sabrien whaaa voorjaarsschoonmaak? En dat wil je allemaal op 1 dag doen? haha is de kleine wel thuis ook? Dan kom ik echt niet aan zo veel huishouden toe . maar succes (kan wel gezelligere dingen bedenken met dit mooie weer ) peppers: jij bent ook leuker vlinder: misschien deed de bel het niet / drukte ze niet goed waardoor die het niet deed ofzo? Zal wel een simpele verklaring voor zijn. Als ze boos op je was kreeg je heus dat stoeltje niet hoor (tenminste, dan zou ik m op mp zetten haha ) jessie: herkenbaar van zoveel melk, dat had ik ook vaak. Ik vond alleen vooraf kolven vaak zo'n gedoe met dat apparaat, dan duurde een voeding helemaal lang dus ik kneep dan met de hand een potje van 50cc vol haha (hoezo overproductie) peppers: zuur he, die nachten. En ook zielig voor Pimmie... hier eigenlijk standaard tegenwoordig het matrasje schuin, dat scheelt toch wel wat... en die gesnipperde ui, gaat alleen zo stinken bleeegh mmiirrie, zit je lekker in het zonnetje? Kleding vind ik ook lastig, heb maar ff wat extra rompers zonder mouwen besteld bij h&m online, korting 25% en gratis bezorgen dus had 2 zonnehoedjes, een kort spijkerbroekje, 2 rompers en 2 vestjes voor 32 eurietjes, prima prima (en ze had al zo veel in deze maat haha ach ja....)
Oh wat een heerlijk dagje in de tuin... Tussendoor nog e en op kraamvisite. Wat is Fee dan al een reus van een baby zeg.... Dit kindje is maandag geboren, is nu iets zwaarder dan Fee toen ze vier dagen oud was.... Pff cute... Wat een mooie tijd hè, die eerste weken.... Josjo: ja die babykleding kost echt niets, hè? Ik was laatst op een rommelmarkt, die is eens per maand ( ook bij jou in de buurt ) daar heb ik voor 50 cent per stuk zo goed als nieuwe kleding gekocht. Het kan dus altijd nóg goedkoper... Peppers: gefeliciteerd, 8 maanden alweer.... Ja het wordt echt steeds leuker hè? Morgen is Fee 5 maanden... Wat gaat dat toch snel.... Sabrien: is het niet een beetje laat om nu pas nesteldrang te hebben ? Is het allemaal gelukt met het gepoets? Of net als ik alleen maar effe een snelle stofzuigactie, borstel door de plee en hoera lekker naar buiten? Vlinder: en al een reactie van de kennis met het stoeltje? Dat je s-moeder je meisje niet wil vasthouden is inderdaad wel raar...? Meestal is het juist andersom, dat iedereen je baby juist alleen maar wil vasthouden... Ik zou het gewoon eens vragen. Zeg dat je er ongemakkelijk onder bent, gewoon de waarheid, misschien heeft ze er een reden voor waar jij nooit aan zou denken? Jessie: dus toch te veel prikkels voor je kleintje tijdens de massageles... Vandaag een goede dag gehad? Over dat kolven... Je kunt het natuurlijk ook even aan de lactatiedeskundige van het forum vragen... Hier vandaag.... (rappapaaaa) abrikozen. Poe dat was smullen! Ze had ook makkelijk het dubbele gelust en was hartstikke boos toen het op was haha. Gedroogde abrikozen laten wellen, koken, pureren, klaar. Echt groot succes! Nu Fee morgen 5 maanden oud is ga ik definitief afbouwen met bv. Ik heb eigenlijk nog maar genoeg voor drie voedingen maar dat komt net onhandig uit als ik werk: ik wil dan graag de voeding van 6 uur een bv geven, maar zou dan eigenlijk juist beter een fv kunnen geven met pap, als laatste "grote maaltijd". Dus tja, dan maar terug. Stoppen met bv is voor mij toch wel een dingetjes, zoals jullie gemerkt hebben. Ik heb er de afgelopen tijd echt naar toe moeten leven. Maar al die avonden kolven.... Tja.... Kan me toch leukere avonden voorstellen... Het liefste klooi ik een beetje aan zoals vandaag: 7 uur bv 10.30 uur bv (kleine voeding want ik produceer niet meer zoveel binnen drie uur) 12 uur fruithapje en fles 15 uur bv (kleine voeding) 17 uur groentehapje En dan strak om een uur of 7-8 een papfles. Vanavond om 11 uur kleine fles met fv, nadat ik zelf gekolfd heb. Tja zo'n schema is op kdv-dagen niet echt handig, niet voor het kdv en ook niet voor mij om 3 keer per dag te kolven. Maar vandaag vond ik het wel lekker, beetje samen voeden op verzoek idee ...
