Het lijkt wat beter te gaan. Hij heeft net (ik word via sms op de hoogte gehouden) 60 ml voeding met 50 ml ORS op...en niet gespuugd. Ook regelmatig nog plasluiers. Niet elke keer, maar hij drinkt nu elke 2 uur en papa verschoont ook elke 2 uur. Maar ik vind elke 4 uur een plasluier acceptabel. Hij had vanmiddag ook een enorme poepbroek, misschien dat dat ook wat heeft opgelucht. Rotvirussen, van mij mag het nu voorjaar worden.
Ben het helemaal eens Liesben! Het mag wel klaar zijn met die virussen! Wel fijn dat het wat beter gaat nu. Zeehondje: spannend de 21e. Bij ons was het: scan, handmatige meting, advies en zo ja direct aanmeten van de helm en print uitkiezen. De helmpjesmaker (Livit in ons geval) zit in het ziekenhuis namelijk. Ben benieuwd bij jullie. Heb het al een aantal keer gezegd:hoop dat het niet nodig is voor Sophie! Wat denk je nu zelf? Hier vannacht slecht geslapen: ik dan.....Lag toch al veel wakker maar toen ging ik bij Pim kijken omdat hij om 03:30 wakker was geworden en ging spelen in zijn bedje. Lag hij gewoon op zijn buik in bed! Misschien stom maar daar schrok ik dus van en toen kon ik helemaal niet meer slapen. Vind het maar een eng idee, ook nog eens met die helm op. Zowiezo mogen ze met een helm op niet op hun buik slapen. Volgens mij is Stacey een buikslaper hier toch? Verder nog kindjes die in de nacht draaien?
Jeuj, hij heeft niet meet gespuugd en net een "normale" fles bijna helemaal opgedronken! Kan me voorstellen dat je schrikt Peppers. Hier nog geen draaiend kindje, dus nee...
Gaat echt snel hè Liesben. Wel gefeliciteerd hoor! En wat fijn dat het een stuk beter gaat nu. En de lente is begonnen lijkt het wel, dus weg met die griepjes enzo! Peppers, maar da's lastig. Niet op de buik slapen met helmpje als je een buikslaper hebt? Maar ja, die kinderen hebben waarschijnlijk geen helmpje nodig natuurlijk. Maar schrikken zeg. Maar hij was dus wakker? Daarna weer gaan slapen op z'n rug?
Fijn dat het weer beter gaat met Eelco Liesben. Woehoe en alweer 5 maanden, gaat snel he? @Peppers, ja klopt S is een buikslaper vanaf 5 weken oud slaapt ze op haar buik. Wij vonden het juist een fijner idee ivm veel spugen en stikken als ze op haar rug lag en ze sliep zo veel beter. Als het niet mag met een helmpje zou ik toch even vragen hoe je dat dan op moet lossen als hij iedere keer op zijn buik draait. Wat een heerlijk weertje he meiden?? Ik heb boven even lekker alle ramen open staan zodat het allemaal even lekker door kan luchten, onze bedden verschoont en beneden net gestofd, gestofzuigd en gedweild en er draait weer een wasje. S draait nu heel de dag door van rug naar buik en weer terug, zo trots op haar! Ook de 3 flessen gaan helemaal super.
Fijn dat eelco zijn fles bijna opgedronken heeft. Hopelijk voelt hij zich snel beter. Kan me voorstellen dat je geschrokken bent toen je hem op zijn buik vond. Hier geen buikslaper. Het ziet er prachtig uit buiten helaas lig ik nu geveld met buikgriep op bed . Gelukkig is t weekend en is mijn man thuis kan ik ook echt rust pakken. Zo grappig om te zien sinds 3 dgn probeert ze omhoog te komen als ze ligt. Heel dat koppie omhoog. Goed voor haar buikspieren @ mmiiir hoe is t met je bv?? Geniet allemaal van t mooie weer
Pfff meiden moet ff gal spugen over mijn s-ouders.... Ik heb het al een paar keer geschreven geloof ik maar moet het nog een keer van me afschrijven. Sorry wordt een lang verhaal Het vergelijken tussen S en haar neef (die 2 weken ouder is) wordt ik doodmoe van maar waar ik me nog erger aan erger is dat ze S bijna niet vast willen houden. Als ze haar al willen vasthouden is het gelijk met het idee van "straks gaat ze weer huilsne. Dit is vooral bij mijn s-moeder, mijn s-vader pakt haar wel als ze erzijn en soms ook te opdringerig naar mijn zin want hij zit haar bijna uit mijn handen te kijken of als ze lekker op haar kleed ligt te spelen pakt hij haar op. Vervolgens heeft hij haar 5 minuten vast en zegt tegen s-moeder zo ga maar goed zitten dan krijg jij haar.... Euh