mmmama's

Discussie in 'De mama's' gestart door zeehondje, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesben

Liesben Niet meer actief

Hij had vanmorgen 36.9! Dus papa heeft hem net naar het KDV gebracht. Hij werkt thuis vandaag, dus als er problemen zijn kan hij hem binnen 5 minuten ophalen. Ik heb een avonddienst. Maar ik heb goede hoop dat het van de prikken was, al was dit de eerste keer dat hij een reactie had.

2. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    @sloppy, oh wat zielig dat ze zoveel last heeft van haar buikje:(. Wel even schrikken natuurlijk toen je gebeld werd door zh. Kan wel heel lang duren zeg voordat je terecht kunt. Hopelijk valt het mee en kan je ook snel terecht.

@josjo wat een knapperd:). Zit erbij als een prinsesje...hihi.

@liesben gelukkig geen koorts voor eelco. Kan hij fijn spelen bij zijn vriendjes.

Pfff hier toch wel raar gevoel in mijn buik voor morgen het werken. Ben echt geen emo type maar kan er goed om huilen;).
    Ach jullie kennen het vast wel

3. Liesben

Liesben Niet meer actief

Wennes, ik kon ook wel janken toen ik weer moest werken..zo erg vond ik het. Maar het went :)

Deze wilde ik jullie nog even showen, dit was gisteren..voordat hij koorts kreeg ;). Hoezo ondeugend?

4. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Josjo, haha, teddydiploma! Dat hebben ze bij ons volgens mij niet. Ze zei wel dat ik misschien langzaam bandjes kon gaan gebruiken (even omvouwen en vasttapen). Vanaf wanneer zijn jullie vlindertjes gaan gebruiken?
    Lekker eten, daar houdt ze dus wel van.
    En wat balen dat jij ookal zo'n zwakke rug hebt. Ik heb zo'n twee jaar geleden heel erg last gehad, lange tijd fysio gehad. Daarna is het nog een keertje teruggeweest na een half jaar ofzo. En nu gaat het al een hele tijd goed. Afkloppen.
    Bijna staat jullie huis te koop, zeker spannend!
    En wat een gave fietskar zeg.

Liesben, hoop dat de koorts inderdaad van de prikjes komt en het nu weer beter gaat.

Vlinder, wat een leuke beslissing, spannend! Heel veel succes.

Sloppy, wat naar dat de kleine meid zo blijft aanmodderen. Hopelijk worden haar darmen even helemaal goed schoon door het ophogen van de forlax.
    En over d'r armpje schreef je vorige keer dat je je daar niet zoveel zorgen over maakte. Maar nadat je zo'n telefoontje krijgt is het toch wat spannender, bah. Sterkte!

Gister uit eten geweest omdat m'n ouders 39 jaar getrouwd zijn. We hadden de wagenbak meegenomen, maar ze wilde echt niet gaan slapen. Dus kap naar beneden en haar rechtop in de wagen gezet en toen was het goed. Pas aan het einde werd ze zo moe op schoot dat ik d'r weer heb neergelegd en toen ging ze eindelijk slapen (voor een half uurtje ofzo, haha).
    En ze heeft weer wat nieuws. D'r voeten gaan nu helemaal haar mond in, zeiknatte sokken steeds :D

5. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Wat vind jij van de fietskar van Josjo, Liesben? Ik vind het supermooi!
    (ik zie dat er nog een extra zitplaats is, Josjo... ;))

Zitten in de bak is leuk, he Zeehondje! Doe ik ook steeds vaker met Fee, dan krijgt ze veel meer mee van de omgeving.
    Doe jij dat ook weleens Liesben? En Wennes?

Wennes: jazeker dat ik het herken dat je een raar gevoel krijgt van het idee weer te moeten werken. Ik kan me voorstellen dat het voor jou nog veel heftiger is, ik was immers maar een paar weekjes echt fulltime thuis...
    Maar.. Ik zag er vooral heel erg tegenop, toen het zo ver was viel het me weer alles mee. Ik hoop voor jou ook...!!
    Bij mij in het KDV zijn er veel leidsters die ook hun eigen kids op de groep hebben. Maar dat ga jij dus niet doen?