Pff, ben ik weer met dat schema wat nog geen schema is... Gisteren rond 2200 uur toch nog maar een klein flesje gegeven, 120 ml. Maar dat spuugde hij vervolgens uit. Dat doet hij soms...met name savonds met de laatste fles. Dus bed verschoond, kind verschoond, mama verschoond. Uiteindelijk sliep hij tot bijna half zes vanmorgen. Dan is het de vraag, waarom spuugt hij? Ik kan me voorstellen dat rond half zes groente, zeven uur fles met wat pap en dan om half tien weer een flesje wat veel is. Maar ja, hij is ook snotterig en hoest af en toe...en dan wil de maaginhoud ook wel eens meekomen bij baby's. Toch? Dus nu maar besloten om hem een fles van 210+7 met rijstebloem te geven, en dan maar kijken tot hoe laat hij slaapt. Hij ligt nu net op bed. Ik moet zeggen, ik ben zelf gewoon een beetje van slag af door dat veranderende ritme. We waren er zo aan gewend, hij sliep lekker door. En nu? Nu moeten we weer helemaal opnieuw ons ritme vinden, en dat vind met name mama lastig. Maar ik merk ook dat Eelco zijn ritme veranderd, dus als moeder probeer ik daar een beetje in mee te gaan. maar ik vind het heel lastig om een schema te vinden wat prettig is voor zowel Eelco als voor ons. Ach, ik ben nu ook heel moe na twee nachten slecht slapen (ongeveer 7 uur in twee nachten tijd...en ik moest ook werken) dus morgen zie ik het ws weer wat zonniger in. Letterlijk. Ik ben nu 5 dagen vrij! Jeuj!
Oh ja peppers, was ik vergeten maar proficiat hoor met de acht maanden alweer, wat gaat de tijd snel hè? Mmiir, ai, dus toch beginnen met afbouwen... Tja ik herken je redenen wel. Best moeilijk, is echt afscheid nemen van een periode... Enne, die rommelmarkt, kan je de volgende keer even pb-en waar en wanneer die is? Liesben, herkenbaar, nieuw schema vinden is ook echt moeilijk... En zo weinig slapen ook, zwaar is dat soms gewoon. Ik heb nog nooit een week doorgeslapen maar zeven uur in twee nachten heb ik nou ook weer nooit gehaald, ik kan me voorstellen dat je moe bent! Wel fijn dat je nu vijf dagen vrij bent, morgen lekker van het zonnetje genieten! Vandaag hardgelopen naar het zwembad en was in 40 min terug, dus denk dat het 10 min is met de fietskar. Ben benieuwd wat ze er van vindt zo een wat langer stukje in de fietskar...
Pff meiden, even een knuf voor de slechte slapers... (bedankt lieve Fee....) Liesben: wat was ook alweer de reden om niet bij je oude schema te blijven? Josjo: ik pb je wel. Er is ook héél veel speelgoed...
