Bah Wennes, jullie ook al aan het buikgriepvirus..... wij hebben het inmiddels alle 3 achter de rug blehhhhh.... Ben wel mijn laatste zw. kilo's kwijt hihihi maar ja als je eenmaal weer normaal eet zitten die er zo weer aan hahaha!! Beterschap!!!!!!!!!! Mmiirrr, leuk paasweekend gehad in de Ardennen? Hoe is het verder met iedereen? iedereen de Pasen goed doorgekomen? Hier nu weer op de been na 1 week ziek te zijn geweest, hubbie had het ook al flink te pakken het weekend. We zijn dus eigenlijk het hele weekend de deur niet uit geweest, hebben alleen op de bank gehangen....... Met ons meisje gaat alles goed, en begint nu ook heel goed te eten! Eet echt al goed van de zelfgemaakte fruithapjes (thanks trouwens voor de rijstebloem/peertip!0 en van de groentehapjes. Steeds weer nieuwe dingen verzinnen, echt leuk!!! Fijne dag!
meiden... sorry, ik kom weer eens even inbreken zonder het geduld en de tijd te hebben even te reageren... Ik heb nu mijn moeder op bezoek en hoewel ze alles goed bedoelt vind ze wel dat onze kindjes erg veel huilen en stelde ze voor een speentje te geven. Ze zegt dat ze dit zo niet kent, dat ik altijd meteen ging slapen en na het eten nooit huilde of aandacht wilde. Maar ten eerste geef ik borstvoeding en drinken ze niet altijd ineens tot ze genoeg hebben, soms willen ze nog een tweede keer na het wisselen van de luier bijv... Ik weet het niet hoor...nu slapen ze weer, maar het duurt soms gewoon even voor ze slapen...en ongeveer één keer per dag heeft zeker Romi een huiluurtje en het enigste wat dan helpt is hem bij je te nemen. Maar ik vind dat eigenlijk normaal, baby´s huilen nu eenmaal en het lijkt erop dat hij ( en zij ook, maar minder ) gewoon krampjes heeft want hij wordt elke keer weer rustig tussen het huilen door. Verder mag ( moet ) ik dadelijk weer naar de dokter voor het spoelen van het litteken, gister kwam er nl. opeens toch weer rotzooi uit dus helemaal in orde is het niet... Zo, ga maar eve snel wat schoonmaken, want alhoewel ons mam er is om te helpen vind ik het best wel moeilijk haar opdrachten te geven hoor... Ps: Vorige week was schoonmama op bezoek, en ook de verzorgster die de kindjes nog thuis komt wegen zeggen niks over het huilen. Schoonmama heeft hier ook bijna 2 weken geslapen en niks gezegd, en de verzorgster zegt dat ze ziet dat Romi meer aandacht nodig heeft dan Niki, en ook bij haar huilen ze als ze ze uitkleedt voor het wegen, maar zei zegt verder ook dat er niks abnormaal is...
nikita, tja, moeilijk te beoordelen natuurlijk.. sommige kindjes huilen meer, vaak wel met een reden. Het kan inderdaad zijn dat hij meer zuigbehoefte heeft die met een speentje te bevredigen is, maar speentje in de mond houden moet hij dan ook nog leren, dat kunnen ze niet zomaar. Ik wilde eerst geen speentje maar uiteindelijk overstag (ook omdat ze ging duimen) en nu alleen in bed of in de auto, verder nooit nodig. Ik zou als ik jou was het gewoon eens vragen bij het cb? Bij ons kan ik altijd wel met dat soort vragen terecht, weet dat dat niet overal zo is bij de cb's maar wie weet hebben ze wel goede tips? Sterkte meis, zal best zwaar zijn met twee van die ukjes en over het bij je pakken: ik geloof er niet zo in dat je ze kan verwennen op deze leeftijd, als ze huilen hebben ze je gewoon nodig dus dan ligt hij toch lekker bij jou? En beterschap met je litteken, wat n ellende zeg... Hier weer een redelijke drama nacht gehad. Ze draait steeds op haar buik, maar lijkt dat niet te doen omdat ze graag op haar buik slaapt... soms valt ze zo wel in slaap maar ligt dan met haar gezicht in het matras, vind ik ook niet echt wat... maar ze is gewoon echt erg onrustig. Volgende week geloof ik naar het cb, dan maar eens vragen of ze nog ideetjes hebben.. die pap en smorgens de dag om 7 uur beginnen leek te werken maar dat was dus maar 3/4 daagjes helaas.... Dus, als jullie nog tips hebben....? Pasen was leuk, zijn naar een modelwoning gaan kijken gisteren om op een vrije kavel te bouwen, mooooi mmmh maar ja, nog niks concreets met ons huis, al hadden we wel gluurders dit weekend die 2 keer zijn geweest, vr en zat...
