Pff knap hoor Josjo, 10 km hardlopen, ik word al moe als ik eraan denk! Ik heb overigens gisteravond ook gesport, voor het eerst sinds mijn bevalling. Ik kan er echt helemaal niets meer van pffft. Leuk was wel, dat de hele klimhal omstebeurt naar mijn mooie meisje kwam kijken. Ik heb dus meer lopen kletsen en showen als trotse mamma dan dat ik aan de grepen heb gehangen... Vooralsnog ben ik daar ook gewoon veel beter in! Omdat er veel muziek en Fee-publiek was, is mijn meissie vanaf een uurof twee 's middags tot een uur of tien 's avonds wakker geweest (inclusief kraamvisite 's middags). Ze was hardstikke vrolijk en rustig, ook 's avonds in de klimhal. Iedereen riep wat een voorbeeldig kind ik had, wat ik natuurlijk met iedereen eens was ... En vervolgens heeft Fee vannacht doorgeslapen! Na haar voeding om 22.30 heeft ze geslapen tot vanmorgen kwart over zeven...! Eén zwaluw maakt natuurlijk nog geen zomer, vind het ook helemaal niet erg om haar 's nachts een keer extra te voeden hoor! En om nou iedere avond je kind uit te putten zodat ze 's nachts doorslaapt lijkt me niet de bedoeling hahaha! Ze is vandaag overigens al de hele dag extreem slaperig en af en toe last van haar buikje... Heb haar in mijn draagdoek gedaan waar ze nu lekker ligt te ronken. Vandaag is het zes weken geleden dat ze geboren is, wat vliegt de tijd zeg! Ik laat Fee 's nachts, als ze wakker is maar niet verdrietig, altijd gewoon liggen hoor Liesben. Niets mis met een tevreden baby die gewoon even wakker is 's nachts, vind ik... Als ze echt wakker is dan gaat ze wat meer echt kreetjes geven, beetje roepen zeg maar. Ze hoeft echt niet zo lang te wachten dat ze ervan moet huilen, maar als ze een beetje ligt te kirren dan blijft ze gewoon in haar wiegje. Meestal valt ze dan inderdaad weer in slaap. In het boek van Gina Ford staat ook dat je je baby wel moet leren (de kans moet geven) om zelf in slaap te vallen als hij/zij even wakker is en daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Peppers: mooie tijden heeft Pim hoor! Tja 6 uur op 's morgens is niet ideaal, maar als je niet ook al tussen 2 en 5 eruit hebt gemoeten is het niet zo erg toch? Over het draaien: Fee die draait van buik naar zij, maar dat is volgens mij per ongeluk hahaha! Vlinder: Ik kan me héél goed voorstellen dat je de dag ná zo'n fijne dag met je meissie, een terugslag hebt en het je even te veel wordt. Ik hoop dat het maar één dagje was? Sloppy: al wat beter? Is je man nog lief voor je gaan zorgen? Groetjes!
Gevonden! Voorlopig zal het hier bij lezen blijven.. maar over een maand of 3 kom ik hier zeker kletsen Wat een schattige foto's trouwens van jullie kindjes, in dit topic en in albums!!
Peppers, waarom mag je nu niet sporten (ik denk nu, dur is vast n hele domme vraag, je hebt ast al verteld wat er ia maar ik weet t gewoon echt niet meer haha mie vd dag denk ik Vlinder, soms worden de dingen je gewoon even echt te veel. Mijn vader is bijna 8 jaar geleden overleden en met dit soort momenten, met trouwen maar nu zeker met n kindje krijgen vind ik t echt allemaal heel erg verdrietig en moeilijk... Sterkte met alles, hopelijk voel je je gauw wat beter... Miiir, heb dat boek van Gina ford ook, alleen omdat ze de eerste weken alleen maar sliep en slecht dronk heb ik de schema's toen niet toe kunnen passen en nu ben ik er ook nooit meer aan begonnen... Hou jij de slaapschema's aan? En van dat leren in slaap vallen ben ik het wel mee eens maar ik vind dat snachts nog wel moeilijk hoor... Hoe lang laat jij feetje huilen voor je er heen gaat? Annelynn heeft sinds n paar dagen geen voeding meer nodg snachts. Nu nog leren om door te slapen want ze wordt nog wel steeds rond drie uur wakker.....
