mmmama's

Discussie in 'De mama's' gestart door zeehondje, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Oja, nog even terug op het onderwerp broertje of zusje.
    Gisterenavond hadden mijn en ik het er ook eventjes over en zijn antwoord was
    "Als we voor een 2e gaan wil ik het niet te laat"
    Tja....daar haal ik dus uit dat hij redelijk snel een 2e erbij zou willen....Haha.

We hebben afgesproken dat als hij een 2e wilt dat hij dit dan zegt zodat we het even kunnen bespreken en of ik er dan ook aantoe ben.
    Ik ga iig bij de controlle vd spiraal even goed navraag doen hie we dat dan aan gaan pakken....

Ik moet er nog niet aan denken maar misschien als mijn man ineens zegt ik wil een 2e dat dan toch de kriebels komen....

Huisje is weer aan kant dus laat mijn stoere neef maar komen straks, kunnen ze lekker saampies op het kleed kletsen tegen elkaar :)

2. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik gebruik gewoon een doekje wat ik nat maak met water...werkt ook :)

Sorry, weinig bijgelezen. Ziekig mannetje gehad, en nu is mama ziek. Hoesten, verkouden...maar vanavond gaan we naar Racoon in de HMH dus ik pep mezelf op vandaag :)

3. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ha dames! Na aantal drukke dagen ook weer een berichtje van mij. Druk met mams die donderdag sleutel van nieuwe huis kreeg.. is goed voor haar.. maar ik zie wel op tegen moment dat pap met z'n nieuwe vriendin in ons ouderlijk huis gaat wonen (ouders hebben januari 2011 aangekondigd te gaan scheiden). En druk met nieuwe neefje bewonderen! Want hoogzwangere schoonzus is inmiddels bevallen van lief zoontje. Hij en Tim schelen precies 7 weken.. en wat is het verschil dan groot zeg als je ze naast elkaar ziet!

@Mir, motorische ontwikkeling van Tim zit het denk ik wel goed, hij rolde met 4 weken van buik naar rug en zonder slaapzak vind ik hem overal in zijn bedje terug behalve onder de dekens.. Smerige auto klinkt bekend. Sowieso was de nesteldrang hier maar bescheiden en het vroor natuurlijk gigantisch de weken voor de bevalling, dus het is al een behoorlijk tijdje geleden dat de auto gewassen is!

@Peppers, fijn dat helmpje zijn werk doet!

@Zeehondje, schattig een helmpje met hartjes :) Wanneer gaat helmpje ongeveer klaar zijn?

Oh, nog niet helemaal bij met lezen en reageren.. maar ons smurfje wordt wakker en aangezien hij ook in bad moet (zijn neef die 12.5 week ouder is wordt gedoopt vanmiddag dus hij moet er wel netjes opstaan ;)) ga ik dat maar eens doen. Tot morgen of maandag!

4. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Gefeliciteerd met je neefje!! :)

Begrijpelijk dat het even slikken is dat je vader in je ouderlijk huis gaat wonen met nieuwe vriendin.
    Voor je moeder wel fijn dat ze nu een eigen plekje heeft.

Wij wonen zelf in mijn ouderlijk huis:)
    We slapen in de kamer waar ik 30 jaar geleden geboren ben:)

5. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Jessie, gefeliciteerd. Is alles goed gegaan?

Vlinder, de nacht viel dus nog mee. Gelukkig. Maar echt uitgerust ben je denk ik niet. Hopelijk vannacht wat meer nachtrust.

Liesben, beterschap. Hier nu twee dagen keelpijn die in de loop van de dag dan minder wordt.

Toetenvegers van de Albert Heijn zijn echt zoet ja. Heb ook gewoon een doos tissues op tafel erbij staan!

Hier ook maatje 68. Vooral broeken 62 worden te kort. Met dat warme weer was dat niet zo erg, maar nu is dat wat minder natuurlijk.
    Gister trouwens leuk jurkje bij de zeeman gekocht. Kwaliteit is misschien wat minder, maar ja, hoe vaak hebben ze het nou aan?!
    Vanavond saampjes thuis. Manlief gaat pokeren bij een vriend.
    Morgen donuts maken!

6. Liesben

Liesben Niet meer actief

#1606 Liesben, 31 mrt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 mrt 2012
    Even snel, we staan op het punt om weg te gaan...maar...

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, Eelco heeft van zijn rug naar zijn buik gedraaid!
    Wel een beetje jammer dattie dat doet als hij bij oma is en niet bij papa en mama :D
    Ik heb het dus niet gezien, maar oma belde me meteen! Ik ben zo trots op die kleine doorzetter van me!

7. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wauw, wat knap van die stoere Eelco!!!
    Ben benieuwd of hij nu doorheeft hoe het moet.
    Is hier namelijk niet het geval, haha.

8. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Gaaf Liesben, goed bezig die Eelco!

Haha ook hier een beeb die steeds opnieuw móet ontdekken hoe ze móet draaien... Ben ook benieuwd of die stoere Eelco het nu wél doorheeft...!

9. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    hallo meiden...
    even snel voordat er hier 2 willen eten...en badderen...;)
    vandaag voor het eerst naar het winkelcentrum geweest...wat een avontuur zeg tot 2 maxicosi´s en een wagen in de auto zitten en er weer uit zijn...en dat allemaal tussen 2 borstvoedignen door, want wil echt niet in het openbaar moeten voeden, als ze alletwee willen zit ik echt half naakt in de woonkamer hoor...
    Maar we trokken veel bekijks, en hoorde de hele tijd ´wat lief´en ´wat schattig´ om me heen, wildvreemde kwamen in de wagen kijken en werd de hele tijd door wildvreemde mensen met een glimlach ontvangen...;)

wat klinkt het trouwens leuk wat de oudere beebjes al doen...buikspieroefeningen en om de buik draaien...leukleuk...kan me voorstellen dat je als mama dan trots bent...dat zijn wij hier al als er eentje onbewust of per ongeluk lacht...;)

Mmiiir, ze komen toch best wel tegelijk...maar we proberen het ook wel te sturen hoor...dus als er eentje komt, proberen we de andere wakker te maken door de luier te wisselen, en dan samen drinken...op zich lukt het best wel goed...

Vlinder...ow...tsja, als manlief wil...;) maar idd. je moet er zelf ook helemaal achter staan...

Jessie...hier worden ze ook alweer wakker...

hmmm, dan morgen maar weer verder bijlezen...

toedels...;)

10. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mirr en Josjo: wat spannend, een afspraak voor een mogelijk vervolg! Wat gaat het allemaal weer snel! Hier ook een keizersnee en pas na een jaar weer evt zwanger worden. Moet zeggen dat ik dat ook wel prima vind. Heb het nodig om nog even fysiek wat bij te komen eerst. Mijn lijf staat nog een beetje in de min en ik wil me graag wat fitter voelen voor een eventuele volgende zwangerschap. Wel goed om erbij stil te staan dat het even kan duren voor een afspraak kan plaatsvinden. Als ik van de zomer een afspraak zou willen moeten we misschien komende maanden ook ergens gaan bellen. Wij hebben trouwens nog 5 cryo’s.
    Mirr: ik vind het bijzonder dat je eicellen hebt gedoneerd en daarmee waarschijnlijk mensen hebt kunnen helpen.

Nikita: wat een mooie kindjes heb je! En wat een kleintjes nog. En twee, dat zet de boel ook aardig op z’n kop denk ik. Allebei ook borstvoeding, mooi hoor.
    En natuurlijk geweldig dat ze bij jullie zijn gekomen, als ik je handtekening zo lees waren ze er niet zomaar ineens.

Liesben: veel plezier bij Racoon! Jullie houden wel van een concertje op zijn tijd volgens mij!

Zeehondje: wanneer komt het helmpje voor Sophie?

Jessie: gefeliciteerd met je neefje. Leuk dat je er meerdere hebt die zo dicht bij Tim zitten qua leeftijd.

Wennes: een snelle dames! En [SIZE=+0]fijn dat ze (en jij)[SIZE=+0] [/SIZE]zo’n goede nacht had![/SIZE]

Hier overdag een vrolijke en gezellige Pim. Weliswaar met veel hoesten maar toch. ‘s Avonds en ‘s nachts niet zo best helaas. Ligt nu ook alweer een half uur te . Hij[SIZE=+0] raakt er gefrustreerd van en gaat dan huilen en kreunen. Daarnaast ook een snijtand boven gesport, niet de middelste maar daarnaast. Rode wangen, spuitluiers en veel kreunen. Erg zielig. Hoop dat het snel weer wat beter gaat worden. [/SIZE]

11. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Nikita, wat goed/fijn dat de twee beebs tegelijk aan de borst drinken! Is denk ik niet vanzelfsprekend?

Peppers, Sterkte voor kleine Pim. Hopelijk snel minder hoesten en het tandje snel doorkomt en hij daar geen last verder van krijgt.

Helmpje komt op donderdag 19 april.
    Kan echt nergens het printje vinden met de hartjes. Dus die moet ik jullie tot dan verschuldigd blijven.

12. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    @liesben wat goed van Eelco, dat hij zijn kunstje nu ook maar snel aan papa en mama showd:)

13. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!
    Niet eens zo'n slechte nacht gehad. Na een onrustige avond met veel hoesten kwam hij nog een keer om 04:00 en daarna om 07:00. Dat laatste is best bijzonder, meestal is hij veel vroeger wakker.
    Toch een beetje gevoel van uitslapen dus. Net samen ontbeten (papa ligt nog te slapen) en dan over een uurtje naar de hardlooptraining. (Waarom deed ik dat ook al weer? Oja, het is goed voor me...)
    Hopen dat het weer een beetje redelijk blijft, eind van de ochtend komen opa en oma voor een wandeling. De bollen staan in bloei!

14. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vraagje: hoe doen jullie het met diksap/roosvicee?
    Omdat Pim nu minder melk drink moet hij andere dingen drinken. Thee tot nu toe niet zo'n groot succes maar dat kunnen we nog wel even doorzetten. Diksap en roosvicee gaan er prima in maar ik heb de indruk dat dat toch qua suikers niet zo best is. Of valt dat mee? Als hij wil kan hij op een dag zo 200 ml van dat spul drinken. Op de kdv geven ze het ook, soms 2 flesjes op een dag (ongeveer 250 ml).
    ABen dus benieuwd naar hoe julllie het met die sapjes doen en hoe het op het kdv gaat. En Wennes, wat is bij jullie het 'beleid' daarover? Jij werkt toch op het kdv?

15. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Hier schijnt tegen alle verwachtingen in de zon!

Nou valt inderdaad mee als hij zo verkouden is, Peppers...! En dan ook nog tandjes perikelen... Ben benieuwd hoe dat hier zal gaan. En wanneer...

Hardlopen, Pff knap hoor (heb ik echt een hekel aan...)!
    Ik kan me trouwens wel voorstellen dat jij eerst nog wat fitter wilt worden, na al dat gekwakkel met je lijf. Hoe gaat dat nu trouwens? Nog veel last van je rug? Zal wel een stuk beter gaan als je al kunt hardlopen....
    Ik heb helaas niet zo veel tijd, ben nu 39...

Nikita: ja even de deur uit wordt zo wél een hele onderneming hè? Dat vond ik ap met één kindje, met twee is dat nog iets ingewikkelder... Maar je zal zien dat je er steeds handiger in wordt en er ook minder tegenop ziet. Hoewel ik weleens zonder portemonnee in een parkeergarage stond er er (dus) niet meer uitkon.... :D:$
    Wél handig dat je ze in dezelfde regelmaat houdt... Vaak is het al genoeg als je ze 's morgens op één bepaalde tijd voedt, dan wordt de rest van de dag vrij voorspelbaar qua voeden, is mijn ervaring. Knap dat je bv geeft en dan ook nog eens beide tegelijkertijd! Echt RESPECT!

Zeehondje: wél jammer dat ze net als het weer definitief lekkerder wordt één helmpje op moet zeg....

Ik heb gisteren een travelcot (kruising tussen campingbedje en minitentje, handig voor het kamperen en buiten slapen) en een mei tai draagzak (eigenlijk is dit een draagdoek, maar je hoeft hem niet eerst 5 keer om jr heen te wikkelen) besteld. Met Pasen ga ik met zussen ouders en neefjes naar de Ardennen, dan kunnen ze beide ingewijd worden voor alle vakanties die daarna nog volgen...

Gebruiken jullie draagdoeken of -zakken? Ik heb de draagdoek wél gebruikt, zeker toen Fee nog heel klein was, maar ik blijf het gedoe vinden. Van een vriendin heb ik de Marsupi (een draagzak) mogen lenen en uitproberen maar ik vond de doek toch wat lekkerder aansluiten op Fee's lijfje en ik vind een doek comfortabeler over je schouders, gewicht wordt beter over mijn lijf verdeeld. Dus ik hoop en denk dat de Mei Tai voor mij het fijnste is...
    Hier op het forum wordt de babybjorn verguisd dus die heb ik niet overwogen...

Het duurt niet lang meer en dan past Fee ook niet meer in de kinderwagenbak van de buggaboo... Pfff ik zit nog even in de ontkenning hoor!

En over een maandje ga ik zoeken naar een "samen fietsen" - oplossing... Lijkt me zo gezellig....!

Peppers: Fee is nog niet echt toe aan iets anders dan bv of fv. Maar ik ga terughoudend zijn met diksap etc. Veel meer verdunnen dan dat eigenlijk moet en ook thee / water aanbieden, heeft mijn zusje (heeft twee kids) me verteld. Haar jongens, nu 7 en 9 jaar oud, hebben nog steeds het liefst water omdat ze niet gewend zijn aan zoete dranken. Wél zo gezond voor de tanden!

16. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik word in de zomer 38 dus ik voel de druk ook wel enigzins hoor!
    Rug gaat inderdaad veel beter maar mijn lijf heeft twee operatie gehad in het laatste jaar en vanaf de geboorte van Pim heb ik heel weinig geslapen, ook in de periode dat hij wel goed sliep lukt het mij niet goed. Vandaar dus een beetje in de min.

