Leuk leuk dat er al aan een 2de gedacht word. Spannend zeg.... @josjo appeltaart bakken is een goed idee.. Hihi. Succes morgen, hopelijk zit er al meteen een koper tussen @Peppers ojee Pimmetje verkouden, Pfff het moet nu echt maar eens afgelopen zijn met al die verkouden en zieke kindjes. Hopelijk slaapt ie vandaag goed, knappen ze toch het beste van op. @mmiiirr bah hier ook wat miezer regen. Ben dit weer nu alweer beu. Tja wel weer goed weer om je huis aan kant te maken. En half mei is het echt zoooo. Hoeveel cryo's heb je nog? En wil je meteen beginnen als dat mogelijk is?? @vlinder weer lekker gezwommen, grappig dat ze iedereen nat spatterd... Hihi. @zeehondje foto?? Hij klinkt wel leuk. Hier werd ons meisje vanochtend om 8.30 uur wakker, heerlijk op mama's vrije dag Ze wil ook alleen maar rechtop zitten, liggen vind ze niet meer zo interessant. Van de week ook eens geprobeerd met de voedingskussen erom heen dan zit ze toch trots rond te kijken...hihi. Gisteren een dagje met bijna niet slapen, en vandaag word de schade weer ingehaald..hihi.
@Mir en Josjo, ooooh echt waar?? Nou ben benieuwd. Hier voorlopig echt nog niet Mirena spiraal zit er net in en blijft voorlopig toch echt zitten waar hij zit Ik denk dat het bij ons ook alleen bij ons meisje zal blijven denk ik maar ik zeg nooit nooit.
... Zou vooral voor mijn meisje graag nog een broertje of zusje krijgen. Ze heeft immers ook al geen papa, dus we zijn zo, met zijn tweetjes, wel een heel inieminie gezinnetje.... En aangezien ik geen 28 meer ben.... Ik merk wél dat ik mezelf een beetje ondankbaar vind, schuldgevoel naar alle vrouwen (en mannen...) die nog geen kind hebben en ook zo graag.... Helaas kan ik dat niet veranderen, dus kom maar op met die cryo's... Heb er helaas maar 2... Maar goed, eentje is genoeg hè, als hij een beebje wordt.... Geen idee hoe het gaat Josjo, maar dat kun jij me mooi vertellen straks! Leuk dat jullie ook alweer voor een tweede willen gaan! (tja als de eerste lang op zich heeft laten wachten...). Eerst een gesprek, maar wil wel zo snel mogelijk aan de slag. Ik vind het nog best lang duren voordat ik langs kan komen, dus ben blij dat ik gebeld heb. Ik wacht trouwens nog steeds op mijn 2e ongi... Ik wil trouwens ook weten of uit mijn gedoneerde eicellen een kindje is ontstaan. Weet niet of je dat, als donor, mag weten. Ik wil ook niet weten wat, waar en wanneer of zo, maar alleen of ik iemand heb kunnen helpen. Hoop het echt! Eerder, toen die IVF voor mij geen kindje opleverde, wilde ik het absoluut niet weten, maar nu ik zelf dat grote geluk heb mogen ervaren dus wél... Die kleine van jou is wel een vlotte hè, Wennes. Al draaien en nu zitten... Fee is een paar keer bij toeval gedraaid maar ze beheerst het truukje nog niet echt. Ze kan wel al in de kjnderstoel (met verkleiner) zitten, maar los zitten lukt nog niet zo goed. Paar tellen en dan zakt ze langzaam onderuit het voedingskussen in haha...
