mmmama's

Discussie in 'De mama's' gestart door zeehondje, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Liesben, hè bah zeg, jij nu ziek. Beterschap!

Vlinder, zware nacht. Lastig als ze niet gelijk weer wil gaan slapen. Maar denk dat Sophie dat ook niet zou doen, die is ook altijd heel snel echt goed wakker.
    Mooi gedichtje meid!

Sorry, even snel de rest gelezen. Veel half zieken hier zeg. Beterschap allemaal. Nu de lente eraan komt gaat het vast snel beter met iedereen! Lekker veel zon en frisse lucht!

Knuffel voor iedereen hier!!!!!!!!11

2. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    #1382 Vlinder3, 12 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2012
    oeps haha zag dat die foto ook al in mijn album staat....

En om jullie een idee te geven hoe het weekend van mijn man was :
    (de voorste is onze bus ;) )
    Na dit weekend heeft hij toch besloten hem niet te verkopen.

3. Liesben

Liesben Niet meer actief

Zo, ik behoor weer tot het land der levenden :)

Besloten vandaag 4 flessen te gaan proberen. Hij liet gisteren steeds zo'n 40 ml staan, en van de fles van 2200 uur dronk hij zelfs maar 60-70 ml..En hij heeft tot 05:30 uur geslapen.
    Nu alleen even uitvogelen wat fijne tijden zijn (in samenspraak met Eelco natuurlijk ;) ). Ik wil dan een keer wat fruit geven en een keer wat groenten. Maar op welk moment? Nou ja, het regelt zichzelf wel denk ik. Mijn idee is rond lunchtijd wat fruit en eind van de middag groente?

4. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Vanacht goed geslapen.
    S heeft ook weer heerlijk geslapen van 8 tot half 8. :)

Vanmorgen helaas wel weer ongie geworden. Ik wordt er gek van, pil doorslikken om niet ongie te worden ivm de endometriose maar toch breekt het iedere keer door op de meest rare dagen er is niet eens een pijl op te trekken.
    Vrijdag moet ik naar de gyn dus dat komt mooi uit, kan ik dat ook gelijk bespreken.

Wat gaan jullie deze week allemaal doen meiden, buiten werken?

5. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Liesben, haaiii!! Gelukkig weer beter :D. Vandaag dus met 4 flessen beginnen!! Ben benieuwd hoe dat gaat!!!! Wij mogen ook over 2 weken met bijvoeding starten en mijn idee is dan ook rond lunchtijd fruit en rond middageten groente. Ben ook blij dat we straks met 4 flessen mogen starten, vindt het zo zielig haar rond 22:30 uur nog wakker te maken voor de laatste fles. Die drinkt ze dan ook half slapend op.

Vlinder, coole bus!!! :D Toch besloten hem niet weg te doen, hihihi mannen kunnen vaak moeilijk afstand doen van dingen he?
    Gelukkig alles goed met jullie meisje en lekker weer doorgeslapen vannacht!! Nu het een beetje proberen te vergeten en vergeven he?
    Bah en weer ongi geworden, inderdaad fijn dat je dat vrijdag weer kunt bespreken!

Enne, het wordt einde van deze week zo'n mooi weer (zeggen ze he) dat we heerlijk lekker gaan wandelen met hond en kind :D. Kan ik me echt zoooo op verheugen, lekker in het zonnetje. Oh ja en we krijgen nog steeds best veel kraambezoek, zullen toch echt wel de laatste visites zijn, ze is al bijna 4 maanden hihihihi. Och ja zolang ze zelf de deur nog niet open doet hihihihihihi, valt het nog mee. En jullie vlinder?

6. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ook wandelen natuurlijk :D
    Ik moet morgen werken en zondag en voor de rest ben ik vrij.
    Donderdag wordt helemaal lekker weer geloof ik dus dat wordt een heerlijke boswandeling weer. :)

Voor de rest moet ik donderdag ook naar de fysio en vrijdag gaan we weer babyzwemmen en daarna naar de gyn.

7. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Druk meiden??

Vandaag lekker gaan wandelen met mijn trotsje :)
    Nu ligt ze heerlijk op haar speelkleed te spelen, gillen, lachen en pfffffffffffffffrrrrrrrrrrt :D
    Over een half uurtje is het weer etenstijd en eet ze lekker bij mij aan tafel aan groentje en toetje :)

Ik merk dat ze soms gefrustreerd raakt als ze niet bij een speeltje kan, dan probeert ze vooruit te komen maar dat lukt haar dus niet en dan hoor je echt een zucht en een kreet.
    Ze geeft het dan ook weer op en pakt een speeltje binnen handbereik :D

8. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Hier druk dagje. Gewerkt daarna wat dingetjes in huis gedaan en zometeen sporten. Kijk vanaaf even ook ik nog puf heb om uitgebreider te reageren ;)

@vlinder gave bus, snap del dat hij hem toch wel wil houden;)
    Gezellig dat geklets he...vind dat echt genieten.