Inderdaad met diksap uitkijken denk ik. Daarom belangrijk om met kdv te overleggen ook.

Draagzak: hier de gewraakte babybjorn. Lief draagt hem er dan in en dat gaat best goed volgens mij. Lief en Pim vinden het in ieder geval allebei wel leuk.

Al bijna te klein voor de wagenbak! Go Feetje!

17. butterfly0511

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    voor de liefhebbers weer wat nieuwe fotootjes geplaatst. Waaronder die van het fruithapje:)

@sabrien hoe gaat het fruit bij jou?

Op het werk krijgen de baby's volgens mij vanaf een maand of 7 diksap. Maar dan ook maar heel dunnetjes aangelengd

Ik geef N nu tussendoor af en toe wat water, maar dan griezelt ze joh;)

Hier nu echt het gillen ontdekt. Eerst was het zo nu en dan eens een gil maar sinds gisteren doet ze het constant, zo grappig.

18. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Wennes, mooie foto's! Welke maat zijn die allstartjes? Erg cute! :)

Peppers, hier vaak een fruitsmaakje thee, soms met n heeel klein scheutje diksap er bij.

Jessie, dat lijkt me naar zeg, dat je vader daar gaat wonen met zijn nieuwe vriendin... Is ze wel een beetje aardig? En leuk weert n kleintje er bij in de familie! Hoe heet hij?

Knoeien: dat wordt vanzelf minder. Slab is nog wel nodig natuurlijk maar het eten gaat steeds netter.. En vastpakken, dan probeer ik haar wel zo te helpen dat ze niet in het eten grijpt. Vaak is het maar een paar hapjes die ze zelf wil doen. En handjes tegen houden doe ik ook weleens hoor..

Liesben, joepie! Ben ook benieuwd of hij het nu dan ook vaker gaat doen, hier duurde het vervolgens nog best lang, weken zeker voordat ze het snapte.. Hoe was het in de hmh?

Mmiiir, heb n babybjorn en een lodger, die laatste gebruik ik niet meer, is ze te groot voor en de babybjorn gebruik ik met naar het kdv brengen nu ik op de fiets moet. Ik loop dan naar het kdv en daarna fiets ik verder naar mijn werk.

Fem, fijn dat de bv goed loopt! En idd tegelijkertijd, wel zo fijn anders kan je echt nooit meer zelf rusten haha. Mijn man is tweeling en zijn moeder zei laatst toen ik vroeg of dat met een tweeling niet lastig was als ze de fles willen maar je nog met de ander bezig was. Ze zei dat ze het zoveel mogelijk om en om deed. Vandaag de een het eerst, morgen de ander. Lijkt mij best heftig soms maar zou het ook wel erg gaaf vinden, n tweeling... Wie weet mogen we er wel twee laten terugplaatsen :)

Mmiiir, soms lees je hier iets, reageer je niet en dan opeens zit je in de auto en moet je er aan denken, over jouw eiceldonatie. Haha zat er gisteren toen ik van het ene open huis naar het andere reed aan te denken. Heb er ook vaak over gedacht maar ik durf niet. Ben bang dat ik dan steeds blijf denken aan een kindje dat biologisch voor de helft van mij is. Maar ik vind het wel heel goed dat je het hebt gedaan! Tegenwoordig mogen kinderen van donorouders toch weten wie de donor was? Het is toch ook niet anoniem meer? Maar of je het andersom maag weten, geen idee?

Open huis ging goed! Vier kijkers, waarvan twee stellen erg enthousiast en nu huurwoning. Gunstig dus. Zelf ook een wijk gezien waar ik graag zou wonen. In Elst, wijk die er nu ongeveer acht jaar staat. Mooi huis gezien maar zelf bouwen is ook nog n optie. Tja, eerst toch echt maar verkopen hè.... Wellicht wel al kavel kopen, maar daar moeten we eerst nog maar eens over nadenken....

Zeehondje, 19 april al, ben erg benieuwd naar het helmpje met hartjes, is vast erg schattig :). Kleine van nichtje heeft ook n roze met hartjes gehad, niet helemaal over de hele helm geloof ik maar op een deel en stond echt supercute!

19. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Haha hier ook, vandaag in de prenatal gillen, gillen haha het is dat ik me voor mijn eigen kind weiger te schamen haha.

20. butterfly0511

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    @josjo, de allstars zijn maatje 16. Nog wel te groot hoor maar vond het zo schattig dat ze even aan moesten voor de foto;)
    Haha en gillen in de prenatal, zijn ze vast gewend hè. Ik moet er echt zo om lachen, klinkt zo leuk. Alhoewel het ook pijn aan m'n oren doet...hihi

Deel Deze Pagina