mmmama's

Discussion in 'De mama's' started by zeehondje, Nov 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. josjo

josjo Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    2,757
    156
    63
    Arnhem
    nou als dit niet werkt ga ik dat dan nog maar eens proberen dan...

heb trouwens weer n paar fotootjes geplaatst :)

2. Peppers

Peppers Actief lid

Nov 24, 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga in mei een HELE week met de HELE familie in een huisje Mirr;)

3. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,395
    0
    0
    Brabant
    WOW Peppers R-E-S-P-E-C-T !!!

4. josjo

josjo Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    2,757
    156
    63
    Arnhem
    hallo bloemetjes :D ook een mmm mama?

peppers en miir thx voor de reacties :) en leuk om te horen dat je kan zien dat ze mijn dochter is hihi, zelf zie ik dat echt niet...

peppers, idd respect haha. Bij ons is het raar; met mijn schoonfamilie trek ik dat wel, een week maar met mijn eigen familie.... met de helft wel en de andere helft niet zo hihi

5. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

Nov 24, 2009
    3,186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Josjo, ik ben inderdaad zwanger geraakt doormiddel van iui, en spiek zo af en toe wel is hier, omdat er vaak goede en bruikbare tips voorbij komen...
    Hoop niet dat jullie het erg vinden dat ik soms mee lees.

6. josjo

josjo Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    2,757
    156
    63
    Arnhem
    Hi bloemetjes, nee hoor, helemaal niet! En klets gerust mee hoor. We zijn een fijn klein groepje dus als je vragen hebt, wat wil delen, gewoon lekker slap wilt ouwehoeren, het kan hier allemaal :D. Ik zou zeggen welkom :)

7. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    H! meiden...
    THX voor alle adviezen...
    Heb het speentje toch maar geprobeerd en het was nog geen succes...Ze spugen het alletwee uit...Vrijdag kan ik vragen wat de voordelen van speentjes zijn en of ze nu echt zoveel huilen...
    Litteken gaat nu de goede kant op...vrijdag pas weer terug...

Josjo...hier wordt ook gezegd dat je ze niet kunt verwennen hoor...neem ze regelmatig bij me, ben met alletwee al wel eens in slaap gevallen en geef ook tussendoor de borst als het ze tot rust brengt...mag allemaal nog...maar op een gegeven moment moeten ze natuurlijk wel regelmaat gaan krijgen...
    Leuk zeg dat er een verhuizing aankomt...hier waarschijnlijk ik ook ind e zomer...kijk er tegen op met de kleintjes, maar in ene nieuw huisje heb ik wel heel veel zin...

Peppers, 3 uur per dag wordt hie toch ook wel af en toe gehaald...en vervoglende wordt er weer urenlang lief geslapen...dus vindt het dan wel meevallen...

Sabrien...das bale zeg van je auto...:(

Jessie, ja dat idee heb ik ook...na het eten lijkt het eerst alsof ze slapen maar dan worden ze toch were wakker en willen aandacht...zo gezellig...meestal...;) of het moet zin dat er eentje huilt...

Mmiiir, hier werd het speentje dus niet genomen, maar ze moeten het schijnbaar ook leren hé...Romi lijkt inderdaad ietsje meer aandacht te vragen als Niki...wat klinkt het schattig van Feetje zeg... met dat Hoera...

Zeehondje, ik vind het inderdaad nog wel uit te houden hoor...vaak genoeg slapen ze uren aan een stuk en knuffelen doen ze ook graag...

ohohoh...nu wordt ik wel geroepen...ach ja...het is ook weer etenstijd...
    met ons mama op bezoek weet ik niet goed wanneer ik weer online kan komen...eventjes als ik een momentje voor mezelf heb...;)

8. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    @Mir, mooi dat je paasweekend goed was, wel een beetje jammer van je zus. Je zou denken dat je juist naar de behoeftes van een kleintje van 5 maanden kijkt, maar goed..