@sabrien hier geen kraamvisite meer. was er ook wel beetje klaar mee. er moeten nog wel een paar mensen komen dus ben benieuwd.

9. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik ben benieuwd. Uiteindelijk is dit zijn schema geworden voor vandaag:
    0600 uur fles 180+6
    1045 uur fles 180+6
    1215 fruithap (half potje)
    1500 uur fles 180+6
    1730 uur groentehap (half potje)
    1850 uur fles 180+6 met twee scheppen rijstebloem.

Hij lag om iets voor half 8 op bed. Ik ben heel benieuwd of en hoe lang hij doorslaapt vannacht. De laatste 45 minuten tot aan de fles waren lastig, want hij is gewend dan naar bed te gaan.

10. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ben benieuwd hoelang hij slaapt Liesben.

Ik leg S als ze moe is voor de fles altijd toch eventjes op bed anders drinkt ze haar fles niet leeg omdat ze zo moe is. Ookal is het maar voor een half uur ofzo.

11. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Hallo allemaal,

Iedereen weer opgeknapt? Had weer eens een heel bericht geschreven en kwijt doordat de pc vastliep :x

Sorry, heb alles wel gelezen maar het meeste dus een paar dagen geleden dus weet t allemaal niet meer...

Vlinder, fijn dat S er niks van heeft overgehouden!

Peppers, hier ook nieuw schema na cb. Zitten nu met de groentehap rond onze eigen etenstijd, dus eens kijken of we nu ook samen kunnen gaan eten... Zal nog wel een uitdaging worden met koken maar goed...

Hier staat ons huis op funda! Spannend hoor, ben benieuwd ....!

Fijn, bijna lente! Wennes, las dat jouw uk zondag vier maanden is, Annelynn is dan 8 maanden, grappig! Wat gaat de tijd hard hè....

Fijne avond meiden!

12. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Mmh, het is duidelijk mislukt om hier actiever te schrijven.. ;)
    En dan ben je bezig en komt er weer iets tussendoor.. misschien moet ik ook niet willen reageren op berichtjes van een week oud. Oké beperken tot gisteren en vandaag dus.

@Vlinder, wat was dat enorm schrikken zeg. Gelukkig viel het allemaal mee en heeft je meisje er niets aan over gehouden! Knuffel voor de schrik. En je hebt je nu wel schuldig genoeg gevoeld hoor.. En wat een leuke foto. Waar ligt ze op?

@Liesben, hoe is het nu met Eelco? Weer helemaal beter? Fijn dat jij in elk geval weer in het land der levenden bent.

@Wennes, jij ook al overgeven.. is maar goed dat het niet door de computer overdraagbaar is ;) Wie in de familie heeft bij jullie heupafwijking? Hier is het mijn zusje, dus een echo bij Tim is mogelijk, maar ik vraag me af hoe zinvol het is als ze bij het cb niets abnormaals zien!? Qua vast voedsel hoor ik zoveel verschillende verhalen.. is ze al echt geïnteresseerd in vast eten, dat ze bij wijze van spreken de lepel uit jouw hand kijkt?

@Sabrien, hier nog een meelezer in het babyrinth.. heb vandaag nog een stukje gelezen over dat baby's vanaf een maand of 3 doorhebben dat ze met huilen ook dingen gedaan kunnen krijgen. En jouw meisje heeft dat dus ook door.. de slimmerik! Ik ben benieuwd tot hoe lang wij kraamvisite krijgen. Mijn zusje was ook al aan het klagen dat er nu ze weer aan het werk is ineens nog allemaal mensen willen komen.

@Mir, al iemand gevonden als gezelschap met Pasen?

@Peppers, dat is een hele verandering dat schema of 4 flessen.. maar verder was alles dus goed? Heerlijk toch?

Hier vorige week naar CB geweest. Met precies 4 weken was Tim 500 gram zwaarder en 4 cm langer dan bij de geboorte. En aangezien hij echt 2 weken nodig heeft gehad om terug op z'n geboortegewicht te komen was ik daar dik tevreden mee, en de arts ook volgens mij. Verder helemaal door de "apk" gekomen behalve een voorkeurshouding die je ook al een beetje kon zien op het hoofdje dus nu overdag op de zij en buik, 's nachts nog wel op de rug. Sinds maandag ben ik van 7 naar 6 voedingen gegaan en dat lijkt prima te gaan. En morgen voor het eerst babymassage, ik ben benieuwd!