Heb nog steeds geen reactie van haar, vind het echt raar....Heb haar nu een privebericht gestuurd op fb. Afwachten of ik antwoord krijg. Vandaag dus even bij s-ouders langsgeweest op de camping en bij binnekomst heb ik haar eerst even zelf vastgehouden omdat de omgevind nieuw is voor haar (is daar 2x geweest toen ze 1 maand was in de caravan) en later heb ik haar gewoon aan s-moeder gegeven. Het ging wel goed, ik denk dat s-moeder vaak nee zegt omdat s-vader haar dan heeft en bijna aandringt op s-moeder dat ze haar moet pakken.... Toen ze even bij s-vader ging zitten was het huilen. Ik wordt er dan alleen doodmoe van dat er gelijk allerlei oorzaken naar mijn kop gesmeten worden. "Ja, het is natuurlijk allemaal nieuw dus eventjes wennen." "Ze is moe want ze huilt" "Ze wilt het speeltje niet want ze gooit het iedere keer weg." Euh, hallo joehoe!!!! Het is mijn kind ik weet heus wel wat er aan de hand is of niet!!!!.... Speeltje weggooien is een spelletje voor haar, ze pakt het gretig aan en na 5 tellen gooit ze het weer op de grond. Ja, het is indd een nieuwe omgeving maar kom dan niet gelijk met je hoofd bijna tegen haar hoofdje aan, dat vind ze niet fijn. Moe was ze niet want ze was net lekker wakker geworden voordat we daar naartoe gingen... Oke genoeg geklaag weer Wat doet het weer morgen eigenlijk meiden?? Heb eerlijk gezegt geen idee. Morgen naar de gyn, eindelijk de controlle hoe het litteken vd knip genezen is na de 'reparatie' en gelijk klagen over de ongie die toch iedere keer komt ondanks de pil doorslikken. De laatste keer was 3 weken geleden en nu weer bijna een week ongie.... Mijn meisje gaat eventjes mee want mijn man heeft nachtdienst dus slaapt morgen nog om 10 uur en heb geen oppas. Ja mijn s-ouders op de camping maar dat gaat het niet worden dus ze gaat lekker eventjes mee @Liesen, lastig indd het 'rommelen' in het schema. Hopelijk snel weer een redelijk vast schema voor jou maar natuurlijk ook je mooie mannetje. Bij verkoudheid kun je missien het bedje wat schuin zetten (iets onder poten bij hoofdeinde) zodat hij niet zo plat ligt en indd een halve uit op het kamertje. @Josjo, je meisje zal het vast heel leuk vinden om lekker in de fietskar mee te rijden Zo leuk!
Jaja reactie!! Ze zag me niet toen ze naar binnen keek dus dacht dat we nog lagen te slapen Heb gelijk gereageerd: Haha nee joh als het rolluik omhoog is ben ik iig al wakker hoor dus de volgende keer gewoon aanbellen haha. Maar we hebben afgesproken snel een bakkie te doen. Het is een oud klasgenootje van me op de basisschool (pfoeh alweer lange tijd geleden ) en speelden vroeger vaak samen. Jaaaaaren geen contact gehad omdat ze toen verhuist is en sinds 3 jaar woont ze weer hier in het dorp en via fb weer contact gekregen.
Hoi meiden hoe is het hier? Ik heb even van alles afstand gedaan, even de boel de boel gelaten en gewoon mijn eigen gang gegaan vandaar dat ik nooit meer reageer. Hier gaat het redelijk goed, het gaat de goede kant op met manlief en met me zus en zwager zit alles weer goed. Ze begrijpen het nog steeds niet maar goed soms moet je maar gewoon verder gaan en de dingen vergeten. Met me vader gaat het nog steeds super slecht hij moet nog 1 onderzoek om te bepalen of hij geschikt is voor een nieuw hart. Met L gaat het echt super! Ze loopt nu al langs de bank op en loopt al achter een loopwagen. Ze wordt al echt een peutertje met een eigen willetje Ze zegt nu ook 4 woordjes, Mama (als eerste) papa, bah en aai (bij de poezen).