Dank je lieve meiden, het gaat vandaag al wat beter maar ik zie er alweer tegenop om morgen te gaan werken en mijn meisje achter te laten Maar ja, donderdag de dag, dan gaan ze het litteken aanpakken en zal ik waarschijnlijk een paar dagen niet mogen/kunnen werken dus kan ik lekker even van mijn meisje genieten. Mijn ongie is eindelijk aan het minderen, eigenlijk bijna gestopt, mag ook wel na ruim 3 weken. Morgen of overmorgen zullen mijn man en ik dan voorzichtig toch proberen om even van elkaar te genieten want wie weet hoelang het na donderdag weer duurt voor het weer kan Dat is het ook hoor, ik mis mijn man. Snappen jullie wat ik bedoel Ik ga zometeen mijn meisje weer wakker maken voor haar flesje en dan lekker mijn bedje in. Manlief is net gaan werken en heeft dan lekker 4 dagen weekend. @Sloppy, hoe gaat het meis??
Vlinder, gelukkig gaat het weer iets beter. Werken lijkt me ook heel moeilijk, hoop dat de dag snel voorbij gaat. En hopelijk kan je gebruik maken van de paar dagen zonder ongi voordat de ingreep plaatsvindt. Josjo, wat die je 's nachts nu als ze wakker wordt? Hier nu in het ziekenhuis met een knoop in m'n maag. Voor het eerst m'n kleine meisje even ondergebracht bij opa en oma. Heb controle van de ziekte van Crohn. Hopelijk ben ik snel weer weg. Ze had gister trouwens geen poepluier en haar tweede flesje van vandaag maar voor de helft op. Ze zit een beetje vol denk ik. Als ze straks nog niet gepoept heeft maar even een thermometer in d'r billen stoppen en kijken of dat werkt. Het is zo sneu, ze voelt zich er helemaal niet lekker door volgens mij.
Hallo Dames, Van af nu probeer ik het weer wat beter bij te houden. Ok even uit m'n hoofd als ik iemand ben vergeten sorry. Peppers en liefprinsesje Welkom en gefeliciteerd! Sloppy, Sterkte meid Vlinder, Leuk he dat babyzwemmen! Ik ga ook elke week en L vind het geweldig. Twee weken geleden was er een fotograaf die onder water foto's nam daar zit ik nu op te wachten. Mijn ervaring is dat het wel makkelijker wordt, ik was in het begin ook depri dat ik ging werken en L ergens anders was. Liesben, Dat had ik ook ja toen L in haar eigen bedje ging liggen, ik vond het echt niet leuk. Zeehondje, L was ook heel lang geen overdag slaper maar nu wel, vaak even tussen de middag. Josjo, Lekker sportief hoor Mmiirr, Wat fijn dat alles zo goed gaat met Fee en wat slaapt ze al lekker door. Hier, Het gaat hier super, L zit nu op een ander voedingsschema. Ze eet nu best veel vast voedsel en steeds minder de fles en de ergste slapeloze nachten zijn nu ook voorbij. Ze gaat heel erg snel ze kruipt al en ze begint nu ook uit haar zelf te zitten. Ik heb nog wat foto's in m'n album geplaatst.
Leuke foto's Kaat! Vooral die met speen en muts is erg mooi. Mooie blauwe ogen zeg. Fijn dat alles zo goed gaat en ze lekker eet en ontwikkelt. Volgens mij wel snel dat ze al kruipt?! Knap hoor. Nou, ik was binnen het half uur al weer terug bij opa en oma! Ze had heel de tijd lekker geslapen. Ik was blij dat ik terug was, haha. Denk er toch over na om naar vijf voedingen te gaan van 150/5cc. Ze slaapt de nacht door en ga kijken of ze er vier uur tussen kan houden dan overdag en niet meer gaat spugen.