Vraagje trouwens voor de dames die borstvoeding hebben gegeven. Ik wil graag een voorraadje opbouwen, heb al wel iets in de vriezer maar wil/moet graag wat meer hebben. Na welke voeding kan ik dan het beste "nakolven"?

13. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Lief van je :)

Ze ligt op een fleecedeken van de Muppets :D

14. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    #1394 mmiiiiir, 14 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2012
    Jessie: in de ochtend heb je de meeste productie. Als je veel productie hebt, kolf dan voor de eerste voeding in de ochtend. Één borst 60-80 ml, laat deze vervolgens verder leeg drinken en bied dan de andere borst aan. Als je twijfelt over je productie, kolf dan na de eerste voeding. Als je niet veel productie hebt kun ke ervoor kiezen om 's avonds laat te kolven en vervolgens één kunstvoeding aan te bieden.

Vries porties van 120 ml en 140 ml in en daarnaast ijsklontjes zakjes zodat je porties op maat kan maken.

Slim om een voorraad op te bouwen! Ik hoor van veel mama's dat ze er spijt van hebben dit niet gedaan te hebben, ikzelf heb veel profijt gehad van de voorraad. En nog steeds!

Ennuh... Als ik het druk heb, reageer ik ook niet op iedereen... Kijk maar! ;)

15. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alweer bijna 8 maanden he Josjo, wat gaat dat toch snel! Voor je het weet blazen we het eerste kaarsje uit!

Gaat goed met Tim zo te lezen Jessie! Fijn dat hij goed groeit en bloeit!

Hier me vannacht rot geschrokken.
    De laatste nachten wordt Pim regelmatig wakker en gaat hij kletsen. Vaak is dat midden in de nacht en duurt dat best lang.- Gisteren al vanaf 04:30 en dan wakker blijven tot 06:30. Tja, en dan moet hij eruit, naar het kdv. Daar is hij dan natuurlijk alweer snel moe en gaat hij slapen. We moeten denk ik uitkijken dat hij zijn slaapritme niet teveel gat omgooien naar overdag.
    Maargoed, de schrik was wat anders. Voor de 2e keer vond ik hem vannacht op zijn buik, maar dit keer met zijn gezicht in het matras. Hij lag zo half te slapen. Ga zo de helmpjesmaker bellen want zo vraag ik me af of het helmpje nog veilig is in de nacht. Verder wel even op fora gelezen en op zich lees ik dat je niet in paniek hoeft te raken als je kind van deze leeftijd met zijn gezicht in het matras ligt. Hij heeft ook een aerosleep en hij kan zijn hoofdje draaien. Maargoed, een prettig idee vind ik het absoluut niet!
    Josjo, Annelynn is van dezelfde leeftijd. Ligt zij er wel eens zo bij?

16. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net de helmjesmaker gebeld: helm gaat voorlopig af snachts. Ze kunnen niet garanderen dat de helm Pim niet belemmert als hij zo ligt. Even kijken of hij er een gewoonte van gaat maken om naar zijn buik te draaien in bed. Mocht het een tijdelijk iets zijn kan de helm misschien later weer op.

Misschien nog even uitleggen waarom ik een klein beetje panisch ben over het buikliggen in bed, vooral met gezicht in matras; mijn broertje (die ik overigens nooit gekend heb want hij werd voor mij geboren) is overleden toen hij een paar maanden oud was. Viel onder wiegendood. Zit dus ergens wat trauma in de familie wat dat betreft en dat gaat ook niet helemaal langs mij heen....

17. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Ik vind het niet overdreven overkomen Peppers. Ik ben al bang zonder enige aanleiding. De keren dat ik met ingehouden adem naast haar bedje gestaan heb.....!
    Soort van fatalisme "just my luck". MMM- en BAM- traumaatje....?! misschien wel normale bezorgdheid? Ik had het helmpje ook afgedaan, met of zonder toestemming....

18. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Peppers, ik vind het ook niet overdreven hoor, lijkt me inderdaad erg schrikken. Ik zou denk ik ook het helmpje hebben afgedaan, zolang hij graag op zijn buikje ligt!!! Ga zelf ook wel eens vaker effe kijken, zomaar. Heb ook een babyfoon met cameraatje en daar zijn we errug blij mee!!!!!

Denk dat wij MMM-moeders misschien toch wel iets bezorgder zijn dan andere moeders, we hebben immers een lange zware weg moeten afleggen voordat we onze wondertjes in onze armen hadden.

Jessie, fijn te horen dat alles goed is. En babymassage ben eens benieuwd hoe dat bevalt?!? Fijn dat Tim goed door de APK heen is gekomen hihihihi.

