Goedemorgen mama's! Ik ben weer heerlijk wakker gekletst door Floddertje vanmorgen. Gelukkig ook nog steeds genoeg voeding voor mijn meissie 's morgens, ik ben benieuwd wanneer het definitief opdroogt. Wat gaan jullie van het weekend doen? Ik moet vandaag werken. Over een uurtje komen mijn ouders, die gaan vandaag babysitten en wat klusjes doen. Handig van die lieve ouders... Oh ja, gisteren heeft Fee zoete aardappelen gegeten. Ook meteen een hit! de mamamelk in de diepvries wordt hard vervangen door alle hapjes. We kunnen dus vooruit! Door: ken babii niet, maar wat verschrikkelijk zeg! ... Hoop dat de stroefheid snel verdwijnt. Misschien minder visite en meer tijd voor jezelf en elkaar? Vlinder: en leuke boeken? Jessie en Vlinder allebei flink aan de wandel?! Ik morgen weer...! Wennes: oh leuk, ik kijk uit naar je verhalen over de hapjes! Rijstebloem afgeraden... Hm baat het niet dan schaadt het niet? Dat Fee een maand geleden is opgehouden met spugen kan dus ook aan de rijstebloem liggen?! Wat is het argument om het juist níet te geven? Zo leer je nog eens wat.... Je meissie is even zwaar als Fee, nu echt definitief! Maar wel wat minder lang hahaha! Fee was met 4 maanden 61 cm en 5440 gram. Nu weegt ze ongeveer (als ik op de weegschaal ga staan met en zonder haar en dan het verschil bereken) 6200 gram. Lengte geen idee, dat zien we volgende maand wel weer! Sabrien: uitgepoetst?! Josjo, Peppers, zwaaai!
Jeetje nee dat meen je niet?? Is ze eindelijk zwanger en dan gebeurd dit, oooooh wat erg Pfoeh heb er geen woorden voor. Ik ga Babii eventjes opzoeken.
Heb even een berichtje achtergelaten in het ivf topic voor Babii.... Jippiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeee ons meisje 7 maanden vandaag Schijnt bij jullie het zonnetje ook nog?? Ze geven regen voor vandaag maar hier schijnt de zon.... Heb nog geen idee wat we gaan doen vandaag. Manlief gaat straks een vriend van ons helpen met zijn garage leeghalen want die gaat plat en er komt een nieuwe en grotere voor terug. Haha hij is aangestoken toen wij vorig jaar de garage plat gegooid hebben en een nieuwe grotere voor terug hebben geplaatst. Denk dat we daar dan eventjes gaan kijken, is hier om de hoek haha dus lekker dichtbij. Verder nog geen idee maar we zien het wel.
Wat een vreselijk nieuws zeg van babii. Pfff daar moet je toch niet aan denken. @mmiiir ze raadde t af omdat ze al vrij stevig is en in rijstebloem veel suikers/ koolhydraten zitten. Leuk dat geëxperimenteer met eten voor Feetje. @sabrien huisje weer fris? @vlinder en wat heb je nog gedaan vandaag? Jouw meisje alweer 7 maandjes. Gefeli Hier ons meisje gisteravond voor t eerst koorts. Maar vanochtend voelde ze gelukkig niet meer warm aan. Verder slaapt ze heeeel veel. Hiervoor beide keren geen last van haar spuitjes maar nu dus wel. Gisteren is het goed gegaan met 4 flessen en vandaag gaan we dat ook weer redden. Ze laat wel elke fles wat staan maar las ook dat dat bij deze leeftijdsfase kan horen. Morgen precies 4 maandjes oud en overmorgen is het precies jaar geleden dat we de terugplaatsing hadden
@Babii, ik ken haar niet, maar wat een verschrikkelijk nieuws zeg.. bah.. krijg er rillingen van! @Doortje, natuurlijk is het allemaal maar relatief, maar het is wel vervelend als er irritaties zijn tussen jou en je man. Ik herken het wel een beetje hoor, van de ene kant doe ik het liefst alles zelf en van de andere kant kan ik dan denken "man doe jij ook eens wat". We hebben inmiddels wel vaste momentjes voor vader en zoon. Zo verschoont hij bijna altijd de luier tijdens de avondvoedingen. Misschien is dat een idee? Dan hoef jij er niet om te vragen en krijgt hij