Wat kun je daar onzeker van worden he Nikita! Laat je niet gek maken hoor. Volgens mij is het inderdaad heel normaal dat babys huilen, en zeker die hele kleintjes. Hier kwamen we soms ook echt wel aan de drie uur per dag in totaal, soms minder maar gelukkig meestal niet meer, of er moest echt iets bijzonders zijn. Dus wat jij beschrijft klinkt echt niet vreemd. Josjo: klinkt herkenbaar dat gedraai in bed. Ik heb de indruk dat ze zoeken naar een nieuwe slaaphouding als ze ontdekken dat er meer mogelijkheden zijn dan alleen op de rug. Na een poosje is de lol daar wel vanaf en weten ze wat beter wat ze fijn vinden. Dat is mijn theorie, wetenschappelijk gebaseerd op......Pim. Met de snoet in het matras is niet fijn he? Toch gaat het gewoon goed heb ik gemerkt en ik maak me er maar niet meer druk om (zei de controlfreak) Hier leuke paasdagen gehad. Pim heeft het ook erg naar zijn zin gehad. Was lekker hyper van alle aandacht. Zaterdag nog met hem naar de kinderboerderij geweest. Hij was wel echt al aan het kijken naar al die vreemde, bewegende, wollige dingen. Keek nog wel wat bedenkelijk... Wat is het toch een lekker kereltje!
Peppers en Josjo, gezellig onderonsje hihihi, inderdaad stilletjes hier!! Nikita, jij voelt inderdaad het beste aan of je kindjes echt veel huilen of niet. Jij bent ze gewend en als je schoonmoeder het ook al niet opviel die weken dat ze bij jou was, zou ik me er niet al te druk om maken. Wat ontzettend vervelend dat het met de wond nog steeds niet goed gaat en er nog steeds zoveel rotzooi uitkomt. Hopelijk gaat het snel beter!!! Josjo, blehhh die dramanachten.....Lijkt me inderdaad ook eng als ze zo met het gezichtje in het matrasje liggen!!! Hopelijk heeft het CB nog een goed idee voor je! Oh ja en hopelijk worden gluurders kopers! Vandaag ook een baaldag achter de rug... Ik merkte toen ik vanmorgen naar het werk reed dat de auto een raar geluid maakte. Ben in de pauze ff snel naar de garage gereden, kijken of ze konden zien wat er mis was. Op weg daar naartoe, was het geluid ineens weg en kon ik niet meer goed sturen en deed de auto heel erg raar. Met horten en stoten ben ik bij de garage aangekomen, was doodsbenauwd. Als ik ons meisje bij me had, was ik echt langs de kant gaan staan....pffffffff.... Auto staat daar nu nog, wordt een dure reparatie blehhh..... distributieriem moet vervangen worden en waterpomp en weet ik wat nog allemaal, 450 euris zo zonde van het geld. Is waarschijnlijk morgen pas klaar. Mijn papa komt me straks halen en morgenvroeg brengt ie me ook weer gelukkig. Straks komt mijn beste dinnetje gelukkig lekker op bezoek, tenminste nog iets leuks vandaag hihihihi.... Fijne avond!!