Hoi meiden, Ik kom even om het hoekje kijken, ben erg druk deze week... Veel visite en druk met het huishouden en de kleine, dus geen zp-tijd! Vandaag van de zon genoten, heerlijk! Ik ga straks alles bijlezen en dan probeer ik snel weer eens te reageren, vannacht ofzo via mijn mobiel als ik de fles aan het geven ben hihi! Liefs!
Wat een dag vandaag. Ruim 12,5 uur van huis geweest. Eerst gewerkt daarna snel wat gegeten op t werk en toen vergaderd. Ben echt helemaal op. Zo erg dat ik niet eens in slaap kan komen Wat een hoop geklets weer vandaag, zoveel dat ik het meeste alweer verGeten ben. @ zeehondje je leest dit vast niet meer, maar erg veel plezier. Iedereen lekker van het weer genoten? Mmiiir je had het goed gepland door vandaag vrij te zijn Vanochtend hoorde ik op radio 20 Gr. Voor morgen maar heb verder geen radio meer geluisterd dus ben benieuwd morgen. @vlinder haha vaak zijn er van die simpele verklaringen hè. Is dat ook weer opgehelderd. Succes met controle morgen. Hier morgen weer cb. Ben benieuwd of ze nu wel wat gegroeid is. Ze heeft wel overal volop plooien, Maarja volgens mij groeit ze in de lengte nauwelijks.
Goedemorgen dames! Hier vanmorgen weer een overdwars meisje, met slaapzak en al! Goed geslapen Josjo, Liesben? Wennes: ik ben benieuwd hoeveel ze gegroeid is... Door: alles goed? Krampjes - spugen... Kaat: leuk om weer iets van je te lezen. fijn dat het goed gaat! Hoe is het nu met je man (los van de misverstanden)? Vlinder: toch een logische verklaring dus... Vandaag is Fee 5 maanden oud! Jammergenoeg moet mama werken, maar gisteren was zo'n leuk dagje, dus eigenlijk heb ik al genoeg gevierd en genoten dat ze er is. (hoewel... Is natuurlijk nooit genoeg...!)
@Kaat, hee meissie Fijn te horen dat het met je man al wat rustiger is en het toch bijgelegt is met je zwager ondanks dat hun het niet begrijpen. Oooh en al lopen wat goed joh! Nog even en ze wandelt zo door de kamer heen haha. Praten ook al oooh wat leuk! Sterkte met je vader hoor, ik hoop dat hij een nieuw hart mag hebben. Begrijpelijk dat je even afstand doet van alles, je hebt je tijd en energie nodig voor veel belangrijkere dingen nu. @Wennes, succes op het cb. @Mir, ja gelukkig een logische verklaring maar stond echt raar te kijken hoor gisterenochtend. @Hier, straks even naar de gyn, nha ja even....het is 3 kwartier heen en 3 kwartier terug voor 5minuutjes haha. Daarna flesje voor mijn meisje en slapie doen en als ze wakker is natuurlijk aan de wandel of lekker spelen op het kleed.
Ff snel via iphone: Wennes succes bij cb! Spannend!! Mmiirr, hihi die Fee, schravelvotje!!! Hoera 5 maanden!!!!! Werk ze vandaag! Hier al van 6 uur aan de poets en nu even Emma pauze, lekker flesje geven. Dadelijk gaat ze nog ff slapen totdat mama klaar is. Dan lekker in badje en dan lekker vh mooie weer genieten!! Fijne dag!!
Hoi Kaat, fijn dat het manlief de goede kant op gaat! Doe kalm aan hoor, we zien je wel weer als je er aan toe bent! Doortje lekker druk Ik hoop dat je alsnog lekker hebt geslapen Wennes! Mirr, Joepie, Fee 5 maanden Ik ben het schema aan gaan passen omdat Eelco daar zelf mee begon. Dronk niet alle flessen meer leeg, savonds soms nog maar 60 ml..dus ik dacht dat nu een goede tijd zou zijn. Zo voelt het in ieder geval. vannacht ging het in ieder geval goed. Hij werd om 0515 even wakker, maar na een speentje sliep hij tot bijna 0630 uur! En dat met de laatste fles om 1900 uur...
