Annelynn ook 8 maanden! Dat kunnen we natuurlijk niet zomaar over het hoofd zien! Ga de foto's zo eens bekijken. Niewsgierig: van welke lijst ben je gehaald? Mirr: brood geef ik soms in grotere stukjes in zijn hand zodat hij er zelf op kan sabbelen en soms, als hij het hele stuk in zijn mond duwt en doorslikt, duw ik kleinere stukjes in zijn wang. De boodschap is dan: kauwen! Echt snel van begrip is hij nog niet....Maar er gaat zo per keer wel een hele boterham in. Hoera, Fee slaapt in een ruk door! En zo worden er steeds weer stapjes gezet. Vlinder: ik verbaas me erover dat een gastouder het kan doen met campingbedjes. Het is toch een vorm van professionele opvang, dan kom je er toch niet met campingbedjes???? En zeker niet met zo'n dun matrasje erin. Of ben ik nu te kritisch??? Hier een klein mannetje wakker zien te houden tot 14:45, dan komt de fysio....En dan hopen dat er nog wat beweging in zit....Wordt hard werken! Nog paar nachtjes slapen en dan samen met lief een nachtje weg! Zin in...
Wel lastig hoor Peppers, dat de helm dus 's nachts niet op kan. Dan heeft het natuurlijk het meeste nut. Nou ja, als hij op z'n buik ligt niet natuurlijk, haha. Heb jij nu met helm nog elke week fysio? Heeft hij nog steeds een voorkeurshouding? Sophie krijgt nu geen fysio meer, voorkeurshouding is zo goed als weg. Ze rolt natuurlijk nog wel heel gemakkelijk met haar hoofdje naar de platte kant, maar met spelen en zitten e.d. kijkt ze alle kanten op. Vlinder, bij opa en oma slapen was aan het begin ook best lastig. Nu is ze daar denk ik helemaal gewend en slaapt ze net als thuis. Dus hopelijk komt dat nog. Maar wel een goed idee om het op deze manier even te proberen. Oh, lees dat het niet is gelukt. Denk dat het best weleens zou kunnen liggen aan het harde bedje ja. Josjo, de geur van thuis kan zeker meehelpen om goed te slapen! Wauw, wat wordt ze al groot zeg!!! Leuke foto's, vooral die in de kinderstoel is mooi vind ik. Miirrr, wat goed dat ze zo lekker slaapt zeg. Hoelaat krijgt ze nu d'r laatste voeding dan? Helmenpoli; We zijn best kort binnen geweest. Even een gesprekje, metingen van de fysio overlegd en ze heeft gevoeld of de naden nog open zijn. Toen voelde ze ook dat er aan de platte kant nog geen 'bolling' aan het vormen was. Dit was een teken dat het waarschijnlijk niet vanzelf mooi rond gaat groeien. De beslissing is dus genomen, ons kleine mooie meisje krijgt een helmpje. Volgende week donderdag moeten we naar Rotterdam en dan wordt er een scan gemaakt en wordt de helm dus aangemeten. Het maken duurt ongeveer 2,5 week. Dus als ze net 6 maanden is gaan we ermee beginnen. Ben wel benieuwd hoe het allemaal gaat. Maar we zijn er allebei overuit dat het beter is om te doen. Zo kan ze bijvoorbeeld later niet boos op ons worden 'waarom hebben jullie er niks aan gedaan?!'. Nu nog een mooi motiefje uitzoeken
Josjo, ja er is een speciale Down-groeicurve. Maar daar trekt Eelco zich niets van aan Mirr, er is indd mbv bloedonderzoek Down vastgesteld, maar verder volgt Eelco gewoon zijn eigen lijn. En zo hoort het Nu zijn er absoluut wel dingen waarbij hij wat "achter" ligt hoor, maar ach. Btw, vandaag is Wereld Downsyndroomdag! Mede uitgeroepen door de VN. Best bijzonder dus. Niet dat ik er verder iets mee doe, maar ik dacht ik meld het even
Zeehondje, de kogel is dus door de kerk? Hoe voelt dat, dat ze een helmpje gaat krijgen? Inderdaad een mooi motiefje uitzoeken (mogen we mee kijken? ) Vlinder: belachelijk!! Dat mag je eisen hoor, dat ze zelf zo'n matrasje regelt! Je betaalt toch voor de opvang? Dat ze campingbedjes gebruikt vind ik op zich nog wel kunnen maar zonder matrasje? Het wordt tijd voor betere gastouders in de omgeving hahaha mmiiir: ja ik vond de reactie ook heeeel gek..? Ik weet niet of ze daar nog actief gaat schrijven, maakt me ook niet uit. Peppers: we hebben hiervoor in het topic aanstaande mama's uit de mmm gezeten en kletsen daar nu nog, leven mee met de aanstaande mama's (die daarna hier komen kletsen). Vlinder heeft dat topic opgericht in dec 2010 en 4 