ook de kans om met jullie dochter bezig te zijn. @Mir, jouw meisje is dus dol op allerlei smaakjes. Fijn zeg! Lekker gewerkt vandaag? Handig zulke ouders, die dan ook meteen klusjes in huis doen @Vlinder, leuk dagje gehad? Geen verbouwingskriebels gekregen? Hier niet heel veel zon vandaag, maar ook weinig regen, alleen eind van de middag een paar drupjes, maar dat mag de naam regen niet hebben! @Wennes, sneu van koorts, maar ja, je weet waarvan het komt.. gelukkig was het snel over. En al terug naar 4 flessen.. wat gaat dat toch snel zeg! Ik vraag me af of andere mensen ook zo stil staan bij de "verjaardag van de conceptie"? Hier vanmiddag kraamvisite gehad en verder niets.. ook wel eens lekker.. manlief gaf aan dat schoonouders Tim ook weer eens wilden zien (toch fijn dat wij er niet meer toe doen ), maar gelukkig had schoonzus ook al gebeld dat ze morgenmiddag even langs kwam dus dan kunnen we dat mooi combineren. Ik vind 's avonds rust in de tent wel lekker! Morgen langs bij mijn opa en 's middags dus schoonfamilie op bezoek. Schoonzus is morgen 37 weken dus het wordt spannend wanneer Tim een neefje of nichtje krijgt!
Haha nee hoor geen verbouwingskriebels hier We zijn net klaar met alles. Vriend van ons juist door ons aangestoken Moet er niet aan denken om weer te gaan verbouwen, ja alleen onze slaapkamer dan maar dat is alleen verven, nieuw behang en vloer
Pff vandaag en gisteren had ik weer heel veel moeite om mijn meisje achter te laten om te gaan werken... En dat terwijl ik al maanden weer werk. .... Raar.... Maar ach, allemaal liefde.....
Even snel via IPhone een reactie van mij. Gisteravond teruggekomen van Euro Disney. Was echt heel gezellig en we hebben donderdag en vrijdag super mooi weer gehad. Zaterdag stuk kouder, wel droog gelukkig. Sophie heeft het super goed gedaan. Het rare ritme, flessen/eten buiten of in een restaurantje, slapen in de wagen heeft ze allemaal goed doorstaan. 's Nachts in het campingbedje ook goed geslapen. Wij vonden het ook heel leuk. Oma heeft eigenlijk bijna alle flessen en eten gegeven overdag en de wagen geduwd. Wij zijn soms ook met z'n tweetjes in een attractie geweest. Was wel even gek. Vannacht heeft S. heerlijk in haar eigen bedje geslapen en ze is echt aan het bijkomen. Vanmorgen geslapen, vanmiddag bijna drie uur en nu op schoot bij manlief weer in slaap gevallen. Alles is gelukkig al opgeruimd, alleen nog wat wasjes doen en dan morgen weer werken, geen zin!
Wauw klinkt lekker zeehondje. Fijn dat Sophie het ook zo goed gedaan heeft Hmmm werken is weer minder na zulke leuke dagen @mmiiirr raar dat zo'n gevoel dan ineens opkomt hè. Gelukkig is Feetje in zeer goede handen. Hopelijk gevoel wel weer snel weg want is niet leuk. Hier is ons meisje vandaag precies 4 maandjes. Niet veel bijzonders gedaan want ze is niet fit. Gisteravond nog bij HAP gezeten omdat ze over 24 uur maar 600cc gedronken had en 4 flinke diarree broeken had gehad. Ook sliep ze alleen maar en vroeg dus ook niet om voeding. Gelukkig nog niet aan het uitdrogen. Voor haar gewicht moet ze minimaal 600cc drinken dus had ze precies gered. Haar buikje rommelde wel heel erg dus arts gaat uit van buikvirus. Niet gek omdat half Nederland dit heeft en mama vorige week ook. Vandaag dus tussendoor steeds maar eten aanbieden en ze lijkt al weer wat vrolijker en kletst gelukkig weer meer. Nog maar niet begonnen met het fruit. Laat ze eerst maar wat opknappen. Dus dan zal het volgend weekend wel worden want vind wel dat papa er ook bij moet zijn. Iedereen fijne zondag gehad? Allemaal druk denk ik zo
