Mirr, het is (denk ik?) hetzelfde als met volwassenen. Ik ben 1.78 en best stevig, maar er zijn ook mensen van die lengte en leeftijd die heel slank zijn. Plus dat Eelco een jongetje is, die zijn vaak wel iets zwaarder geloof ik?
Vanmorgen zag ik Eelco een paar keer zijn hoofd in zijn nek gooien en een een zwieper met zijn lijf opzij maken waardoor hij toch al bijna op zijn zij lag...zou hij dan toch gaan draaien??
Jaaaa dat is het begin Liesben, ben benieuwd wanneer hij helemaal omdraait Tja gewicht van de kleintjes, het verschilt zoveel. S heeft nooit al haar flesjes helemaal leegedronken en is toch 8,6 kilo. Haar neef (2 weken ouder) was bij de geboorte 1,5 kilo zwaarder maar schelen nu nog maar 600 gram en hij eet veel meer dan S.
Echt wel draaien, Liesben! Char: wat fijn dat je jochie thuis is. wat moet het een feestje zijn bij jullie nu....!!! Over dat gewicht, Liesben: tja ieder pondje komt toch door het mondje?? Maar... Ik kleed Fee niet zo warm aan en bovendien ligt zij echt úren met armen en benen tegelijk rond te maaien in de box, dus ze zal we veel verbranden....?? Wennes: Fijn het uiteindelijk meegevallen is. Ja, je ziet er erg tegenop maar uiteindelijk valt het mee, dat was ook mijn ervaring en ik lees het vaker. Rapley wordt inderdaad vanwege de motoriek (slikken, pakken, naar mond brengen, happen, kauwen) vanaf 6 maanden geadviseerd. Ik was gisteren even naar de supermarkt met Fee. Ik haar weer rechtop in de kinderwagenbak gezet. Ze zat gewoon los!! Echt zó knap. Ze leunde wel steeds verder voorover totdat ze zo ongeveer dubbelgeklapt zat, hahaha! Echt apart, ze kan nog láng niet zitten hoor, als ik haar gewoon op schoot heb bijvoorbeeld, valt ze alle kanten op. Maar in die bak gaat het dus eigenlijk al heel goed!
Ieder pondje gaat door het mondje...bij mij wel in ieder geval Eelco is ook heel beweeglijk, dus die moet ook veel verbranden zou je denken? Ach, ik weet gewoon niet hoe het kan Mirr. Eelco is in ieder geval een mollige baby. Hij drinkt gewoon 5x 200 en eet momenteel ongeveer een half potje groente per dag...(en poepen dattie daar van doet )
Char, wat fijn dat Levi eindelijk thuis is! Geniet ervan. Wennes, gelukkig is je eerste werkdag meegevallen. En al uit logeren, spannend. Liesben, wat knap dat Eelco dus echt al aanstalten maakt om te draaien! Gewicht en lengte, tja, ik wilde ook schrijven dat s. heel veel beweegt, maar als Eelco dat ook doet kunnen we dat dus niet meer meetellen, haha. De verpleegkundige gister bij het cb zei ook dat van die kant-en-klare pyjamapapjes en diksap niet door haar geadviseerd worden. Zit 75% druivensuiker in en daar komen al die dikke kindjes van. En toen moest ik aan jou denken Miirrr, Fee krijgt dat toch ook? En dik is zij zeker niet . En gister de vierde fles om 21.15 uur gegeven, drinkt ze maar de helft op. Vannacht dus paar keer wakker geweest (22.45 - 03.15 - 6.00 uur), maar met een speentje sliep ze weer rustig verder. Om 8.30 uur d'r maar uit bed gehaald.
Net een boxkleed en speelkleed besteld op internet. We hebben nu nog steeds de kleden van m'n zus. Maar die is zwanger van de derde en ik wil ze daarom natuurlijk wel teruggeven. Ook komen wij of schoonzus weleens op bezoek met de kleine en dan heeft ze niks om die kleintjes op te leggen om te spelen. Dus zo gelijk eentje in de was doen. Mogen niet in de droger. Dus als die droog is de tweede in de was en ondertussen zijn de nieuwe kleden er hopelijk. Interessant verhaal hè, haha!
Leuk Liesben, bijna op zijn zij! Dat is al best snel hoor! En Fee kan al zitten in de wagenbak, ook zo'n snelle. Hier wel van de week de wagen omgebouwd naar kinderwagen (of hoe zeg je dat? iig niet meer de reiswieg). Werd ook wel tijd, Pim is 7,5 maand. Las dat het me 67 moest met deze kinderwagen, dat was hij een maand geleden al. Best interessant hoor Zeehondje Hier een enorm zielige, zieke Pim. Vanochtend 38,2, net 38,6. Ligt bij papa in zijn armen heel zielig te kreunen. Hij hijgt helemaal, maar dat hoort wel bij koorts volgens mij. Niet helemaal duidelijk wat er aan de hand is. Hij is vreselijk moe maar kreunt veel tijdens het slapen en schiet steeds wakker omdat hij ergens pijn heeft, lijkt bij zijn mond. Eet en drinkt wel goed, zoals altijd. Daar is hij nooit te ziek voor. Hoop er achter te gaan komen wat er is! Helm af voor nu in ieder geval.
Net toch maar even de dokter gebeld. De koorts is niet zo hoog maar hij kreunt zo raar en ziet er behoorlijk ziek uit. Assistente zei dat ze kindjes van deze leeftijd met koorts en die kreunen altijd even willen zien. We gaan eind van de middag dus maar naar de dokter.
