Haha, liep je achterstevoren Liesben? Hier worteltjes nog steeds niet favoriet. Volgens mij heeft ze één klein hapje doorgeslikt. De rest eruit geduwd. Ze moest echt een paar keer kokhalzen ervan.
Haha Liesben, ik ook niet meer. Ik heb geen druppel meer gedronken sinds we gestart zijn met de IVF en dat was tot mijn verjaardag (februari) bijna 1,5 jaar geleden. Op mijn verjaardag een wijntje gedronken maar voelde hem gelijk hangen haha @Zeehondje, anders morgen wat anders proberen en over een paar daagjes de worteltjes weer eens proberen?? Wij zijn weer lekker gaan zwemmen vanmorgen en het was weer heerlijk. Mijn meisje is weer koppie onder geweest en deze keer door het onderwaterscherm heen. Dan is een soort zeil met een gat erin en daar moest ze door. De juf deed haar er doorheen en ik moest haar dan aanpakken. Dit gaan we nu iedere week een keertje doen want over 6 weken komt de onderwaterfotograaf. Lijkt me zo leuk een onderwater foto van mijn meisje. Toen we thuis waren lekker een fruitje op en een halve tuitbeker alleen gedronken. Dat kan ze zo goed, ze pakt hem vast met 2 handjes en drinkt op haar gemakje en als ze niet meer hoeft gooit ze hem weg. Nu ligt ze lekker te slapen en straks als ze wakker is krijgt ze een flesje. Oooooh echt meiden ik ben zoooooooooooo trots Ze doet het allemaal zo goed en dat lieve smoeltje met die mooie glimlach op haar gezichtje als ze me ziet, SMELT Zo dat moest deze trotse mama even kwijt hihi.
Vlinder, wat klink je gelukkig... Gaaf...! Fijn dat je zo geniet, het straalt eraf... Jullie doen ook zulke leuke dingen samen, echt leuk om te lezen. Allemaal heel gewoon maar alles is speciaal met zo'n kleintje, he? (niet dat dat bij de andere mama's niet zo is, hoor!) Zeehondje: mengen met banaan? Heb ik ook gedaan. Fee heeft al alle mogelijke combi's van mamamelk, rijstebloem, banaan, peer, wortel en courgette geproeft. Deze week komt daar appel (goudrenet, best een beetje zuur...) en broccoli bij. Liesben: toch geen al te genant dronken gedrag hoop ik? Pfew, anderhalf uur brullen, da's lang... Zou ik moeilijk trekken denk ik! Petje af! Zeehondje: gezellig he, dat gekletst. Dat is nu precies de reden waarom ik mijn ochtenden tegenwoordig zo gezellig vind! Is toch wel heel anders dan alleen wakker worden. (alleen wakker worden viel me ook het meeste tegen toe ik er alleen voor te staan kwam...) Maar.. Het is dus goed gegaan, alleen met je meissie! Door: Boeddha baby is een leuke beschrijving. Ik ken een mama die noemde haar zoontje (nogal dik) een "vetklep". Had ik veel moeite mee... Dan klinkt Boeddha een stuk leuker! Over die krampjes: bel eens naar het telefonisch spreekuur van de ha of het cb! Misschien valt het nog binnen wat normaal is zodat jeje er even wat minder zorgen over maakt, misschien hebben ze nog tips? Je zou de vraag misschien ook aan de voedingsdeskundige hier op het forum kunnen stellen....
