mmmama's

Discussie in 'De mama's' gestart door zeehondje, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Eten; alleen nog maar banaan en peer. Morgen worteltjes. En ook uit een potje, haha.

Nutriton; een schepje met een kop erop in 180cc water.
    Dunnere poep en aan het begin heel even wat meer krampjes. Nu nergens last meer van.
    Van nutrilon heb je ook tegen spugen en krampjes voeding.

Ongesteld; na zo'n 12 à 13 weken. Op 9 Jan. en daarna op 9 febr. Nu weer aan het wachten dus.

Uitkoken; toen ik weer ging werken werd het snel minder vaak. Nu 1x per week als ik eraan denk. Wel vaak heet afwassen (zonder sop eigenlijk altijd).

2. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Even een vraagje;
    klopt het dat er alleen maar zwemluiers van Huggies bestaan?
    Was vanmiddag bij de Etos en zij hadden alleen die van Huggies, geen eigen merk dus.
    En die van Huggies heb je van 4-7 kilo, in een doosje, 6 stuks met gratis badcape - kosten €7,49.
    En de grotere maat, 7-15 kg volgens mij, in plastic, 12 stuks, ook €7,49!!!
    Echt belachelijk dus, je betaalt dus gewoon voor die badcape. Maar ik hoef die niet elke keer erbij natuurlijk.
    Heb een mail naar Huggies gestuurd, ben benieuwd.

3. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even snel de laatste berichten gelezen en een korte reactie:
    Zag iets over Friso Comfort voorbij komen. Deze gebruiken wij voor Pim, destijds op advies van jeugdarts van CB. Bevalt goed. Ik zou wel even afstemmen met CB want het gaat om dieetvoeding die weliswaar gewoon vrij te kopen is maar waar wel op staat dat het medische voeding is.

Vanmiddag rontgenfoto en orthopeed: geen bijzonderheden te zien op de foto. Over 4 maanden weer terug omdat op die leeftijd dan de botten van de heupkommetjes pas op de foto te zien zijn. Is nu nog kraakbeen. Als dat er dan ook gewoon goed is zijn we ermee klaar.

Sorry, beetje egobericht maar soms zo moeilijk om alles te doen wat ik wil doen! Volgende keer meer reactie...

4. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Hi meiden,

Sorry, heb het een beetje druk...

Sabrien welkom hier, gezelligheid! Emma, mooie naam! Werkte je al na twee maanden weer? Gaat dat goed in combi met kdv en oma's? Fijn hè, die oma's die willen en kunnen oppassen :)

Krampjes krijgen ze bijna allemaal ja, de ene meer dan de ander. Heb weleens gelezen (Gina ford, de tevreden baby) dat dit ook vaak te maken heeft met voeden op verzoek, maar je geeft geen bv hè? Tja volgens mij ontkomt geen baby er helemaal aan...

Hapjes koken vind ik ook niet echt een moeite, het is leuk om te doen, heb allerlei bakjes in allemaal verschillende kleurtjes in huis en maak meestal meteen drie gerechtjes verdeeld over 12 porties. Die kaasmacaroni ga ik morgen maken peppers, heb je precies het recept gevolgd? En ook met opvolgmelk? Ik proef ook alles maar die opvolgmelk vind ik niet erg smakelijk :p

Ben de gelukkige huisvrouw aan het kijken, manlief had even thee gezet en Annelynn huilt steeds. Dus we worden steeds gestoord haha. Maar, we kunnen weer dus tot later!

Oh sabrien, ben benieuwd naar je foto's, heb je ook een vv gestuurd :D

Fijne avond ladies!

5. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ben de gelukkige huisvrouw aan het opnemen. Kan ik 'z'n morgen of vrijdag overdag lekker kijken.
    Manlief is er morgennacht niet. Eerste keer nachtje alleen. Aan de ene kant spannend, maar aan de andere kant weet ik wel dat het gewoon goed zal gaan. Zoals elke nacht.

6. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Macaroni smaakt prima! Melk gebruik je in dit geval om kaassaus van te maken.

Hier ook de hele avond al huilmomenten van Pim. Het hoesten frustreert hem. Wat is er aan de hand met Annelynn?

En toch is het gewoon spannend he Zeehondje!

7. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Hier ook gelukkige huisvrouw... En al één huilmoment: ikzelf, als ze er in therapie achter komt dat ze Junior vergeten is...

Ik ben wel een jankert geworden... Niet alleen stoepkrijt haaruitval en op zoek naar een strakke buik, maar nóg een after zwanger kwaaltje. Maarjeeetje, je moet er toch niet aan denken om zo'n postnatale depressie te hebben zeg....!

Wel toevallig dat Annelyn en Pim allebei hun avond niet hebben zeg!
    Zeehondje: is niks moeilijks aan, alleen met beeb! :D

Hm misschien beetje flauw grapje, ik begrijp het best dat je het spannend vindt...

8. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook papa's hebben last van zwangerschapshormonen:
    Ik stond vanochtend wat later op, papa bracht Pim naar KDV. Ik kijk in de kamer van Pim en zie daar zijn kleren liggen die we hadden klaargelegd voor vandaag. Eerste gedachte was nog dat papa hem wat anders had aangedaan. Ook prima natuurlijk. Maar toen vroeg ik me af waar zijn pyama gebleven was.......
    Mijn zoon zit dus in zijn pyama op het KDV vandaag! :D
    Heb ze net nog maar even gebeld en ze moesten hard lachen. Ze dachten al zoiets.

9. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Mirrr, hier ook een jankerd. Gaat bijna geen dag voorbij dat ik niet jank hihihihi!! Heb het soms ook nog wel eens moeilijk met de hele MMM, de zwangerschap en de bevalling, gaat soms echt als een film door mijn hoofd. Zal wel steeds minder worden hoop ik ;).
    Heb echt heel veel respect voor het feit dat je alleen voor je meisje zorgt, lijkt me soms inderdaad toch best heftig.

Kan me inderdaad best voorstellen zeehondje dat je dat spannend vindt de eerste keer alleen. En dan lekker janken bij de film ;)..... Zal vast allemaal goed gaan!! Zwemluiers heb ik me nog niet zo in verdiept, ben nog niet gaan zwemmen. Ik durf namelijk nog lang niet in zwempak/bikini :):D;).

Zeehondje en Josjo, heb jullie vv geaccepteerd. Kunnen we gezellig foto's spieken, al moet ik er nog een paar nieuwe bijzetten. Ga zo die van jullie even bekijken. Jullie zijn echt een gezellig clubje, voel me al helemaal thuis :D.

Josjo, Emma was 10 weekjes oud toen ik weer begon met werken. Viel wel even heel erg tegen in het begin, maar gaat nu heel goed. Ben ook erg blij met de combinatie oma's en KDV. Iedereen is erg te spreken over haar en zeggen dat ze erg lief is en gemakkelijk. Gelukkig dat het zo goed gaat. Heeft Annelynn jullie rustig film laten kijken hihihi?? Is altijd als je net even rustig zit he?
    Ook een hele mooie naam Annelynn, ga zo even foto's spieken wil haar natuurlijk ook even bewonderen!!

Peppers, gelukkig dat alles goed was met Pim. Over 4 maanden pas weer terug, hopelijk is dan ook alles goed en dat jullie ermee klaar zijn!!!

Hier vanmorgen voor de eerste keer een behoorlijk verdrietig meisje.
    Gisteren in het KDV had ze volgens mij een loopoortje gehad, allemaal viezigheid aan het oortje geplakt. Vanmorgen was ze flink verkouden wakker geworden en kwam er weer wat vocht uit het oortje. Ze is vandaag bij mijn schoonmoeder, toch maar effe de HA gebeld. Kan er om 10:40 uur terecht. Vind ik toch fijner om dat even te laten controleren. Weet niet of ze iets van oor/neusdruppeltjes of zo kan krijgen. Hopelijk gaat het snel beter.... Bah vindt het echt zo naar en zielig als je ze zo ziek moet achter laten.......

Laat straks nog effe wat weten!!

10. Liesben

Liesben Niet meer actief

Hahaha Peppers, ik zie het gebeuren. Ach, die pyama's zijn tegenwoordig best hip ;)
    Hier was papa vorige week zijn tasje vergeten waarin dus zijn fles en de voeding zat...dus hij kon twee keer rijden. want ja, een dag niet eten is ook zo wat... :D

11. Liesben

Liesben Niet meer actief

Gatsie Sabrien, zielig he, die zieke kindjes?

Hier bedacht Eelco dat hij om 0700 wel klaar was met slapen. Nu heb ik gisteren een avonddienst gehad, en sliep pas tegen 01:30 uur :)
    Gelukkig had papa de fles van 0600 gegeven. Dus om 0800 was Eelco in bad geweest en alles.
    Ligt ie net op de bank naast me te tutten, is het ineens stil...

12. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Peppers, hahahahahahahahahahahaha, lig helemaal in een deuk hihihi!! Die papa's, zou mijn man ook kunnen gebeuren en wat Liesben al zegt de pyama's zijn tegenwoordig best hip :D.

Liesben, ja echt zielig als ze ziek zijn. Ben veel liever zelf ziek!!!
    Wat een heerlijke foto van een nog heerlijker mannetje, lekker nog in slaap gevallen!! na het badje is Emma ook altijd behoorlijk moe. Heerlijk he dat getut?

13. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Miirrr, ik snapte je opmerking wel hoor. :D

Peppers, fijn dat de heupjes er nog steeds goed uitzien.
    En lekker toch, pyjamadagje voor Pim.
    Mijn moeder vond 'm vandeweek zo leuk staan, dat ze alleen een ander broekje heeft aangetrokken.

