Gelukkig is ze wel vrolijk vlinder. Dan lekker dadelijk beide naar bed en doorslapen tot morgenvroeg Ohw de Hema vind ik zo leuk sinds de kleine er is, gelukkig veel kadobonnen daarvan gehad Wel balen van de gastouder zeg. @jessie fijn dat Tim het zo goed doet. Lekker hè als je mag doorslapen. Hier ook een meisje die absoluut niet wil slapen maar wel doodmoe is. Al vanaf 14.30 uur wakker, maar nu ook niet meer de gezelligste Nu maar de fles en dan hopen dat ze wel gaat slapen en dan meteen tot morgenvroeg...hihi. Morgenvroeg weer ochtendje kdv en daar slaapt ze meestal ook minder dan thuis dus ben benieuwd. Morgenmiddag foto van haar heupjes.
Hier een klein zielig mannetje.. Beetje snotterig, blafhoestje en prutogen. Vanavond ook wat verhoging (37.7). Maar hij heeft goed gegeten en gedronken. Maar hij zat vanmiddag duidelijk niet lekker in zijn vel, veel huilen. Ik hoop dat het morgen beter gaat! Ik slaap vannacht voor de 2e nacht op rij alleen. Manlief is bij zijn moeder die 2 weken terug een ongeluk heeft gehad. Heel veel pijn, ze kan nauwelijks lopen. Nu blijkt dat ze toch een scheurtje in het schaambeen heeft. Morgen wordt ze tijdelijk opgenomen in een verpleeghuis, ze heeft nu nl 24 per dag iemand nodig om te helpen zijn de simpele dingen als toiletgang.
Zo te zien heeft iedereen van het weer genoten de afgelopen dagen; ik hoef maar twee pagina's terug te lezen Zeehondje: Pim slaapt nog steeds zonder helmpje. De helmpjes van Livit zijn met kinbandje en hun beleid is om bij buikslapen tegen s nachts dragen te adviseren omdat ze gewoon niet kunnen garanderen dat het helmpje niet belemmert bij het optillen van het hoofdje. Je kunt natuurlijk zelf besluiten om het toch te doen maar aangezien Pim al niet de sterkste nekspieren heeft staan we er echt achter om het gewoon niet te doen. Dan maar wat minder resultaat. Op zich hebben we trouwens toch wel het idee dat het hoofdje ronder wordt. Ws wordt het as donderdag weer gemeten, als we bij de kinderarts zijn. [SIZE=+0][/SIZE] Wat een heerlijke wandelingen maken jullie Vlinder! Fijn he, dit weer dan?! Wat balen dat Stacey maar niet slaapt bij de gastouder. Als ik het goed begrijp heeft ze wel bij jouw moeder geslapen? Waarom dan toch niet bij de gastouder. Snap er niets van! Sliep ze wel die keer dat jij erbij was? En Liesben, hoe waren je vrije dagen? Je had er toch 5 achter elkaar? Oei, goedkope wijn Mirr....Na een paar glaasjes best lekker, maar de volgende dag minder. Na twee glaasjes al hoofdpijn betekent wel echt slechte wijn, haha. Fijn dat het goed is gegaan met de babyfoon. Wennes: peer goed bevallen? Hoe geef jij het? Ik vind het altijd zo dun en daarom lastig om met een lepeltje te geven. Of maak jij het dikker? Lastig he, als ze niet willen slapen, vooral als ze er zelf last van hebben. Lang leve de fles! Meestal is dat het wondermiddel. Morgen heupjesfoto. Hopen dat alles gewoon goed is. Sabrien: hoe was het op het cb? Jessie: wat goed dat Tim steeds wat meer doorslaapt. En ach, sex, wordt zwaar overschat Weekendje weg was heerlijk (zou nog een link kunnen maken naar bovenstaande maar dat doen we maar niet.....). Geweldig mooi weer, een super mooi hotel, lekker eten, goed gezelschap, wat wil je nog meer? Met Pim is het helemaal goed gegaan bij oma en opa. Spelen, eten, slapen; alles ging gewoon prima. Oma was ook erg enthousiast, dus dit kunnen we vaker doen! Echt fijn om op deze manier terug te komen. Ook heerlijk om de kleine man weer vast te houden. [SIZE=+0][/SIZE] Oma heeft ook maar meteen het schema wat veranderd: late middagfles niet gegeven omdat het zo uitkwam. In plaats daarvan sap en rijstwafel. Dat houden we erin. Is vandaag op het KDV ook prima gegaan zo. Nog wel wat twijfel over hoeveelheid melk tijdens de lunch. Josjo, ik vraag het maar aan jou aangezien onze kindjes ongeveer even oud zijn. Hoeveel melk krijgt Annelynn nu? Pim krijgt s ochtends pap van 180/6, tijdens de lunch fles 120/4 (bij de boterham) en s avonds voor het slapen fles van 180/6. Daarnaast dan nog fruit, tussendoortje en avondeten. KDV vindt de lunchfles erg weinig; ze zijn gewend dat een kind van de leeftijd van Pim dan ook 180/6 krijgt. CB adviseerde echter om minder te geven omdat de boterham de hoofdmaaltijd moet blijven en melk er slechts bij komt, net zoals bij ons.
