Mmiirr, Oh wel balen van die nachten, L komt ook nog steeds 's nachts, vaak even een jammerhuiltje en dan slaapt ze weer verder maar het gebeurd nooit dat ze langer dan 6 uur s'ochtends slaapt. Wat schattig dat ze de babygym al leuk vind Liesben, Zeker raar dat je dan ploteseling zo'n periode weer afsluit, ik vind de tijd ook zo snel gaan. Peppers, Eigenlijk pas sinds een maandje slaapt ze meer overdag. Elke keer als ze moe werd hebben we haar op bed gelegt met een speentje en nu werkt het eindelijk. In de avond was dat zoiezo nooit een probleem want ze gaat om 7 uur al naar bed. Jeetje wat heftig van je hernia, lijkt me ontzettend vervelend met je kleine. Zeehondje, wat fijn dat het zo goed gaat en wat een heerlijk gevoel is dat he! Josjo, Erg herkenbaar, ik ga ook vaak naar haar toe 's nachts voor het speentje en dan slaapt ze snel weer in. L was ook zo verkouden zielig he! Sloppy, Jeetje ze is echt groot ja! Leuk hoor!
kaat: was vergeten naar je foto's te kijken, idd wat n ogen, mooooi! En wat n cute mutsje, waar is die van? Wij hebben alles besteld van koeka, de aspen lijn, zachtrose, ook heeeel cute krijgt ze van Sint haha
Even ego: net gebeld door de kinderarts. Heupfoto van Pim was niet goed. Potverdorie, daar had ik geen rekening mee gehouden! Afwijking grenst volgens de kinderarts aan het normale. Ze wil dat er een orthopeed naar kijkt en anders eventueel een spreidbroekje. Ga me maar eens verdiepen in wat dat heupdysplasie nou precies inhoud.
Josjo, Ja schattig he, deze muts komt van prenatal. Peppers, Ohh dat is schrikken pfff kan me voorstellen dat je daar geen rekening mee had gehouden.
Misschien een open deur, maar voor de verkouden kindjes: een in stukken gesneden ui naast het bedje.....Helpt naar mijn idee echt om net even het neusje meer open te houden. Een flinke dame die Suzannah inderdaad! Super toch dat ze zo goed groeit en bloeit na die moeizame start! Net weer gebeld door de kinderarts: volgende week dinsdag opnieuw rontgenfoto en een afspraak bij de orthopeed. Ik ben benieuwd....Ben wel wat gerustgesteld door wat ik erover lees. Wel apart: het komt meer voor bij meisje dan bij jongens en vaker de linkerheup. Pim is een jongen en het gaat om zijn rechterheup. Oorzaak is ws de stuitligging. Hij heeft heel lang in een stuit gelegen.
peppers; wat n domper idd! Gelukkig ben je wat meer gerustgesteld, al lijkt me zo'n spreidbroekje ook niet echt fijn? Maar ja, als het helpt.. en het grenst tegen het normale, dus het is een lichte afwijking, moet ik het zo zien? bah niet, leuk! zo de dag zit er al weer op, ik vroeg hier al of iemand de klok vooruit had gedraaid zo snel als deze dag voorbij vloog! Kan ik weer lekker naar mijn meisje, ben benieuwd hoe ze het heeft gedaan met die verkoudheid... dat van die ui ken ik, heb ik eerder geprobeerd en dat hielp niet echt. Nu zei een collegaatje net dat ze met haar kids al vanaf 3 maanden luuf heeft gebruikt. Vroeger was dat vanaf 3 maanden en het cb denkt dat dat nog steeds is, alleen op het doosje staat vanaf 6. Wat denken jullie? Ik denk dat ik het maar ga proberen vannacht.....
Peppers, da's inderdaad even wat minder fijn nieuws. Hopelijk kan het makkelijk en snel verholpen worden. Of door fysio (?) of door de spreidbroek. Josjo, ken dat 'spul' niet. Hopelijk werkt het! Hier weer een goede dag gehad! Het wandelen was wel koud. Vooral de terugweg tegen de wind in.