H! meiden... Mag ik er vanaf hier inspringen?? Alles lijkt hier langzaam een regelmaat te krijgen, nou ja...de kleintjes komen om de 4-4,5 uur maar nog niet elke dag op een vaste tijd...en schoonmama doet het huishouden... Dus van ´normaal´ zullen we nog maar even niet spreken... Maar vind wel af en toe even tijd voor de computer of om een tijdschrift te lezen, is ook wel lekker. Een aantal van jullie ken ik nog, maar zag dat er ook andere-nieuwe mmmama´s zijn..leuk hoor, zal best wel wat vragen aan jullie hebben over een tijdje. Ben even over de laatste pagina gevlogen en las dat er behoorlijk wat kleintjes al kruipen, dat zal hier nog wel een tijdje duren... Vandaag was Romi ( zoonlief ) voor het eerst over 3 kg en dat vond ik al slikken...ze worden zo snel groot... Ook overvalt me soms nog een verdrietig gevoel dat de zwangerschap voorbij is, en dat ik graag nog een keer zou willen...maar na een KS wordt er hier in Duitsland geadviseerd dat er tussen de KS en de volgende bevalling 2 jaar moet zitten...Dus na ruim een jaar mag ik pas weer voor een evt. volgende poging gaan...( Josjo en Mmiiir, jullie nu alweer...spannend hoor... ) Nou ja, als de kleintjes hier gaan kruipen zal ik mijn handen eerst wel weer vol hebben en misschien niet eens aan een brusje denken... Spam ook nog even een foto van onze kleintjes...Niki ( Nikita ) is links en Romi ( Roman ) rechts. Ow ja en zie handschrift voor MMMgeschiedenis en als iemand nog wat wil weten...vraag maar raak... Zal in het week-end een album maken met nog wat foto´s... Bekijk bijlage 234255
Hier ook nog 2 cryo's liggen. Zou ook wel alweer voor een 2de willen gaan hoor. We hebben afgesproken dat als ons meisje rond de 9 maanden is we weer naar het zh gaan. Ja je weet tenslotte niet Hoe lang het deze keer zal duren. De eerste 3 jaar. Maar hier nu al 4 keer menstruatie gehad terwijl ik voor de zwangerschap nooit menstrueerde. @mmiiirr dat draaien doet ze nu weer vrij weinig. Ze ligt liever niet op dr buik. Weet verder niet of ze echt vlotjes is. Vind nu wel dat het echte 'baby' eraf is. Nou ga even stukje wandelen tot strakkies
Oh wennes wat klinkt dat goddelijk, tot half negen slapen...! Lekker zeg! En idd snel met zitten. Hier in de box zitten deed ik er eerst ook wat kussens omheen zodat ze niet tegen de spijlen aan zou kunnen vallen maar nu niet meer... En als ze dan valt ach, ze wordt al groot en kan ook wel wat hebben hè Femmie, jaaaa daar is ze dan! Gezellig! En met die mooie foto weer, meer meer meer. In NL is het 1 jaar wachten na een ks, waarom is dat twee jaar in DL? Mmiiir, grappig dat we nu weer tegelijk hetzelfde traject in gaan... Jammer dat sloppy niet meer meekletst, die heeft dattraject natuurlijk al doorstaan. Heb haar wel op fb maar hou dit verhaal liever in dit topic alleen . Hoe zou het toch met kaat zijn? En norwegian sky nooit meer wat van gehoord hè, jammer... Maar snap het wel, het kost toch tijd... Nou ja ik vind t wel leuk dat de rest is blijven plakken
Aaaaaaaaaaaah Nikita wat een lieffies!!!! SMELT Ik ken je nog van de aanstaande mmm mama's Het zal denk ik indd druk zijn met ineens 2 van die lieffies erbij @Mir, meid je hoeft toch geen rekening te houden met anderen? Doe lekker wat jezelf wilt, als jij nu een kindje wilt dan moet je dat gewoon doe hoor Dus je wilt dan alweer snel aan de slag zie ik, ik hoop dat het ook snel lukt en iig 1 cryo het broertje of zusje van Feetje wordt. Het is jullie gegund hoor,echt waar Ik denk dat wij tegengehouden worden door alles wat erbij komt kijken.Als we een 2e willen moet ik eerst weer 4 maanden in de overgang zodat de endo echt stil ligt en dan starten met IVF. Niet alleen dat,ook de bevalling en slechte ervaringen eromheen spelen hierin mee. Plus wij willen nu zoveel tijd en liefde aan ons meisje geven en als ik in de overgang ben of tijdens het spuiten voor de IVF....Nou dan ben ik echt een monster.... Ik heb ook geen cryo's, van de 8 bevruchtingen is en 1 teruggeplaatst waar ons mooie meisje uit is gebloeid maar de rest was niet goed doorontwikkeld om in te vriezen. Klinkt misschien egoistisch maar zo denken wij erover, mijn man staat er helemaal achter. Ikzelf ben ook enigskind en heb er alleen veel moeite mee gehad toen mijn vader overleed (niemand dichtbij om mee te praten) maar verder heb ik het altijd goed naar mijn zin gehad Nogmaals misschien komt het wat egoistisch over maar de Mirena blijft voorlopig echt zitten waar hij zit....