@Peppers, nee toen sliep ze ook niet. Als mijn moeder opppast is dat gewoon bij mij thuis. Ze woont hier 20 min rijden vandaag en als ik haar weg moet brengen en ophalen terwijl ik 3 minuten lopen bij mijn werk vandaag woon is dat makkelijker en mams vind het niet erg. Fijn dat Pim het zo goed heeft gedaan en jullie lekker genote hebben saampjes. Moeilijk he die voeding die weer iedere keer verrandert? Ik ben ook steeds aan het stoeien met het fruit, als ik s'ochtends fruit geef eet ze geen brood of rijstenwafeltje met gevolg dat ze smiddag honger heeft, als ik hem smiddags geef eet ze groenten niet goed en drinkt ze de fles niet goed leeg. Als ik hem verdeel over s'ochtend de ene helft en smiddags de 2e helft eet ze ook groenten niet goed en drinkt fles niet leeg. De laatste dagen is brood hier zoiezo drama, kokhalzen tot alles eruit gooien aan toe dus dit laat ik weer een paar daagjes weg. Morgen wil ik het zo gaan doen: s'ochtends fles 180/6 12.30 fles 180/6 14.00 uur half fruitje en rijstenwafeltje 17.00 groenten met yoghurt 20.00 fles 180/6 Wie weet gaat dat goed, als ik sochtend tussen de 2 flessen niks geef @Wennes, succes morgen met de heupfoto's. @Hier, nou ze ligt lekker in bed. Ze heeft 70cc laten staan van 180/6 dus ik zie wel wanneer ze wakker wordt. Ik ga haar niet over een uurtje wakker maken voor die 70cc. Dan zal het wel weer een vroegertje worden maar dat zien we wel.
peppers: wat raar toch weer; ik gaf namelijk maar 120/4 of als de boterham niet op ging 150/5 maar volgens dat schema is het gewoon een volledige fles. Tot 9 maanden, dan gaat het naar (ff naar mn schema lopen, please hold....) 150 ml en 1-1,5 boterham. dussss... zal het schema meteen in mn tas stoppen, morgen kan ik hem wel inscannen op het werk en naar jullie mailen. kijk maar wat je er mee doet hihi bah liesben, wat een nare situatie voor je schoonmoeder zeg. Ik heb een collega gehad die het schaambot gebroken had en dat duurde echt lang tot herstel. En beterschap met Eelco...! miiir: dus nog wel 2 keer een klein beetje bv? Hoe lang denk je dat nog te kunnen blijven doen? Ik vind het ook knap dat je het zo hebt volgehouden! vlinder gets, stacey een koortslip? Of het nou om kindjes gaat of niet, als je dat hebt dan ga je toch niemand kusjes geven> djeex wat dom... gelukkig is het nu niet meer gevaarlijk he... Jessie, de kleine weer goed gegroeid dus, 170 gram in 1 week, doet ie goed haha. Ga je elke week naar het inloopuur om te wegen? Heb ik ook 3 maanden gedaan Sabrien, hoe was het bij het CB? wennes, is je meisje inmiddels wel gaan slapen? wat is de reden dat er een foto wordt gemaakt? Sorry misschien heb je het al wel gezegd en ben ik het ff kwijt... Hier heerlijk genoten van het lekkere weer! Gisteren bbq met de buurtjes (waarom gingen we ook alweer verhuizen??) was gezellig, iets teveel wijntjes maar annelynn heeft redelijk geslapen (alleen daar niet zo), vijf uur was ze wakker en toen heeft Sjoerd haar koude meloenthee gegeven en daarna was het half acht tralalaaa (dank u zomertijd hihi).