Ego-klaagje...: heb gisteren en vandaag mijn zonnetje thuis moeten achterlaten omdat ik moest werken... Gisteren vond ik het niet zo'n probleem, maar vandaag.... Moest helemaal naar een klant aan de andere kant van het land... Dat voelde écht veel te ver.... Ben geflitst op het laatste sruk naar huis (met lekkende melkfabrieken achter het stuur).. Morgen gelukkig de hele dag lekker voor Fee en mama! Wil niet te veel klagen over hoe slecht het is geregeld voor mama's met een eigen bedrijf... Maar toch... Motor van de economie ammehoela.... Ik wilde gewoon bij mijn meissie zijn!
@Sloppy, ze groeit goed hoor Stacey was vorige week nog 58cm en 6,5 kilo dus die gaat ook goed hihi. Het onderkinnetje is aardig aanwezig iig bij haar. @Mir, klagen mag hoor!! Kan me voorstellen dat je morgen lekker een dagje samen met je meisje hebt, heerlijk. @Peppers, oei das indd even schrikken. Kan ik me goed voorstellen. @Hier, toch weer even klagen Ben weer ongie, het was net 2 dagen weg na 3 weken....dus ik tel die 2 dagen ongievrij maar niet mee en gaan nu week 4 in met menstruatie....BLEH Ben nu toch wel erg benieuwd of ze wat kunnen zien op de echo donderdag aan cysten enzo. Ben het zo beu die ongie en pijn, had ik maar ergens een knopje dat ik dat allemaal uit kon zetten. Vandaag wel al kerstcadeautjes gehaald We doen met schoonouders en zwagertje, schoonzussie en neefje ieder jaar met veeeeeeeeeeel cadeau's, leuk. Voor ons neefje dus al wat gekocht hihi. Dit jaar vieren we het bij ons dus ook met eten enzo maar zet lekker de steengrill op tafel. Fijne avond meiden
nou, ik heb de luuf gebruikt hoor en ik heb t geweten! Nou ja, het is natuurlijk niet bewezen dat het daarvan was, maar ze was vannacht mega benauwd. Ik vond het echt eng. Ze huilde heel zielig en klonk als n zeehond als ze ademde. Ik de huisartsenpost gebeld en uiteindelijk werd ze tijdens het bellen beter... matrasje schuin gelegd (ik weet t, dom, had ik eerder moeten doen.....) en toen heeft ze n kwartier gekletst en gekraaid in bed voor ze weer ging slapen haha wat n kind. ik moest er uiteindelijk wel om lachen.... Miiir: moeilijk he, maar het zal steeds beter gaan, het went echt uiteindelijk. Al ben ik nog niet zo ver weg geweest trouwens, moet binnenkort naar Amsterdam en naar Rotterdam, ben benieuwd hoe dat gaat ja.... Vlinder: wat balen zeg! Hopelijk gaat het toch wel gauw over, ik bedoel, hoe lang kan n mens achter elkaar ongi zijn? Dat is toch niet normaal?? :x sterkte....
Mirr: lastig hoor als je inderdaad bij je meisje wil zijn en je moet op pad. Ga je Fee nog naar een kinderopvang doen? Hoe doen de anderen hier dat? Pim gaat sinds 1-11 twee dagen naar de KDV (verticale groep) en vanaf 1-2, als de planning is dat ik weer ga werken, gaat hij 3 dagen. Gelukkig is het weer vandaag wat beter! We moeten er echt uit vandaag dames want de komende dagen wordt het volgens mij prut. Ik vind storm en een kinderwagen niet zo'n handige combi. Dat ding vangt behoorlijk veel wind, ook al ligt Pim beschut. Net een idkaart gehaald. Twijfelden tussen een paspoort en een id, totdat bleek dat een id voor een klein kind (tot 1-1-2012) 6,50 kost en een paspoort 46 euro. Dat maakt de keuze makkelijk. Voorlopig gaan we toch Europa niet uit. Josjo: wat een vervelende ervaring dat je dochtertje zo benauwd was. Misschien was dat zowiezo wel gebeurd, ook zonder de Luuf. Maar ik kan me voorstellen dat je dat wel denkt. Geklukkig is het goed afgelopen. Vanochtend weer fysio voor Pim. Want naast het heupje heeft hij ook een behoorlijke voorkeurshouding. Zijn hoofdje wordt steeds schrever. Het lukt maar moeilijk om hem naar de andere kant te laten kijken, vooral tijdens het slapen draait hij meteen weer terug. Weer wat tips gekregen dus we gaan heel serieus door met oefenen. Toch proberen te voorkomen dat we dadelijk een kind hebben met een spreidbroekje en een helmpje. Als het moet dat doen we het zonder twijfel, maar het is toch niet leuk, al zal ik me van de buitenwereld niet zoveel aantrekken denk ik. Maar voor Pim is het toch ook niet heel fijn.
