mmmama's

Discussion in 'De mama's' started by zeehondje, Nov 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Josjo, beterschap voor je kleine meid.
    Is wel leuker denk ik, wat minder verschil in leeftijd bij het zwemmen. Hier is het van 3 maanden - 2,5 jaar. Misschien dat ik toch ook nog eens ergens anders ga kijken.

Dit is nog zo'n stukje over drinken uit een beker wat ik las op pampers.nl;
    Enkele wijze woorden om de overstap van borst/fles naar bekertje te vergemakkelijken, stelt professor Wolke voor je kind vanaf zes maanden een bekertje te geven waar hij op kan kauwen, aan kan zuigen en andere dingen mee kan doen. Geef het aan hem alsof het speelgoed is. Als uw baby gewend is om met de beker te spelen, geef hem er dan water of verdund vruchtensap in. Maar sta wel klaar met voldoende keukenpapier en schone kleertjes, aangezien er de eerste paar keer flink gemorst zal worden.

Sloppy, oh wat erg van je schoonmoeder zeg. Heel veel sterkte, het zit jullie niet mee zeg.

Char, nu je weet dat Levi niet goed tegen al die indrukken kan zou ik daar rekening mee gaan houden meid. Rustig aan.
    En wel balen dat je schoonmoeder zich zo opstelt. Wat vind je vriend/man daarvan?

Vlinder, heerlijk hè die lange slaapjes.
    Als het een dag is zoals vandaag, dus niks te doen, nergens heen, dan slaapt ze ook echt heel goed.
    8.15 uur fles
    9.00 - 11.45 uur slapen (dat was wel heeeeeeel lang hoor)
    12.00 uur fruit
    12.45 uur fles
    14.15 - ??? uur slapen
    En dan in de avond vaak ook nog een uurtje.

2. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

Feb 19, 2011
    3,447
    21
    38
    Female
    Noord-Brabant
    @ zeehondje,Ik hou er erg veel rekening mee daarom doet mijn schoonmoeder/schoonfamilie daar zo stom over vinden dat ik te overdreven doe. Mijn vriend steunt mij daarin en vind dat ik het super goed maar vind het ook wel erg moeilijk is wel zn moeder. Zij vinden bijv. dat hand op hand gaan geen kwaad kan en drukte en overal mee naar toe nemen gewoon kan al bij al ik overdrijf in hun ogen dus gewoon.

3. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

Feb 19, 2011
    3,447
    21
    38
    Female
    Noord-Brabant
    Sloppy sterkte met je schoonmoeder!

4. Liesben

Liesben Niet meer actief

Begon Eelco eindelijk weer op te knappen...is hij nu weer aan het spugen. Arm kind. Gelukkig heb ik nog ORS in huis mocht het nodig zijn.

5. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Fijn Char, dat je man achter je staat. En is ook lastig ja, het is en blijft zijn moeder. Maar vind wel dat anderen jullie opvoed ideeën moet respecteren. Ook later, met eten en snoepen enzo. Las daar gister een topic over. Mijn broer en schoonzus geven niet veel snoep, bij opa en oma dus ook niet. Soms wel verwennen natuurlijk ;)

Wat naar Liesben, mag nou wel eens over zijn hè?!

6. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,395
    0
    0
    Brabant
    #1746 mmiiiiir, Apr 13, 2012
    Last edited: Apr 13, 2012
    Arme Eelco... Tis te hopen dat het eenmalig is en dat hij morgen weer kiplekker wakker wordt, Liesben!

Zeehondje: superhandig dat jij je in het bekerdilemma verdiept, scheelt mij een hoop uitzoekwerk, hahah!

Char: zou je kunnen zeggen tegen je schoonmoeder dat je het gevoel hebt dat je weinig begrip van haar krijgt? Zo te lezen ben je zeker geen overbezorgde mama, als de arts het met je eens is...!
    Fijn om even wat van je te horen en goed om te lezen dat je mannetje vrolijk en actief is, ondanks de RS-zorgen....

Josjo: klinkt superleuk hoe je de zwemles beschrijft, zeker het lopen (Wat natuurlijk ook hilarisch is als een kindje van 9 maanden moet lopen, hihihi!!!). En nu ziek en meteen meer dan 39 graden...Pffff ik vraag me bij dat soort temperaturen meteen af hoe bezorgd ik dan wel niet zou zijn, hier nog nooit echt verhoging....

Vlinder: ik als werkgever weet dat je als werknemer behoorlijk veel rechten hebt... Maar als je rechtsbijstand hebt dan moet het goedkomen...!

Hier: bijna weekend, pff het was me het weekje wel..!
    Ben er erg aan toe om een dagje "niets" te hebben, morgen, hoera!
    Wat dat betreft bnlijft een weekendje weg wel lang doortellen.... Ik ben op donderdag dan wel vrij, maar afgelopen donderdag ging toch wel "op" aan huishoudelijke taken die ik het afgelopen weekend niet heb kunnen doen, waaronder héél véél was en andere saaie dingen!

Fijn weekend meiden!

7. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

Feb 19, 2011
    3,447
    21
    38
    Female
    Noord-Brabant
    @ Zeehondje, Iedereen respecteert dat behalve mijn schoonmoeder en schoonzusje die vinden gewoon dat ze het beter weten en dan heeft mijn schoonzusje nog niet eens kinderen. Mijn schoonmoeder gaat straks 1dag per week oppassen en heb nu al gezegd dat het wel moet gaan zoals wij dat willen.

@ Mmiiiir, Ja ik zeg het wel wat ik niet leuk vind,Dat weet ze ook ik neem dan ook echt geen blad voor me mond zeg dan gewoon wat me dwars zit,maar dan igt het volgens haar weer aan mij.

Geniet morgen van je dagje "niks"!

@ Liesben, wat vervelend dat Eelco zo moest spugen.

8. Liesben

Liesben Niet meer actief

Hij heeft inmiddels al een paar keer alles ondergespuugd, arm kind! Toch maar vast wat (120 ml) ORS gegeven, wat hij gulzig opdronk..(knap, als je weet hoe vies dat spul is!) en dat zit er nu al zo'n 20 minuten in! Hij is jengelig (ook niet gek, als je bedenkt hoe beroerd je zelf altijd bent als je zo moet spugen) maar ligt nu heerlijk bij papa op schoot in slaap te vallen.

9. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

Feb 19, 2011
    3,447
    21
    38
    Female
    Noord-Brabant
    Is indd niet gek dat hij jengelt als je je zo voelt hopelijk kan hij even lekker slapen.

10. josjo

josjo Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    2,757
    156
    63
    Arnhem
    Liesben, ors is vieieies, dus dat is heel knap ja :D heel veel beterschap!

Char, ik zou daar best erg recalcitrant van worden (schrijf je dat zo?;))
    Maar in zijn geval zou ik sowieso niet teveel van hand tot hand laten gaan. Heb het de eerste weken niet gedaan omdat A te vroeg was en ik had er lak aan wat anderen daar van vonden, het was beter voor haar dus dat was dat :D. Maar snap wel dat het lastig is hoor...

Zeehondje, aha, dan is het inderdaad zo bedoeld, A zou het ook als speelgoed zien hihi. Maar goede tip hoor, ik ga ook zo'n beker kopen :)

Vlinder, wij pb-en, maar wat mmiiir zegt is (soms helaas) wel waar. En haar verhaal lijkt te rammelen van alle kanten, al ken ik natuurlijk alleen jouw kant vh verhaal. Hoe dan ook moet ze van goede huize komen om hard te maken dat jij voor einde AO uit dienst zou moeten lijkt mij...

Hier nog naar de ha geweest. Ze had ineens allemaal rode puntjes op haar voeten (moest ik op letten: aan het eind vd ledematen) ik schrok dus best want het waren er veel! Wij naar de huisarts(en dan toch onhandig dat ik geen auto heb hoor djeez) en wat denken jullie? Zijn de rode pukkeltjes zo goed als weg! Hahaha. En kraaien en ze ging zich optrekken aan een stoel, gek kind, de zetpil begon vast te werken hihi. Ze had een behoorlijk rode keel dus misschien keelontsteking maar geen nekkramp oid (die vlekjes oa zijn daar symptoom van). Mmiiir, koorts is trouwens alleen indicatie dat er wat is, maar hoe hoog zegt ze niets, behalve als het over de 41 :$ gaat...

Oh en zwemmen was ook leuk hahaha.

Nu duimen voor een niet al te erge nacht... Voor Annelynn en Eelco (en de mama's haha)

11. Liesben

Liesben Niet meer actief

De fles van 1900 (60 melk met 60 ORS) is er dubbel en dwars weer uitgekomen. Daarna heeft hij anderhalf uur op mijn borst liggen slapen. Hij heeft net weer wat ORS op en ligt nu bij papa. Ik heb de reiswieg opgemaakt en neem een fles mee vannacht, dan geef ik hem af en toe kleine beetjes als hij wakker is.

12. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

Feb 19, 2011
    3,447
    21
    38
    Female
    Noord-Brabant
    Owwww wat zielig zeg voor Eelco (en ook voor papa en mama is dit rot natuurlijk! Nooit fijn om je kindje zo te zien)
    Hoop dat het op de manier met kleine beetjes geven goed blijft gaan!
    En hoop natuurlijk voor jullie een goede nacht! Knuffel voor Eelco!

13. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,395
    0
    0
    Brabant
    #1753 mmiiiiir, Apr 14, 2012
    Last edited: Apr 14, 2012
    Goedemorgen dames! Hoe was de nacht voor de zieken en de andere kindjes?
    Hier heeft het dametje zich weer PRIMA gedragen, geen kik tussen 1900 gisteravond en vanmorgen 6.20. Van mij mag het in het weekend ook best een uurtje later zijn, maar ach, als ik zelf op tijd naar bed ga is er niets aan de hand. En zo heb je een extra lange vrije dag, hihi...

