Pfff meiden, ik ben ziek. Wat een rotcombi met alleenstaande mama zijn en borstvoeding geven. Heb vannacht in innige omhelzing met de wc gezeten en zelfs in mijn broek gep@3pt... En dan dus ook nog bv gegeven. Pff nou supermammie geeft het op. Ik had vanmorgen Fee nog zelf naar het kdv gebracht. Even bijslapen en het gaat wel weer dacht ik.... Nou mooi niet! Heb mijn mammie gebeld, ze komt eraan. Gelukkig..... En later, als Fee een baby heeft.... Doe ik hetzelfde voor haar....!
Eeeh gets Mir zo ziek Beterschap. Nou terug vd fysio jeetje....verzwakte bekkenbanden en rugspieren en heb 3 oefeningen meegekregen die ik 2x per dag en 3x10 maal moet doen en 2x per week bij de fysio zelf gaan trainen. Dit zal 6-8 weken zijn en daarna misschien nog 1 in de week gaan trainen daar. Ben er voorlopig nog wel eventjes zoet mee dus. Mijn man gaat zo weer eventjes boodschapjes doen en ik ga weer even de strijk wegwerken.
Jessie, gezellig! Maar we snappen natuurlijk wel dat je nog erg moet wennen en een ritme moet zien te krijgen. En vandaar misschien hier iets minder bent. En ritmes veranderen vaak inderdaad. Sabrien, welkom. Mooi onderschrift! Hier ook nutriton tegen het spugen. Werkt goed hè? Vlinder, gelukkig kon je oppas vinden op zo'n korte termijn. Opleiding, spannend! Komt steeds dichterbij hè ?! Peppers, fijn dat Pim weer wat aan de betere hand is. Over het brood kan ik je helaas niet mee helpen. Miirrr, beterschap meid. En dat is ook niet te doen zo. Lief dat je moeder komt om te helpen. Knuffel. Vast nog iets vergeten... Vandaag flinke poepluier bij opa en oma gehad. Dat raadsel is dus opgelost. En wat ik al las, de peer was natuurlijk nieuw en darmen moeten wennen. Klinkt heel logisch. D'r poep is nu ook heel donkergroen/donkergrijs, haha. Vind dat zo 'leuk', al die structuren en kleuren.
Ik lees mee hoor, maar jullie schrijven zoveel dat ik gewoon niet de tijd heb om te reageren hihi! Hier een ziek meisje, zo sneu! Spugen en huilerig, ook een beetje dunne poep... Ook drinken wil ze niet zo graag, maar heb er vandaag toch wel wat ingekregen gelukkig! Kom snel uitgebreider reageren!
Haha ja zeehondje, wij kunnen vaak precies zien wat ze de dag ervoor heeft gegeten. Als het iets met worteltjes was dan is het oranje haha. Ja komt zeker dichtbij nu, ben wel blij dat ik de stap genomen heb om het te doen. Kan ik straks eindelijk dat horeca wereldje uit Tijden zijn ok hoor maar je hoort en weet zoooooo veel en daar wil ik ook wel vanaf eerlijk gezegt. Over een paar maandjes eindelijk doen wat ik altijd al wilde doen, met kindjes werken. Als alles meezit dan is in augustus alles afgerond en komt eigenlijk mooi uit met de zomervakantie dan
Druk dagje en zoveel gekletst hier... Mmiiirrr heel veel beterschap, fijn dat mams komt helpen. Hoop dat je snel opknapt. Vlinder leuk joh en ook wel spannend zeg. Succes. Welkom sabrien, gezelli. Probeer morgen weer uitgebreider te reageren Sweet dreams
Mirrr, hopelijk voel je je al wat beter. En wat lief dat je moeder je is komen helpen!!! Super fijn!!! Heb je vr. verzoek ontvangen en geaccepteerd , ga zo eens naar jouw feetje spieken. Heb zelf nog niet heel veel foto's erop staan, zal ik deze week eens doen!!! Zeehondje, ja inderdaad die Nutriton verricht wonderen. Ze spuugt beduidend minder, als het niet minder werd moesten we naar een KA. Dus ben blij dat het nu goed gaat!! Enne die poep, hihihi staat dat ons ook nog allemaal te wachten. Iedere keer een verrassing welke kleur poep je aantreft hihihi. Vond ze peer wel lekker? Vlinder, naar wat ik begrijp ga je een opleiding doen om met kindjes te werken? Wat leuk!!!!!!!! Is iets heel anders dan de horeca, leuk vooruitzicht!! Doortje, ach gossie wat zielig. Beterschap, hopelijk gaat het snel beter! Net ons meisje naar het KDV gebracht, was zo druk dat de leidster haar niet van me kon overnemen en moest haar zelf in de box leggen. Pffffff dat vond ik nog erger .... heb er toch nog moeite mee. Maar het is ook pas de 3e week dat ze gaat. Och ja alles went, komt wel goed!!!