hallo, het is wel mijn kind en niemand gaat bepalen wie haar vast MOET houden.... Mijn s-moeder zegt ook vaak gewoon nee als ik met S naar haar toe kom:x Ze wonen hier een uur rijden vandaan maar hebben een sta-caravan hier op de caming en het seizone gaat weer beginnen en zijn we er weer ieder weekend.... Heb ook al een paar keer gehad dat ze langskwamen als mijn man aan het werk was en dan keken ze in de box en zeiden dan "ooh ze ligt op bed? Nou dan gaan we weer" Nou lekker daar zit ik dan met een mond vol tanden. Ze bellen nooit om te vragen hoe het gaat en als ze bellen vragen ze alleen naar S of mijn man. Vandaag zijn ze opruiming en schoonmaak aan het houden op de camping zodat ze volgend weekend weer kunnen komen. Vanmorgen nadat S haar flesje had gehad ben ik ook even lekker teruggekropen want ik was moe en ja hoor....3x de huistelefoon en 3x mijn mobiel op een kwartier tijd....Schoonouders, nou ik heb niet opgenomen want ze wilden natuurlijk langskomen maar het was 9 uur en ik lag lekker in mijn bedje....Pffffffffffffffffffffffffff Net belde ik en zei s-moeder "We wilden een bakkie komen doen maar dan komen we vanmiddag wel, hoelaat is ze wakker??" Ik reageerde "Geen idee en als ze wakker is gaan we even wandelen want het is veel te mooi weer om binnen te blijven" Reactie s-moeder "Oooh oke, nou dan kijken we volgende week wel" Jeetje ze kunnen toch ook langskomen als S slaapt, ik ben er ook nog hoor. Ik begrijp dat de S graag willen zien maar het is niet alleen S ik en mijn man zijn er ook nog. Ik had altijd een hele goede band met mijn s-ouders maar mijn man en ik hebben 4 jaar geleden even een break gehad van 8 weken en sindsdien is het helemaal verrandert. Het ging tot vorig jaar wel redelijk maar ze hebben vorig jaar 4 weken hier op camping gezeten en dat is nog geen 5 minuten rijden en ze zijn hier in die 4 weken 1x geweest omdat mijn man had gebeld of ze mee kwamen eten. Sindsdien ben ik er helemaal klaar mee. Ook denk ik dat ze er niet tegen kunnen dat ik een weerwoord heb. Als S net gegeten heeft blijft ze gewoon even lekker rustig bij mij zitten om haar eten te laten zakken en dan zeg ik ook gewoon "Nee" als s-vader vraagt of hij haar vast mag houden of erger nog, naast me komen zitten en aantikken...grrrrrrrrrrrrr:x Heb het er al vaak met mijn man over gehad en hij begrijpt ook niet waarom ze zo doen maar hij is gelukkig wel met me eens dat als ze zo blijven doen ze ook echt niet in de weekenden een keer op S gaan passen..... Zo dat moest er even uit, sorryyyyyyyy
Nou, lekker even klagen hier hoor Vlinder. Kan het me wel voorstellen. Ze komen op mij best egoïstisch over. Wat jammer zeg. Nu lekker genieten hè?! Met dit mooie weer.
Nou weer een wat minder bericht Ik voel me zo'n slechte moeder nu Als S wakker wordt en ik moet nog een wasje opvouwen leg ik haar altijd op ons bed waar ik ook mijn was opvouw. Vanmiddag dus ook, ik leg haar in het midden van ons bed en begin te vouwen. Ik draai me eigen even om om een stapel truien in de kast te leggen en ik draai terug............jullie raden het denk ik al, zie ik haar zo van ons bed afvallen.... Heb haar gelijk opgepakt en ze huilde meteen en was allert. Heb gelijk de hap gebeld en omdat ze allert was, gelijk huilde en na 5 minuten weer vrolijk op de grond lag te spelen hoefden we niet te komen. Wel heb ik wekadvies en moet haar nu 24 uur iedere 2 uur wakker maken. Ze heeft wel een rode/blauwe plek op haar voorhoofd maar is gelukkig (nog) niet dik. Ik heb het gelijk gekoeld. Mijn god wat ben ik me rotgeschrokken Ik heb net nog gekeken naar ons bed maar ze moet echt 4-5 keer doorrollen wil ze van bed afvallen. Normaal kon ze omrollen en dan weer terug maar nu dus ook ineens de andere kant op dus zo is ze doorgerold denk ik.... Ik voel me zooooooooooooooo slecht nu, hoe kan mij dit nu overkomen. Mijn meisje, mijn trots, altijd bescherm ik haar en let zo goed op haar en dan nu gebeurt dit. Dit is om 2 uur gebeurd, nu ligt ze weer te slapen en komt bij mij de schrik eruit....
