Eelco was zelfs weer wat zieker, ook minder levendig. Dus papa is vandaag thuisgebleven en weer naar de HA geweest en nu toch maaar gestart met AB. Dus vanaf gaat het echt beter....hoop ik.
Hè bah, een ab kuur bij zo'n kleintje lijkt me maar niks. Maar hij moet nu wel gaan opknappen, dus dan moet het maar denk ik Pim lekker aan het rollen! Leuk! Wennes, kan ze echt al draaien? Knap hoor. S. is dat nog niet gelukt. Allebei de kanten op nog niet. Maar ja, de ene ontwikkelt iets anders weer sneller. Sneu dat gillen hè?! Hier dan ook weleens tranen in m'n eigen ogen hoor. Annelyn dus nog steeds een beetje aan het kwakkelen en jijzelf ook. Beterschap. Knap hoor Miirrr, bv en clusteren. Lekker complimentjes ontvangen, dan gaat het nog beter! Schema is wel heel anders. En 22.30 uur valt mee toch? Of drinkt ze heel lang over en kan je dus zelf pas laat gaan slapen? Ga even lekker atwt kijken. Beetje hoofdpijn, moe en S. ligt in bed, dus neem ik het er even van.
Complimentjes zijn inderdaad fijn...! Na de MMM wil ik gewoon dat er iets wél goed gaat... Niet echt dus, maar het hoeft maar drie dagen en dan kan ik weer een maand vooruit... Ik heb een goede, dubbele handsfree kolf, scheelt ook. Én... Ik ben toch alleen, blijf tussendoor gewoon on charmant met de halve kolf- fratsen nog aan mijn bh hangend en truitje omhoog, rondlopen hahaha! Pff wat een lappenmand hier, zeg. Wij zijn gelukkig kerngezond... Door: extra knuf voor Jou, net nu je eindelijk mama bent is ziek zijn heel erg balen... Beterschap meiden! Én baby's natuurlijk...