@Zeehondje, volgens mij kan je de tuitbeker gewoon overslaan hoor.. als je wilt.. in het voedingsschema van het cb staat dat je vanaf 7 maanden kan oefenen met een drinkbeker en vanaf 9 maanden de fles "moet" vervangen door een drinkbeker zonder tuit. Dus als je een beetje knoeien niet erg vindt.. zou ik die tuitbeker mooi overslaan.

@Josjo, dus nog een Gina Ford fan ;) Ik hoop voor je dat ze (ondanks dat het nu niet "zooo'n drama" is) snel nog net iets beter doorslaapt. Ik heb vandaag mijn Medela Freestyle binnen gekregen. Voorheen kolfde ik met een Avent (enkelzijdig elektrisch) maar met het oog op 4 dagen per week werken heb ik deze besteld. Vanavond maar eens kijken of ik 'm aan de gang krijg. Ik begin maar even enkelzijdig want het lijkt me nog wel even handigheid krijgen in het dubbelzijdig kolven!

@Peppers, inderdaad RESPECT voor hele week met hele familie ;)

@Bloemetjes, hallo!

@La Femme, fijn dat litteken goede kant op gaat. En speentjes uitspugen.. moeten ze echt leren hè. Ik heb wel eens gehoord dat het kan helpen om als ze eraan zuigen aan het speentje te trekken zodat ze leren dat ze moeten blijven zuigen, want dat ze hem anders kwijtraken. Maar goed, zover is het bij Tim ook nog niet gekomen zelfs niet met het andere type speen.. ach ja, zolang hij ook zonder tevreden is en niet duimt..

Hier vandaag voor het eerst weer een echt momentje voor mezelf zonder Tim.. ik ben naar de kapper geweest. Tim was gewoon thuis met papa.. in bed.. maar toch ;) Hij heeft trouwens echt enorm veel geslapen vandaag overdag en ook hartstikke vast. Ben benieuwd waar dat door komt.. hopelijk was het niet teveel en slaapt hij vannacht ook gewoon lekker door. Ach ja, hij gaf elke keer wel aan moe te zijn dus dan zal hij het wel nodig hebben gehad. Nu trouwens wel gewoon een minder vast slaapje, maar dat is eigenlijk ook wel standaard tussen de middag en vroege avond voeding.

9. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Goed je eigen gevoel volgen Nikita!
    Fijn dat de wond begint te genezen.

Nog geen tandjes hier Miirrr.
    Bij nichtje (ruim 8 maanden ook nog niet). En broer zei dat zij ook steeds denken dat er tandjes komen (alles in de mond, kwijlen), maar niks hoor. Zegt dus niet veel die twee symptomen.

Hier over twee weken weekendje met mijn familie weg. In twee huisjes (want manlief en broer bij elkaar in een huisje stoppen is niet zo'n goed plan - verhaal weleens verteld???).
    Verder altijd gezellig hoor.

Josjo, fijn dat je zelf (als je er even stil bij gaat staan) het idee hebt dat het toch wel beter gaat 's nachts. Fijn.

Morgen weer zwemmen en zomerbandjes er weer onder laten zetten.

Fijne avond nog.
    Hier een oververmoeide dame. Ligt al 1,5 uur te slapen!

10. Liesben

Liesben Niet meer actief

Hoi meiden!

Ik leef nog hoor..maar we zijn allemaal nogal ziek geweest. Eelco eerst verkouden, toen dus de pseudokroep en daarna nog steeds flink hoesten. Ik ben ook flink ziek geweest. Maar ik denk dat we nu allemaal aan het opknappen zijn!
    Ik heb niet veel terug gelezen, sorry!
    Hier gaat alles goed. Eelco draait als een zotte, en vandaag ook twee keer terug! (toeval?) Vandaag vieren we zijn halve jaardag! Goh...waar blijft de tijd?

11. Liesben

Liesben Niet meer actief

Hoi bloemetjes! Volgens mij zaten wij samen in het IUI in januari 2011 topic???