dagen later was ik van de partij. Nu is er een nieuwe zwangere die mij van het 'bevallen' lijstje had afgehaald. En toen mmiiir mij en nog een paar anderen er weer op had gezet na mijn opmerking zei ze dat de lijst dan zo lang wordt en dat onze kindjes al bijna niet eens meer een baby zijn. Ze vond het maar overdreven om ons er op te laten (nou jaaa!). :x thx voor jullie reacties op de foto's. Ik sta er zelf echt niet florissant op haha maar ach... ging vooral om t diploma he liesben, joehoe? Alles goed daar? peppers hahaha op de kop en op de buik hihi ben benieuwd wanneer wij ons meisje zo gaan aantreffen voor het eerst.... oh en miiir je vroeg wat er veranderd is in het schema: de warme hap is verschoven naar 17.30 en om 15.00 uur is nu een tussendoortje er bij gekomen. Eigenlijk hoe ik het ooit bedacht had maar door de arts van het cb bekritiseert en nu weer aangeraden door de verpleegkundige hihi. Heb je nooit dat schema gezien met hoeveel borstvoeding enzo? Daar op de achterkant staat het...? Als ik er aan denk wil ik het wel kopieren en naar je mailen. (en anders help me ff herinneren). Het is wel handig: een richtlijn, nu zit ze in de 7-9 maanden en dan vanaf 9 maanden verandert er weer wat. Ik vind het wel een fijn schema.
daar moet een gebakje op gegeten worden liesben! hihi Kan me herinneren 2 jaar geleden ofzo dat er een heel mooi fotoboek is uitgebracht met allemaal heel mooie foto's van kindjes met down. Ken je dat? Was misschien wel op deze dag dat het werd uitgebracht?
De Upside van Down...boek heb ik hier Nee wereld Downsyndroom dag is pas vorig jaar officieel uitgeroepen.
Gefeliciteerd met Wereld downsyndroomdag. Is er dan nog iets speciaals wat je kan doen of waar je heen kan? Wat een raar verhaal over het andere topic en de 'bevallenlijst'. Heb ik denk ik even gemist. Ik heb weer wat gemist hoor; had haar net op d'r rug in het midden van het speelkleed gelegd. Links en rechts wat speeltjes neergelegd waar ze net niet bij kon. Ik ging even wat dingetjes opruimen van de eettafel en toen ik me weer omdraaide lag ze op haar buik! Gelijk gaan filmen natuurlijk, maar ze draaide niet meer terug. Ook toen ik haar weer op de rug had gelegd wilde ze niet meer naar de buik toe draaien. Was het toeval of heeft ze het draaien bijna ontdekt? Ben benieuwd.
Hoi lieve mama's!! Voor de mensen die interesse hebben: 3D Echo's staan in mn album! Ik ben verliefd! **Knuffel voor alle lieve mama's en kindjes!**
wauw brabbel, wat mooi!!! en zie ik daar een lachje? zeehondje, je hebt idd wat gemist: nikita is bevallen! Ze heten nikita en roman enne liesben; ben jaloers!! Heerlijk zeg! ik ga zo maar naar bed, hopelijk vandaag niet zo'n kort nachtje... duimen jullie voor me?
Brabbel wat een knapperdje. Snap ik dat je helemaal verliefd bent. @zeehondje toch een helmpje voor jullie meisje nu op zoek naar een leuk motiefje. En nu ook aan het draaien geslagen? Ben benieuwd of ze het door heeft. Gaaf hè als ze weer iets meer kunnen. Ben ook steeds zo trots als een pauw @liesben wat een toppertje is Eelco toch hè. En mooi zijn eigen lijn aanhouden, zo moet dat. En lekker de nachten doorslapen.....heerlijk. @josjo ga zo eens even bij jou fotootjes spieken, altijd leuk om te zien. @vlinder hoop dat het helpt als je een matrasje erop legt. Zou wel fijn zijn als ze daar ook gaat slapen. Jij nog wat antwoorden op je vragen gekregen?? @mmiirrr genoten van het mooie weer? En het wordt nog beter dekkende dagen hè. Vrijdag mijn vrije dag @peppers vast een heel grappig gezicht als hij weer omgekeerd in zijn bedje ligt. Hier ligt ze nog lekker stil. Hier vandaag wat vlekjes in haar gezicht en op haar buikje dus stop weer even met de banaan kijken of het wegtrekt. Ze had sowieso al een erg droog huidje dus misschien is het toeval. Gisteren heeft ze namelijk maar 1 ieniminie hapje op. Vandaag heeft ze ook echt een dagje met weinig slapen. De 4 flessen gaan tot nu toe erg goed. Overdag zit er meestal zo'n 5 uur tussen. Sorry voor wie ik vergeten ben. Deze reactie is even uit mijn blote hoofd.