@Sabrien, gelukkig voel je je weer beter. Een hele week ziek, dan heb je het echt zwaar te pakken gehad.. hopelijk ben je er nu even vanaf! Veel plezier met je vriendin vanavond, heb je wel verdiend na zo'n baaldag. @Wennes, beterschap! @La femme, hier ook geen grote fan van speen, maar ik heb op zich liever dat Tim op een speen zuigt dan op z'n duim, makkelijker af te leren (zeggen ze) en beter voor de stand van de tanden. Maar Tim is ook nog geen fan van speen hoor.. ik ben nu mijn 2e type aan het uitproberen, je hebt namelijk verschillende soorten. Na het eten aandacht willen is volgens mij heel normaal, natuurlijk moeten ze eventjes bijkomen waardoor het lijkt alsof ze slapen, maar Tim heeft graag dat we met hem spelen na zijn voeding hoor. En bovendien is dat ook wat de meeste "boekjes" aanraden volgens mij: voeden, verschonen, voeden, knuffelen, box, slapen.. Vervelend dat het litteken toch nog niet schoon is! @Josjo, vervelend die drama nachten. Geen tips helaas.. ik heb het boek van "de tevreden baby" al wel besteld @Peppers, ik heb je foto's bekeken en het is zeker een lekker kereltje zeg! Hier ook een leuk paasweekend gehad. Heel enthousiast met Tim eieren gezocht Vanochtend telefoontje gehad en donderdag afspraak bij de manueel therapeut. Ben benieuwd.. En zojuist een mailtje dat de door mij bestelde kolf verstuurd is. Ik hoop dat hij er morgen al is, kan ik nog even oefenen voordat we vrijdag bruiloft hebben en ik hem de hele dag moet gebruiken..
Leuk hè, Jessie, eieren zoeken? Haha ik vind het dit jaar ook véél leuker dan de andere jaren... Sabrien: auto's moeten het gewoon altijd doen... Komt nooit goed uit, hè? Leuk hè, kokkerellen voor je kleintje...?! Peppers ook al een leuke paas gehad, lees ik... Josjo: hoeveel slaapt je meisje eigenlijk overdag? Heb écht nagedacht maar helaas geen tips voor jou... Nikita: ieder kindje is anders en iedere mama is anders. Ikzelf heb wel een speen gegeven en nog steeds af en toe. Fees zuigbehoefte wordt steeds minder, ze krijgt nu alleen nog een speentje na de fles. Even vijf minuutjes nasabbelen. Ze gaat altijd slapen zonder speen maar als ze 's nachts wakker wordt, geef ik haar alsnog een speentje. Ze slaapt dan sneller in dan zonder. Maar ze wordt eigenlijk maar eens in de 10 of zo nachten een keertje wakker.... Toen ze zo oud was als de tweeling had ze vaker een speentje, écht véél zuigbehoefte. Tja als mijn meisje net gedronken had en daarna nog niet tevreden was totdat ze een speentje kreeg, vond ik dat ook prima. Overigens kan een kindje ook bij je liggen en knuffelen met speen hoor! Ik heb wel ergens gelezen dat jongetjes wat minder tevreden zijn dan meisjes. Bij de baby's die ik ken klopt het, zo te lezen is jouw Niki ook wat makkelijker dan Romi. Maar dit is net zo wetenschappelijk als Peppers' theorie, hahaha! Maar... Lang verhaal kort... Speen of niet, moet je toch lekker zélf weten? Niet naar al die goed bedoelende adviezen luisteren als dat tegen je gevoel in gaat.... Mijn moeder zou Fee het liefste altijd zes lagen kleren aantrekken omdat ze zélf kouwelijk is. Maar dat negeer ik gewoon. Ook geloof ik niet zo in dat "de vloer koud optrekt" bijvoorbeeld... Jessie: ik kon zeker wat met het boek. Heb het nu uitgeleend aan een vriendin met een kindje van vier weken. Die stuurt me nu iedere ochtend enthousiaste berichtjes over dat haar kindje nu veel beter slaapt. De moeder stuurt me die berichten, niet de baby ... Je moet gewoon wel ook je eigen gezond verstand en mama-instinct gebruiken... Fee en ik hebben een hele leuke paas gehad. 't was wel af en toe aanpassen... Helaas heb ik een dominante zus die onder het mom van de behoeften van haar kids vaak haar zin doordrijft. Ik dacht: nu ik een kind heb, heb ik ook wat te zeggen. Maar nee... Zij blijft de "baas". We hebben dus véél dingen gedaan die erg leuk zijn voor jongens van 7 en 9. Het is maar goed dat Fee een makkelijke baby is.... En ik heb geleerd dat ik een thermosfles moet meenemen, zodat ik haar altijd een flesje kan maken. Tja was tot voor kort een bv-mama natuurlijk.... Vlinder, joehoe?!
