mmmama's

Discussie in 'De mama's' gestart door zeehondje, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesben

Liesben Niet meer actief

#1041 Liesben, 17 feb 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 feb 2012
    Josjo, ik merkte zelfs na 3 giften al verbetering! Hij hoest nu nog wel, maar hij klinkt al een stuk minder benauwd. Ik merk nu wel dat hij met een week ziekzijn flink aan kracht heeft ingeleverd. Al het oefenen met hoofd ophouden voor niets..maar we gaan gewoon weer opnieuw beginnen!! Maandag komt de fysio weer.

2. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Het is te hopen dat volgende week minder zorgen met zich meebrengt Liesben... En tja... one step back two steps forward voor Eelco...?! Gezond en vrolijk is toch het belangrijkst.... Maar... Ik kan me je frustratie goed voorstellen.... Is jr mannetje weer een beetje zijn vrolijke zelf?

Door: heb veel aan je gedacht de afgelopen weken. Het moet niet leuk zijn om te ziek te zijn om voor Naomi te zorgen, je hebt immers zó lang naar haar uitgekeken....

Wennes, midweekje, lekker zeg! Nog even genieten met zijn drietjes... Ja zo'n verloftijd is zó voorbij, hè?

Vlinder, huis vol bezoek, leuk! En... 30 is kei-jong hoor!

Josjo: hopelijk vannacht meer kunnen slapen? Arme Annelyn... Knuffel haar maar lekker veel.... Altijd vervelend als je eigen ha er niet is...

Zeehondje: weer een maand afwachten... Tja uitslag is een beetje zó-zó hè? Kan beter kan slechter....

Even trotse mama: mijn kleine krachtpatser hield vanmorgen een half uur vrolijk haar hoofdje omhoog....
    Zal volgens de fysio's allemaal heel gemiddeld zijn, maar ik vind het knap!

Fijne zaterdag allemaal, wij gaan zometeen even naar kantoor want er wordt Vandaag gewerkt in mijn bedrijf!

3. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Goedemorgen Peppers en Vlinder, zie jullie hieronder :D

4. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Ff raden... Peppers met een gezellige lange Peppers-reactie bezig.... altijd leuk om te lezen.....

:D

5. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, was alleen even aan het lezen maar dat gaat niet onopgemerkt voorbij zie ik al.
    Zal mijn best doen om me aan mijn image te houden qua lengte van mijn reactie:D

Josjo: hopen dat het geen bronchitis is maar iets tijdelijks, en dat de ab kuur snel en goed werkt. Merk je al verschil?

Liesben: hij pakt het snel genoeg weer op als hij weer beter is toch? Maar logich dat alles nu even stilstaat en dat dat jammer is. Gaat het inmiddels al wat beter met hem? En waar richt de fysio zich op?

Wennes: ohhh, wat lekker, even eruit! Ik wil ook, ik wil ook, ik wil ook!
    Moeten we maar snel gaan regelen.

Zeehondje: atwt heb ik ook jaren gekeken. En soms, als ik nu thuis ben kijk ik nog wel eens. Tijdens mijn verlof, voor de bevalling was dat ook zo lekker! Je zit er altijd weer zo in en het is zo heerlijk ontspannend. Jammer dat het gaat stoppen inderdaad, wist niet dat dat dinsdag al is. Zou het echt naar een climax gaan waarin alles weer goed komt en iedereen weer bij elkaar komt die ooit voor elkaar bestemd was? Ik ga zeker even kijken als het lukt!

Hoe gaat het met Jessie en Doortje?

Mirr: wat goed van de kleine Fee! Wat zijn ze leuk he als ze op hun buik liggen en de wereld vanaf die kant bekijken!

En Vlinder wordt 30, hiep hiep hoera!!!!! Die goede oude tijd.....
    Geniet van je feestje!

Hier ook een feestje maar dan anders. Pim gaat vanavond voor het eerst logeren, bij oma (werd tijd, hij is ruim 7 maanden;)). Net een lijstje gemaakt met alles wat je moet weten over Pim.....Lief en ik gaan carnaval vieren vanavond! Alaaaaaf!

6. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zie je heus wel Mirrr:p

7. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ja, het gaat goed met Eelco..hij is vrolijk, heeft geen koorts meer. Maar hij hoest nog wel flink, en piept ook nog wat. Maar dat zal ook vanzelf minder worden. Zijn vader hoest ook al tijden...
    Wat betreft zijn hoofdje, je merkt echt dat hij het nu bijna niet op kan houden. Zielig, hij had zo hard geoefend! Maar goed, we gaan gewoon weer beginnen. Alleen op zijn buik liggen is nog moeilijk met dat hoesten.