Ik houd de schema's redelijk aan, wat betekent dat ik mijn best doe om ze te volgen maar als het niet lukt, jammer dan. Qua voedingstijden neem ik ongeveer een half uur marge. Qua slaaptijden doe ik het als volgt: 's morgens drie kwartier tot een uur slapen, tussen de middag minimaal een uur en maximaal twee uur en namiddag maximaal een uur, soms slaapt ze dan helemaal niet. Ik laat Fee maximaal 10 minuten huilen, maar dat ligt vooral aan hóe ze huilt. Vaak huilt of jammert ze gedurende ongeveer een minuutje, waarna ze even stil is en vervolgens weer even geluid maakt. In dat geval laat ik haar dus max 10 minuten huilen. Als ze echt erg overstuur is dan laat ik haar maximaal een halve minuut of zo huilen, ik time dat niet echt want als ze echt overstuur is kan ik het niet goed aanhoren en ga ik naar haar toe om haar even over haar hoofdje te aaien of een liedje te zingen. Als dat geen effect heeft dan pak ik haar al snel weer... Dat geldt ook voor als ze wakker wordt 's nachts: als ze overstuur is ga ik haar meteen halen maar als ze een beetje ligt te mopperen of kreetjes slaakt, dan wacht ik het even af. Verder is er vaak ook een dag in de week dat ik het schema helemaal niet volg. Gister bijvoorbeeld had ze veel slaap en ook wel last van haar darmpjes. Omdat ik eergisteravond met haar was weg geweest en ze toen tegen alle verwachtingen in tot 10 uur 's avonds nog KEIwakker was, was ik daar gisteren natuurlijk niet verbaasd over. Als ze zo slaperig is maar moeite heeft met inslapen vanwege dwarse darmpjes, dan neem ik haar in de draagdoek of ik ga samen met haar liggen slapen op de bank. Soms slaapt ze dan meer dan het dubbele van het aantal uren dat ze volgens de schema's van Gina zou moeten slapen. Zeehondje: grappig, Fee heeft ook "poep-problemen"! Gisterenochtend voor het laatst gepoept. Misschien inmiddels wel weer een volle luier hoor, maar ik ben nu op mijn werk terwijl oma oppast, dus weet vanavond pas weer hoe het gaat met de stoelgang van mijn zonnetje. Kaat: het was pas één keertje hoor, dat Fee doorsliep! Vannacht was ze er weer, om een uur of vijf. Vind het ook niet zo erg dat ze nog niet doorslaapt, maar ben wel blij dat ze niet meer om 2 uur komt, maar veel later in de nacht. Is toch een mooi begin!! WAT EEN SUPERMOOIE OGEN HEEFT L!!! echt mooie blauwe kijkers en lange wimpers... Vlinder: viel het mee of tegen vandaag, om te gaan werken? Ik hoop natuurlijk het eerste... Ik heb vanmorgen de babygym die ik van mijn zusje heb geërfd (haar jongens zijn al groot...!) in elkaar gezet. Fee heeft nog niet zoveel handactie, dus ik dacht dat ze er niet zo veel aan zou vinden, maar het tegendeel was waar! Meteen weer een stralende lach van haar, ze begint er nu ook af en toe geluid bij te maken, zo schattig!! En ze slaat er zelfs al meteen tegenaan! Zal wel toeval zijn nu nog, maar ik denk dat ze snel genoeg doorheeft dat dat leuke bewegen met het rinkelende belletje door háár veroorzaakt wordt! Ze heeft nu ook steeds beter door dat het heerlijke gesabbel op knuistjes door haar zelf kan worden veroorzaakt en ze dus niet hoeft te wachten op het toevallig verschijnen van knuistjes in haar mondje. Echt grappig om je in te leven in zo'n kleintje!