Sabrien, gelukkig zijn jullie allemaal weet beter! En wat leuk dat ze zo goed eet! Oe, eng om zo te moeten rijden. En wat een geld altijd hè, die auto's?! Hopelijk een tijd dan geen grote reparaties meer nodig. Nikita, zwaar hoor denk ik. Zeker omdat je nog steeds naar het ziekenhuis moet voor de spoelingen. Hoop dat het snel goed geneest. En wat het huilen betrefd is inderdaad moeilijk te zeggen. Sophie huilde en huilt nog steeds niet veel. Heeft wel gelijk al een speentje gekregen. Maar omdat ze volgens mij met borstvoeding dan weleens met een speentje opeens niet meer aan de borst willen of kunnen drinken zou ik er wel even informatie over inwinnen (weet dit namelijk niet helemaal zeker hoor, weleens gehoord of gelezen dacht ik). En als jij het nog niet heel erg vind en hij verder ook genoeg van de tijd tevreden is zou ik het misschien maar gewoon zo laten. Wat balen Josjo dat het slapen niet goed is blijven gaan. Wel een beetje eng inderdaad als ze met haar gezicht ín het matras ligt. HIer wordt ze ook opeens weer 1 of 2 keer 's avonds/'s nachts wakker. Meestal tussen half 12 en half 1. Gisteravond half 1 en vanmorgen half 6. Gelukkig gaat ze gelijk weer slapen als we een speentje geven, maar zelf is wel je slaapritme weg inderdaad. Of gaat annelyn niet gelijk weer slapen als je d'r goed hebt gelegd? En hoe vaak moet je eruit voor haar? Liggen er misschien veel speelgoed/knuffels in d'r bed waar ze door kan worden afgeleid en daardoor niet weer in slaap valt? Uuuuuhhhh....ben ook maar even wat dingen aan het bedenken hoor. Misschien iets weggehaald juist uit d'r bedje? Hoorde dit laatste van iemand bij zwemmen. Daar ging steeds 's nachts het muziekdoosje aan midden in de nacht. Ze dachten dat dit per ongeluk ging. Deze hadden ze dus weggehaald en toen werd hij opeens 's nachts weer heel vaak wakker. Huilen. Na een tijdje bedachten ze om het muziekdoosje weer terug te leggen en warempel. Hij deed 'm zelf aan sliep dan weer verder, haha. En gluurders? Twee keer? Gaan die dan heel erg 'onopvallend' voor het huis langslopen??? Jessie, succes alvast voor bij de manueel therapeut (voorkeurshouding toch?) en voor het kolven! HIer rustige eerste paasdag gehad, maar tweede paasdag was druk. Eerst naar ouders (vader was jarig geweest, nu een brunch voor de pasen en zijn verjaardag) en daarna door naar de verjaardag van neefje (2 jaar). Wel erg gezellig allemaal. Sophie heeft zich goed vermaakt. Vooral in de kinderstoel, kon ze alles super goed zien. In die van de Ikea zit ze trouwens veel beter dan in de tripp-trapp. Hhhhmmmm....prijs zegt dus niet veel, haha. Las net een stukje over uit een beker gaan drinken tussen de 6 en 8 maanden?! En daar stond dan ook bij 'dag flesjes en tuitbekers'. Hier nog niet eens een tuitbeker geprobeerd. Is dat raar? Volgens mij niet toch? Gaan we dan maar eens proberen. Is een harde of zachte tuitbeker dan handiger? Drinken uit een beker - baby