Hoi hoi, Nou vannacht bar slecht geslapen weer heel de nacht diarree:x Nu gaat het wel weer. Echt beetje vreemd. Wat een stoere meid hebben we toch. Even een gil bij het inspuiten van de vloeistof daarna was het weer goed. Nu zijn we er voorlopig van af. Wanneer zijn de volgende prikken?? Ze was een kilo aangekomen, nu 6320 gr en 2,5 cm gegroeid. Het blijft een kleintje met haar 59 cm. Ze zit qua gewicht precies op de gemiddelde lijn maar met lengte zit ze onder de gemiddelde lijn. Dat kun je ook wel zien aan haar kopje en spekbilletjes. Hopelijk schiet ze nog de lengte in. We mogen beginnen met het introduceren van fruit. Rijstebloem raadde ze af. Ze gaf aan dat dat vroeger wel geadviseerd wordt maar nu alleen nog bij babys die 'te licht' zijn of die spugen. Ik had het idee dat ze haar armpje wat liet hangen en nou voelde 1 armpje ook anders aan dus nu goed oefenen met echt op ellebogen steunen zodat spiertjes sterker worden en dan kijken ze de volgende keer of het verbeterd is. Was nu nog niet verontrustend. Ook gaan we kijken hoe ze reageert op 4 flessen, omdat we ze en s ochtends en s avonds regelmatig wakker moeten maken. Ook laat ze zeker 3 flessen op een dag minimaal 30cc staan. Ze zei al wel kan best zijn dat ze de ene dag genoeg heeft aan 4 flessen en de andere dag niet. Mogen daar zelf mee gaan spelen. Pas vanaf de 6 mnd moeten ze terug naar 4 flessen. Wel moeten we zorgen dat de laatste fles rond 20 à 21 uur is anders wordt het te lang. Ben benieuwd. Zo flink ego stuk. Ga nu even tukje op de bank doen ons Stoer meisje is toch naar dromenland vertrokken. Fijne dag
Haha Wennes, dat is bij S ook. Lengte gaat wat langzamer waardoor ze lekker billen heeft maar zodra ze wat in de lengte groeien en meer gaan bewegen gaat dat wel weer weg zeggen ze. Zo naar de gyn geweest en nu....buikie au Litteken van de knip is nu na de 'reparatie' goed genezen, het doet ook niet meer pijn tijdens het vrijen. Soms voel ik het nog wel trekken maar daar is niks aan te doen. Omdat ik dus ondanks de pil doorslikken flinke menstruatie's blijf houden ook met maar 3 weken ertussen kon ik kiezen tussen 2 optie's: 1.een zwaardere pil en 2.de mirena spiraal. Ik heb voor het 2e gekozen en dit was ook de voorkeur van de gyn. Ik moest eventjes 10 minuutjes wachten en toen heeft hij hem er gelijk ingezet. Heb er totaal niks van gevoeld Over 6 weken een afspraak en een echo om te kijken of hij nog op zijn plek zit. Hopen dat de menstruatie nu wel wegblijft.... Mijn meisje heeft het supergedaan bij de gyn, toen we eventjes terug in de wachtkamer moesten wachten heeft ze hele verhalen zitten vertellen en toen we geroepen werden voor de spiraal kreeg heel de wachtkamer een grote glimlach toen we wegliepen De gyn vond geloof ik ook wel leuk want die heeft wat flinke lieve lachjes van haar gehad Zo, ik ga mijn tosti nu lekker opeten met een bakkie koffie.