Miirrr, lekker aan het genieten van de dag met je meissie? Nee Vlinder, wat k*t zeg. Ben ook wel benieuwd wat ze morgen gaat vinden/zien. Vierden jullie nou ook sinterklaas? Denk het niet dan, als je nu al kerstcadeautjes hebt gekocht. Gezellig dat het bij jullie gevierd wordt, ook wel handig met de kleine. HIer werd bij manlief thuis ook altijd kerst gevierd met heel veel cadeautjes. Daar heb ik ook nog een paar jaar van mee mogen genieten. Nu (ik denk sinds dat de kinderen uit huis zijn ongeveer) helemaal niet meer. Wij vierden (vieren) juist sinterklaas met veel cadeautjes en niks met kerst. Josjo, midden in de nacht naar de hap gebeld? Bbbbrrrr...dan was het denk ik best eng. Gelukkig ging het snel beter. Hier nu ook een snotteraapje, maar ze kan nog gewoon ademen door d'r neus dus gebruik nog maar niks. Peppers, ik ga drie dagen werken (basisschool). Geen kdv, alleen opa's en oma's (maandag en woensdag naar schoonouders en dinsdag naar mijn ouders). Het wandelen gister met op een gegeven moment de wind van opzij was inderdaad niet erg handig. Hier bijna helemaal blauw, maar vanmorgen visite gehad en nu ligt ze lekker in bed te slapen zodat ik kon eten. Maar denk dat ik straks nog wel even kan gaan. 1,5 uur slapen nu nog houdt ze denk ik toch niet vol. Sophie heeft dus ook echt een voorkeurshouding en ik heb het idee dat haar achterhoofdje aan de ene kant al wat platter is, hij is niet echt mooi bol zeg maar. Moet je hiervoor zelf een afspraak maken met een fysio of via het cb of de ha? Weet iemand dat? Of had ik dat al gevraagd? Gister had ze dus maar één keertje heel weinig gespuugd. En nu dus al een paar keer. Het is echt waterig, is dit dan maagzuur of gewoon melk zonder de voedingsstoffen zeg maar?
Nee klopt met mijn schoonfamilie vieren we kerst. Sinterklaas vieren we klein bij mijn oma. Zelf cadeautje kopen (mag maar 1 per kind anders duurt het te lang, vind oma....) en droge broodjes eten maar ze wilde het dit jaar nog 1x vieren omdat Stacey er nu bij is @Josjo, eh bah dat was wel een rotnacht maar gelukkig gaat het beter en hopelijk nog steeds. @Hier, ik werd vanmorgen om kwart over 8 wakker van mijn wekker....geen Stacey gehoord dus gelijk wakker gemaakt en flesje gegeven. Ben benieuwd of het eenmalig was of nu vaker gebeurd. Ze had gisterenavond om 10 uur haar laatste flesje gekregen, dat was een flinke slaap dus. Ik zie best op tegen morgen maar aan de andere kant ook blij dat ze iets aan dat litteken gaan doen, ook die echo joh ik ben benieuwd en over de pijn in mijn rug benen enz ben ik benieuwd wat hj te zeggen heeft. Nou meiden jullie horen het morgen/overmorgen van me hoe het is gegaan.