Ach, knuffel voor zielige Eelco. Klinkt als een heerlijk weekendje Peppers. Da's fijn, kleine Tim al zo goed geslapen in de nacht. Voor herhaling vatbaar denk ik?! Fijn dat ze nu slaapt Vlinder. Toch een beetje moe en daardoor niet goed willen drinken? Komt ook wel weer goed. Zou fijn zijn als je moeder over een tijdje kan gaan oppassen. Is toch een zorg minder denk ik dan. Wennes, jullie maakten je toch niet veel zorgen over de heupfoto? In ieder geval toch succes. Slapen hier ook 1x per dag met moeite. Andere keren gewoon zonder te morren. Had ik haar om 19.00 uur stil en in slaap. Stoot ik op de gang hard m'n arm tegen de deurpost. En weer huilen of eigenlijk krijsen. Volgens mij schrok ze ervan. Gelukkig snel toen wel weer in slaap. Na de laatste fles gaat ze tegenwoordig heerlijk gelijk slapen. Morgen een studiedag. Uurtje later pas op school te zijn. Heerlijk. Weet iemand of je gewoon verse aardbeien (gepureerd) mag geven? Mijn moeder dacht dat er bij kleine baby's voorzichtigheid geboden was ivm allergische reacties? Sorry, zit op telefoon te reageren en onthou niet alles. Vandaar niet op alles een reactie. Las van de koortslip. Vervelend inderdaad. Ik begreep vanavond van m'n moeder dat mijn vader gordelroos heeft. Dus kleine kans dat Sophie de waterpokken krijgt. Hoop van niet natuurlijk.
Aardbeien zijn wel erg allergiegevoelig Zeehondje... Ik wacht tr nog een paar maandjes mee, maar dat komt omdat er in mij familie nogal wat allergieen voorkomen... Jessie: die Tim gaat al als een speer zeg, begint al lekkere lange nachten te maken. Ben benieuwd hoe dat de komende nacht gaat...! Slapen: pf wat heb ik toch een topkind! Slaapt al sinds januari van 7 tot half 7, eerst nog met late voeding (die ze slapend dronk) en nu zonder... Ik bof! Overdag drie slaapjes: van 8 tot half 9, van 12.30 tot 14.00 en van 17.00 tot 17.30. Prima. Josjo: ja waarom gaan jullie verhuizen, eigenlijk? BV: is best makkelijk, nog 2 keer per dag. Vooral 's morgens, in bed, samen wakker worden. Ik kolf niet meer. En tja, geen idee hoe lang ik dat nog blijf doen, ik verwacht dat de voeding steeds minder wordt....? Heb ergens gelezen dat je borsten eignelijk 4 keer per dag gestimuleerd moeten worden om de voeding goed op gang te houden, tot 8 maanden. We zien wel... Ben wel benieuwd naar je schema! Vlinder: misschien ligt het aan de geur? Eigen dekentje mee? Tja het kan natuurlijk van alles zijn: geluid, lichtinval, temperatuur..... Kom er maar eens achter..... Peppers: oh wat fijn dat het weekendje goed is bevallen... Zwanger terug gekomen ? Liesben: vervelend, Eelco weer ziekjes. Tjonge wat is die een weerstand aan het opbouwen zeg! Fee had afgelopen week ook voor het eerst groene griezels in haar neusje, haha. Maar vooral vervelend dat Eelco zielig wordt als jij er net alleen voor staat, zeg! Pff gebroken schaambeen, dat moet pijn doen zeg! Wennes: nou, ik ben benieuwd naar de heupfoto's. Meestal goed nieuws, zeiden ze toen Fee foto's moest laten maken: bij 1 op de 100 is het mis... Ik heb ook wel benieuwd naar hoe de peer valt! Fee heeft inmiddels ook mango (ongekookt) en erwten op. Die eet gewoon alles op wat ik haar aanbied! Ik vind de ongekookte fruitjes een beetje spannend, omdat ik zelf allergisch ben voor ongekookte steen- en klokhuisvruchteb. Waaronder ook mango. Maar bij Fee lijkt het goed te gaan.... Hoewel oma zei dat ze vandaag opeens heel hard moest huilen, dat had oma (en ik ook) nog nooit meegemaakt met Fee. Dus toch even in de gaten houden. Peer maak ik dikker met een beetje rijstebloem, Peppers.