Zoooooo gevonden hoor Zeehondje! Ben dan wel nog niet bevallen maar over 3 maandjes is het zo ver dan mogen wij eindelijk ons wondertje vasthouden!!! Kan niet wachten!
Grappig Mirr, dat je je aan die schema's houdt. Ik had nog nooit van haar (Gina Ford heb ik het dan over ) gehoord..maar ik ben ook niet zo'n schema mens. Ik probeer wel enige regelmaat aan te houden hier, maar ik laat het afhangen van de situatie en van Eelco. Ik denk dat als hij iets groter is, en minder flessen drinkt er vast wel meer schema inkomt. Vannacht hebben we hem een half uurtje laten pruttelen, toen begon hij toch echt te huilen..en dus hebben we hem een flesje gegeven. Ik denk echt dat hij nog niet toe is aan 5 flessen, dus laten we het lekker zo. Hij geeft het vast zelf aan als hij zover is! Leuk dat Feetje de babygym zo leuk vind! Wij hebben er 1 besteld, ben erg benieuwd! Wat dat poepen betreft...hier veranderde zijn poeppatroon toen hij van BV op FV overging. Nu gaat het weer goed, zo 1-2 maal daags. Zeehondje, ben benieuwd hoe het gaat met 5 voedingen. Kaat, wat een prachtig meisje!
Hm, ik heb het gevoel dat ik ongesteld moet worden...buikpijn en lage rugpijn..zou dat nu al? Vinniknieleuknie En ik ben hier helemaal gestopt met de bv..gisteren nog maar één keer heel kort gekolft om de ergste stuwing er af te halen..nu nog heel klein beetje spanning. Weer een episode afgesloten En ik weet dat het nooit meer terug komt. Gek idee.. (Nee, er komt hier zeker weten geen tweede)
Liesben: heb hetzelfde gevoel: ongesteld worden!! Maar ik heb er ook nog even helemaal geen zin in... Ben benieuwd hoe Eelco de babygym gaat vinden! Wanneer komt hij binnen? @ poepen: gisteravond kwam er een héle lading hahaha! Echt superveel... Ik heb trouwens nog nooit met zoveel belangstelling een "poepgebeuren" gevolgd hahaha!
Eelco poept nu al 2 dagen op rij als ik smorgens net een schone luier onder zijn billen wil schuiven..over timing gesproken Ik hoop dat de gym deze week binnen komt Mirr..
Josjo: ik mag niet sporten omdat ik 4 weken geleden een hernia operatie heb gehad. Ben nog op suffe toestellen mijn rugspieren sterker aan het maken. Met hardlopen schijnen je rugspieren 4 keer je lichaamsgewicht te moeten opvangen en dat is nog niet zon goed idee. Jammer want ik vind het heerlijk! Maar eerst maar eens zodanig sterk worden dat ik Pim weer zelf mag tillen en zelf op bed mag leggen. Wat wil Annelynn als ze om 03:00 wakker wordt? Krijg je haar makkelijk weer in slaap? Kaaat: Jee, jouw dochter is alweer bijna 7 maanden! En wat kan ze al veel! Vanaf wanneer ging jouw dochter langer slapen overdag? Heb je enig idee wat er voor die verandering zorgde? Ik blijf ermee tobben. Als ik dan lees dat Fee van jou Mirr vrolijk is terwijl ze 8 uur op is! Als Pim dat ook zou zijn zou ik er geen probleem van maken. Maar hij heeft er zelf echt last van merk ik. Gisteren was hij helemaal kapot halverwege de middag maar hij gaf ze maar niet over aan de slaap. Hij was witjes en jengelig tot echt hard huilen, heeft dan voortdurend het contact met je nodig. Hij is zo vrolijk als hij wel uitgerust is! Nu komt hij s middags niet eens toe aan spelen. En ik merk dat ik het zelf ook wel zwaar vind als de middagen steeds zo lopen. Mirr: leuk he die babygym dingen! Op een gegeven moment hebben ze echt zoiets nodig om te kunnen gaan grijpen ernaar. Pim is daar nu heel druk mee. Wij hebben er een van Lamaze. Overgenomen via marktplaats. Een groot voordeel van zwanger zijn: niet ongesteld worden. Is dan weer even jammer dat het daarna weer gewoon terugkomt (nou ja, ook maar beter misschien). Ik dacht altijd dat menstruatie na een zwangerschap minder heftig zou zijn maar ik ervaar dat zeker niet zo, eerder heftiger. Jullie? Hier ook een echte ochtendpoeper Liesben. Je kunt er de klok op gelijk zetten: tijdens de eerste fles wordt er gekleid. En als hij een keer een paar dagen verstopt is zijn mijn vriend en ik zo blij als een kind als hij dan poept. Ik heb hem er wel eens voor gebeld op zijn werk..... Vlinder hoe gaat het nu met je?
