mmmama's

Discussie in 'De mama's' gestart door zeehondje, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    #1181 Vlinder3, 1 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2012
    Goedemorgen :)

Weer een **nieuwsflits** :D
    Sinds gisterenmiddag draait S van rug naar buik :D
    Ze was er al een tijd mee bezig maar kwam maar niet verder dan haar zij en toen ik naast haar ging liggen en haar favo speeltje vasthield lukte het na 3x! :D

@Josjo, gaaf die fietskar! :)

@Liesben, wat een mooie foto zeg wow.

@Char, jeetje meid. Hopelijk lekker snel mee naar huis dan kunnen jullie lekker gaan genieten.

@Hier, om 9 uur naar het cb voor het weegmomentje en daar plak ik gelijk een lekkere wandeling aan vast :)
    Verder niet echt plannen vandaag, weet alleen dat ik straks moet wassen, strijken en opvouwen....

2. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Wennes, ja het is nu al een pittig ding hihi! Volgens mijn moeder was ik ook zo, dus ze heeft het van niemand vreemd haha!

Char, ik hoop echt dat Levi snel naar huis mag. Ik moet regelmatig aan jullie denken en vind het zi sneu allemaal. Gelukkig gaat het nu goed met hem en kun je straks echt gaan genieten!

Vlinder, gaaf zo'n ontwikkelingssprongetje! En je hebt dus nog genoeg te doen vandaag hihi!

Hier heeft Naomi het lachen uitgevonden, zo leuk! Sta ik haar vannacht slaapdronken te verschonen, schenkt ze me toch inene zo'n lach! Ik was gelijk klaarwakker haha! En net aan de fles weer, zo lief! Grappig hoe trots je kunt zijn als moeder als je kind echt bewust gaat lachen haha!

3. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Oooh lief he die eerste lachjes :D
    Dan en je indd ineens klaarwakker, leuk joh.

Net naar het cb geweest en 8,6 kilo en 66 cm.
    Nog steeds tevreden op het cb.
    ze mag nu hele potjes gaan eten en de 2 middagflesjes halveren, dus worden de flesjes: 8uur 180cc, 12uur 90cc, 4uur 90cc en 8uur 180cc.
    Dan kunnen we binnenkort die van 4 uur weglaten want dat lukt tot nu toe niet. Dat is 2 dagen goed gegaan maar daarna niet meer.
    Nu gaan we langzaam afbouwen en het brood opbouwen ;)

4. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ook voor jou Char, gezellig dat je mee komt lezen en schrijven!!!
    En na drie weken hoop ik dat jullie snel dat kleine mannetje z'n thuis mogen laten zien.

Vlinder, wat knap!!! En lukt het haar ook zonder dat je helpt? Komt snel genoeg denk ik.
    Fijn dat ze tevreden zijn op het cb. Leuk dat de flesjes en vaste voeding gaan veranderen. Nou ja, leuk. Het is wel weer even een gepuzzel denk ik.
    Hier straks ook naar het cb. De derde keer prikjes (en dan pas weer met 11 maanden las ik gister).

Doortje, zo leuk hè, die eerste lachjes. Wacht maar totdat ze hardop gaat lachen. De eerste keer lagen we allebei helemaal in een deuk om haar. En dat vond ze natuurlijk prachtig, dus bleef ze lachen, haha.

Ik vind het vier flessen per dag geven best lastig. Ze heeft een raar ritme hierdoor. Maar dat had ik volgens mij al een keer geschreven.
    Gister wilden we douchen met haar. Om 16.30 uur had ze een fles gehad. Maar toen moesten we d'r dus wakker houden tot 18.30 uur. Tja, dat lukte dus niet. Ze viel in slaap op d'r speelkleed. Wel werd ze weer wakker, gedoucht en toen naar bed. 21.30 uur uit bed gehaald en laatste fles gegeven. Vanmorgen om 8.30 uur maar wakker gemaakt, ik had d'r nog helemaal niet gehoord. Terwijl ze de afgelopen dagen steeds vroeg wakker werd. Maar wat is nou handig, qua slapen en voedingstijden? Dat ga ik straks maar eens vragen aan het cb.

5. Liesben

Liesben Niet meer actief

Zeehondje, bij mij zeiden ze dat als we overgaan op 4 flessen je het beste de laatste fles rond 1900-2000 uur kan geven. Ik zit nog op 5 flessen, en dat is nog prima aldus het CB. Ze zeggen dat hij/zij het meestal vanzelf aangeeft als met minder toekunnen door of over de hele dag veel te laten staan of bij de laatste fles ineens de helft niet opdrinken. Dit schijnt meestal rond de 5 maanden te zijn? Voorlopig drinkt onze hongerlap nog al zijn flessen tot de laatste druppel op.

6. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ze draait ook zonder hulp :)
    Ik leg haar op haar rug op het kleed en als ik dan koffie pak ofzo en kom terug ligt ze op haar buik :)

S slaapt ook nog wat voor haar laatste voeding, meestal na de fles van 4 uur gaat ze om half 5 naar bed en wordt rond 6 uur wakker of ik maak haar wakker want dan is het groenten tijd ;)
    Daarna blijft ze meestal wel wakker tot 8 uur voor de fles, maar als ze moe is leg ik haar daarvoor ook eventjes op bed en haal haar er dan rond 8 uur weer uit voor de fles en na de fles gaat ze gelijk weer naar bed voor de nacht.

Onze tijden zijn nu (heb fruit en groenten er even tussenuit gelaten zodat het wat overzichterlijker is) :
    7.30 uur
    slapen 8.00-10.00 uur
    12.00 uur
    slapen 12.30- +/- 14.30 uur
    16.00 uur
    slapen 16.30-18.00 uur
    soms slaapje van 19.00-20.00 uur, gebeurt niet vaak
    20.00/20.30 uur.

Maar het is altijd weer even zoeken als het schema/flessen veranderd wordt, komt vast goed ;)

7. Liesben

Liesben Niet meer actief

Wat goed vlinder, dat ze zo ineens zonder hulp draait!
    (sorry, moest mijn bericht even onderbreken net ivm telefoon :) )
    Ik heb hier het idee dat eelco het nog wel best vind op zijn rug. Wel valt me op dat hij steeds vaker met zijn hoofd bijna achterstevoren op zijn nek ligt, te kijken naar iets achter hem..misschien toch een begin dat hij ontdekt dat er meer is dan alleen zijn uitzicht recht vooruit? Ik ga het beleven. Ik oefen wel regelmatig met hem.

Doortje, lief he...dat eerste lachje! ze is mooi op tijd, ze zeggen altijd dat de eerste lach rond de 6 weken is...Eelco was 5 weken en 6 dagen :) Ik weet het nog zo goed! Het word alleen maar meer!

Char, ik hoop zo dat Levi snel naar huis mag!

8. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Zo is het bij S ook begonnen ;)
    Ze deed dit al vrij vroeg, bij 4 maanden ofzo maar dan ineens niet meer en de laatste dagen wel weer heel veel en nu draait ze dus ;)
    Lekker blijven oefenen dan draait hij straks ineens om sta je met grote ogen te kijken :)

9. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ja, Sophie kijkt soms ook achter d'r. We zullen zien.
    Bij het cb was alles goed. Lengte 67,7 cm en gewicht 6190 gram. Prikjes gehad. Ging Gied. Ze ligt nu lekker te 'wurmen' op schoot, dus volgens mij heeft ze er niet zoveel last van.
    Advies idd om de flessen om 8.00-12.00-16.00-20.00 uur te geven en de laatste fles met rijstebloem. Morgen maar eens proberen. Of vandaag al, half uurtje verschil maar tussen. Dus dan doen we 8.30-12.30-16.30-20.30 uur. En slapen zal denk ik net als bij jullie gaan Vlinder. Alleen hier iets minder lang.

10. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    @Liesben: Fee is ook zo aan het draaien door omhoog en achter zich te kijken. Ze draait zich dan tot driekwart om, maar haar armpje zorgt ervoor dat ze niet helemaal rond gaat. Andersom is een stuk makkelijker: als ze op haar buik ligt kan ze zich gewoon één kant op laten vallen en rolt ze vanzelf door. :)

Van vijf naar vier voedingen is hier nog geen sprake van Zeehondje, net zoals Eelco drinkt Fee al haar flessen op (waar ze het laat, Joost mag het weten, want ze is nog niet eens 6 kilo, dan is Eelco toch een stuk zwaarder :D ).
    Fee vindt trouwens wortel inmiddels jammie! Vandaag met peer begonnen en dat lustte ze meteen de eerste keer. Ik doe wel echt nog kleine hoeveelheiden, gewoon voor de lol en om haar aan de smaken te laten wennen. Twee eetlepels of zo.

Vlinder: gaaf dat S nu zelf draait! :D

Door: wat gaaf dat Naomie al lacht!!! Dat is ook aan de vlotte kant zeg... Leuk he? Oh die eerste lachjes, onbetaalbaar!