@ fosterkindje: Ik heb al jaren een kindje. Ik ben inmiddels al aan kindje 3 bezig geloof ik..
    Mijn ouders zijn ooit hun kind op gaan zoeken. dat was een bijzondere ervaring.

Mirr, ik vind het altijd zo bijzonder om te lezen hoe je geniet van je kleine meisje. Mooi! En wat een krachtpatser! Een half uur, knap hoor!!!!...Eelco red het nog geen 3 minuten :(

Josjo, ik hoop dat je meisje snel opknapt!

Zeehondje, ik ben benieuwd wat nu uiteindelijk besloten word. Wel of geen helmpje? Hoe sta je er nu zelf tegenover?

Peppers, hoe ist met Pim zijn helm? En logeren? Spannend! Eelco heeft al twee keer gelogeerd.

Wennes lekker weg geweest! En bijna het einde van je verlof. Jeetje, heb je zin weer in werken?
    Wij gaan in april een weekje naar Landal. Het eerste weekend gaan de oma's mee.

Vlinder, wat een zorgen voor je vriendin en haar meisje! Ik hoop dat ze haar kunnen helpen!

8. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Twee weekjes later en we willen toch die rijstebloem weer gaan introduceren. Deze keer echt een half theelepeltje en na een paar dagen een heel theelepeltje enz. Maar mijn vraag is. Ze krijgt dus nog vijf flessen. Normaal zou je de rijstebloem in de laatste fles doen volgens mij? Maar is het misschien handiger om het juist in de fles van 19.00 uur te doen? Dan gaat die laatste fles er straks misschien makkelijker af?
    Tips???

Helmpje; weet het niet zo goed. Als het niet nodig is liever niet natuurlijk. Maar als je het duidelijk blijft zien is ook niet leuk natuurlijk. Ik ga denk ik straks helemaal af op de adviezen van het ziekenhuis.

Fijn dat de zieken weer aan het opknappen zijn!

Nog carnavalvierders hier?
    Woon in Zuid-Holland en heb het echt nog nooit gevierd.

9. Liesben

Liesben Niet meer actief

Hier ook nog 5 flessen en wij doen het in de laatste fles rond 22:00 uur, zodat hij lekker verzadigd de nacht ingaat. Het helpt niet wat betreft langer slapen echter, want Eelco meld zich elke dag tussen 0500 en 0600 uur :D
    Wij geven nu twee scheppen (gewoon van die nutrilonscheppen) in de fles.

10. Liesben

Liesben Niet meer actief

Op het gebied van groentehapjes staan we even stil. Ik heb het van de week nog een keer geprobeerd, maar Eelco schoot zodanig in een hoestbui dat ik er maar mee opgehouden ben. Als het hoesten wat minder is begin ik weer.

11. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Zeehondje: ik ben begonnen met 1 voeding- schepje per fles. Nu inmiddels 2. Ik begrijp je voorzichtigheid... Maar... Een half theelepeltje misschien iets te? Uh als je effe terug gaat: heb vorige week nog het dilemma "welke fles" beschreven. Ik neem nu soms die van half zes, soms de late...

12. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Hier nog een maandje en dan kan ik ook meepraten over bijvoeden en de rijstebloem. Gisteren was ons meisje precies 3 mnd. En oooo wat is het waar dat het zo hard gaat..hihi

@liesben wat fijn dat het weer beter gaat met eelco:). Zo zie je maar hoeveel zo'n kleintje dus inleverd als ze ziek zijn. Nu dus weer opnieuw beginnen met oefenen.

@josjo hoe is het met je meisje?

@zeehondje ik ga vanmiddag even carnavallen. Paar jaar terug ging ik 5dgn lang, nu maar 1 of 2 keer.
    Gisteravond al weer schepje rijstebloem erbij gedaan?

@peppers hoe is het logeren gegaan? En lekker gecarnavald?

@vlinder hoe was je verjaardags feestje?

@mmiiir wat goed van feetje, een half uurtje hoofdje omhoog. Ik denk dat ons kleine meisje het ook wel redt als ze er tenminste zin in heeft.
    Heb de puckababy nog wel aan. Ze draait heel af en toe alleen van buik naar rug. Ze probeert nog niet van rug naar buik te draaien. Zou ik dan nu toch al moeten afbouwen met puckababy? Probeer ze overdag weleens in bed te leggen zonder maar merk dat ze echt veel onrustiger en korter slaapt.

13. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wennes, je mag de puckababy niet meer gebruiken als ze naar de buik kan rollen. Want als ze dan op haar buik ligt kan zo niet meer terugdraaien, omdat ze daar haar armen voor nodig heeft (denk ik hoor).
    Goed in de gaten houden dus.
    Hier nu een dikke slaapzak met mouwen. Die zijn best dik en hierdoor kan ze haar armen niet heel makkelijk bewegen. Misschien een optie.

14. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vlinder: hoe was je feestje??

Josjo: hoe gaat het met de kleine meid? En zijn jullie ook een beetje bijgekomen van de intensieve ziekweek?

Mirr: vergeet ik steeds te vragen maar ben nieuwsgierig: wat voor bedrijf heb je? Sowiezo wel stoer hoor, een eigen bedrijf!

Liesben: Fijn dat Eelco echt wat beter is. Hoe gaat het nu met het hoesten?
    Zeehondje: Rijstebloem: we deden het inderdaad in de laatste fles. Eerst was dat de hele late fles, toen die kon vervallen omdat we hem wakker moesten maken, deden we het in de fles van 18:30. Nu trouwens niet meer in de fles maar in een bordje om 11:30.

Wennes: als ze nog geen aanstalten maakt om te draaien van rug naar buik lijkt me dat het nog niet nodig is om de Puckababy af te bouwen als het om de slaapjes overdag gaat: dan hoor je het zeker als er wat is toch? Pim draait nu sinds een aantal dagen van rug naar buik , en is daar echt druk mee, maar hij doet het nog niet in zijn bedje hoor. Loopt zo’n vaart niet denk ik, al moet je natuurlijk altijd alert blijven.

We hebben heerlijk carnaval gevierd! Was echt supergezellig. Het logeren is ook goed gegaan. Hij werd ‘s avonds 1 keer huilend wakker maar was goed te troosten door oma en heeft verder als een roosje geslapen. Voor herhaling vatbaar dus!

Het is zo genieten van Pim op het moment! Hij is zo blij en energiek! Hij heeft in een week tijd zulke grote stappen gemaakt, erg mooi om te zien.
    Slapen overdag gaat ook echt beter, nog wel kort maar hij gaat vrolijk naar bed en komt er vrolijk weer uit.

Wel een klein dilemma, ben benieuwd naar jullie mening: Pim wordt elk slaapje na klokslag 30 minuten wakker en gaat dan kletsen. We laten hem meestal een poosje kletsen en halen er op een gegeven moment uit want je hoort dan wel dat hij niet van plan is weer in slaap te vallen. Hij is vaak wel al snel weer moe. Gaat daarom meestal 4 keer per dag naar bed. 3 keer slaapt hij dus exact 30 minuten maar de 4e keer, rond 16:15, moet ik hem echt wakker maken om 17:30. Ik maak hem dan wakker omdat hij om 19:00 alweer naar bed gaat. Hij wordt vervolgens vaak rond 05:30 weer wakker. Op zich blijft hij dan wel rustig liggen kletsen tot 06:30 en soms zakt hij nog even weg.
    Voor de duidelijkheid; ik vind dit geen groot probleem hoor. Het lijkt me voor hem alleen prettiger als hij wat eerder op de dag een langer slaapje kan hebben zodat hij overdag meer energie heeft. Iemand ideeën?

15. Liesben

Liesben Niet meer actief

Op slaapgebied kan ik geen tips geven Pepper.
    Ik merk hier nu wel dat Eelco zijn slaappatroon wat veranderd. Maar misschien komt dat nog door zijn ziekzijn?
    Hij gaat meestal rond 18:00 naar bed. Dan zie je aan alles dat hij echt moe is. Gapen, witjes, beetje jengelen. Dus na de fles is het verschonen, pyama aan lekker in zijn bedje. Om 22:00 dan laatste fles en dan slaapt hij tot ongeveer 05:30. Dan krijgt hij een fles en slaapt dan tot ongeveer 08:00.
    Hij slaapt na de fles van 09:30 een uur tot anderhalf uur, en na de fles van 13:30 ook zoiets. Wel merk ik de laatste paar avonden dat hij als hij naar bed gaat (rond 18:00) hij niet meer meteen slaapt..maar vaak nog even huilt. Maar tot nu toe is het een kwestie van er even bij blijven, speentje in..en dan slaapt hij binnen een kwartier.

16. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Tips langer slapen in de middag heb ik helaas niet voor. Hier is zo wisselend. Als je er bij het begin van het brabbelen gelijk naartoe gaat en een speen geeft of liedje aanzet? Misschien valt hij dan nog even in slaap?
    Wel heb ik ook een beetje een probleem. Want rond 16.00 uur krijgt ze een fles en slaapt dan ongeveer van 17.00 tot 18.00 uur. Als we straks groente gaan geven is dat natuurlijk niet echt een handige tijd om te slapen. Maar terwijl ik dit schrijf bedenk ik me dat dan hopelijk op vier flessen zit en haar tijden wel zullen verschuiven.

17. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het verandert inderdaad steeds weer een beetje he Liesben, het slaappatroon van die kleintjes. Jij hebt dus ook best een vroege vogel, om 05:30 de eerste fles. Aan de andere kant wel fijn dat hij daarna nog even lekker slaapt.

Ik heb wel eens geprobeerd met het speentje Zeehondje, tot nu toe zelden het gewenste effect. Misschien dat ik het toch nog eens probeer om hem langer te laten liggen, kijken of hij dan toch niet in slaap wil vallen weer. Nu halen we hem na half uur wakker er wel uit.
    Ach we kijken wel, als dit het ergste is? Maar toch handig om op zo'n forum te kijken of er nog ideeen zijn. Dus als er nog iemand wat over kwijt wil.....

Zeehondje: wij geven de groente 's middags rond 13:30. Komt nu het best uit en waarom zou je groente om 17:00 moeten geven? Als ze echt met de pot mee gaat eten is het natuurlijk wel handig, maar zover is het toch nog niet.

18. Liesben

Liesben Niet meer actief

Vanmorgen hier eens aan de kinderfysio gevraagd hoe dat nu zat met dat half uur hoofdje ophouden..maar zij zegt weer dat dat volslagen onzin is. Grappig hoe de meningen daar dus over verschillen! Ik denk dat je gewoon naar het individuele kind moet kijken.
    Ze vond wel dat Eelco vooruit was gegaan, ondanks zijn week ziek zijn! *trots*

19. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Nou, gewoon veel op de buik en ze houden hun hoofd zolang omhoog als ze zelf kunnen toch. Ik kan wel willen dat ze een half uur haar hoofd omhoog houdt, maar na zo'n tien minuten laat ze 'm zakken. Moet ik 'ma dan omhoog trekken! Haha.

Kleine beetjes rijstebloem in de 19.00 uur fles gaan goed. Darmen werken nog goed. Iets dikkere poep, maar nog niet zo gevormd als de vorige keer. Rustig darmen laten wennen en volgende week (heb ik vakantie) eens fruit proberen.

Verder geen bijzonderheden hier.

20. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Mooi dat het goed gaat met de rijstebloem, Zeehondje!

Liesben: toch fijn dat Eelco vooruit gegaan is! Hoe kan dat nou, heeft de fysio op andere dingen gelet dan jij?

Peppers: Fee wordt tijdens haar middagdutje ook vaak wakker, na een half uur tot drie kwartier. Ze slaapt in haar kamertje vaster dan in de box, en als ze daar wakker wordt slaapt ze ook weer sneller in. Dus het ochtendslaapje en late middagslaapje gaat in de box, maar tussen de middag slaapt ze boven. Verder kan ik je helaas geen tips geven...

Fee heeft gisteravond een halve fles laten staan. Ze wordt wel nog wakker en is dan "boos" totdat ze een fles krijgt. Dus er wordt hier nog gewoon voeding gegeven in de late avond...
    De laatste dagen wordt ze trouwens wakker om half vier. Gisternacht heb ik wel een uur lang iedere paar minuten opnieuw een speentje gegeven... Vannacht heb ik haar wat langer laten jengelen (ze huilt niet echt dan) en sliep ze, en ik dus ook, weer wat sneller in.
    Gelukkig maar, want door dat wakkere uurtje laatst, was ik gisteren niets waard op mijn werk. Toen ik gister thuis kwam, vertelde mijn moeder me dat ze haar aan het einde van de middag lang had laten slapen en ook nog dat ze haar middagvoeding pas heel laat gehad had.

Tja daar zit je dan met een wakkere en nog-niet-hongerige baby, terwijl je zelf doodop bent. Ik dacht echt dat ik ziek werd. Maar het was gewoon toch oververmoeidheid. Heb haar halfslachtig gevoed (bv) en daarna om half zeven op hoop van zegen naar bed gebracht. Ze heeft langer dan een half uur liggen babbelen in bed, maar gelukkig viel ze daarna in slaap zodat mama ook een powernap kon doen op de bank. Immers: ik kan dan wel naar bed gaan, maar moet er toch weer uit voor de late avondvoeding.
    Dit was eigenlijk de eerste keer sinds ze er is, dat ik besefte dat het toch wel zwaar is om er alleen voor te staan. Als ik een partner gehad had, had ik gezegd: vanavond ben jij even aan de beurt, ik ga op één oor....

Dat gezegd hebbende, besef ik meteen ook wel weer dat ik maar bof met zo'n tevreden kindje die dan mama haar rust gunt en gezellig gaat liggen babbelen in bed!

Deel Deze Pagina