Ja ik ben ook gewoon gelukkig Ik geniet zo van die momentjes dat we echt saampies bezig zijn. Tijdens het zwemmen, spelen, eten tja eigenlijk alles wel haha. Heb haar net eventjes uit bed gehaald voor de fles, vanmorgen om 7 uur de 1e fles, kwart voor 11 fruit en sapje en nu half 2 de 2e fles. Het gaat tot nu toe dus super met de 3 flessen! Straks om 5 uur groenten en sapje en dan rond half 8-8 uur de fles voor de nacht. Nog 2 nachtjes en dan is mijn mannetje weer thuis, er is net 1 nacht voorbij maar kan niet wachten tot het zondagavond is hoor. Mis hem wel. @Door, ik kan me herinneren toen S begon met nutriton dat zij daar ook heel erg kwampjes van kreeg. We zijn toen een weekje gestopt ermee en begonnen met nutrilon omneo (voor krampjes en licht verteerbaar) het spugen bleef helaas wel (maar ze heeft dan ook verborgen reflux) en toen zijn we weer gestart met de omneo en toen ging het een stuk beter, eigenlijk geen krampjes meer gehad. Toen het eenmaal goed ging zijn we langzaam weer teruggegaan op de normale voeding met de nutriton en dit krijgt ze nu nog steeds. Ik zou eventjes bellen naar een telefonisch spreekuur, het cb kun je toch overdag bereiken doordeweeks?? Haha hier worden de oren van mijn hoofd gekletst en gepffffffffrrrrrrrt haha geweldig. Van de week dachten we dat ze niet ging slapen toen ze de nacht in moest. Ze lag in bed en we hoorden de hele tijd pffffrrrt, pfffrrrrrt dus ben ik na een uur maar even gaan kijken en wat denken jullie???? Ze lag heerlijk te slapen en deed het geluidje tijdens het slapen Weet niet of ik het al verteld had maar bij deze
Vlinder, jou verhalen komen zo gelukkig over. Uhm, beetje rare zin. Maar uit je verhalen klinkt heel duidelijk dat je super gelukkig bent! En zo leuk hè, alles lekker samen doen. Heb net een hele tijd naast haar op het kleed gelegen. Zij was lekker aan het spelen en ik lag gewoon naar d'r te kijken. Heerlijk! Ik merk dat ze in de middag wat langer aan het slapen is. In de ochtend meestal rond een uur (soms drie kwartier, soms vijf kwartier). En dan 's middags slaapt ze zo'n twee uurtjes. Dit is al de vierde of vijfde dag dat dat zo gaat). En dan in de avond nog een uurtje en daarna de nacht in. Lekkere combi trouwens, banaan met worteltjes, haha! Ga denk ik eerst de andere 'losse' smaken proberen en daarna pas combineren. Manlief was al terug, maar moest langs de zaak. En daar is hij nu nog . Morgen gaan we de wandelwageninzet uitproberen! Deze kan ook helemaal plat, dus denk dat het wel gaat lukken. Is wat leuker voor in Euro Disney.
Wat een leuke foto zeg Vlinder! Heb gelijk ook maar even een paar foto's erbij gezet en een paar albums naar privé gezet. Alleen was nog niet klaar, maar kan nu opeens geen foto's meer uploaden . Had blijkbaar teveel foto's in de albums staan. Een paar gedeleted en nu kon ik wel weer uploaden gelukkig. Sophie werd na 1 uur en 3 kwartier slapen wakker. knuffeldoekje gegeven en nu slaapt ze alweer een half uur! Komt mooi uit, kan ze straks gelijk haar fles krijgen.
Dames, kan het een beetje minder? Ik moet gewoon 4 pagina's bijlezen! Ik zag onder andere een heerlijk tukkende Eelco voorbij komen. Sabrien: hoe is het nu met het oortje? Gelukkig niet een oorontsteking! Misschien worden de worteltjes na een paar keer beter ontvangen Zeehondje. Blijven proberen toch? Hoe ging het vandaag? Oh, lees net dat het vandaag ook geen succes was. Helaas.... Vlinder, weer een tandje erbij? Je hoort wel vaak dat ze van de hoektandjes wat last hebben. Super dat Stacey geen last heeft gehad ervan! Ik verbaas me er trouwens elke keer weer over hoeveel jouw meisje overdag slaapt! Wennes: eerste werkweek overleeft lees ik. Dat zit er weer op. Fijn dat het goed is gegaan! Over vergelijken: Pim loopt best een beetje achter ivm het gemiddelde. En toch is het dan soms lastig om je geen zorgen te maken, of je nou wilt of niet. Maar steeds zie ik dat Pim ook de dingen gaat doen die de anderen doen, alleen wat later. Dat geeft wel weer genoeg vertrouwen. Voorbeeldje: gisteren zag ik een baby van 9 maanden die liep! Weliswaar hield moeder de handen vast boven zijn hoofd, maar toch! Dit jongetje van 1,5 maand ouder. Mirr: steeds een dilemma rond de bv lees ik. Gelukkig lees ik dat het nu weer wat de goede kant op lijkt te gaan. Vervelend Doortje, de krampjes van de nutrition. Liesben: herkenbaar, die slaapschemas die af en toe ineens