Goedemorgen deze morgen, wat een lekker weertje wordt het weer vandaag he? @brabbel, kan hem niet zien Geen vriendjes @Nikita, GEFELICITEERD!!!! Wat een gave namen. Geniet meid! @Josjo, en hoe is het gegaan vanacht?? @Wennes, ja wij hopen het ook Niet echt antwoorden gehad, zij heeft een andere opleiding als mij gehad. Althans dezelfde opleiding maar een ander systeem zeg maar. @Hier, S heeft niet meer zo'n onrustige tijd gehad sinds maandag avond/nacht. We hebben dus nog steeds echt geen idee wat het geweest is. Zo overstuur en niet stil te krijgen 6-7 uur aan een stuk.... Nu is het weer mijn lieve vrolijke clowntje die heerlijk ligt te kraaien heel de dag.
Brabbel, ik SNAP dat je verliefd bent...! En, geloof me, het wordt alleen maar mooier en mooier..... Vlinder: fijn dat ze weer haar oude zelf is..! Wennes: courgette, al geprobeerd? Mmmmm.... Josjo: en hoe was je nacht? Hier een voorbeeldig kind qua slapen..... Ook vannacht weer van 19.30 tot 6.45. Snap niet zo goed waarom ze geen moord en brand schreeuwt 's morgens, ze mist toch echt een hele voeding van 150 ml... Maar ach, klapwangetjes en michelin billetjes, ze kan het hebben! Één zaakjes maakt nog geen zomer, maar aangezien dit de 2e nacht is dat ze doorslaapt zonder late avond voeding..... Heb ik er een goed gevoel bij. Ik vraag me wel af of ik nu niet méér hapjes moet geven... Ze krijgt nu 1 fruithapje en 1 groentehapje, allebei zo'n 75 ml. En 2 flessen 180/6 en twee maal bv... Ach tja, als ze honger heeft dan laat ze zich echt wel horen...! Op de achterkant waarvan staat dat schema, Josjo? .niet in het cb-boekje in ieder geval.... Maar ik maak me ook niet zo'n zorgen, ze is tevreden en ze groeit. Ik denk dat het nu tijd begint te worden om méér dingen voor mezelf te doen. Zaterdag ga ik naar een feestje en laat ik de babyfoon achter bij de buren. Ben benieuwd....! Heb haar 's avond nog niet zo vaak alleen gelaten. Meestal gaat ze mee.
Josjo, had het idd al gelezen van Nikita en Roman. Echt zo grappig dat ze de meisjesnaam gewoon in haar profielnaam had zitten hè?! Ik doelde meer op de lijst waar namen afgekickt waren. Heb even bijgelezen, vind het ook een beetje raar, maar ja, is opgelost nu. Beetje goede nacht gehad? Vlinder, misschien toch wat pijn in d'r buik ofzo gehad. Gelukkig gaat het nu weer super met d'r. Miirrr, lekker hè, doorslapende kindjes. Krijgt ze om 19.00 uur de laatste voeding? Hier een uurtje later en dus om 20.30/20.45 uur naar bed en vanmorgen werd ze om 7.30 uur wakker. Maar met een speentje sliep ze gewoon verder. Om 8.30 uur fles gegeven, maar ze huilt dan inderdaad niet van de honger. Apart hè?! Wennes, komt inderdaad wel goed met het helmpje. Dank je. En de rest ook bedankt. Ga Peppers veel om advies vragen als er iets is. Met slaapzak ligt S. nu gewoon weer stil in bed. Is wel zo'n grote/lange slaapzak (combisleeper). Maar ze vind 'm heerlijk, mag geen dekentje bij gebruikt worden, dus d'r benen kan ze lekker bewegen. Brabbel, had op je fb al gereageerd, maar wat een mooie 3D echo's zeg!!! Straks weer zwemmen!!!!!!!!