Dat is het zeker! @Sabrien, hoe gaat het met je voorjaarsschoonmaak? Hier nog geen drang tot poetsen.. met de bevalling is dat kleine beetje nesteldrang dat ik had compleet verdwenen @Josjo, shoppen voor de kleine blijft leuk hè. Ik vind het leuk om kleertjes te krijgen maar af en toe een cadeaubon vind ik ook heerlijk! @Mir, raar hè dat jouw meisje ook zo klein is geweest. Vandaag 5 maanden, gefeliciteerd! Succes met afbouwen van de borstvoeding.. is toch echt afscheid van een fase.. snik.. @Liesben, jeetje 7 uur slaap in 2 nachten, da's echt weinig (prijst zichzelf heel gelukkig). Vervelend dat het ritme nu even helemaal weg is. Komt vast weer goed, maar neemt niet weg dat het nu even rot is! Gelukkig ging het de afgelopen nacht alweer beter.. hopelijk vannacht weer! @Vlinder, gelukkig dus gewoon een misverstand met kennisje.. hier is de achterdeur ook wel eens de hele dag op slot.. dan vergeet ik 'm gewoon open te maken, maar het maakt wel dat mensen denken dat we niet wakker zijn (en niet zo gek natuurlijk). Fijn dat spiraal gelijk gezet kon worden. Nu maar hopen dat het helpt! @Kaat, ik ken jou niet, maar knuffel voor moeilijke periode.. @Doortje, klinkt heel bekend.. druk druk druk.. alleen maak ik tijd voor zp door het huishouden te verwaarlozen @Wennes, hoe was het bij cb? Oh, ik lees het al.. stoere meid! Volgende prik met 7 maanden? Maar dat is uit het hoofd, dus kan zomaar niet waar zijn.. Hier vanmiddag een heerlijk stuk gewandeld door de bossen. Nu maar eens even koken en dan kijken of we vanavond Flikken Maastricht kunnen kijken zonder dat iemand ons stoort, de afgelopen weken is dat namelijk niet gelukt (kraamvisite, telefoontjes).
Zo ik mijn boek induiken voor de gastouderopleiding heb vandaag mijn boek binnen gekregen Nu goed erin duiken zodat ik door de telefonische intake kom en dan komen ze nog een keer thuis kijken en als dat allemaal goed gaat doen ze de aanvraag bij de gemeente en komt de GGD het huis 'checken' en als dat dan ook goed is kan ik aan de slag als gastouder Eindelijk die horeca uit en met kindjes werken wat ik altijd al heb willen doen. Vandaag 3x op stap geweest, vanmorgen natuurlijk naar de gyn, vanmiddag 1e keer even lekker wandelen en later op de middag even met drietjes naar de winkel gewandelt. Om half 8 lekker in badje geweest en om 8 uur flesje en naar bedje. Mama gaat zo ook lekker op bed tv kijken want papa is weer gaan werken maar dan heeft hij weer lekker 4 dagen weekend 5-ploegen is aan de ene kant wel fijn want hij heeft vaak doordeweeks veel tijd maar ook weer vaak in de weekenden dat hij moet werken. Hij werkt 6 dagen en is dan 4 dagen thuis dus is echt heel wisselend wanneer hij echt in het weekend vrij is. Maar goed, ga zo eerst mijn kruikje maken want he nog steeds buikie au van het spiraaltje zetten. Fijne avond meiden!
Ik las daarnet dat de man van Babii is overleden en dat terwijl ze eindelijk, na 3 jaar, 8 weekjes zwanger is... Poeh dat sloeg wel ff in zeg, dat is toch je ergste nachtmerrie! Ja heb het behoorlijk druk, had heel veel visite deze week. Verder loopt het ook een beetje stroef hier op het moment... We moeten allebei onze weg vinden en ik vind dat er erg veel op mij neerkomt, wat ook mijn eigen schuld is want ik vraag niks aan hem en hij ziet het op de een of andere manier niet... Nouja, komt wel weer goed hoor en het slaat ook helemaal nergens op als ik dan het verschrikkelijke bericht van Babii lees...