12. josjo

josjo Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    2,757
    156
    63
    Arnhem
    Happy 1/2 birthday Eelco! :D en fijn dat jullie aan het opknappen zijn!

Vlindertje misschien ook ziek?

Zeehondje, gezellig, weer zwemmen! Leuk momentje elke week weer hè? Ja van je broer en je man weleens wat verteld, al weet ik t fijne er niet meer precies van... Nou ja, wel tof dat jullie toch samen op vakantie gaan met de hele familie! Oh en die symptomen: Annelynn kwijlt al 8 maanden, 3 weken en 3 dagen hahaha. Hier was het de vuurrode wang waardoor ik dacht, toch nog eens goed kijken (ik keek elke dag hoor hihi) en ja hoor! Alleen de twee onderste, maar dat staat cute! Hopelijk blijft het ook eventjes bij deze hihi

Jessie, denk dat je het dubbelzijdig kolven zo onder de knie hebt hoor. Je wordt er snel genoeg handig in :). En lekker zo'n momentje bij de kapper hè? En toen je richting huis ging wist je zeker niet hoe snel je thuis moest komen? ;) haha

Hier optie op een kavel genomen, spannend om allemaal mee bezig te zijn hoor, al weet ik niet of het uiteindelijk wat wordt. Was toevallig, we belden vandaag en net gisteren was de optie van een ander stel op die kavel komen te vervallen :). Over twee weken een afspraak... Op dezelfde dag trouwens als de afspraak in het zkh over de tp..

Ben daar wel al wat wijzer over geworden: tp gaat in mijn geval denk ik in natuurlijke cyclus, eventueel aangevuld net hormonen, dat weet ik niet. Eerste mogelijkheid is eind mei, want ik zit al 1 week in m'n cyclus als we de afspraak hebben. En dan is het nog de vraag of het meteen kan, maar voor zover ik heb kunnen lezen op de website kan dit gewoon iedere maand. Spannend wel! Komt nu echt dichterbij...

Fijne avond meiden, ben n heerlijk flauw highschool film aan het kijken: mean girls, heerlijk :D

13. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Mag ik even trots zijn? Onze zoon heeft gewoon doorgeslapen van 0.15 tot 6.15.. en toen was hij nog niet echt luidruchtig wakker maar aangezien we naar de manueel therapeut moeten kwamen het goed uit dat hij toen zijn voeding kreeg en dan straks om 10 uur weer. Dus zelfs na een dag met veel slapen, kan hij heerlijk slapen 's nachts :)

@Zeehondje, ken verhaal niet van man en broer maar zolang jullie weten dat samen in 1 huisje niet goed gaat en het zo wel gezellig kunnen houden is het prima toch?! Is meisje weer helemaal bij met slapen?

@Liesben, wat vervelend toch dat jullie zo vaak ziek of niet fit zijn. Hopelijk nu echt weer op de goede weg en dan ook een hele tijd niet! Alsnog gefeliciteerd met halve verjaardag :)

@Josjo, enkelzijdig werkt de kolf in elk geval prima. Zojuist in 2x 5 minuten ruim 250 ml gekolfd. Vanmiddag na de voeding maar eens kijken ik het handsfree aankoppelen voor elkaar krijg, want anders gaat het dubbelzijdig kolven wat moeilijk lijkt me.. of manlief moet op de knoppen duwen ;) Spannend van optie op kavel!! En van afspraak in ziekenhuis.. hoeveel cryo's hebben jullie nog in de vriezer? Zou toch echt geweldig zijn als het meteen weer raak is!

14. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,395
    0
    0
    Brabant
    Liesben: ik hoop dat het nu klaar is met het geziek, helemaal niks an...! Hebben jullie Eelco's halfjaardag nog gevierd? Ik wil dat misschien wél gaan doen. Komende maandag.... :)

Jessie: wow wat een goede nacht heeft Tim gemaakt..! Ik hoop dat dat vanaf nu vaker voorkomt. En jeetje wát één productie heb jij zeg...! Daar ben ik best jaloers op. Dubbele kolf valt heel erg mee hoor, je doet er eerst eentje, als deze goed vacuüm zit dan kun je deze met je arm / binnenkant elleboog tegenhouden en dan de tweede. Zo deed ik het. De tweede bedient je dus als de kolf al loopt. Handsfree kan ook, vastmaken aan je bh, maar dat deed ik eigenlijk nooit...

Josjo: ik waarschijnlijk ook tp in natuurlijke cyclus. Zó deden ze het in ieder geval met de vorige tp van cryo's. Mijn cyclus is nog niet helemaal regelmatig, maar die afspraak zou weleens heel gunstig uit kunnen komen voor een snelle tp... Ben benieuwd....

Zeehondje: 2 huisjes is denk ik een goed plan... Misschien moeten wij dat een volgende keer ook doen. We hebben alleen nogal kleine gezinnetjes in de familie haha... Zussen en ik alledrie geen man of vriend. Één zus met twee kids, ik met Fee en één zus is alleen. (toeval hè? Wij grappen altijd dat onze vader zó perfect is dat hij de lat te hoog gelegd heeft voot eventuele schoonzoons....).
    Ik ga, precies om de redenen die Jessie geeft, de tuitbeker ook over slaan. Ik schenk nu af en toe al zó uit een beker war naar binnen bij Fee. Gaat al best goed met dikke pap van rijstebloem en een liga. zit wel haar hele toet onder haha. Ziet er superschattig uit....

Nikita: als jij vindt dat ze niet te véél huilen, dan huilen ze niet te veel... Het wordt pas "te" veel als jij / jullie het niet meer trekken.... Oh en ik geef Fee een kersenmodel speen omdat ze de dental niet goed in haar mondje hield. Ik heb haar overigens alleen overdag een speentje gegeven, 's avonds sliep ze in zonder speentje. Ze is dus niet "verslaafd". Vind dat altijd zo raadsel kindjes die de hele hele dag een speentje hebben....

15. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,395
    0
    0
    Brabant
    Vlinder is overigens wel actief op het forum. Maar niet in dit topic... Ze zei gisteren wel dat zr weer kwam kletsen hier...!

16. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Nou Liesben, hoop met iedereen mee dat het ziek zijn even over is is nu!
    Nog gefeliciteerd met de half-verjaardag.
    Hier morgen een half jaar, op vrijdag de 13e. Voor ons totaal geen ongeluksdag. Man en ik hebben elkaar leren kennen op een vrijdag de 13e!!!

Vertelde over tuitbeker overslaan aan schoonmoeder. Die stond ook verbaasd te kijken. Neefje van 2 kan nog niet eens uit een gewone beker drinken namelijk (zo'n fles met plastic rietje heeft hij). Maar nu al aan laten wennen is wel handig misschien. En dikkere drank eens proberen, want water liep er gewoon weer uit, haha.

Hier de nacht weer doorgeslapen tot half negen. Heerlijk op m'n vrije dag mogen uitslapen dus.

17. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Halloooooooooooooooooooo :D

Sorry, sorry, sorry!!!!

Ik heb wel gereageerd op de kleinere dingen hier op het forum en zelf vragen gesteld maar ben een beetje drukjes....

Maar goed, heb iig leuk nieuws en minder leuk nieuws....

Eerst het minder leuke nieuws dan maar:
    Opleiding voor gastouder gaat niet door, we hebben het eea berekend en ik moet dan minimaal 5 kindjes iedere dag opvangen wil ik toch een redelijk inkomen hebben. 5 kindjes iedere dag zien ik en mijn man eerlijk gezegt niet echt zitten.