Zeehondje: Een helmpje voor Sophietje. Je zag hem al een beetje aankomen volgens mij. Toch is het jammer dat het nodig is natuurlijk. Maar als het dan zo is dan is het gewoon goed om te doen vind ik. En natuurlijk is het niet altijd leuk maar het is echt waar dat je er enorm snel aan went. En ik heb geen seconde het idee gehad dat Pim er ook maar een centje last van had. Ben wel heel benieuwd als hij over een paar maanden af gaat. Hij zal een paar keer flink zijn hoofdje gaan stoten vrees ik. Als ik nu zie waar hij allemaal tegenaan botst zonder dat het zeer doet! Ben benieuwd naar het motiefje dat je gaat kiezen. Gaan jullie ook naar Livit? En waarom moet je naar Rotterdam? Doet Zoetermeer het verder niet? Zag trouwens ook dat je zon helmpje kunt laten airbrushen. Weet niet precies hoe en wat maar zag er wel gaaf uit! Kun je helemaal zelf bepalen hoe het eruit komt te zien en zit je niet vast aan de motiefjes die ze standaard hebben. Al zijn die ook prima hoor. Grappig trouwens dat ze lijkt te gaan draaien! Pim heeft nog wel fysio maar zo om de 3 weken. Beetje vinger aan de pols werk. Ze let erop dat hij in de nieuwe dingen die hij leert het beide kanten leert: rollen naar links en rechts, pakken naar beide kanten, om zijn as draaien naar beide kanten enz. Nu doet hij dat allemaal gewoon, dus vandaar bij mij wat twijfel over de noodzaak. Enige wat nog opvalt is dat hij zijn hoofdje verder naar links kan draaien dan naar rechts. En hij is wat langzamer dan gemiddeld in zijn motorische ontwikkeling, maar dit is verder niet zorgelijk. Hij ontwikkelt zich verder prima. Dus ja, alles zo op een rijtje zettend ga ik er denk ik ook niet te lang mee door. Vind het best een belasting, zeker omdat zij heel weinig tijdstippen heeft waarop ze kan en het altijd in een slaapje valt waardoor ik hem uit zijn ritme moet halen. Als het echt nodig is doe je dat natuurlijk maar als je twijfelt aan de noodzaak.... Liesben: het is wel fijn dat Eelco zijn eigen weg gaat. Hij zorgt er zo zelf wel voor dat hij als uniek persoontje gezien wordt en niet in een hokje gestopt wordt. Josjo: gewoon van een lijstje gehaald! Is ze nou helemaal belatafeld? (schrijf je dat zo???) Hoe was je nacht? Kun je mij dat schema ook mailen toevallig? Ik ken het niet.... Wennes: apart die vlekjes. Al enig idee wat het is? Mirr: Haha, michelinbilletje en klapwangetjes! Ik zie het voor me.. Je kunt misschien de hoeveelheid van de hapjes wat ophogen langzaam maar zeker? Pim kreeg vanaf dat hij zon zes maanden oud was ook wel van beide 150 gram. En ik was iets later begonnen met de hapjes dan jij. Wel super dat ze doorslaapt zeg! Lekker dat je op pad gaat! Babyfoon bij de buren: zit ik ook aan te denken. Komende donderdagen ga ik s avonds een hardloopcursus doen (toe maar, jaja...) en Lief heeft dan zijn triathlonavond. Zou erop neer komen dat er van 19:45 tot 20:30 niemand is hier. Ook zon gedoe om een oppas daarvoor te regelen. Maar twijfel ook nog een beetje of babyfoon bij de buren goed voelt. (Moet trouwens eerst nog even checken of de afstand het dekt). Het kleine mannetje helemaal alleen in een groot huis....En mocht hij gaan huilen (wat niet zo vaak gebeurt om die tijd) dan ziet hij ineens de buurvrouw die hij nog niet zo vaak heeft gezien. Hmmm.... Nog even over nadenken. Brabbel: ik wil ook 3d echos zien!
Ik zit lekker in het zonnetje op een bankje. Net een mcflurry gehaald. Sophie ligt heerlijk te slapen in de wagen. Misschien de wandelwageninzet proberen morgen. Ze wil maar rechtop komen steeds. Peppers, Zoetermeer doet alleen de intake zeg maar. Met iemand van Rotterdam erbij. In Rotterdam is dus de rest, de scan enzo. Gelukkig niet heel ver weg. Ze zitten ook in Delft. Vandaag vertelde iemand bij het zwemmen dat het zoontje van een kennis van haar ook een helmpje had. Deze werd boos als het helmpje afging, haha. Bij het badderen moest het helmpje dan ook in het zicht liggen. Duidelijk teken dat de kinderen er geen last van hebben.