Jessie, fijn dat alles nu goed gaat met je mannetje! Ben benieuwd wat het CB zegt, en hoe zwaar hij nu is! Hoi Sabrien! Nog gefeliciteerd met je dochter! Hier de mama van Eelco. Eelco is zondag 5 maanden en heeft Down. Die eerste hapjes zijn zo leuk! Camera bij de hand dus Voetjes: ik begreep van mijn moeder dat Eelco gisteren voor eerst een poging deed zijn voetje te pakken. Tot op heden toonde hij geen enkele interesse. Peppers: Ja, op zijn buik op de skippybal. En dan of onderaan zijn ribbenboog of bij zijn bekken vasthouden en naar voor en en naar achteren bewegen. Naar voren, dan wordt het zwaarder. Naar achteren wordt het weer minder zwaar. Ook zijwaarts bewegen om evenwicht en rompspieren goed te trainen. Fruit: Hier na de eerste fruithap ook 3 dagen niet gepoept. nou, dat heeft ie gisteren weer ingehaald Ik geef wel eens kindicol-druppeltjes (homeopathisch, van VSM geloof ik?). Werkt tot op heden altijd. Ik geef ze als ik het idee heb dat hij er last van heeft. Peppers, gelukkig is Pim weer opgeknapt! Alleen nog hoesten. Ik weet van mezelf dat dat soms best lang kan duren. Zielig he? Zo'n hoestend mannetje? Vlinder, ik vind ook wel dat de gastouder kort van te voren zegt niet te kunnen....benieuwd wat het bureau zegt. En spannend joh, je opleiding. Leuk, zo'n carrière move! Mirr, achossie...klinkt niet fijn! Ik hoop dat je moeder lekker voor je zorgt, zodat jij snel opknapt en weer van Feetje kan genieten! Ik heb zo een afspraak met de HA...voor de pil
Sabrien, ik heb je ook een verzoekje gestuurd zodat we fotootjes kunnen bekijken (Mijn album van Eelco staat op prive, vandaar)
Liesben, heb je verzoek geaccepteerd!! Mijn album staat ook op prive, dus kun je ook spieken. Moet er alleen nog eens wat leuke foto's op zetten!!! Wat een ontzettend heerlijk, vrolijk mannetje hebben jullie. Ben helemaal verliefd op Eelco!!!!!!!!! Had al gelezen dat hij down heeft, vindt het echt heel erg knap hoe jullie daar mee om gaan. Het is echt een lekker mannetje!!! Zag dat hij echt genoot van zijn worteltjes he hahaha, inderdaad als we met de hapjes gaan beginnen fototoestel bij de hand houden. Succes bij de HA, lijkt me een gek idee he om weer met de pil te beginnen..... Mirr, heb ook naar jouw foto's gespiekt. Wat een heerlijk knap meisje is Fee zeg!!!!!!!!!!! Heerlijk!!! Je bent echt een hele trotse mama!!!! Ga nu echt weer aan het werk hihihi.
Mir, gaat het al wat beter met je? Sabrien, wat naar dat je haar zo moest achterlaten, dat zou ik ook verschrikkelijk vinden! Maar het zal inderdaad wel wennen, al is het denk gewoon een fijner idee als je haar aan iemand overgeeft en weggaat dan dat je haar in de box legt en weggaat. Liesben, hoe was het bij de dokter? Vraagje, wanneer werden jullie weer ongesteld na de bevalling? Naomi is nu 6 weken, maar ik ben nog altijd niet ongesteld geweest. En hoelang kookten jullie elke dag alles uit, of doe je dat nog steeds? Weet namelijk niet hoelang ik dat eigenlijk moet blijven doen. Ik ga zo ook even nutriton halen, kijken of het werkt want ze spuugt nu al sinds zondag en ruikt helemaal zuur steeds. Kan nooit lekker zijn voor haar slokdarm, dus hopelijk wordt het er minder mee.