Goodmorning!! Mmirrr, goede tip van de peer met rijstebloem, ga ik ook eens proberen!! Wat super fijn dat Fee zo goed slaapt en lekker alles opsmikkelt wat je aanbied, een voorbeeldig kindje . Jessie, heerlijk he? Weer zo'n hele nacht achter elkaar slapen,lekker van genieten!!! Het eten was heerlijk bij mijn moeder, ze kan heeerlijk koken (zoals mama's altijd zo lekker kunnen, mmmmm). Daarna nog even lekker in de tuin een ijsje gegeten en toen lekker naar huis. Wat fijn dat het goed is gegaan op het CB en hij is goed bijgekomen zeg!!!! Super!!! Josjo, lekker genoten van BBQ mmmmmmmmmm.. Liesben, ach gossie, Eelco ook al zo verkouden, zoooo zielig he!!! Ik heb wat baby luuf geprobeerd het weekend en dat biedt volgens mij best wel wat verlichting, heel lichtjes op het borstje en het ruggetje smeren (advies drogist bij ons). En zo'n lekker ui op het kamertje leggen, ruikt de bovenverdieping zo lekker van!!! hahaha Hopelijk is hij weer snel beter! En wat sneu van schoonmama zeg, dat moet pijn doen bah! Vlinder, wat vervelend van gastouder en wat raar dat ze daar niet wilt slapen. Fijn dat je moeder wilt bijspringen!! @ HEMA JAAAA! LEUK!!! Lekker op tijd naar bed gegaan? Wennes, succes met heupfoto's! Meisje nog lekker geslapen gisteren? @ aarbei, inderdaad vaak allergie gevoelig, en omdat ik daar zelf ook allergisch voor ben geef ik dat ook nog niet! @ Slapen: ons meisje slaapt van 08:00 uur tot 10:30 uur en dan meestal van 12:30 uur tot 14:30 uur en dan meestal van 16:00 uur tot 17:00 uur kan nog wel eens wisselen maar 3 slaapjes heeft ze nog wel nodig overdag. Ze slaapt dan ook echt vast! Echt een slaapkopje!! Bij het CB was alles goed, mama helemaal trots . Ze weegt 5950 gram en is 59,5 cm lang. Ze mag nu inderdaad over op 4 flessen: Ik ga nu het volgende schema aanhouden: (Doordeweeks, in het weekend kan alles een uurtje later worden ) 07:00 uur 180/6 +/- 10:30 uur fruithapje (na haar slaapje) 11:30 uur 180/6 16:00 uur 180/6 +/- 18:00 uur groentehapje 20:30 uur 180/6 + rijstebloem Dit i.o.m. het CB, alleen hun adviseerden rijstebloem niet in de laatste fles te doen vanwege het feit dat ze 's nachts geen calorieën verbranden, maar vindt dat een beetje onzin. Ze is helemaal niet zwaar en op een rijstebloemfles slapen ze lekker van toch? Iedereen om me heen geeft eigenlijk de "papfles"als laatste fles dus.... Gisteren heeft ze dus het eerste fruithapje gehad, banaan! Ze vond het volgens mij wel lekker(mama vond het weer een emomoment hihi), ze moet alleen nog even wennen aan de lepel en haar mondje open doen. We geven nu 3 dgn achter elkaar hetzelfde om te kijken of ze ergens op reageert. Hebben jullie nog leuke receptjes? volgende week gaan we 's avonds ook de groentehapjes geven, eens kijken hoe ze daarop reageert. Vindt het zooo leuk!!! Nou dit was mijn update voor zover!!