Ach meid toch, word er ook een beetje verdrietig van. Dit verwacht je niet, je doet er alles aan om je meisje te beschermen. Maar dit kan iedereen overkomen en zal waarschijnlijk iedereen ook een keer gaan overkomen. Je hebt goed gehandeld! Nu even alle schrik eruit huilen en alles komt goed. Ik schrijf dit wel heel makkelijk, maar ben benieuwd hoe ik zou reageren als mij (Sophie) dit of iets in die trant zou overkomen... Heel veel sterkte lieverd. Je kon ook niet weten dat ze zich opeens zo snel zou ontwikkelen met rollen. Postieve kant maar bekijken, wat een knappe meid heb je toch!
Ach Vlinder toch... Je dag duidelijk niet, hè? Wat zul je geschrokken zijn! Maar... volgens mij had je dit niet kunnen voorkomen. Ik denk dat héél veel mama's en papa's hun baby weleens midden op het eigen bed leggen. Ik wél. Ook met het idee: ze moet tig keer omrollen en dat kan ze nog helemaal niet. Dikke kus!
Wennes: bv gaat weer redelijk. Ik heb 's avonds af en toe geclusterkolfd. En Fee heb ik zo veel mogelijk alleen maar bv gegeven, geen flesjes. het is weer gestimuleerd en op gang. Ik red het overdag net niet zonder een flesje bij te geven. Vandaag heeft ze één keer een flesje na gekregen, van 100 ml. (afgekolfde bv van gisterenavond). 's avonds krijgt ze altijd een kunstvoeding. Zat terug te denken: is steeds aan het begin van de maand geweest dat de productie terugliep: januari, februari en maart. Dus ik ga nu april wel weer halen en daarmee de zes maanden. Fee heeft vandaag bloemkool gegeten. Ze vond het meteen lekker, logisch na de broccoli. Ze eet nu iets meer dan drie weken vast voedsel, iedere week heeft ze één "nieuwe" fruitsoort en één "nieuwe" groente gegeten: Wortel en peer Courgette en banaan Broccoli en (best zure) appel En nu bloemkool en ik wil haar gekookte gewelde gedroogde abrikoos gaan geven. (receptie uit de opperdepop). Lekker wederkerigheid Vandaag hè, dames? Fee en ik zijn vanmorgen wezen klimmen (ik iets meer geklommen dan Fee) en vanmiddag in de tuin gewerkt. De gft-bak zit weer vol. Fee had een nog te groot zomervestje aan (maatje 68), winterjas echt te warm. Ze heeft lekker even in het zonnetje op haar buik gelegen, daarna toch maar in de halfschaduw want op zo'n babyhuidje is de zon misschien toch al snel te veel... Ze hoeft Vandaag denk ik geen vitamine D druppels te krijgen! Lekker tukje gedaan in de tuin. Wat een lekker dagje toch weer! Gelukkig was de verjaardag gisteren want vandaag was het veel te lekker om binnen te zijn....
De schrik is weg maar voel me nog zo slecht Ben benieuwd hoe het gaat vanacht, iedere 2 uur wakker maken en hopelijk gaat ze daarna ook weer terug slapen. Maakt me eigenlijk geen reet uit dat ik vanacht geen oog dicht doe, als mijn meisje maar o.k. is dat is het belangrijkste. Ik neem iig wat voeding mee naar boven mocht ze na het wekken niet willen slapen dan kan ze eventjes wat drinken.
Ohw vlinder toch wat zul jij geschrokken zijn zeg. Wel goed dat ze meteen begon te huilen dat is een heel goed teken. Snap dat je je schuldig voelt maar echt dit kan iedereen overkomen. Ja ik weet makkelijk praten Dikke knuff voor jou. @mmiiir fijn dat de bv toch weer redelijk loopt. En wat fijn dat je de 6 mnd gaat halen Vandaag dus een lekker actief dagje gehad, heerlijk. @zeehondje dus nu wel worteltjes gegeten...hihi @liesben hoe is het nu met Eelco?
Eelco gaat goed maar nu ligt mama op de bank met emmer binnen handbereik. Vanavond ziek naar huis gekomen, en kon eenmaal thuis wc net halen
Heb haar nu 2x wakker gemaakt sinds ze op bed ligt maar het gaat een lange nacht worden zo. Ze wil niet terug gaan slapen als ik haar wakker gemaakt heb.... Net heb ik een klein flesje gegeven van 60cc water en 1 schepje en nu is ze stil, ze slaapt nog niet maar geen huilen. Als dit heel de nacht zo gaat pfoeh dan zal ze morgen wel flink moet zijn. Mama ook maar dat maakt me niks uit, alles voor mijn meisje. Ik moet morgen wel werken maar dat overleef ik ook wel, het is maar voor een paar uurtjes. @Liesben, eh gets beterschap