@Vlinder, 1 slaapkamer is nog wel te doen hè? Hier 2 jaar geleden flinke verbouwing toen we zijn verhuisd en afgelopen zomer de tuin aangepakt. Nu moet er alleen nog een carport komen.. wel graag voor de komende winter @Mir, gek is dat hè? Maar goed, zou ook raar zijn als het je inmiddels niks meer deed om je meisje achter te laten.. @Zeehondje, fijn dat jullie het leuk hebben gehad. En dat Sophie het zo goed heeft gedaan is helemaal heerlijk! Werk ze morgen. Hier vanochtend bij mijn opa geweest. Was volle bak met alle familie zo'n beetje aanwezig, maar Tim heeft heerlijk doorgeslapen.. vonden sommigen wel teleurstellend Vanmiddag een stuk gewandeld, helaas werd hij halverwege wakker en kon toen de slaap niet meer pakken (niet allemaal nette paden..). Dus hij kwam huilend bij opa en oma aan.. zien en horen ze ook eens dat hij kan huilen. Opa gaf hem ook snel weer terug toen hij nog een beetje zielig aan het snikken was. Maar nu ligt hij lekker op bedje.. ik ben benieuwd want normaliter begint z'n huiluurtje rond half 7.. Morgen weer wegen, ik hoop dat mijn weegschaal het fout had (op de Mir manier) want dan was hij maar 4200 gram terwijl hij 10 dagen terug op het bureau 4130 gram was.. Vraagje trouwens: vanaf wanneer slapen jullie kindjes in slaapzakjes en welke maat hadden jullie toen? Want ik heb Tim al een paar keer boven in zijn ledikant aangetroffen. Overdag dan, want 's nachts ligt hij half ingebakerd en slaapt hij veel rustiger..
Wat zielig Wennes! Gelukkig was je er op tijd bij en was ze nog niet aan het uitdrogen.. Wanneer noem je het bij die kleintjes eigenlijk diarree? Want Tim heeft nog steeds van die spuitluiers (volledige borstvoeding)..
@jessie dit is nu gewoon echt waterdun. Maar ze krijgt hier wel fv en dan hebben ze normaal geen spuitluiers.
Wat sneu voor Tim. Gelukkig lijkt het al weer beter te gaan met hem. Wij hebben de puckababy gebruikt. Eerst de piep en daarna de mini. Deze al heel snel (2 weekjes volgens mij) afgebouwd. Toen ook een andere slaapzak gekocht. Armen er snel afgeritst (is zo vervelend aantrekken) en alleen een dekentje erover (beentjes strak eronder). Dit was denk ik met een krappe vier maanden. Net voor het eerst in d'r nieuwe slaapzak (combisleeper - goedkoop kunnen krijgen) gelegen. Deze mag niet met dekentje/lakentje gebruikt worden, maar ging goed.
Hee meiden, hier een beetje druk en heb niet alles bijgelezen sorry. Collega is op vakantie en dat betekend meer werken helaas Natuurlijk lekker voor extra centjes maar ben toch liever bij mijn meisje.... Straks dus weer geen werken en nu ik gestart ben met de opleiding krijg ik er steeds minder zin in om te gaan haha. Nog even doorbijten hoor, nog een paar maandjes dan is DAAAAAAG horeca Tja heb eigenlijk niet zo veel te melden Ik ga dus maar even stofzuigen en dweilen zodat dat weer gebeurd is voor vandaag. Tot snel meiden.
Nog even doorbijten inderdaad, Vlinder! Fee slaapt sinds dat ze ongeveer 10 weken oud is niet langer ingebakerd (ik gebruikte de Pacco) maar in een slaapzak. Ze heeft er twee: een van fleece met mouwen, veel te groot, ik denk 70 cm of zo, en eentje zonder mouwen, wat dunner, ook nog steeds erg groot. Die kan ze beide dus nog wel even aan. Zolang het hoofdje maar niet naar binnen kan floepen is dat geen probleem. in het begin deed ik een lintje om het loze gedeelte onderaan, stukje afbinden zeg maar, net als bij de puckababy. Dekentje bij de fleece tot het middel, bij die zonder mouwen tot onder de armpjes. Tja en mét slaapzak beweegt ze nog steeds rustig door het hele ledikant heen...! Hoe is het met je meissie Wennes? En Jessie: klinkt alsof je Tim steeds beter leert kennen, waarvan hij overstuur raakt bijvoorbeeld. Gewoon goed voor hem opkomen, zelf kan hij het nog niet...