Haha Mir, we hebben alles aan geprobeert. Gisteren heb ik zelfs het hoeslakentje en slaapzakje waar ze die nacht in had geslapen meegeven. Een shirtje van mij die ik gedragen heb werkt niet. Nah ja, eigenlijk niks helpt om haar daar te laten slapen. Ooh ja indd eventjes in de gaten houdenmet de mango misschien toch een beetje buikpijn ervan gekregen. @Zeehondje, oei hoop ook geen waterpokken voor je meisje. heeft je vader pijn van de gordelroos, ik hoop het niet voor hem. Vind het wel een fijn idee dat mijn mams weer wil komen oppassen. @wennen, ja ik lag er om half 10 in en was gelijk vertrokken. S heeft ondanks dat ze 70cc heeft laten staan geslapen tot 7 uur Na de fles even lekker met manlief 'gekroeld' Hij kwam net in bed uit zijn nachtdienst Nu begint ons meisje wakker te worden dus ga haar zo uit bed halen, fruitje geven en dan boodschappen doen en naar de hema
Zo boodschappen weer gedaan Ben niet eens bij de hema geraakt Er is een Terstal geopend vlakbij de hema en wandelde dus eerst daar binnen....Echt leuke dingen hadden ze. Heb een nieuwe zomerslaapzak, broekje, shirtje met de tekst 'I love hugs', zomerjasje echt te schattig, petje, zomerhoedje, 2 romptertjes en 2 shirts voor mezelf. Maar goed dat ik niet in dat dorp woon haha Hier hebben we alleen een zeeman en kruidvat wat leuk is voor de kleintjes. Nu ligt ze lekker te slapen. @Josjo, kun je dat schema misschien ook naar mij sturen??
Liesben: beterschap voor Eelco en oma. Veel verschillende adviezen he Josjo. Nouja, beetje eigen weg zoeken dus. Ik ga maar voor de 150/5 tussen de middag denk ik. Dat is toch ongeveer wel een glas melk qua hoeveelheid, wat wij ook drinken. En ach, Pim eet er geen hap brood minder van dus dat komt goed. Ben wel benieuwd naar het schema. Koude meloenthee om 05:00 s ochtends. Tja, waarom ook niet..... Beetje rijstebloem door de peer dus Mirr. Gewoon zo de droge korrels erdoor? Wel een goed idee. Heb nog wat ingevroren peer staan. Zou ik de rijstebloem er nog door kunnen doen als ik de peer eerst wat opwarm denk je? Sabrien: kijk eens in de Opperdepop van de AH. Heel leuk boek met allerlei leuke recepten voor zowel groente als fruit. Vlinder: het mysterie van het niet-slapen bij de gastouder houdt ons allen bezig. Wat kan het nou toch zijn? Ik heb niet helemaal duidelijk uit jouw verhalen of ze nou wel überhaupt ergens anders dan thuis slaapt. Zo ja, dan is er toch echt iets bij de gastouder qua bed, temp o.i.d. [SIZE=+0][/SIZE] Pfff, een pittig nachtje hier. Pimmetje werd vaak wakker, was veel aan het draaien en vond het nodig daarbij flink en hard te kreunen. Leek dit wel in zijn slaap te doen. Wat de functie ervan was? Geen idee! Paar keer bij hem geweest en weer op zijn rug gelegd maar terwijl Lief of ik dat deden draaide hij zich al weer. Aan de ene kant lijkt hij het veel fijner te vinden op zijn buik of op zijn zij, aan de andere kant slaapt hij wel veel onrustiger sinds hij dat doet. Maarja, wat doe je eraan? Misschien koude thee met meloen? Ga nog even genieten van het mooie weer vandaag! Zie dat het komend weekend weer gaat vriezen 's nachts....