Ik werd na 12 weken voor het eerst ongesteld Doortje. Daarna na 5 weken..en nu wacht ik op de volgende. Ik heb de pil inmiddels weer liggen. Ben benieuwd hoe het bevalt. Als het niet bevalt dan gaat manlief onder het mes Uitkoken...jeetje...ik weet niet meer wanneer ik ophield met dagelijks uitkoken. Wat betreft die nutriton, houd je niet meteen aan de dosering op het pak hoor! Ik geef minder (2 schepjes op een fles van 200 ml). En houdt er rekening mee dat de ontlasting of harder of zachter word.
Gezellig, heb er heel wat vriendjes bij . Doortje, ik werd na 7 weken ongesteld, had het echt totaal niet gemist al die maanden . Wij gebruiken geen AC, kans op een zwangerschap is zooooooooooooooooooooooooooo klein maar zeker wel gewenst. We zien het wel, nu eerst genieten van ons meisje!! Ik kook de fles nog steeds bijna dagelijks uit, flesje is vaak zo lastig goed schoon te krijgen door Nutriton. Ik houd me ook niet aan de dosering op het pak, vind ik veel te veel. Dan wordt de voeding echt onzettend dik. Ik doe ongeveer 1,5 schepje bij 180 cc en 6 scheppen voeding. Hopelijk helpt de nutriton bij jullie meisje ook zo goed!!
Hi meiden, Nou, nog héél slap, maar niet meer overgeven. Er zitten ook alweer twee rijstwafels in die erin gebleven zijn. Morgen zou ik dus weer kunnen gaan werken, maar omdat ik op donderdag geen opvang heb, werk ik vandaag maar een paar uurtjes thuis, en morgen ook. Fijn dat mijn moeder er was, maar achteraf had ik het denk ik toch wel zelf gered. Ik heb sinds gisteren een uur of drie, niet meer overgeven. Maar ach, is ook wel lekker zo en gezellig! Sabrien, beetje laat, maar alsnog welkom hier! Je meisje is ongeveer net zo oud als de beeb van Wennes, leuk! En thanks voor het compliment: Fee is best goed gelukt, ook al zeg ik het zelf (zoals natuurlijk iedere mama... ) Uitkoken: heb ik eigenlijk nooit echt gedaan. Wel afwassen in heel heet water, maar ook gewoon hup, beetje afspoelen en in de vaatwasser. Was volgens mijn kraamhulp geen enkel probleem. Eerste keer ongesteld is een week geleden, Door, ben er dus net weer vanaf. Fee was toen vier en een halve maand. Maar ik geef dus borstvoeding, dan blijft het langer weg.... Vlinder: leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent om gastouder te worden. Ik kan me voorstellen dat het contact met jouw gastouder daarin ook extra stimuleert. Dat wordt nog concurrentie, hahha! Door, hoe is het met je zieke meisje??! (ik ben blij dat ik het was die ziek was, en niet Fee. Die heeft tot nu toe alleen maar wat gesnotter gehad...) Zeehondje: hahahaha ik moet wel lachen om je enthousiasme over POEP!!! KLeur, consistentie, je zou er een boek over kunnen schrijven.... (hier natuurlijk ook meer variatie sinds Fee fruit en groente eet) Wat is de tussenstand qua variatie bij jullie, Liesben en Zeehondje? Fee heeft inmiddels wortel, peer, banaan en courgette op. Vandaag komt daar brocolli bij. Ik heb alles ingevroren in een ijsblokjesvorm in de vorm van hartjes, zo gezellig ziet dat eruit. Ook wat ingevroren in echt hele kleine kubusjes. Ik kies de meest interessante combi's: ze krijgt maximaal twee grote hartjes en één klein kubusje, dat is ongeveer twee eetlepels denk ik. Courgette met wortel en banaan of wortel met peer, ze vindt het allemaal PRIMA! Ik denk dat ze het dubbele ook wel zo naar binnen zou werken... Vanaaf dus een hartje courgette, een hartje wortel en een kubusje brocolli, ben benieuwd. Vanmorgen heb ik ook appelmoes gemaakt trouwens!
Hier bloemkool, worteltjes, sperziebonen, banaan en peer. En hij vind tnt alles lekker Ik ben wel een luie mama..hij eet uit een potje. Ik wil wel zelf gaan maken, neem ik me steeds voor.