Werkgeven heeft mij ontslagen!!!! Ze kon me niet de uren geven die op contract stonden en ik was niet flexibel genoeg in de weekenden....Tja man werkt 5 ploegen dus ook vaak weekenden en dan heb ik geen opvang.
    Maar we zijn er nog niet klaar mee want dit kan ze niet zomaar doen dus gaan we de rechtsbijstand erop zetten.
    Ook wil ze de uren die ik tekort heb gewerkt inhouden op mijn vakantie uren en dat mag ze dus niet doen, dat wordt dus nog een lang verhaal ben ik bang pffffff.

Mijn oma is naar het verzorgingstehuid gegaan en nu moet er dus vanalles geregeld worden voor haar huis enzo. Nu doen mijn ooms dat grotendeels maar als het huis verkocht is wordt de opbrengst verdeelt tussen mijn ooms en mij (normaal mijn vader maar die is overleden) en het gezeur begint nu al :(
    Geld, erfenissen en familie oooooh als dat maar goed komt.

Maar nu het leukere nieuws:
    Gisteren hebben we een moederfiets uitgezocht voor mij!!!! :)
    Een Sparta een mintgroene met gelijk stoetjes erbij!!

Jaaaa meiden ook ik heb gewonnen in het wintopic!! :)
    Ik heb nog nooit wat gewonnen en nu dus de kinderstoel :D

S kan in 1 week tijd ineens zoveel, zelfstandig zitten, meerdere geluidjes, met haar tong klakken, andere kant opdraaien van rug naar buik en terug dus nu rolt ze alle kanten op.
    Na haar groenten krijgt ze drinken uit een gewone beker en dit gaat ook steeds beter.

Zo dat was ik weer even, kom snel bij lezen hoor!!

18. Peppers

Peppers Actief lid

Nov 24, 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nikita: goed om te lezen dat je je lekker je eigen ding blijft doen en je niet te onzeker laat maken.
    Speentje: hier ook lange tijd niet en dat vonden we wel best op zich. Tot we gingen vliegen, toen leek het ons wel handig als hij kon zuigen aan de speen ivm de oortjes. Hebben de speen toen flink gepromoot en dat werkte wel. Op zich kan hij nu nog steeds wel prima zonder, maar het kan wel eens handig zijn als hij bv in de auto zit en het even gehad heeft of om hem de mond te snoeren als hij in zijn bedje midden in de nacht weer ligt te kraaien;).
    [SIZE=+0][/SIZE]
    Tandjes: neefje van Lief zijn kant had nog geen tandjes toen hij een jaar was. Schoonzus moest formulier invullen of ze tandjes poetste. Zij vulde ‘nee’ in. Kreeg ze een flink standje tot ze uitlegde dat er nog niet veel te poetsen was. Neef is overigens inmiddels 18 jaar en heeft een hagelwit stralend gebit....:D

Liesben: Eelco ook alweer een half jaar, wow! Fijn dat jullie allemaal weer wat beter zijn.
    En ook Feetje bijna 6 maanden, en Sophie ook lees ik! Best reden voor een feestje inderdaad toch. Het gaat allemaal zo snel!

Spannend Josjo, de kavel. Nog wat gehoord van de gluurders verder?

Vlinder: inderdaad veel gebeurd zo te lezen. Wat jammer dat de opleiding niet doorgaat. Tja, 5 kindjes lijkt mij ook best veel.
    Vervelend dat je ontslagen bent. Dat zijn geen leuke dingen inderdaad. Hoop dat je niet teveel energie kwijt raakt aan de strijd die je gaat voeren. Zo zonde! Heb je al andere plannen?
    Leuk dat Stacey zich zo lekker aan het ontwikkelen is intussen.

Jessie: wat super van Tim dat hij zo lekker doorgetukt heeft! En wat heerlijk voor jullie!