Vlinder: wat een goed idee!
    Lijkt me eerlijk gezegd ook veel leuker dan horeca... :) En... hou je dan je meissie ook thuis ipv de gastouder die niet zo goed bevalt? Hoe gaat het daarmee eigenlijk? Hoe was het gesprek?

Sloppy: S blijft dus toch een beetje een zorgenkindje. Hoe vind je dat eigenlijk? Al die onzekerheid... MAar aan de andere kant: is ze vrolijk? Lijkt ze goed in haar vel te zitten. Dat is natuurlijk veel belangrijker... Wel vervelend dat ze dus last van haar darmpjes lijkt te hebben. Zandkorrels?? KLinkt gek...?

Josjo: huis te koop, spannend! Maar.. ik zou mijn adem inderdaad niet inhouden want het kan best een tijdje duren nu. Vrienden van me hebben hun huis al een jaar te koop maar pas één kijker gehad, erg he? Vooral omdat zij nu 39 weken zwanger is en ze in een flat wonen zonder lift, vier trappen op. Pfff moet er niet aan denken met een baby...

6. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1166 Peppers, 29 feb 2012
    Laatst bewerkt: 29 feb 2012
    Wennes; sterkte morgen! Gaat ze volgende week wel naar het kdv waar jij ook werkt? Kun je af en toe even stiekem gaan kijken.....

Goed nieuws weer van het cb Liesben! Leuk toch wel he, om ook in cijfers bevestigd te zien dat hij gegroeid is! Al merk je het natuurlijk zelf wel aan kleding e.d. Toch is het wel leuk.
    Wat een geschonmel met die temperatuur steeds. Hopelijk was het inderdaad van de prikjes en is het nu klaar.
    Goeie foto!

Pim moet maandag over een week weer naar het cb. Ik moet dan helaas ver weg werken dus Lief gaat dan. Hij denkt dat hij de enige man zal zijn....Volgens mij valt dat best mee. Ik zie in ieder geval naast alleen moeders ook vaak vaders en moeders samen.

Wat leuk Vlinder, en wat dat snel! Over een half jaar kun je misschien al aan de slag?!

Josjo: spannend, de verkoop van je huis. Wat zijn daarna de plannen? Nieuw huis kopen? Waarom gaan jullie dit huis verkopen.
    Leuk dat jullie met Annelynn naar Thailand zouden gaan (al gaat het wellicht dit jaar niet door). Vind het wel nog steeds stoer en goed van jullie dat jullie dat gewoon zouden doen, ook met een kleintje.
    Wat gaaf die fietskar! Ziet er comfi uit.

Een lenig meisje heb je Zeehondje! Handig he; of ze doen de sokjes steeds uit of ze sabbelen het nat. Maar gewoon blote voetjes dan?!
    Hier redt Pim het overigens nog niet om zijn voet naar zijn mond te brengen. Is wel druk zijn buikspieren aan het trainen.

Laatste nachten is Pim wat onrustig. Gisteravond een tijdje gekreund in bed en vannacht 3 keer beetje huilen. Op zich kwestie van speen erin en weer goed, maar kan de oorzaak nog niet echt achterhalen. Tandjes lijkt even rustig, maar wie weet zit daar toch weer wat aan te komen.
    Heb ook wel eens gelezen dat ze op deze leeftijd wat onrustiger kunnen slapen omdat ze wat angstiger zijn als ze alleen zijn en dat ze de bevestiging nodig hebben dat je er wel echt bent. Nou ja, we zien het wel.
    Overdag gaat het slapen echt helemaal niet verkeerd de laatste tijd. Had hem vanmorgen om 09:00 in bed gelegd en net om 10:50 eruit gehaald. Dat we dat nog mogen beleven! Op het KDV gaat het ook steeds beter. Zou mooi zijn als hij langzamerhand naar 2, wat langere slaapjes op een dag kan.