Goedemorgen!! Mmiirrr, zooo herkenbaar dat je op sommige dagen moeite hebt om je meisje weg te brengen. Sommige dagen gaan heel gemakkelijk en andere dagen vind ik het echt ontzettend moeilijk en staat me het huilen nader dan het lachen. Wat jij al schrijft dat is LIEFDE!!! En zooo mooooiiiii!!!! Jessie, ons meisje sliep vanaf ongeveer 1 maand oud in een slaapzakje ook vanwege het feit dat ze 's morgens wel eens bovenaan in het ledikantje lag. Ik zelf vind de slaapzakjes van Ikea heel erg fijn, zonder mouwtjes en in leuke kleurtjes zijn van 0 tot 6 maanden. Inderdaad even goed oppassen dat ze niet met hoofdje naar onder kunnen zakken. In het begin deed ik haar wel eens inbakeren met een badcape, had ik zo geleerd van de kraamzorg. Och germ Wennes, wat zielig dat ze zo ziekjes was en diarree ... zo zieliggggg. Hopelijk gaat het vandaag wat beter, kan me voorstellen dat je dan nog even met de fruithapjes wacht! Enne nog gefeliciteerd, 4 maanden gisteren . Wij hebben vandaag feest hihihihihi..... Wauwwww wat gaat dat toch snel he? Vlinder, druk op het werk!!! Och ja vliegt de dag ook om toch? hihihi Inderdaad wel minder dat je dan niet bij je meisje bent.... Ik kan me voorstellen dat je minder gemotiveerd bent om te gaan werken omdat je met de opleiding bezig bent. Nog even volhouden!!! Zeehondje, wat super dat het zo goed is gegaan. Zie je wel, je kunt je wel druk maken van te voren maar meestal gaat het toch allemaal vanzelf he? Kan me voorstellen dat je na zo'n leuk uitje geen zin hebt om te werken!!! Succes vandaag dan maar hihi. Enne met de poetskriebels is het goedgekomen hoor, hihihi heb daarna nog dik 2 uur gewandeld in het zonnetje. Was 's avonds wel helemaal kapot na ook nog een hele week gewerkt te hebben. Nu vrijdag ga ik het toch wat rustiger aan doen, alles heeft nu toch een goede beurt gehad, zijn echt voorjaarskriebels geweest. Ben echt een poetsfiemel!! Moet wel vrijdag even naar de tandarts, blehhhhhh.......... Ga weer back to work!!!! Is ook mega druk hierrrrr....
Ook hier ben je welkom hoor Sabrien Bah tandarts, ik vind dat echt doodeng terwijl ik nog nooit wat heb gehad jullie meissie vandaag 4 maandjes....joehoeee @ vlinder poets ze. Nog even doorbijten en dan... dag dag horeca, welkom kindjes @mmiirr hoe gaat het vandaag met je, of heb je Feetje bij je? Hier drinkt ons meissie al een beetje meer gelukkig. Ook slaapt ze niet meer non-stop. Ze heeft nu dr stemmetje ontdekt. Verschillende hoogtes en gilletjes....echt zo grappig om te horen. Word er helemaal vrolijk van Vandaag precies jaar geleden werd ons meissie in mijn buik teruggeplaatst. Toch wel raar hoor. Hier sliep ze altijd in een puckababy en als ik haar armpjes eruit liet sliep ze erg onrustig en kort maar vrijdag na de prik mocht ze hem 24 uur niet aan en de dag erna werd ze natuurlijk ziek en sliep ze alleen maar ZONDER puckababy dus laat hem nu gewoon weg en dat gaat goed....fijn ben ik daar ook makkelijk vanaf gekomen...hihi. Nu dus even op zoek naar slaapzakje, alhoewel ze wel goed in dr bedje blijft liggen.
Wat fijn om te lezen dat alle kindjes t goed doen! Leuk om jullie verhalen te lezen. Kus en knuffel voor iedereen!
Hoe voel je je Brabbel? Ook voor jou dikke knuff. Hier net toch het eerste fruithapje gegeven.... En ze vond het lekker. Af en toe wel raar gezicht erbij trekken, maar steeds echt smakken en lachen en met beentjes trappen. Heb ongeveer 5 mini hapjes gegeven. Had gelezen maar 1 lepeltje maar vond dat wel erg weinig en ze reageerde zo enthousiast. super leuk joh