Ik mis ook Sloppy alweer een tijdje, jammer was zo gezellig met ons allemaal maar gelukkig komen er wel steeds nieuwe mmmama's bij Ik vraag me wel af hoe nu is met de man van Kaat, of hij alweer een beetje erbovenop aan het komen is
Wennes, bij jullie duurde het ook 3 jaar tot de eerste?? Hier ook, 3 jaar en 3 maanden zat er tussen pilstop en de bevalling...natuurlijk hoeven we nu niet alle onderzoeken meer te doen en gaan gewoon meteen voor een TP of een IVF...dus hopelijk gaat het deze keer sneller... Josjo, je mag als je natuurlijk zwanger kunt worden wel sneller zwanger worden, ook na een jaar al geloof ik...maar na een IVF-ICSI of IUI zeggen ze dat er 2 jaar tot de bevalling tussen moet zitten, i.v.m. het litteken en dat ze gewoon geen risico willen lopen. Dus de TP zou theoretisch al na 1 jaar en 3 maanden mogen, dan 9 maanden zwanger en dan zit je precies aan 2 jaar... Kaat, N-Sky en Sloppy kletsen hier niet meer mee?? Jammer, die ken ik ook nog...maar ja...kindjes kosten idd. veel tijd...
Kaat komt af en toe nog eens langs maar die heeft het druk met thuissituatie (burn-out van man) Sloppy en N-S weet ik niet waarom ze niet meer meekletsen....
Vlinder...idd. jouw ken ik ook nog ja... Begijp jullie keuze ook helemaal mocht het bij één kindje blijven... Zo heeft iedereen zijn eigen reden hé voor hun eigen keuze... Jouw taject klinkt idd. wel heftig met die 4 maanden overgang, ik hoefde altijd alleen maar voor één cyclus aan de pil. Maar endo is echt klote heb ik al begrepen uit verschillende topics...en de spuiten, tsja...de ene keer reageerde ik er ook als een heks op en de andere keer viel het mee...standaard kwamen er alleen wel altijd 2 kilo bij...
Zo ja aankomen ging hier ook goed tijdens het spuiten. Ja joh die rot endo....BLEH. Hopelijk nu met spiraal geen ongie meer en vooral geen ongiepijn meer.... Pil doorslikken werkte iig niet om mijn ongie weg te houden en daarom nu de mirene spiraal. Zie trouwens dat ze alweer 2 weken zijn joh, gaat zo snel he. Echt het zijn echt lieffies!!