Heeft iemand van jullie gisteren toevallig dat stuk in het AD gelezen over borstvoeding? Ging erover dat ziekenhuizen zo graag het certificaat van de WHO en Unicef willen dat ze echt heel ver gaan. Zo kiezen ze bv liever voor een sonde dan voor een flesje als het met borstvoeding nog niet lukt. En ook al krijgt het kind heel weinig binnen dan nog wordt er lange tijd geen ander vocht toegediend dan borstvoeding, tot aan uitdroging aan toe. En lange tijd laten huilen. En niet te vergeten de enorm onzekere moeder. Het bizarre is dat deskundigen vinden dat een pasgeborene best een flesje mag in de periode van het proberen maar de reden waarom dat nauwelijks gebeurt is omdat er in de Derde Wereld problemen ontstonden met flesjes door vervuild water. En daarom dus maar een en dezelfde regel voor de hele wereld, omdat het een WHO certificaat is! Was echt een bizar verhaal. Vandaag ook weer veel verontwaardigde reacties op het artikel in de trend van: geef hier mijn kind!
    Ik moet zeggen dat ik gelukkig niet die ervaring heb in het ziekenhuis. Jullie?

Vwb het weekendje weg: de prestatie moet nog geleverd worden, dus niet te vroeg juichen;). Maar even serieus: ik vind het ook wel heel bijzonder omdat mijn broer met zijn gezin in Zwitserland woont en we zelden met z’n allen (ouders, gezin broer, mijn gezin) bij elkaar zijn. Dus ook al zal het best aanpassen worden (in het kader van zelfkennis: ik ben ook niet de makkelijkste) ik heb er ook heel veel zin in!

Hier net uit de Opperdepop het zacht zoete witlofhapje gemaakt. Ben benieuwd. Witlof is toch wel een specifieke smaak. Maar Pim lust tot nu toe alles dus denk dat het wel goed komt. Witlof komt van het land van mijn schoonouders en is ook wat minder bitter dan die uit de winkel. En ik vind het wel goed als Pim ook de wat sterkere smaken leert eten. Vind het overigens nog steeds superleuk om voor hem te koken!

19. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Jessie, wat heerlijk dat ie heeft doorgeslapen, hoera!
    Op naar nog meer van zulke heerlijke nachten.

Vlinder, jeetje wat balen zeg dat het niet gaat lukken met het gastouder worden. En dan ook nog eens je baan kwijt. Rare situatie hoor, denk inderdaad dat ze dat niet zomaar kan doen, je ontslaan. Succes met alle rompslomp hier omheen.
    Joepie, gewonnen!!! En nog eens een supermooie prijs ook. Leuk zeg.
    Fijn dat alles met de kleine goed gaat. Kan je mooi een beetje energie uithalen.

Peppers, wat een bizar artikel zeg van hoe ik het uit jou woorden lees. Ik ben gelijk flesvoeding gaan geven (met reden) en heb ze er niet over gehoord. Niet dat ze bijvoorbeeld gevraagd hebben of het met mijn medicatie echt niet kon of nog informatie daarover hebben opgevraagd ofzo. Gen ervaring mee dus, gelukkig.
    Ach, komt wel goed dat weekendje weg. Lekker genieten is het belangrijkste.
    En koken, tja, ik ben dus zelf totaal geen kok. Vind het ook helemaal niet leuk. Als ik hier dan vaak lees over zelfgemaakte hapjes dan schaam ik me weleens dat ik zo makkelijk potjes aan d'r geef :(.

Heerlijk gezwommen weer. Met z'n drieën waren we maar, worden er steeds minder, is wel jammer.
    En wat een slaapkop is ze vandaag zeg. 9.15 - 10.00 uur (toen moest ik d'r wel uithalen voor het zwemmen) en nu ligt ze vanaf 11.30 uur in de maxicosi te tukken. Meestal wordt ze wakker als we thuis zijn en gaat dan echt niet meer slapen, nu dus wel...

20. Peppers

Peppers Actief lid

Nov 24, 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach zeehondje, ieder zo zijn ding. Potjes zijn ook helemaal prima. Ik geniet er gewoon erg van om het te doen. Als ik het niet leuk zou vinden was ik er allang mee gestopt. Sophie en Pim worden net zo groot en sterk later, met potjes of met zelfgemaakt voedsel!

Share This Page