veranderen. Pim is langzaam van 3 slaapjes naar 2 aan het gaan. Hij wil gewoon echt niet meer naar bed eind van de dag. Bijkomend voordeel lijkt te zijn dat hij die tijd er s ochtends aan lijkt te plakken. Hoorde hem de laatste dagen pas rond 06:00 ipv 05:30.... Vandaag naar de helmpjesmaker geweest. Er is weer een laagje uit de helm gehaald. Het gaat goed, je ziet het hoofd echt langzaam aan een beetje uitdeuken. En zo lang heeft hij hem nog niet op. Over een maand weer terug. Er is geen meting gedaan vandaag. Over twee weken naar de helmpjespoli in het ziekenhuis, dan zal er wel een meting zijn. Ik zag nog wat vragen voorbij komen over de pyamadag van Pim: ik had Lief gebeld toen ik de pyama niet kon vinden en een vermoeden begon te krijgen. Het was even stil aan de andere kant toen ik Lief vroeg wat Pim eigenlijk aan had vandaag? Nou ja, ik heb er veel lol over gehad de hele dag en ook op de creche konden ze erom lachen. Ik hoefde ook geen andere kleren te komen brengen, hij was heerlijk aan het spelen in zijn pyamaatje. Hier al een paar avonden/nachten dat Pim met een ijselijke schreeuw wakker wordt en erg moet huilen. Enige verklaring die ik kan bedenken is een enge droom. Het gebeurd vaak een keer in de avond en een keer in de nacht. Apart wel.... Ben een beetje en ontaarde moeder. Ga in maart met Lief een nachtje weg en dan komen mijn ouders hier in huis om voor Pim te zorgen. Eind april ga ik met twee vriendinnen van vrijdag tot zondag weg, zonder Pim. Duurt nog even maar ben benieuwd hoe ik dat ga vinden zonder Pim. Maar heb er ook wel zin in, even we helemaal uit! Ik heb misschien niet op iedereen gereageerd, excuses, ben het overzicht een beetje kwijt...
Sorry hier nog steeds n beetje druk en heb alles wel gelezen maar ik reageer met iPhone dus ff kort.. Stabrien, mooi meisje is Emma!! Voelt ze zich al weer wat beter? Mmiir: maja de bij vindt annelynn een mooi liedje, leuke avatar en fijn dat bv toch lijkt te lukken nog. Ik herken dat gevoel van rouw wel, na 4,5 maand stopte ik en vond t echt moeilijk! Gaf haar nog regelmatig een tietentoetje hahaha Peppers dat verhaal van die pyama Hahaha dat zal n moeder niet gauw overkomen hè? Liesben, moooooie foto van slapende eelco! Vlinder fijn die stoel, dat wordt m voor ons ook, al is het nu nog niet nodig hoor... En dat hoektandje komt er hier ook bijna aan, zag twee puntjes vandaag Zeehondje, moet nog even naar jouw foto's kijken, was ik nog vergeten.. Groente mengen met fruit werkt hier ook goed! Peppers, vandaag ook de Mac & Cheese gemaakt haha ze vond t heeeerlijk! En ik ook Vandaag kan annelynn ineens kruipen! Of nou ja, tijgeren in de achteruit haha geweldig!! En ze kan de p hihi dus mooi filmpje voor papa gemaakt, lijkt net of ze papa zegt hihi Nu onderweg naar afscheid v mijn manager, daar moet op gedronken worden Hi ha hoooo!! Dus meld me morgen weer met kater vrees ik hihi
@peppers, ja S slaapt heeeel veel ik sta er ook van te kijken iedere keer. Vandaag waren de slaapjes: nacht van 8.00-7.00 7.30-9.20 zwemmen om 10 uur 11.00-13.30 14.00-14.30 niet echt geslapen maar liggen babbelen en was wel moe maar goed 15.30-16.30 17.30-???? en dan straks om 8 uur er weer in. Nu moet ik eerlijk zeggen dat het de laatste paar dagen wel ineens meer lijkt wat ze slaapt, anders kon ze makkelijk 2 uur wakker blijven na een voeding en lag ze heerlijk te spelen maar dat is op dit moment niet het geval zoals jullie hieroven zien Wat goed trouwens dat het helmpje goed zijn werk doet Peppers!! @Josjo, wij hebben hem uiteraard ook nog niet nodig maar een gegeven paard ga ik niet in de bek kijken zet hem gewoon even op zolder
Goedemorgen deze morgen Nog 1 nachtje en dan komt mijn mannetje weer thuis!!!! Gisteren is het ook weer super gegaan op de 3 flessen en heb gisterenavond weereens geprobeerd om geen rijstenbloem in de laatste fles te doen en ze heeft geslapen als een roos. Voortaan geen rijstenbloem meer hier dus. haar schema nu met de 3 flessen is: 7.30 180cc 10.30 fruit 13.30 180cc 17.00 groenten met toetje 19.30 180cc Tussendoor drinkt ze zelf nog een sapje of water Vanavond ga ik bij vrienden lekker frietjes eten en wat we voor de rest gaan doen vandaag weet ik nog niet. Ik denk lekker dollen en spelen saampies. @Josjo, en hoe was het???? Geen kater hoop ik