En ik me maar afvragen hoe al die kinderen het wegkrijgen, Naomi heeft nog nooit zo hard aan de fles gezogen, ze was er helemaal moe van. Lees ik net pas jullie berichtjes... Oeps! Krijgt ze nu ook weer meer last van krampen denken jullie? Want daar heb ik juist speciale voeding voor van de Kv. Ik zag dat Friso comfort tegen spugen en krampen is, maar als ik nu naar een ander merk overstap heb ik kans dat ik het alleen maar erger maak dus dat durf ik niet zo goed. Hopelijk werkt de nutriton goed en krijgt ze er niet meer krampjes van... Soms weet ik echt niet waar ik goed aan doe! Sabrien, een tweede is hier heel welkom, maar wel pas over een jaar of 3. Als Naomi twee is willen we de cryo's laten terug plaatsen en als dat niet lukt opnieuw de molen in, maar voorlopig wil ik alleen maar heerlijk van ons moppie genieten. De kans op een spontane zwangerschap is hier eigenlijk niet, maarja zeg nooit nooit... Dus toch maar aan de pil, hoe tegenstrijdig dat ook is met mijn gevoel! Oh ik dacht al dat het raar was dat ik nog niet ongesteld ben geweest hihi! Maar het kan dus nog wel een tijdje duren, goed dat ik het weet! Mir, fijn dat je je weer wat beter voelt! Naomi is niet meer zo onrustig, ik denk dat ze zich dus wel beter voelt ten opzichte van gisteren. Haar neusje is weer open en ze heeft vanochtend minder gespuugd. Het lijkt dus alweer wat beter te gaan gelukkig! Grappig om vanalles over die hapjes te lezen, daar kan ik nog wat van leren! Liesben, ik denk dat ik ook een luie mama zal zijn... Maar die potjes zijn er niet voor niets hoor hihi!
Is helemaal niets mis met een luie mama hoor! Relaxte mama = relaxt kind (hopen we maar, meestal dan). Ik vind het gewoon heel leuk om het zelf te maken! Is niet veel werk hoor Liesben, ik kook gewoon voor mezelf, zonder zout, en neem dan wat apart, effe de staafmixer erdoor, invriezen en klaar is kees! Doortje: je onzekerheid is heel normaal hoor! Heeft volgens mij iedere mama last van.. Maar je zult zien, als je meisje beter kan aangeven wat ze wel en niet fijn vindt, en jij haar daar nog beter in leert kennen, dan ga je meer op je eigen idee vertrouwen. Er zijn zoveel raadgevingen en regels..... Daar word je niet goed van!! Krampjes, tja, daar ontkomen denk ik maar weinig kindjes aan. Naomi is nu een week of zes, dat is de leeftijd waarin het het ergste is heb ik gelezen en dat bleek bij Fee te kloppen. Veel rondlopen en troosten en op je eigen eten te letten.. Oh nee dat hoeft niet als je een flessekind hebt! Spugen: Fee heeft veel en vaak gespuugd. Pas sinds kort niet. Ze had ook altijd een ander truitje aan als ik haar van het kdv ging ophalen, soms was het al de derde. Maar ze leek er nooit last van te hebben dus ik heb het maar zo gelaten. Maagklepje van baby's sluit blijkbaar slecht (stom he, zo'n kindje zit zo mooi en slim in elkaar, maar over het maagklepje en de rijpheid van de darmpjes is dan weer niet goed nagedacht...). Mij hielp het echt om me steeds af te vragen: - heeft ze er last van? - heeft ze er behoefte aan? - wat denk ik dat ze nodig heeft? Dat soort vragen... Succes!
Dankjewel Mir, je berichtje doet me goed! Dat ze spuugt vond ik niet zo erg, maar nu lijkt ze er last van te hebben en dat maakt me dan weer onzeker. Want dan wil ik eigenlijk die friso comfort halen, maar dan moet ze weer wennen en ze is nu net een beetje van de krampjes af, etc. etc... Maar over de nutriton heb ik ook veel positieve dingen gelezen dus probeer ik dat wel en als ik merk dat ze weer meer krampjes krijgt kan ik altijd nog over op de friso. Mijn man schijnt ook zo'n spuger te zijn geweest, mijn schoonvader had meteen weer flashbacks haha! Maar ik moet zeggen, vandaag gaat het echt goed, ze lijkt alweer een stukje opgeknapt te zijn! Ze slaapt nu lekker voor het eerst in haar ledikantje op haar eigen kamer i.p.v. in haar wiegje op onze kamer. Ik wil haar daar overdag aan laten wennen zodat ze straks de nachten ook in haar eigen kamer gaat slapen, maar ze wilde overdag steeds niet slapen, behalve op mijn arm haha! Dus ik ga even aan de schoonmaak voor ze weer wakker wordt!