Wat raar, ik zie dat 2 leden dit forum bekijken maar zie alleen mijn naam? Mmiiir, fijn dat het weekend leuk was, beetje jammer van een bazige zus... Die denkt natuurlijk dat het voor Feetje nog niet uitmaakt waar je heen gaat? Stiekem gaf je me toch n tip en wennes ook, heb natuurlijk zelf ooit het boek van Gina ford aan zitten raden dus die zal ik eens uit de kast halen haha. Omdat Annelynn vier weken te vroeg was heb ik er destijds niet veel aan gehad, al vond ik het erg leerzaam om te lezen dus je pikt er wel veel uit, maar de schemas volgen lukte echt niet. Ook heb ik geen verduisterende gordijnen,dus die tip van ons' Gina kan ik nog toepassen haha. Maar ik zal eens kijken wat ze er verder over zegt, wie weet haal ik er nog wat uit Sabrien, baaaalen zeg, van de auto! Maar, als je distributieriem geknapt was, was de schade veel erger geweest, dan kon je een nieuwe motor kopen... Kleine troost? Maar zuur is het wel zeg! Zeehondje, ze heeft een ander bedje, maar dat heeft niet geresulteerd in slechter slapen. Doorslapen heeft ze gewoon nog nooit langer dan drie nachten gedaan.. Helaas! Maar vandaag heb ik haar weer met frisse moed in haar bedje gelegd, het gaat vast een keer lukken . Trouwens het is vaak niet eens zooo'n drama meer, vaak is het 5 uur / half zes alleen dan blijft het onrustig tot zeven uur.. Dan kan ik net zo goed opstaan eigenlijk, dan slaap ik niet meer... Vanavond duik ik er lekker vroeg in, heb ik m'n acht uur wel weer gered Jessie, wat voor kolf heb je besteld? Als je tips nodig hebt als jet niet meteen werkt dan roep maar hoor .. Vliiiiiiinder? En, lieieiesben?
Net berichtje gepost en mijn meissie begint te huilen... Dromen? Ik ga er nu niet heen, het klinkt niet zo hard dus vaak valt ze wel weer in slaap... Deed ze dat zo snachts maar...
Oh miiir, ze slaapt overdag ongeveer 2,5 uur, soms iets meer, soms iets minder, kan per dag verschillen. Ik leg haar in bed als ik zie dat ze moe is (niet erg Gina Ford achtig hè? ) en laat haar ook slapen tot ze wakker wordt. Vaak smorgens 3/4 tot een uurtje en smiddags 1,5 à 2. Zeker nu we de dag om 7 uur beginnen heeft ze wel n redelijk duidelijk ochtend en middagslaapje. Wat ook nog vaak gebeurt is nog n half uurtje slapen rond half vijf, vijf uur, dan kan ze het niet volhouden tot zeven uur.
Verduisterend gordijn is juist één van de tips die ik niet opgevolgd heb, Josjo, haha... Leek me niet handig omdat je die gordijnen niet steeds kunt meenemen overal naar toe... Bijv. Kamperen met een verduisterend gordijn zie ik nog niet écht voor me.... Ben benieuwd of je er tips uithaalt waar je iets aan hebt. Het staat er vol mee... Zeehondje: ik ben nog niet begonnen met de tuitbeker, voorlopig nog niet van plan... Mijn dametje houdt haar fles nog niet vast. Wel geef ik haar af en toe een paar slokjes uit een "gewone" beker, meestal afgekoelde groene thee van mezelf. Vanavond zó gelachen: Fee deed steeds haar armen omhoog, ik riep steeds "hoeraaaa!". Nou dat had die dame door. Dus hup, handjes weer in de lucht en keihard lachen dat ik dan weer "hoera" riep... Nu nog andersom hihi... Dat ik "hiep hiep" zeg en dat zij dan de handjes in de lucht doet... We hebben nog een half jaar tot haar verjaardag, tijd zat! Josjo: dutjes zijn precies volgens Gina... Die schema's van haar sluiten dan ook eigenlijk gewoon. Heel goed aan bij natuurlijk schema van baby's... Dus geen oplossing.... Maar wie weet staan er nog tips in het boek, ik kan het helaas niet checken omdat die vriendin het boek heeft...