zeehondje: als je het idee hebt dat ze echt n duidelijke voorkeurshouding heeft en ook n afgeplat hoofdje zou ik gewoon n afspraak maken. Daar heb je geen doorverwijzing voor nodig. Misschien kan je wel bij het cb vragen of ze goede ervaringen hebben met een fysio, zou het zelf wel prettig vinden als zij iemand kennen die veel ervaring heeft met kindjes met dit probleem... peppers: hier dinsdag kdv (ook n verticale groep, vind ik wel zo leuk), wo heeft Sjoerd papadag, donderdag naar oma en de rest ben ik thuis . Wel fijn geregeld dus! Ben benieuwd of ze nog steeds naar oma kan als er ook n keer een tweede komt maar dat denk ik wel... ach wie dan leeft Vlinder sterkte morgen! Ja 's-nachts bellen, 3 uur was het ofzo. Maar ze was echt zo benauwd. peudokroep dachten ze aan en als ik dat google klopt het precies met de verhoging die ze vandaag heeft...waarschijnlijk dus nog 2 van deze nachten. Heel soms duurt t langer, tot 2 weken, duim duim dat dat niet zo is..... bleegh heb geen zin meer vandaag, wil naar mn meissie toe ...
Gatsie josjo, dat is schrikken! Ik hoop dat het eenmalig was, en niet dat je nog zo'n nacht krijgt Peppers, ik zou ook gewoon aan het CB vragen hoe het zit met fysio en zelf bellen...denk ook niet dat je een verwijzing nodig hebt. Je kan er maar beter snel bijzijn! Eelco heeft geen voorkeurshouding, die ligt afwisselend links en rechts met zijn hoofdje. Ik heb voor hem wel al een afspraak voor een echo van de heupjes, omdat kindjes met Down vaker last hebben van dyspplasie. Zeehondje, het spugen is dus wisselend begrijp ik? Vervelend. Je was zo positief gisteren. Maar misschien gaat het morgen weer heel goed! Vlinder, heerlijk nachtje gehad dus Succes morgen! Mir vandaag lekker mama+Fee dagje? Hier ben ik gisterenavond overgegaan op flessen van 150/5. Vaak moest ik hem savonds echt wakker maken voor de fles, en dat vond ik eigenlijk zo zielig. En voor zijn gewicht mag hij 5 flessen hebben. Dus maar eens kijken hoe het bevalt. Eelco komt als het goed is vandaag keurig op 5 uit. Er zit tussen de 4,5 en 5 uur tussen steeds, dus dat is netjes. Ook gisteren begonnen met 1 schepje nutriton per fles. Ik heb toch het idee dat hij soms wat last heeft van reflux. Hij dronk ook heel gulzig en lag vaak tussen voedingen in te "herkauwen", en keek daar ook heel vies bij. Vandaag ook twee wen-ochtenden op het KDV afgesproken...Brrrr Ik weet niet wie er meer moet wennen, Eelco of mama? Hij gaat straks een dag in de week naar het KDV.
Zeehondje: wij zijn bij de kinderfysio terecht gekomen nadat de cbarts dat had geadviseerd. Ik heb zelf de fysio gebeld voor een afspraak. Moest bij haar nog wel een verwijzing van de huisarts hebben (cbarts schijnt niet te mogen verwijzen) maar dat heb ik gewoon met de huisartsassistente geregeld. Op zich is er vrijtoegankelijke zorg maar in dit geval werkte deze fysio toch met verwijzing. Over spugen: bij Pim rook het echt zuur, de melk die terugkwam en ook uit zijn mondje zelf. Sterkte morgen Vlinder!
Ik zag dat ik je vriendje mocht worden Liesben. Leuk! Wat een mooie foto's van Eelco. Heb ook wat foto's van Pim in album 'Pim' geplaatst. Ben alleen nog een beetje bleu hier: hoe kan ik dit album met jullie delen?
Je kan een album openbaar op privé maken Peppers. Als het prive is kan het alleen gezien worden door "vriendjes"