Jeetje, wat wordt er veel geschreven, gezellig! Zal straks even op zoek gaan naar een plaatje van het helmmotiefje. Ook zal ik nieuwe foto's in S. haar mapje plaatsen. Peppers, hier heeft ze het ook met zo'n soort schuifmaat opgemeten. Misschien had ze geen zin om het gelijk uit te rekenen . Zal er volgende keer eens naar vragen. Ben toch benieuwd of het na de laatste meting nog erg is toegenomen of juist iets is afgenomen. Zeker lastig als je niet weet wat er speelt. Je wilt natuurlijk niet 'zomaar' pijnstilling gaan geven. Sterkte er maar mee. Vlinder, fijn dat ze de crackers wel eet! En lekker toch, zo'n dagje 'niks'. Heerlijk met het gezinnetje samen! Blijft echt heel leuk hè, zwemmen!!! Zou echt fantastisch zijn als jullie huis zo snel verkocht wordt. Topic 'baby en technologie' heb ik volgens mij alleen de eerste paar berichten van gelezen en toen dacht ik al "dit blijft nooit goed gaan". Haha. Ieder z'n eigen ideeën toch?! Josjo, ookal lekker gezwommen vandaag. Wij ook! Was een half uur eerder dan normaal. 8.00 uur fles en om 8.30 tot 9.30 uur weer terug in bed gelegd inderdaad. Na een tijdje kletsen was ze toch in slaap gevallen. Wel fijn dat ze bij jou ook nog even heeft geslapen voor het zwemmen. Anders zijn ze zo moe. 'Zitten'. Uhm, tegen de bank gaat het aardig goed. Soms kukelt ze opeens opzij en dan rolt ze naar d'r buik. In de kinderstoel zakt ze steeds naar voren en opzij. Even kijken hoe we dat kunnen oplossen. Miirrr en Josjo, whoehoe, vervolgafspraken allebei. Spannend hoor! Wij gaan nog wel even wachten. Maar wij zullen toch eerst weer zelf gaan proberen. Misschien dat het deze keer wel gaat lukken! Wennes, heerlijk hè, als je zelf ook even kan uitslapen. Was hier ook altijd. Nu wordt ze soms wat eerder wakker. Want ja, 12 uur slapen lukt (nog) niet, haha. Miirrr, zou inderdaad heel mooi zijn als jou gedoneerde eicellen een kindje heeft 'opgeleverd' voor een ander. Zou ik ook willen weten ja, in jou geval. Ben benieuwd of ze dat mogen zeggen. Nikita, welkom hier! Had je super mooie foto al gezien en ook al gereageerd op je verdrietige gevoel voor wat betreft het niet meer zwanger zijn. Fijn dat je schoonmoeder jullie helpt met het huishouden! En wat doen ze het goed zeg, super!!! Zo, weer even alles bijgewerkt. Vandaag een druk dagje gehad. Vanmorgen eerst gezwommen en daarna gelijk boodschappen gedaan (voor de babyzwemmers, vanaf wanneer hebben jullie zwembandje omgedaan?). Thuis even wat opgeruimd, fles gegeven en zelf gegeten. Toen daar naar het gemeentehuis. Rijbewijs verlengen. Ik dacht dat 'ie geldig was tot half april, oeps, maar tot 4 april. Op 5 april kan ik m'n nieuwe ophalen. Zal dat gelijk in de ochtend gaan doen, dan rij ik maar één keertje zonder rijbewijs . In de stad nog even langs de zeeman en kruidvat (leuk jurkje gekocht, sokjes en zwemluiers). Toen door naar de huisarts. Eén keer in de 2 maanden krijg ik een vitamine B12-injectie (wordt niet goed opgenomen door m'n darmen vanwege de ziekte van Crohn die ik heb). En ook nog medicijnen opgehaald bij de apotheek. Om 15.15 uur was ik thuis. Ppppfffff....nu niet meer weg gelukkig. fruit gegeven aan S. en zo de fles. En dan lekker op de bank!!! Oh ja, wilde nog twee dingen vragen. Als jullie fruit/groente geven, zitten jullie kinderen dan ook zo met hun handjes aan de lepel en in hun mond. Sophie heeft altijd vieze handen en daardoor komt alles onder te zitten. Tips? Handen vasthouden vind ik zo zielig, maar je houdt het wel schoner, haha. En S. doet heel veel buikspieroefeningen; benen en hoofd tegelijk optillen. Doen/deden jullie kindjes dit ook? Weet echt niet wat ze wil. Ja, ik denk rechtop zitten. Maar als ze nou eerst een leert rollen...