Als we bij vrienden op visite gaan ofzo en ze gaat daar slapie doen dan slaapt ze wel....Al huilt ze dan wel altijd 5 minuutjes. Hebben echt geen idee, temp is hetzelfde als thuis, gisteren dus het matrasje meegenomen met alles van thuis dit werkt niet, bedje staat ook schuin( blokjes onder hoofdeinde) net als thuis, tja we hebben alles al geprobeerd.... Ik denk ook dat ze er veel te snel naartoe gaat, ze zegt van niet maar toen ik er vorige week bij was, werd de gastouder best onrustig toen ze ging huilen.... Ook het troosten, we hebben zo vaak gezegt dat ja haar dan niet op schoot moet zetten maar lekker tegen je aan houden zodat ze over je schouder kan kijken maar als ik daar aankom en ze huilt dan zit ze bij haar op schoot....pffff. Ook ruikt het de laatste paar keer ontzettend naar hond, heb niks tegen honden hoor echt niet en deze vooral niet is een oud lief beestje maar die geur BAH. Zodra S thuiskomt kleed ik haar gelijk om en haal een washandje over haar heen. Ik was eerst zo blij met haar maar er gaan me steeds meer dingen tegenstaan Nee hoor per 1 juni komt gewoon mijn mams weer oppassen want dit is voor ons meisje niet fijn en voor ons ook niet om haar daar zo achter te moeten laten. Hij zal het fijner op zijn buik vinden maar wie weet slaapt hij snel wel weer rustiger. Ja hoor de rijstenbloem kun je erdoor doen als het opgewarmt is deed ik ook
hoi allemaal, even snel, ben op mijn werk en druk druk druk. Heb het schema net gemaild naar mmiiiir, maar wie het ook wil, pb me dan even je mailadres. Ik vind het zelf wel handig om er bij te hebben, maar ik wijk al best af op wat puntjes hoor... die koude meloenthee stond nog van smiddags en toen bliefde madam m niet haha. Vannacht was het 2 uur en toen wat diksap gegeven (water vindt ze jakkie hahaha) en daarna sliep ze tot na 7 uur weer, prima. Savonds huilt ze ook wel soms ineens maar dan ga ik er niet heen en slaapt ze in no-time weer, dromen misschien? oh en peer, ik deed er altijd 1/2 tot hele eerste stap liga doorheen kruimelen. Smaakt best lekker (ik vind al dat babyvoedsel wel lekker haha) en maakt het ook dikker, vocht gaat daar in zitten. Heeft denk ik een beetje hetzelfde effect...? Denk dat een beschuitje erdoor kruimelen ook wel kan? werk ze nog en voor wie vrij is, geniet van het zonnetje! oh en de mama mazzeldagen beginnen weer, ik ga eens kijken of ik een MC tobi uit 2011 voor 149 euro kan scoren . Mijn vriendinnetje is zwanger dus ik mag op de zwangeravond (vanavond) compleet met hapjes en verwennerij haha
@Vlinder, vervelend van hoe dingen lopen bij gastouder. Gelukkig vanaf juni een betere oplossing! @Wennes, hoe was foto van heupjes? Of krijg je daar niet meteen de uitslag van? @Liesben, zielig van snotterig mannetje! Hoe gaat het nu met hem? Wat vervelend voor je schoonmoeder.. rot zeg dat ze er 2 weken mee doorgelopen heeft. @Peppers, om niet gemaakte link.. maar super dat het weekend heerlijk was. Pim blij, opa en oma blij, jullie blij.. top! En weer een fles eraf dus en nu een echt tussendoortje.. maar ja, hij is dan ook al ruim 8 maanden. @Josjo, nu al bbq. Lekker zeg! Hier heeft manlief het wel al een paar keer genoemd, maar aangezien wij eigenlijk altijd laat eten en het dan alweer behoorlijk afgekoeld is.. toch maar niet. Ik ga in elk geval om de week wegen en aangezien ik volgende week donderdag afspraak heb bij cb (eerste prikjes..) nu dus een keertje na een week alweer geweest. Ik word dan toch wel weer beetje onzeker van de WHO groeicurve waar kindjes toch echt een kilo groeien in de maand.. maar goed als ze bij cb zeggen dat kindjes 150-200 gram per week zouden moeten groeien dan is 170 gram echt wel netjes, toch? @Mir, lekker toch dat Fee zo goed slaapt 's avonds en 's nachts. Overdag zijn het dan maar korte slaapjes, maar ach, beter zo dan andersom Ik wist niet dat het bestond, een allergie specifiek voor ongekookt fruit.. weer wat geleerd! Nu maar hopen dat Fee er geen last van heeft. @Sabrien, helemaal terecht dat je trots bent. Alles goed, over op 4 flessen en hapjes introduceren.. is ook nogal wat om trots op te zijn Tim krijgt zijn vitamine D en K druppels op een lepel en dat vindt hij toch smerig.. maar gelukkig heeft hij de link nog niet gelegd en houdt hij wel elke keer enthousiast zijn mond open (of nou ja, hij klemt zijn kaken niet stijf op elkaar). Hier vandaag nacontrole gehad bij vk.. zwangerschap is nu echt afgesloten. Hb en bloeddruk waren goed, en ook de knip is netjes genezen. Dus met een "hopelijk tot ziens" afscheid genomen. Vannacht heeft Tim weer doorgeslapen tot iets voor 6 (laatste voeding om 23.00).. jippie! Morgenvroeg kijken of ik het kan rekken tot 6.30, want babymassage van 9 tot 10 en dan nog 20 minuten naar huis rijden..