Haha, met bewondering kijken naar hoe je kleine aan het poepen is, heel herkenbaar! Hier dus nog niet ongesteld, maar hoor/lees inderdaad dat de eerste menstruatie na de bevalling erg heftig kan zijn. Ben benieuwd. Tijdens de pil had ik een normale menstruatie, maar toen ik gestopt was had ik zelfs bijna nooit een maandverbandje nodig, alleen inlegkruisjes. Dus zal wel weer even wennen zijn. Babygym, hier eentje van m'n zus gekregen (Lamaze, zie plaatje onder) met een bloem met liedje + lichtje. Dit vindt ze echt leuk inderdaad. Ze gaat ook steeds meer doekjes (die op d'r ligt tijdens de fles) vastpakken. Liesben, lastig hoor om inderdaad een periode af te sluiten. En zeker als je weet dat die nooit meer terug gaat komen. Peppers, gaat het wel steeds beter met je rug? Merk je verschil? Hier gaat het echt super goed. Gister echt een relax dagje. Drinken gaat goed, maar vooral ook het slapen overdag. De ene keer gelijk na de fles terug naar bed en de andere keer is het eerst nog even lekker spelen. Ook haal ik haar overdag eerder uit bed, nog voordat ze gaat huilen. Hierdoor is ze vrolijker, dan nog even spelen en dan de fles. Ze lacht nu ook elke keer als ik haar uit bedje haal ipv huilen. Voel me een steeds betere moeder worden Hebben nu een best mooi schema. Zeven uur eerst fles en dan steeds om de drie uur en de laatste dan om 22.00 uur. Is nu al twee nachten goed gegaan! Dus toch nog maar niet overgestapt naar vijf flessen, haha. Zit zo te twijfelen. Nu gaat het namelijk twee dagen super goed met zes flessen, waarom zou ik dan moeilijk gaan doen en haar weer aan een nieuw ritme moeten laten wennen?
Ik heb precies dezelfde babygym Zeehondje! Hij is erg leuk en kleurrijk. Toen Pim nog kleiner was lette ik er wel op dat ik hem er niet teveel op legde want er komen nogal wat prikkels op hem af. Nu ligt hij er wel vaker op. Ook op zijn buik valt er een hoop te zien. Rug gaat langzaam wat beter maar gaat niet snel genoeg naar mijn zin. Ben het zat dat steeds iemand anders Pim op bed moet leggen, vooal de avonden dat papa er niet is. Gisteren had ik voor het eerst het idee dat Pim er ook een beetje last van had. Toen was een vriendin er de hele dag om me te helpen (er moet dus altijd iemand zijn als papa er niet is) en dat was het zoveelste vreemde gezicht voor hem. Zij legde hem op bed (ik ben er wel altijd bij). Baby's van deze leeftijd zijn nog niet eenkennig zijn maar toch heb ik het idee dat Pim het even moeilijk vond. Ging heel hard huilen wat hij nooit doet als hij om 19:00 naar bed gaat. Toen ik bij hem kwam werd hij meteen rustig. Ach, ik weet het niet. Ik vind het zelf in ieder geval wel steeds moeilijker worden.