@Zeehondje, haha is niet ons huis wat te koop staat maar van Josjo Geeft niks hoor, er wordt zoveel gekletst. Haha ja hier ook alles ondersmeren. Wij doen een slab om mouwtjes oprollen en een hydro-doek over haar beentjes zodat haar kleertjes schoonblijven. Toet en handjes maken we naderhand schoon met toetenpoetsdoekje.
Wow lekker veel gekletst @nikita, gezellig dat je mee komt kletsen en natuurlijk super gefeliciteerd met je 2 kanjers. Ja hier ook 3 jaar in het zh rondgelopen @zeehondje, maar duimen dat je net die dag niet tegen een controle aanloopt. Komt vast goed...hihi. En lekker rustig avondje gehad? Over je 2 vraagjes: we hebben ze maandag wel even zelf laten doen want ze pakte steeds de lepel vast en toen zat alles aardig onder. Maar de snoetenpoetsers werken goed...hihi. En hier traint ze ook steeds meer haar buikspiertjes. Hoofd en benen gelijktijdig omhoog. Hier heb ik het idee dat ze gewoon echt rechtop wil zitten.
Hier een onrustig avondje. S wordt iedere keer wakker en heb haar net een klein flesje van 60cc met 1 schepje voeding gegeven. Nu ligt in bed maar nog steeds wat onrustig dus denk dat dit een onrustig nachtje gaat worden. Ik ben naar beneden gegaan met de babyfoon want manlief moet er morgenochtend om half 5 weer uit. Ze heeft flinke luieruitslag aan haar lipjes en niet aan haar billetjes dus misschien heeft ze daar wat last van, of misschien tandje of oorpijn???? Ik houd de uitslag iig goed in de gaten. Eventjes afwachten of ze nu door slaapt tot morgen maar tot nu toe is ze ieder uur wakker....
Hier ook weer een goede nacht achter de rug. Ze werd even wakker om half zeven, speentje gegeven en toen was het half acht. Gezellig even bij me in bed genomen, zoals iedere morgen. Fee drinkt nog steeds aan de borst, maar het wordt steeds minder. Heb haar zojuist nog even 60+2 na gegeven. Luieruitslag aan haar lipjes.. je bedoelt toch echt haar mond hè? Heb daar nog nooit van gehoord, wist niet dat dat kon. Is het anders dan "gewoon" ruwe lipjes? Of nog koortslip? Nikita, vergeet ik bijna om je te verwelkomen. WELKOM! Ik ben benieuwd om je twin-verhalen te horen... Hebben ze een beetje hetzelfde ritme? Vooral qua slapen lijkt me dat wel erg erg handig... En die foto.... Die is echt SUPERMOOI. wat móet jij trots zijn.... Zeehondje: als Fee 's avonds bij de groentehap haar truitje ondersmeert vind ik dat niet zo erg: ze gaat dan toch een uurtje later naar bed. Verder doe ik haar een slab om en leg ik een hydrofiel luier of een theedoek over haar schoot. Ik heb hier ook toetenpoetsers. Één keer gebruikt. Ik vind ze echt te geparfumeerd. Ik herken mijn meissie niet meer qua geur.... dan veeg ik haar toet nog liever met een billendoekje af.... zijn er mama's die dat herkennen of daar een oplossing voor hebben? Over dat even slikken bij alles dat zo snel voorbij gaat: Fee heeft vandaag maat 68 aan. Het past prima... Ik heb bij ieder truitje dat ik in de "te klein-zak" doe, even een steekje in mijn hart....
Nee ik bedoel niet haar mond Mir. Echt op haar lipjes van onderen Ze is nog 1x wakker geweest om kwart over 2 en vanmorgen om 7 uur heeft ze de 1e fles gehad. Over de toetendoekjes, ik heb ze van Woezel en Pip die zijn ongeparfumeerd en ruik je echt niet.