Sabrien, het is ook een heel gezellig groepje hier!
    En zwemmen die ik met m'n zwangerschapstankini ;:D
    Hier vorige keer ook een loopoortje gehad. Niks mee gedaan. Las dat de eventuele oorontsteking dan juist over is. Hoop dat dat bij Emma ook het geval is.

Jeetje, wat slaapt ze lang zeg. 20.00 uur laatste fles, 20.45 uur naar bed en we hebben d'r niet meer gehoord. Om 8.15 uur werd ik wakker en heb ik eruit geplukt. Zit dus 12 uur tussen de flessen. Mag niet langer toch?

Oh, wat een lekker ventje toch die Eelco. Heerlijk zacht en warm in slaap gevallen.

14. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Zeehondje en Josjo, heb jullie meiden ook bewonderd!!
    Wat een heeeerlijke knappe meiden!!!!! Weet je wat ik zo grappig vindt dat ik veel kleertjes terug zie komen die Emma ook heeft of aan heeft gehad hihihi.
    We hebben allemaal een goede smaak :D.

15. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Jeetje wat is hier gezellig veel gekletst :) :)

Heb nog niet alles teruggelezen maar dat kom ik vanmiddag of vanavond zeker even doen.

@Liesben, aaaaagossie wat een lieve foto. Heerlijk tevreden in slaap gevallen op de bank. :)

@Hier, manlief is net vertrokken en komt zondagavond weer terug. Samen met zijn broer een VW weekend en na dit weekend gaat ons hippybusje in de verkoop.
    Ik heb dus een lekker mama dochter weekend :)

Vandaag ga ik weer proberen op de 3 flessen over te stappen dus ben benieuwd hoe het gaat lopen vandaag.

Zometeen komt mams om weer eventjes een uurtje op te passen want ik moet naar de fysio en ben benieuwd hoe ze mijn rug en bekkenbanden gaan trainen.
    De oefeningen die ik mee heb gekregen gaan redelijk en als ik dan toch op de grond lig en oefeningen zijn gedaan denk ik "Ach ik lig nu toch dus gooi er gelijk buikspier oefeningen achteraan" :D

Hier schijnt nu heerlijk het zonnetje en hopelijk blijft dit zo want dan ga ik straks weer lekker even wandelen met ons meisje.

16. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Hoiii!!

Vlinder, mamadochter weekend, kan ook gezellig zijn!! Veel succes bij de fysio straks!!

Net terug van de huisarts, volgens haar flinke oorpijn en verkouden. Oortje zag wat onrustig uit en een beetje pusserig. Echter nog niet echt een oorontsteking, omdat ze geen koorts heeft. Nu neusspray Otrivin baby gebruiken en Paracetamol zetpilletje. Die net gegeven en ze voelde zich meteen prettiger door die neusspray. Maar hopen dat het snel overgaat. Volgens de HA heeft ze het nog nooit meegemaakt dat er zoveel mensen op het moment ziek zijn!!!!!!

Ga weer snel terug aan het werk.

17. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Vlinder, ben benieuwd of het gaat lukken, drie flessen vandaag.
    En lekker mama-dochter dagen, geniet ervan!
    En succes bij de fysio. Die buikspier oefeningen moet ik eigenlijk ook doen van mezelf, maar heb daar gewoon geen zin in. Ben totaal geen sporter, haha.
    Ben benieuwd of jullie busje snel verkocht wordt.

Sabrien, fijn dat het niet heel ernstig is en dat de neusspray al lijkt te werken.

Net weer lekker gezwommen. Maar toen ik met d'r in het water lag zag ik hele kleine rode vlekjes achter haar oor en in haar nekje (aan één kant). Weet iemand wat dat zou kunnen zijn? Moet ik daarmee naar de dokter? Heb weleens iets gehoord over de 5e of 6e ziekte ofzo...

18. Liesben

Liesben Niet meer actief

...of gewoon wat eczeem of huiduitslag zeehondje...Eelco heeft het ook soms in nek/ achter oortje.

19. Liesben

Liesben Niet meer actief

Net de logopediste op bezoek gehad. Ze vind dat Eelco het heel goed doet met zijn mondmotoriek! Alleen klein beetje oefenen dat hij niet constant zijn tong naar buiten laat hangen. Maar hij leert snel!
    Hij doet nu zijn 3e dutje van vandaag :$..shocking ;)
    Oh nee, hij wordt al wakker. Zo even bij oma langs.
    En vanavond gaat mama op stap met de meisjes van de pufclub, gezellig borrelen :)

20. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Het ziet er nog niet ernstig uit. Kijk wel even of het erger wordt of niet.

Wat fijn Liesben. Logopediste ook al zo positief. Hoe kan je dat tongetje trainen dan?
    Veel plezier vanavond!

Hier zijn worteltjes NIET favoriet. Vies gezicht trekken, alles er weer uit duwen en na twee happen deed ze haar mond niet meer open, haha.

Deel Deze Pagina