Schema ziet er goed uit Vlinder! Fijne dag jij, samen met je meissie...! (maar dat komt wel goed...) Josjo: Hihi ik heb echt zo'n beeld voor me van Annelyn die achteruit tijgerend half onder de bank klem zit met haar dikke luierbilletjes! ... Cliché, maar wat gaat het toch snel, hè? Heb je een leuk feestje gehad? Peppers: lopen zo vroeg, niet normaal! Pims hoofdje al wat meer in vorm, snel zeg! Hoe lang hebben ze eigenlijk gezegd dat hij gehelmd door het leven moet gaan? En dat het helmpje is bijgewerkt, is dat omdat Pims hoofdje gegroeid is? Hihi het pyamaverhaal, daar kun je je lief af en toe leuk een beetje mee plagen... En dat je de komende tijd een keer met je lief een nachtje zonder Pim weg gaat vind ik alleen maar gezond! Idem met je vriendinnen, zonder Pim.... Voordat Fee geboren was, ging ik toch wel minstens twee of drie avonden weg: sporten of vriendin opzoeken of zo. En ook in de weekenden veel weg. Nu Fee er is, nodig ik vaker mensen bij me thuis uit, is toch makkelijker. Ben nu denk ik, gemiddeld één avond per week weg. Maar wil wél onder de mensen blijven, werken, sporten, kamperen, etc....! Je kind is immers een (geweldige) toevoeging in je leven, maar geen vervanging van .... (vul maar in... ) . Inkakken kan altijd nog, toch? Fee is ook veel beter af met een actieve enthousiaste mama dan met een couch potatoe... Avondje bankhangen heerlijk, maar niet zeven per week... Hebben jullie nog leuke dingen gepland voor het weekend? Ik ga vanmiddag effe de stad in voor een kadootje en daarna naar een verjaardag. Vanavond paar uurtjes thuis achter de computer aan het werk (administratie bijwerken voor mijn bedrijf) en morgen klimmen in Eindhoven met vriendenkring daar...! Leuk! Ik heb trouwens besloten dat we in Mei samen gaan kamperen en klimmen in Frankrijk! Nu al helemaal zin in! Het is een echte klimcamping, we hebben met een stuk of 8 mensen van uiteenlopende leeftijden afgesproken en komen daar dan altijd nog tientallen bekenden ("uit het klimwereldje") tegen. Ik moet wél een grotere tent hebben, want dat kleine iglootje waar ik al jaaaaaren in ga, daar past juffrouw Fee en al haar rommel niet bij...! (en bovendien kan ik niet met haar op mijn arm, op mijn hurken kruipend; achteruit de tent in hahah!) Wordt leuk: veel vrienden om me heen, beeb, sporten, Frankrijk, wijntje, stokbroodje halen 's morgens, kampvuurtje, helemaal goed!
Klinkt weer helemaal leuk en gezellig Mir. Lekker kamperen en klimmen en vooral met vrienden onder elkaar, gezellig!
Ja, die Mac and Cheese doet het goed he? Vandaag aan de slag met vis en kipgerechten. Vriezer weer een beetje vullen. Gaat hard. Maandag CB en dan even vragen hoeveel van de warme hap Pim nodig heeft. Geef nu ongeveer 125 gram en denk dat het wel meer mag. Moet papa dan even vragen want die gaat naar het CB maandag. Wauw Josjo, kruipen! Leuk hoor, het begin van een volgende stap (letterlijk en figuurlijk. Hoe is het eigenlijk afgelopen met die vriendin? Al naar de sauna geweest en alles uitgepraat? [SIZE=+0][/SIZE] Een gezellige dag Vlinder, zo met zn tweetjes. Heeft ook wel wat toch? Het is nu nog een beetje prutweer (hier althans) maar het belooft beter te worden. Lekker naar buiten! Mirr: in principe is het helmpje voor een half jaar. De nieuwe vorm kan dan ook goed stabiliseren. Ik heb wel goede hoop dat het korter kan, maargoed dat zien we wel. Als we toch bezig zijn maakt een paar weken ook niet zoveel verschil. Zie alleen beetje op tegen de warme periode. Inderdaad is er een laagje uit omdat zijn hoofdje gegroeid is. Bizar hoe snel dat gaat he, zo lang heeft hij hem nog niet. Zeehondje: moest jij nou in maart met Sophie naar de helmpjespoli? Vind het ook belangrijk om andere dingen te blijven doen Mirr, en niet alles in het teken van Pim te zetten. Klinkt ook heel gezond hoe jij daarin staat. En super dat je gewoon doorgaat met actieve vakanties met Fee. Als je er zelf niet te moeilijk in staat is er best veel mogelijk denk ik. Moet zeggen dat door het verhaal van Josjo over Thailand en jouw verhaal over klimmen ik ook enthousiast word en er wat makkelijker over ga denken. Al heb ik nog geen concreet idee. Misschien naar Zwitserland rijden en daar de camper van mijn broer lenen en wat rondrijden. Nadeel is dan alleen dat je moeilijk van de camping afkomt omdat je geen ander vervoer hebt dan een camper. Weet eigenlijk niet of de fietsen makkelijk mee zouden kunnen. En weet nog niet of Pim dan al voldoende kan zitten.....We denken er nog even over na!