Wij moeten over 1,5 week naar het CB, best wel spannend, nu helemaal denk dat ze over mag naar 4 flessen en beginnen met bijvoeding. LEUK!!! :D We zijn zooo ontzettend verliefd om ons meisje, iedere dag leert ze weer andere dingetjes. Speelgoed vastpakken b.v. vind ik zooo schattig, naar haar handjes kijken en volgens mij duurt het ook niet al te lang meer dat ze zich op haar buikje gaat rollen. Ze is al flink aan het oefenen ;).
    Kortom wij zij helemaal happydepeppie!! :D

Verder iedereen weer een beetje opgeknapt??? zo zieligg als die kleintjes ziek zijn!!!

19. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    peppers: kan me jouw ongerustheid heel erg voorstellen, zeker met zo'n verhaal zo dichtbij...! Annelynn draait niet naar haar buik, als ze haar slaapzak aanheeft en ik leg haar bij ons smorgens als ze wakker is blijft ze ook op haar rug liggen. Tot dat ding uitgaat en dan draait ze ook direct. Maar Pim dus met slaapzakje en al...? Al geprobeerd een lange slaapzak en die onder in te stoppen? al weet ik niet of dat het draaien echt voorkomt....? Goed dat het helmpje nu snachts af gaat. En dan juist dus hopen dat hij op zijn buik gaat slapen, dan is dat helmpje ook niet zo nodig om te voorkomen dat het in de nacht weer erger wordt? :)

Jessie, fijn dat Tim goed gegroeid is! Hier 3 weken tot terug op geboortegewicht en daarna op een gegeven moment 500 gram per week :$ gegroeid... zo te horen gaat Tim ook lekker met groeien nu :)

Babymassage vond ik superleuk, al doe ik er eerlijk gezegd nu niks meer mee... dat is op zich wel jammer. Ik vergeet het gewoon eigenlijk :). Vanavond voor het slapen gaan maar weer eens doen!

Sabrien, hoe heet jouw meisje ook alweer? Of heb je ook een pseudoniem voor haar net als peppers en miir :p

Gisteren woning op funda en vandaag al een quote: zeer geinteresseerde whoehoe. Alleen ze willen woningruil omdat ze hun huis nog niet hebben verkocht (staat ook pas 2 mnd te koop), maar dat willen we niet. Ze wonen in een uit de grond gestampte nieuwbouwwijk met geen tuin (wij 350m2) dus nee dat wordt m niet... maar wel leuk dat er al meteen een reactie is :D

Nachten zijn hier nog steeds drama soms... gisterenavond steeds huilen al en vannacht dus ook druk in de weer. Uiteindelijk een flesje gegeven weer om 4 uur maar daar wil ik dus wel echt vanaf... vandaag proberen wat grotere porties te geven, wie weet helpt dat.. (qua eten dan, flessen blijven gelijk). God wat zou het lekker zijn om een keer 3 of 4 nachten achter elkaar door te slapen..... zzz zzz zzz hihi

20. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Vlinder, Muppets zijn leuk.. hier 2 handpoppen in huis van de AH. Het was dat ik midden in de actie bevallen ben en manlief boodschappen deed bij de Jumbo, anders hadden we er meer gehad ;)

@Peppers, zeker geen overdreven angst hoor.. fijn dat helmpjesmaker je angst begrijpt. Hopelijk is het iets tijdelijks.

@Mir, dan ga ik denk ik na de eerste voeding kolven.. heb nu een paar voedingen ingevroren liggen, maar aangezien we 13 april een bruiloft hebben en de kleine man dan minimaal 3 voedingen bij oma is..

@Sabrien, bijzonder hè, hoe snel ze zich ontwikkelen? Hoe Tim nu uit zijn ogen kijkt is zo'n verschil met een paar weken geleden.

@Babymassage, ik weet nog niet wat hij er van vond.. andere kindjes lagen mooi stil, maar Tim lag telkens te draaien. Op zich begon hij niet te huilen dus heel vervelend zal hij het ook niet hebben gevonden, maar kan niet echt zeggen dat hij zich kon ontspannen. Verder is het een beetje een naar tijdstip. Om 9 uur.. en de laatste dagen kreeg hij telkens rond half 9 zijn eerste voeding, aangezien hij 's nachts rond 5 uur kwam en ik wakker maken om 7 uur dan een beetje sneu vond. Maar goed, vanochtend moest hij dus om 7.15 opstaan voor eerste voeding. Half 9 in de auto, van 9 tot 10 massage en rond half 11 thuis. Heb hem in bedje gelegd maar het is duidelijk teveel geweest allemaal, dus het slapen wil niet echt lukken. Ga hem maar voeden nu, hopelijk slaapt hij dan vanmiddag wel goed!

Deel Deze Pagina