Char: al enig idee wanneer Levi naar huis mag?
    Vervelende rotvirussen, waarom zijn die eigenlijk uitgevonden zeg.... Tssskkk...

11. Liesben

Liesben Niet meer actief

...een stuk zwaarder...? Hahahaha, zeg maar gewoon een beer van vent(je) :D

12. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Haha lekker toch Liesben :D
    S is ook stevig maar niet te zwaar, haar gewichtslijntje gaan steeds minder stijl omhoog :)

De kleine van zeehondje is langer dan ons meisje, die was vamorgen 66 cm.

Joh ieder kindje is toch anders.

Hier net dus de 12 uur fles gehalveert en het ging super. Ze dronk hem leeg en daarna niet huilen om meer maar lekker spelen en slapen.
    Nu afwachten hoelaat ze weer wilt eten maar denk dat dat wel goed komt want normaal liet ze van 180cc ong 70cc staan de laatste dagen.
    We zullen zien.

Oooh kon het weer niet laten en ben weer bij Zeeman binnengewandelt :D Zit hier tegenover de supermarkt.
    Natuurlijk weer wat gekocht hihi.

13. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb inderdaad zo’n Bumboseat Zeehondje, maar die staat al een week buiten te luchten. Is de miskoop van Marktplaats waar ik eerder over schreef (sigarettenlucht gaat er maar niet uit).
    Op zich is het ding wel heel grappig. Het is ook een mooi plaatje als Pim erin zit. Al lijkt het ook wel een beetje alsof hij op een po zit….

Nieuwe mama’s, leuk! En weer van die leuke schattige kleintjes erbij!
    Doortje: fijn dat het zo goed gaat met Naomi. Als een flinke dame qua gewicht en lengte, leuk hoor. En al lachen, heerlijk! Ben je al een beetje aan de nieuwe situatie gewend?

En Char: leuk Levi, eindelijk weer een jongentje erbij. Daar zaten Eelco en Pim met smart op te wachten! Levi is echt nog vers van de pers zeg! Wat naar dat hij het rs virus heeft en in het ziekenhuis moet zijn. Is hij nog helemaal niet thuis geweest?
    Is zijn geboorte heel anders verlopen dan je had verwacht? Je schrijft over een niet geplande keizersnee namelijk. Was het heel plots dat het via een keizersnee moest?
    Hier ook een ervaringsdeskundige helaas. Pim lag in een stuit en voordat er een draaipoging gedaan kon worden braken de vliezen met 36 weken en werd hij gehaald.

Vlinder: hoera, Stacey kan draaien! Het is voorbij met de rust van mama en papa…. Gelukkig is het wel een behoorlijke slaapkop aan die tijden te zien. Toch nog wat rust dus voor mama en papa dus.
    Mooi gewicht en lengte ook toch? Tja, lastig he, hoe de voeding opbouwen en de melk afbouwen. Wel een idee om evt flessen te halveren ipv een hele fles in een keer eraf. Hier kan ik ook nog niet aankomen met 1 fles minder maar wellicht trapt hij er wel in als hij wat minder krijgt per keer…..(wishful thinking).

Valt me op dat de tijden waarop de avondfles wordt gegeven best verschillend zijn hier (heb volgens mij variatie gelezen van 18:00 tot 20:30). Hier gaat de laatste er om 18:45 in en dan om 19:00 naar bed. Ik zou niet weten hoe ik het langer zou moeten rekken. Grappig hoe vroeg er dus al patronen ontstaan, ws deels door wat onze kids bepalen (bioklok) en deels door welke structuur wij hanteren. Het maakt ook niet zoveel uit denk ik. Wel merk ik dat als een patroon er eenmaal is het moeilijk te veranderen is. Herkennen jullie dat?

14. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Valt wel mee hoor Peppers, S is een buikslaper en vermaakt zich prima op haar buik :)

15. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Oh ja Peppers, over die bumboseat had je al verteld. Balen dat 'ie nog steeds zo stinkt.

Volgens mij heeft S. geen last van de prikjes, alleen dat ze heerlijk lang slaapt. Vanmiddag ruim twee uur en nu ook alweer twee uurtjes (beide keren wel tussendoor speentje gegeven). Fruithap is erbij ingeschoten. Ze werd vlak voor haar flestijd wakker namelijk.
    En inderdaad Miirrr, S. ging steeds minder drinken van die laatste fles. Zo'n goeie drinker is ze niet, gewoon wat ze nodig heeft gelukkig. Hoeven niet te gaan proppen van het cb (gewicht onder het gemiddelde).

16. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ons meisje heeft dat van papa denk ik dat vele slapen :D
    Wie weet slaat dat volgende week weer helemaal om. ;)

Hihi, vanavond had ze andijvie stampot....was geen succes.
    Ze heeft een half potje op met moeite en heeft dus vanavond een toetje gekregen. Dit krijgt 1a2 keer in de week en dan een halve, vanavond was de perfecte avond aangezien het eten niet in de smaak viel :D

@Peppers, bah wat vervelend dat de rooklucht er niet uitgaat zeg. Kun je hem niet behandelen met iets? of anders gewoon weer te koop zetten :D

17. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Peppers, misschien heb je hier wat aan?

Oma weet raad

Liesben: inderdaad een BEER van een vent.
    Ik vind het toch raar... Fee krijgt volgens mij toch echt iedere voeding, 5 in totaal, 200-210 ml melk: bv of fv 180+6. Dat is toch evenveel als Eelco. En Eelco is een paar dagen ouder. Hoe kan dat dan toch anderhalve kilo schelen? Vind ik best veel. Maakt me verder niet uit hoor, vind het gewoon een interessant raadsel...?!!

Vast patroon: ja ik ben zelf best van vaste patronen, dus mijn kind natuurlijk automatisch ook. Zeker de nachten. Ze gaat altijd om 7 uur naar bed, krijgt rond 22.30 de laatste voeding en is dan tussen 6.45 en 7.00 wakker. Heel soms slaapt ze tot 7.30.

Ik denk dat als die nachten zo ongeveer altijd hetzelfde zijn, dat de dagen dan al snel ook hetzelfde verlopen. Immers, ze wordt dan altijd op hetzelfde tijdstip moe voor het eerste dutje etcetera.

Fee slaapt overdag van rond 8.30 drie kwartier, vanaf 11.45 anderhalf à twee uur en in de middag wat hazeslaapjes.

Dat is wel altijd hetzelfde ja...!

Wortel en peer combi vindt Fee trouwens ook jammie! Ze protesteerde toen het op was. Eerst deed ze haar mondje amper open, maar na een paar hapjes ging ze als een vogelte haar mondje opensperren voor het volgende hapje hahaha!

Ik heb besloten toch met Rapley te beginnen. Nu nog even niet omdat haar motoriek nog wat moeizaam is, maar over een maandje of zo. Tot die tijd blijft de vaste hap vooral om te wennen aan smaken, nog niet echt voor de intake. Tja, behalve dan als ze voortaan steeds protesteert dat het zo weinig is, hahaha!!

18. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb even gekeken Mirr maar ik ben bang dat zelfs oma hier geen oplossing voor heeft (al wel aan de echte oma's gevraagd trouwens).
    En vwb verkopen: ik vind het dan ook weer zo lullig om een ander ermee op te zadelen!

19. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hoi Hoi bedankt voor alle lieve meelevende berichtjes!

Heb goed nieuws Levi mocht vandaag eindelijk mee naar huis!
    De virus is er nog wel maar de benauwdheid,verkoudheid,hoesten zijn allemaal weg,alleen drinkt hij nog niet zoals het zou moeten maar de arts vond dat niet iets om hem langer te houden! Hij is morgen 3 weken dus zijn 20 dagen lang genoeg geweest om in het zh te zijn geweest!

Ik zag ook dat iemand vroeg hoe mijn bevalling verlopen was,ik ben echt heel lang bezig geweest en raakte totaal uitgeput toen ook nog bleek dat ik niet verder kwam dan 7 cm en Levi een sterrenkijkertje was en steeds schever ging liggen kon het niet anders dan dat hij doormiddel van een ks geboren moest worden.

Hoop dat het met jullie allemaal goed gaat,Kom snel weer terug om verder te lezen en te kletsen ga nu weer even van mijn gezinnetje genieten! En even kijken hoe Levi in zijn wiegje ligt te slapen...kan blijven kijken!

20. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    even kleine reactie van deze kant. eerste lange werkdag zit erop. Op zich wel meegevallen. binnen half uur is het net of je niet weg bent geweest. Daarna ook nog anderhalf uur getraind dus nu op en duik mijn bedje in. Nu dinsdag pas weer werken. Zaterdag gaat ze voor het eerst logeren, ben benieuwd.

Las van omrollen...joehoeeee. Wat kunnen we toch trots zijn op onze wondertjes he:)

Char fijn dat jullie eindelijk thuis zijn met de kleine man. Geniet ze en pak je rust.

Mmiir rapley wordt toch ook geadviseerd vanaf 6 mnd toch?

reageer morgen weer uitgebreider dames, dit was even snel uit mijn hoofd. truste

Deel Deze Pagina