Josjo; zou het helpen om haar wat later naar bed te laten gaan? Is in het begin best even lastig omdat ze ws moe is omdat ze gewend is eerder te gaan maar even rekken met een badje ofzo zou dan misschien kunnen? Hier namelijk ook een tijdlang om 05:15 wakker maar nu we hem later naar bed doen, om 19:30, slaapt hij tot 06:15 ongeveer. En dan kletst hij wat en halen we hem er rond 06:45 uit. Het is maar een idee..... Ik leg Pim verder wel op behoorlijk vaste tijden overdag op bed: om 09:30 en om 14:30. Voordeel is dat de slaapjes dan een beetje over de dag verdeeld zijn en hij het ook beter trekt tot zijn bedtijd. Mirr: altijd toch weer even wennen he, zo met je familie op vakantie. Hiep hiep hoera is hier ook favoriet! Zeehondje: Ja, die tripp trapp moet wel echt met verkleiner he. Nou ja, het is wel een hele mooie stoel voor de komende jaren vind ik. Spannend, het helmpje van Sophie komt ergens volgende week, toch? Hier gaan de nachten de laatste week gelukkig weer een stuk beter. Het hoesten is over en het kreunen ook. Dat laatste ws toch van een tandje. Er is een tand linksboven doorgekomen, naast de plek waar de voortanden nog moeten komen. Soort dracula nu dus. Maargoed, het slapen is dus een stuk rustiger. Ook het gedraai is veel minder. De buikligging en zijligging blijken favoriet. Wel een schattig gezicht trouwens.
peppers: nee later naar bed al eens een paar dagen geprobeerd maar dat maakt geen verschil. dus kwam er op neer dat ze nog minder slaap kreeg. Gisteren geprobeerd om het wat stiller in huis te hebben savonds, omdat we een open trapverbinding naar boven hebben is het wel gehorig. Gisteren 2 keer een huiltje van 30 sec/minuut maar niet hard dus ben er niet heen gegaan. Tegen Sjoerd gezegd dat hij op zn tenen naar boven moest was om 23.15 thuis en ze was vanmorgen om 6.10 wakker, lag op haar buik. Heb haar speentje gegeven en op haar rug gelegd en toen heeft ze nog een half uurtje geslapen. Prima, ik moest er om kwart over 6 toch uit vandaag dus ik heb heerlijk geslapen! Ik denk dat ze nog best rommelige nachten zal hebben maar dat ze het ook wel langzaam maar zeker aan het leren is. Ik merk wel verbetering in elk geval over de hele linie. Ik zal dus minder klagen vanaf nu haha goh hoe zou het met vlinder en liesben zijn meiden? miiir, dat hiep hiep hoeraaa is hier ook een leuk spelletje haha. En ze lacht ook als ik klap eens in de handjes zing maar dan zelf klap. Ze klapt alleen zelf nog niet. Gaaf om die ontwikkeling van onze ukjes te zien he? Dat ze steeds meer zelf kunnen? gisteren bij het kdv zei de 'juf' nog dat de kindjes altijd met Annelynn knuffelen als ze op de grond ligt hihi. En ze heeft steeds vallen en stoten zalf op verschillende plekken op haar hoofd. Ze stoot zich nogal eens nu ze de hele ruimte doortijgert . Zelf ook maar eens aanschaffen, toch wel handig spul...
Dat van het later naar bed brengen, bedacht ik me gisteravond ook Josjo...! Maar dat had je zelf dus ook al bedacht... Ik vind dat je helemaal niet zo klaagt hoor, je denkt gewoon hardop.. Klappen in de handjes is hier ook erg leuk, Fee klapt nog niet zelf maar als ik haar op schoot heb en haar handjes pak, dan lacht ze zich een beroerte. Ook "in de manenschijn" vindt ze helemaal leuk. En met een handje op het voetje klappen, ook al geweldig...! Ik vind haar ook zo schattig als ze in de kinderstoel aan tafel zit... Daar hoeft ze zelf amper iets voor te doen hahaha, met de stoelverkleiner zit ze eigenlijk best wel klem. Maar het ziet er echt superschattig uit.... Peppers: haha tja de eerste dag denk je nog: we moeten met zijn allen in één huis gaan wonen, supergezellig. En twee dagen later ben je blij dat je weer lekker naar je eigen huisje mag. Het ochtendhumeur van mijn moeder trek ik ook wat minder goed, heb ik gemerkt... Fijn dat het weer wat rustiger is 's nachts, Peppers! Grappig dat Pim een andere tandenvolgorde aanhoudt haha.. Kleine dracula, staat vast schattig... Zeehondje al tandjes bespeurd? Hier nog niets...