Peppers: tandjes, oorontsteking? Zeehondje: fee krijgt driedubbelteveelaangelengde diksap, aangezien ze een prima gewicht heeft (iets slanker dan gemiddeld) maak Ik me daar niet druk over. Ze krijgt het nu ook niet meer, nu ik groente én fruit met haar oefen. Vanaaf wortel en peer mixje, van het weekend komt er courgette bij. Volgende week banaan en broccoli. Bananenpuree en broccolipuree heb Ik al in de diepvries. Ik vries alles in, in een ijsblokjesvorm in de vorm van een hartje. Ziet er zó schattig en feestelijk uit als het staat te ontdooien in de koelkast! Ik ben langzaam mijn diepvriesvoorraad moedermelk aan het opbouwen, die aventbewaarbekers voor moedermelk kan ik nu gebruiken om de pureetjes in te bewaren in de koelkast en binnenkort ook een prima maatje voor een ingevroren babymaaltijd. Zeehondje: hier één stoffen en één plastic boxkleed die beide in de box liggen. Stoffen versie bovenop. Fee ligt vervolgens op een hydrofiel luier, nu ze meer begint te draaien ligt ze op een handdoek. iedere twee dagen een schone erin. ik ben nooit op het idee gekomen om meer dan een boxkleed te kopen hahaha... (hm misschien toch een keer uitwassen ?! )
Tussendoor vraagje, zou je ook een boete krijgen voor kolven tijdens het rijden? Niet dat ik t doe hoor
Vandaag de hele dag "op pad" geweest: drie zakelijke afspraken dus veel snelweg. En geen tijd om te kolven tussendoor. Ik zat dus achter het stuur met ontploffende ti@ten.... Dacht: kan nu stoppen om te kolven maar.... Meer kans op file en ik wilde mijn meisje niet te laat ophalen van het kdv... Ben al een paar keer de laatste geweest, dat voelt tóch een beetje... Stom... Tóch maar doorgereden dus, kolfsessie duurt immers minimaal een kwartier... Ik heb zo'n handsfree kolf dus zat me voor te stellen hoe dat zou zijn, achter het stuur... Ik bedoel: handsfree bellen mag toch ook...?! Hihi maar ik had een jurk aan, te veel gedoe dus....
Mirr: Ik zou zeggen DOEN Net terug van huisarts. Pim uitgekleed, dokter ging hem onderzoeken en werd.....live ondergekotst (excusez les mots). Probleemanalyse: maagvirus Remedie: rust, veel drinken, paracetamolletje en veel liefde. En wij vorige week maar denken dat Pim de dans ontsprongen was...
Arme Pim, snel opknappen hoor!!!! Hier heeft Eelco vanmiddag voor het eerst fruit op..banaan. En lekker dattie het vond
Achos, toch aangestoken dus Haha veel liefde Dat krijgt hij natuurlijk zo ook al Hopelijk knapt hij snel op. @Mir, haha handsfree kolven, zou niet weten waarom niet Vandaag weer fruithapjes gemaakt, er staat nu Peer met perzik 2x Peer, pruim en banaan 2x Peer met pruim in de dieprvries. Voor de meiden die zelf de hapjes maken: uit hoeveel gram bestaat een portie fruit bij jullie?? Een 6 maandenpotje is 200gr maar volgens mij is het verse veel voedzamer?? Hopen dat het morgenmiddag droog is dan ga ik lekker een stuk in het bos wandelen met S en natuurlijk ook brood bij de eendjes brengen.
Haha Miirrr, zie het al voor me. Jij aan het kolven in de file... Nee, wat sneu voor Pim. Hoop dat 'ie toch snel opknapt. En veel drinken doet hij toch al schreef je. Dat is fijn. Eelco aan de banaan, wat goed. Hier gaat de banaan er ook steeds beter in. Maar dat lepeltje blijft ze raar vinden. Vlinder, zit ze eigenlijk ook al in de wandelwageninzet? Denk het wel toch, weet het niet meer. Maar anders kan ze de eendjes natuurlijk helemaal niet zien. Wat doen jullie de kinderen aan buiten? Zag gister op het cb een baby (drie maanden?) helemaal in een skipak worden gehesen. Dat is nu toch veel te warm? Of is S. gewoon zo'n warmbloedje? Alleen een jasje aan hier.
Ja klopt ze zit al in de wandelwageninzet, Nu nog op de 2e stand en als we ergens stilstaan zoals bij de eendjes zet ik haar rechtop. Zodra we weer gan lopen gaat ze weer op stand 2, stand 3 gebruiken we nooit want dat is helemaal plat en vind ze 3e niks. Als ik met S naar buiten ga dan krijgt ze een jasje aan (niet meer de hele dikke winterjas) , een dun mutsje en een fleecedekentje over haar beentjes.
Ahnee pimmetje ook al ziek, beterschap. @mmiiir moest wel lachen om je vraag. Maar handsfree zal vast mogen...haha. Denk dat meneer de agent alleen vreemd opkijkt. Het proberen waard Krijg door jullie verhalen ook helemaal zin om met een hapje te beginnen. Nog ruim 2 weekjes dan is ze 4 mnd. Denk dat het niet lang meer duurt voordat ze op haar buik gaat rollen. Ze ligt nu steeds met hoofd in dr nek en dan zo op haar zij. En kwaad dat ze word omdat ze het niet goed kan zien en niet verder gedraaid kan komen. En nu als ik haar op buik leg en ze rolt terug, begint ze te huilen net of ze schrikt.