Gisteren zelf de eerste avond van de mindfullnestraining gehad. Was erg prettig. Denk wel dat ik er wat aan kan hebben. Zal ik wel mijn huiswerk moeten doen, best lastig in de dag te plannen maar de intentie is zeker om daar erg mijn best voor te doen. Anders heeft het ook niet zoveel zin.

Categorie leuk: heb net op de site van de HEMA een hardcover besteld met een foto van Pim, voor mijn Iphone. Zag er erg mooi uit op de site. Over 10 werkdagen krijg ik het. Ben benieuwd!

7. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Mirr!

8. Liesben

Liesben Niet meer actief

Leuk die fietskar! (dat bericht had ik geloof ik gemist :))
    Wat betreft zitten in de wagen..nee, dat doe ik niet. Eelco zit gewoon niet stevig genoeg, zijn hoofd is nog te instabiel. Alhoewel het wel steeds beter gaat, gisteren op het CB hield hij keurig zijn hoofdje omhoog toen ze hem op de buik legde!

Vlinder, goede zet! Leuk hoor, en zo snel al...

Jeetje, voetjes in de mond...zover zijn we hier nog niet. Maar de buikspieren worden wel getraind!

Sloppy, wat jammer dat jullie toch steeds weer nieuwe zorgen om de kleine meid hebben. Ik hoop dat je snel terecht kan, en dat jullie gerustgesteld kunnen worden!

Pepper,mindfulnesstraining? Wat houdt dat precies in?

9. butterfly0511

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    Wat een prachtig mannetje liesben, de ondeugd straalt er vanaf...heerlijk:)

Peppers ben ook benieuwd wat het precies inhoud, tell us:)
    Hier zie ik ook geregeld mannen op het cb. Hier de afgelopen keren ook met zijn tweeën geweest. Misschien zit Pim in klein sprongetje? Roep maar iets hoor;)

Mmiiir hier heb ik ze nog niet rechtop in de wandelwagen gezet, binnenkort eens proberen.

Ik heb mijn meisje idd niet op mijn eigen groep, weet niet of dat zou werken. Ze gaat ook alleen de eerste paar maanden maar mee naar het dagverblijf waar ik werk daarna gaat ze over naar eentje in onze woonplaats. Daar was eerder ook geen plek en moet zeggen dat ik het wel fijn vind dat ze eerst met mij meegaat. Kan ik idd paar keer binnenlopen:). Hopelijk hoor ik haar niet al teveel krijsen want denk dat ik er dan echt naar toe wil. We zullen zien. Morgen gaat ze eventjes 2 uurtjes oefenen dus ben benieuwd.

10. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wennes: ik kan me voorstellen dat je in eerste instantie het fijn vindt dat ze met je mee gaat! Maar inderdaad, je moet haar niet horen huilen. Dan is een beetje afstand ook weer niet zo slecht. Ik weet nog wel dat in het begin niet durfde te bellen naar het KDV (als ik bv iets moest doorgeven) omdat ik bang was dat ik dan Pim op de achtergrond zou horen huilen en me zorgen zou gaan maken!
    Voordeel voor jou is dat je natuurlijk wel heel goed weet hoe het er op een KDV aan toe gaat en dat er goed voor je dochter wordt gezorgd!

Hier ook nog geen stevige zitter hoor! Pim moet eerst nog flink oefenen met voetjes in de lucht en voetjes pakken met zijn handjes. ik oefen wel wat door hem tegen mijn benen aan te zetten als ik zit en dan alleen zijn onderrug te ondersteunen. Dan gaat hij een soort wiebelen om rechtop te blijven en dan traint hij dus ook weer spieren. Tip van de fysio.
    Als hij wat sterkere buikspieren heeft komt het zitten vast vanzelf wel!