Bedankt voor het schema, Josjo. Superhandig! Kom er nu dus achter dat Fee vanaf 6 maanden geen rijstebloem meer hoeft maar "meergranenpap" Hm, heb hier nog een doos rijstebloem staan, die ga ik mooi nog opmaken hoor...! Beschuitje en liga kan denk ik ook wel, maar dan bij + 6 maand... Hm Vlinder, ik kan me voorstellen dat je er ook gewoon klaar mee bent inmiddels, met de gastouder.... Lekker aan het shoppen geweest zie ik, leuk he? Peppers: ik denk dat je de rijstebloem er nog bij kunt doen hoor. Beetje bij beetje, even roeren even wachten, tot het dik genoeg is... Sabrien: emo momentje bij het eerste hapje is héél herkenbaar! Je schema lijkt erg op dat van Fee. Die slaapt alleen iets minder. Zij krijgt alleen om 10.30 tweede melkvoeding, om 12 uur fruit, om 14.30 fles, om 18.00 borstvoeding en daarna groentehap. En om 19.30 laatste (halve) flesje met rijstebloem omdat ik het vermoeden heb dat de bv niet voldoende is. (die van 7 uur is wél nog genoeg). Hm nou zoveel lijkt het schema dus toch niet, eignelijk... vFee is min 1 op "de curve" dus qua hoeveelheid komt het wel overeen. Ze krijgt denk ik wel wat meer hap dan jouw meisje. En... Dat happen.... Had Fee op dag twee al helemaal door! Vandaag voor het eerst erwten. Had ik niet helemaal glad gepureerde dus dat was wennen. Laatst heb ik haar a la Rapley een paar stukken gekookte wortel gegevn. Ze heeft één stukje in haar mond gedaan, één stukje afgebeten en vervolgens naar buiten gewerkt hahah. Over een week of twee nog maar eens proberen.... Jessie: wow die Tim maakt al goede nachten, zeg! Wat vind je nu eigenlijk van de babymassage? Hoeveel lessen heb je gehad? Onzekerheid over de curve is héél begrijpelijk. Maar onthoudt dat deze gebaseerd isbop gemiddelden... Ik kijk gewoon naar mijn meisje: is ze tevreden, actief, alert? Dan zal het wel goed gaan.... Ennuh... Ik kijk ook maar de wangetjes, onderkinnetje en spekjes op de bovenbenen... Soms probeer ik weleens een wat groter flesje te geven of extra aan te leggen maar dan gaat Feetje meer spugen. Dan weet je dat ze genoeg heeft...! Vandaag vertelde de kdv-juf dat Fee vandaag wat jengelig was. Niet echt huilen maar ook niet de tevreden baby die ze normaal is. Ik hoop maar dat ze niet ziek wordt, ben nog effe twee dagen druk op het werk.