Oh ja peppers dat was ik vergeten maar daar zou ik me zeker ook niet schuldig om voelen hoor. Je zal m wel missen denk ik haha maar verder, vaak hebben we er zelf meer last van dan die kleintjes.. Mmiiir, zo grappig als ik lees dat je de stad in gaat, wij gaan straks ook nog ff die stad in, we zouden elkaar tegen kunnen komen maar ik denk niet dat ik je op straat zou herkennen, geinig . Die klimvakantie klinkt goed zeg, gezellig in de tent met feetje! Wij gaan zo'n slaaptentje kopen, is misschien ook wel wat voor jou, hoef je niet zo'n heel campingbed mee te slepen... Vlinder, gezellig dat vlinderman er morgen weer is, komt hij op tijd terug zodat je nog wel n beetje de zondag samen hebt? Kater tja, n kleintje toch wel, heb tot drie uur in de stad gezeten en hadden een feestje van een vriend van onze baas met champagne en gratis drankjes tot tien uur, was opening nieuwe tent, gezellig en met m'n manager ook zelfs nog wel ff gezellig gekletst zowaar.... Nu ga ik nog n minitukkie doen, vanavond bij vrienden eten en morgen verjaardag van m'n broer vieren...
Nee hij is s'avonds pas thuis Niet al te laat dus de avond hebben we zoiezo nog, hij is wel thuis voor S naar bed gaat hoor @Peppers haha een dagje?? Mijn man is donderdagochtend vertrokken Een wintertrail, trektocht met 25 VW spijlbusjes.
Even ego...hier een spugend mannetje. Alhoewel het iets beter lijkt te gaan. Ik hoop dat de ORS erin blijft. Op advies van het ziekenhuis nu elke 2 uur 50 ml voeding en 50 ml ORS aanbieden. Ik moet helaas zo werken (zo vervelend als je kindje ziek is) maar papa is thuis. Bij problemen mogen we het ziekenhuis weer bellen, gelukkig! Hij had net nog wel een beetje geplast, dus dat is goed. En de fles net is er grotendeels nog ingebleven (en dat was een grote fles van 100 ml voeding en 100 ml ORS)...dus ik heb goede hoop!
Ah Liesben (of eigenlijk Eelco), wat sneu weer. Maar gelijk goed advies van het ziekenhuis gekregen dus, fijn. Sterkte. Miirrr, klinkt goed zeg, die klimvakantie!!! Vlinder, wat goed doet ze het op drie flessen zeg! Josjo, gezellig dagje dus gehad gister. En nu even bijkomen Peppers, gaat snel hè, die verbetering van het hoofdje?! Dat lees je zo vaak. Wij moeten inderdaad over 1,5 week (wo. 21 maart). Weet alleen niet zo goed wat ze precies gaan doen. Ik denk meten en advies geven. Maar als we dan kiezen voor een helmpje, zou deze dan ook gelijk gemaakt gaan worden. Dat weet ik niet. Nou ja, hoor het dan wel. Net heeft manlief voor de derde keer worteltjes aangeboden en nu eet ze het zo achterelkaar op . Zou het aan hem liggen of eraan gewend zijn nu . Ik ben voor de derde keer ongesteld geworden. Mooi regelmatig. Merk alleen dat ik meer last ervan heb dan voorheen (rug, buik). En als ik klaar ben met plassen een drukkend gevoel van onder, net als na de bevalling