peppers: dat had ik inderdaad gelezen dat je n hernia hebt gehad na de bevalling, wat lijkt me dat heftig zeg! Vooral dat je zelf je kleintje niet kan verzorgen zoals je dat zo graag zou willen nu... wel fijn dat je veel hulp hebt hoor! Zeehondje: hier gisteren na 2 dagen niet gepoept 2 flinke poepluiers op 1 dag . Volgens mij kan het niet zo veel kwaad als ze een keertje overslaan, als ze maar wel goed plassen... Snachts ga ik er heen, ze huilt dan, pruttelen deed ze misschien daarvoor ook maar daar wordt ik denk ik niet wakker van . Trouwens, ze wordt meestal huilend wakker, ook overdag. Als ik er ben is er meteen een glimlach. Ik pak haar niet meteen op ( a la Gina Ford), maar doe de gordijnen open, zeg hallo, heb je lekker geslapen? Doe de dekentjes los, slaapzakje los, rommel nog wat en pak haar dan pas op. Dit zou er voor moeten zorgen dat ze gaat leren om niet te blijven huilen als ze wakker is. Helaas nog geen resultaat... maar goed, snachts gaat ze dus huilen en daar komt ws mijn fout: ik ga er vrijwel meteen heen. Ik geef haar een speentje, stop haar zo nodig weer lekker in en vertrek. Dan slaapt ze binnen 10 sec weer. Ik zou haar moeten laten huilen maar ze heeft n echt huilend huiltje (als je begrijpt wat ik bedoel) snachts... vind dat zo zielig... Vannacht trouwens weer zooo verkouden. Dit is de 3e keer dat ze zo verkouden is en ik vind t zo zielig. Ging ik haar een speentje brengen, kon ze geen adem meer halen, agossie . Uiteindelijk om half vijf maar bij mij in bed gelegd, alleen toen sliep ik natuurlijk niet meer ongi, gatver... :x dat is dan weer jammer he, dat wij vrouwen dat steeds moeten doormaken.....
Goede middag allemaal! Laatste dgn weinig tijd gehad om op ZP te zijn. Hele huis was ziek en als je 2kleintjes ziek heb dan ben je de hele nacht op Vanmorgen was het 4uur de eerste..........toen 45min later de 2de en als de ene net sliep werd de andere wakker. Sloppyman slaapt overal doorheen dus liep van kind naar kind. Verder vandaag naar CB geweest en het word een joekel die Suzannah! Ze is nu 64cm en weegd 6400gram! Echt wist niet wat ik zal @peppers: wat onwijs balen van je rug. Ik hoop dat het snel beter gaat. Baby's zijn dan wel niet eenkennig maar ze merken wel dat het mama niet is en daar kunnen ze op reageren. Balen hoor dat je zoveel hulp nodig hebt. @vlinder: zou niet zo heel fijn zijn als je nu BI krijgt! Ik duim voor je dat je snel opknapt hoor, alles bij elkaar! @Liesben: weer wat om af te sluiten. blijf moeilijk en met de Bv heb je ook nog eens te maken met hormonen die het moeilijk maken. Zodra de stuwing weg is dan heb je er meer vrede mee hoor. En dna ook nog de eerste ongi op komst. @Char: nog gefeliciteerd! tot over 3mnd @poepen: Ik bne hele blij als suz poept Gister 5 volle luiers (na 3dgn niks) was wel wat veel van het goede @babygym: wij hebben een jungle. Die hadden we bij Megan al gekocht. We hebben ook bewust voor een lekkere gekleurde gekozen en Suz vind het heel leuk.