Even snel tussendoor, echo heupjes helemaal goed zoals verwacht. Vandaag voor de 2e dag peer, maar sinds vanmiddag is ze bijna alleen maar aan het gillen. Niet gewoon huilen maar echt krijsen. Toeval of toch van het fruit ik weet het echt niet. Ik denk dat ik er gewoon weer een week mee stop en kijken hoe ze dan is. Papa is nu een blokje wandelen met haar.
Ik zou dan indd het fruit nog even uitstellen. Wat fijn dat de echo goed was ! @Mir, tja de meergranenpap....Heeft S nooit gehad Sterker nog ze krijgt ook geen rijstenbloem meer. Op het moment gaat het brood heel slecht, ze werkt het gelijk weer naar buiten en als dat niet lukt is het kokhalzen tot overgeven toe dus ik denk dat ik het brood eventjes weg laat en dan ipv brood wat meergranenpap ga geven. Rijstenwafeltjes gaan wel super. Ojee, hopelijk wordt ze indd niet ziek nee....
jessie, volgens mij doet Tim het super. Als het nou maar een paar gram was in een week, maar dan nog.. 170 gram is echt netjes. Hier weleens een paar weken van 350 enzo gehad, maar ze was ook te vroeg en had wat in te halen . Maar ze is ook weleens minder dan 100 in een week gegroeid hoor. Je geen zorgen over maken en het is ook zoals mmiiiir zegt; is hij tevreden, alert etc dan zou ik me niet direct zorgen maken (en de spekjes zijn ook n mooie indicatie dat ze wat kunnen hebben he ) Wennes: goed nieuws, fijn! Tja en dat gillen, je hoort het wel vaker en het hoeft niet altijd wat te zijn maar doet ze het ook als je haar vasthoudt of bijv alleen als ze in bed ligt? En bij twijfel mag je met een baby altijd bellen naar de ha he? Zelfs 112 mag je bellen met een baby dus gewoon doen als je je zorgen maakt... mmiiiir ja die rijstebloem, hier is ie bijna op dus ik wilde nu een paar avonden de rijstebloem weglaten en als het dan toch nodig blijkt dan kunnen we alsnog wat er bij doen omdat we nog iets in huis hebben.. maar volgens mij heeft ze het ook niet nodig voor het doorslapen hoor.. speaking of, hier was het weer 7 uur voor de verandering, zonder wakker worden snachts, jippie! Ik kan al bijna niet meer zeggen dat ik het doorslapen op 2 handen kan tellen hahaha. Ach, het klinkt erger dan het is hoor, vaak is het even er uit, water of heeeel erg aangelengde diksap of koude thee en dan slaapt ze wel weer.. gelukkig poept ze niet meer snachts, dat is ook lange tijd de oorzaak van wakker worden geweest hihi dames, heb de schema's gemaild! Vlinder, doe je weleens jam op het brood? En dan wat kleinere stukjes proberen? Misschien gaat ze het dan wel weer eten? Ik heb zelfgemaakte jam van mama, zit weinig suiker in en ze kan volgens mij zo 2 boterhammen op als ik dat er op doe haha
@josjo fijn hè als ze je S'nachts laten slapen. Het gillen was vooral zodra we ze neerlegde, maar ook op de arm. @vlinder zou dan idd niet teveel aandringen met het brood, komt vanzelf weer. Fijn dat je moeder weer gaat oppassen want dit is voor jullie beide niet fijn. @mmiirrr hoe is het met Feetje, hopelijk niet ziekjes. @jessie hoe was de babymassage? Beide genoten? @liesben hoe is het met Eelco? @sabrien is ook wel weer een heel speciaal moment hè, het eerste fruithapje. En dan volgende week al de groente erbij? Hier heeft mijn meisje vanochtend op het kdv haar slaap ingehaald denk ik. Ze slaapt daar nooit zoveel...hihi. Daar heeft ze wel ook even echt gegild en ze overstrekte zich toen ook, daar denken ze aan darmkrampjes. Vandaag 1 jaar geleden gingen wij in ondertrouw en hadden we een positieve test Gisteren even moeilijk momentje, liepen in het zh en opeens kreeg ik de beelden in m'n hoofd hoe ik na de bevalling naar de ok werd gereden...Pfff gaf een heel naar gevoel in m'n buik. Steeds meer komt dan toch wel het besef dat het echt heel heftig is geweest.