Mindfullness: 'Aandacht geven, gericht in het hier en nu, niet (ver)oordelend'. Beste uitleg is denk ik dat je allemaal wel kent dat je een wandeling in het bos hebt gemaakt maar dat je voor dat je het weet weer uit het bos bent en niets van de omgeving hebt gezien omdat je alleen maar in je gedachten zat. Idee is dus om bewuster en meer in het hier en nu te leven. Het is een heel praktische training met veel oefening en huiswerk.

11. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wat berichtjes gemist toen ik mijn bericht plaatste.

Fijn dat de koorts bij Eelco weer weg is.

Wennes, handig geregeld zo met het kdv. Eerst nog even met jou mee en dan haar eigen plekje.
    Ik werk in het basisonderwijs en zou ook niet m'n eigen kind in de klas willen.

Peppers, klinkt goed die training. Fijn ook dat de eerste keer is bevallen.
    En zo zitten tegen je benen aan doe ik eigenlijk al heel lang. In één van de eerste weken al volgens mij. Misschien dat ze daardoor die spieren al wat meer heeft getraind. Heb je ook zo'n bumboseat? Wij niet hoor, maar is misschien wel leuk.

12. butterfly0511

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    Klinkt heel interessant peppers. Alleen dat huiswerk wat minder;).
    Oh hier wordt er eentje wakker. Kom strakkies wel weer spieken en kletsen.

13. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Bedankt allemaal voor jullie lieve woorden. We zijn toch echt wel geschrokken, al weten we dat het heel weinig zin heeft....
    Hoe ik er verder onder ben......tja ik blijf heel emo en ik heb echt wel moeite om alles een plekje te geven wat er de afgelopen 7mnd gebeurt is. En het bezef dat we er nog niet zijn. Ook met de afwijkende ontwikkeling in haar arm bekruipt mij de angst ook dat ze misschien toch nog wat meer mankeerd.
    Verder is het een super leuk en vrolijk meisje en als ik haar zie lachen dan zijn alle zorgen weer weg en geniet ik van haar. Ze kan zo heerlijk schater lachen en om aandacht vragen. Ook kan ze heel leuk spelen met haar grote zus die echt super lief met haar is. Dat maakt het allemaal dragelijk.

@zitten: hier ook nog niet echt hoor. als we haar neer zetten dan blijft ze zo'n 30sec zitten.

@wandelwagen: Suzannah pas niet meer in de wagenbak dus wel in de wandelwagen inzet maar dan wel onderuit nog.

@liesben: wat een prachtige foto van je mannetje! fijn dat de koorts gezakt is.

@peppers: klinkt als een hele interesante cursus! ohh dat wil ik ook wel voor mijn telefoon :D

@Josjo: wat een mooie fietskar, welke is dat? Wij willen er ook graag een voor deze zomer.
    Spannend je huis verkopen.

@Mirr: Ja ik vond die zandkorrels ook heel raar om te zien, dat had ik neit verwacht zeg maar....
    En of ze vrolijk is, ja dat is ze wel maar ze zit ook vaak duidelijk niet goed in haar vel. Je ziet aan haar dat ze dingen wil maar niet kan. Ze wil bijvoorbeeld kruipen maar kan zich niet omhoog duwen met haar armen. ze kan zeg maar nog maar net op haar ellebogen omhoog duwen. Tijgeren licht helemaal niet in haar bereik. Ze zal het op een andere manier moeten opgaan lossen.....en dat zal ze ook zeker wel gaan doen. Ze heeft ook veel buikpijn en tot dat dit goed opgelost is zal ze veel blijven huilen. Maar in grote lijnen vind ik haar een lief en vrolijk meisje wat zichzelf al best goed kan vermaken :D

14. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Zo, even een abbo genomen en nu ga ik ECHT meeschrijven! ;)
    Als ik straks tijd heb lees ik even wat terug en probeer ik te reageren!

15. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Gezellig Doortje!
    En het versje in je onderschrift slaat de spijker op z'n kop.
    Mijn man zei dat ook steeds vlak na de geboorte.

16. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Sloppy, wat heftig allemaal.
    Heeft het misschien met haar slechte start te maken?
    Hopelijk valt het uiteindelijk toch mee en is het echt alleen haar arm, misschien door een zenuwbeschadiging ipv iets neurologisch.

Josjo, mooie fietskar!
    Mijn zus heeft ook een fietskar, erg handig!
    Ik wilde er ook 1, maar ik krijg hem niet de schuur in, de deur is net te smal. Dus voorlopig doe ik alles wandelend en met de bus, hopelijk kan ze over een half jaar al zitten zodat ze op de fiets mee kan!

Spannend jullie huis in de verkoop!
    Wij hebben even getwijfeld, maar wachten nog een jaartje.
    Dan zetten we het te koop in de hoop dat het over 2 jaar wel verkocht is...
    En dan hebben we ook nog even de tijd om het hier en daar op te knappen hihi!

Liesben, wat een geweldig mooie foto van Eelco!

Wennes, mijn beste vriendin heeft haar dochter ook bij haar op het kdv, alleen wel op een andere groep. Ze heeft even getwijfeld of ze haar bij zichzelf op de groep zou doen, maar dat was niet handig. Op veel kdv's mag het ook niet eens. Ik werk ook in het onderwijs en zou, net als Zeehondje, mijn dochter ook niet bij mij in de klas willen. Ik denk zelfs dat ze naar een andere school gaat, want de school waar ik werk zit niet bepaald in de buurt en dat wil ik wel ivm vriendjes en vriendinnetjes.

Zeehondje, ja ik vond de tekst zo mooi.
    Komt uit het liedje van Trijntje Oosterhuis, 'Nu dat jij er bent'.
    Ik wilde in 1e instantie het 1e couplet als gedichtje op de geboortekaart, maar uiteindelijk is het toch iets anders geworden. Nu zat ik laatst het liedje te luisteren en hoorde ik pas goed het 2e couplet en vond dat zo kloppen!

Ik ben afgelopen week voor het eerst met Naomi naar het cb geweest. De arts was erg tevreden, ons meisje is al ruim 56 cm en weegt 4320 gram. Ze is in een maand tijd een kilo aangekomen, super netjes! De arts vond haar erg alert en lekker pittig, ze vond het onderzoek namelijk niet zo leuk hihi!

Zelf ben ik ook op controle geweest in het ziekenhuis en de vk was erg tevreden. Ze hoopt me pas over een jaar of 2 weer terug te zien hihi! Dat hoop ik zelf ook! ;)

17. butterfly0511

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    @doortje om die redenen gaat ze over paar maandjes ook naar kdv in onze woonplaats. Maar daar was nu geen plek vandaar dat ze eerst met mij meegaat. Nee ik wil haar ook niet zelf in de groep hebben, merk nu al als ze huilt en iemand anders ze vast heeft dat ik ze echt terug wil.

Dus jij hebt een echt meid, lekker pittig... Hihi. Fijn dat ze zo goed groeit. Gezelli dat je mee komt schrijven. Is mijn meisje niet meer de kleinste hier;)

18. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Zo daar ben ik dan ook eindelijk! Neem ook gelijk een abbo!

Beetje druk en hectisch nog allemaal Levi is 10-02-2012 geboren via een niet geplande ks en heeft daarna helaas gelijk het RS virus opgelopen en ligt nu nog steeds in het zh het gaat gelukkig nu veel beter dus mag hij in 1 van deze dagen eindelijk mee naar huis!

19. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Door, Char... GEZELLIG!

20. butterfly0511

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    Hey char, wat leuk je hier weer tegen te komen. Super gefeliciteerd meis.
    Ojee ook al dat stomme rs virus opgelopen, hoop dat hij snel naar huis mag. Hoe voel je je?

Deel Deze Pagina