Vanmorgen heeft Fee een broodkorst gekregen. Ze heeft er wat mee gespeeld en erop gesabbeld maar dat was het dan wel... Prima hoor, maakt niet uit, qua eten mag Fee veel uitproberen maar niets móet. Daarna nog wat stukjes banaan geprobeerd, maar ze was er wel klaar mee. Dus prima, papflesje gemaakt van 150 / 5 met wat schepjes rijstebloem. 's morgens drinkt ze nog steeds een beetje aan de borst, dus alle beetjes samen maken er een prima ontbijtje van! Ze is komende maandag halfjarig... Dus na de gepureerde groentetjes en fruitjes is nu de Grote Experimenteer Met Voedsel Fase aangebroken...: overgang naar drie maaltijden per dag met twee tussendoortjes. Afgelopen donderdag ben ik naar de reform winkel gegaan voor bio producten zonder toegevoegde suikers...

Mochten de mama's nog tips hebben, dan hoor ik het natuurlijk graag!

Ik vind het overigens fantastisch om te zien hoe Fee haar fijne motoriek oefent met zo'n stukje brood: aanpakken van mama met rechts, overpakken naar links, in het mondje stoppen, sabbelen, andere handje erbij, met beide handjes uit het mondje halen, overpakken, links rechts, laten vallen, terugvinden, pakken, enzovoorts. Echt knap!

Voor mezelf heb ik goede multivitaminen gekocht, op natuurlijke basis, dus veel beter op te nemen door je lichaam dan de Davitamon-achtigen. Ik ben benieuwd of ik daardoor wat meer energie krijg, want ik ben er een beetje klaar mee om iedere avond om half negen uitgeteld op de bank in slaap te vallen. Het is niet eens heel druk op het werk, Fee kost me geen of nauwelijks energie, dus dus moeheid is echt nog van het ontzwangeren....

Ik hoop op een snelle tweede zwangerschap, maar in de tussentijd wil ik mijn avonden wat actiever benutten en mijn sociale contacten beter onderhouden!

Pff lang ego-verhaal van mij, deze keer. En niet eens een zieke baby, haha!

14. Peppers

Peppers Actief lid

Nov 24, 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1754 Peppers, Apr 14, 2012
    Last edited: Apr 14, 2012
    Ik sluit me aan bij de ziekenclub: Pim heeft vannacht tot twee keer toe overgegeven in zijn bedje. Toen dus maar bij ons in bed maar dat was ook geen succes; hij werd steeds huilend wakker. Rond 05:00 het net aangeschafte campingbedje opgezet naast ons bed en vanaf dat moment ging het een stuk beter. Vroijk wakker geworden om 06:30 en net zijn ontbijt op. Ik vind hem nog wel wat witjes maar hij is weer helemaal zijn oude zelf in hoe hij doet. Ben dus benieuwd of dit het was of dat er nog meer gaat komen.....

Hoe is het gegaan met Annelynn en Eelco?

Hoe ben je het van plan te gaan doen Mirr, met de 3 maaltijden per dag? Gewoon ontbijt, lunch, avond en dan 's ochtends fruit en in de middag rijstwafel e.d.? Verandert er dan veel ivg met nu?

Char: hier ook als een Koekoek over mijn jong gewaakt de eerste tijd hoor. De eerste weken na hewt ziekenhuis hebben echt alleen Lief en ik Pim vast gehouden want er was al zoveel ziekenhuispersoneel die hem had vastgehad de eerste week dat we er wel even klaar mee waren. Eerst maar eens wennen aan papa en mama en andersom. Zelfs de oma's kregen hem niet van me. Vonden ze best heel lastig en moeder mijn bleef erom vragen maar het voelde nu eenmaal goed om het zo te doen.

Vlinder: ben benieuwd wat er uit gaat komen met je ex-werkgever!

Zeehondje: de helm voor Sophie komt komende week toch? Ik ben benieuwd naar de eerste foto's!

Over motoriek oefenen: er wordt hier driftig droog gezwommen. Het frustreert Pim steeds meer dat hij niet vooruit komt. Ben benieuwd wanner hij doorheeft hoe het kruipen werkt!

Gisteren is de bestelde autostoel gekomen: maxicosi Tobi. Mooi ding maar ik denk dat het nog te recht is voor Pim om al in te zitten. Wel lastig want hij is de gewone maxi cosi ook aan het ontgroeien en het gesjouw daarmee is echt funest voor mijn rug. Over precies een maand gaan we naar Duitsland en moeten we 5,5 uur rijden. Even kijken wat we dan doen....

15. Peppers

Peppers Actief lid

Nov 24, 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een Koekoek waakt toch over haar jong? Of is dat een andere vogel???? Hmmm, ik twijfel....Lekker belangrijk!
    (een kijkje in mijn gedachten....)

16. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,395
    0
    0
    Brabant
    Hihi een koekoek laat de opvoeding juist aan anderen over, Peppers. Jr bedoelt een kloek denk ik...

Tot zover de vogelles...

Wil inderdaad over naar ontbijt, lunch en avondeten met twee tussendoortjes, Peppers. Ik begin nu met meer granen bij het ontbijt (dus zwaarder verteerbaar) , fruit als 1e tussendoortje, tweede fles steeds later geven (van half elf opschuiven naar twaalf), combi met wat vast voedsel (groente, brood of granen), derde fles (van 2 uur) steeds kleiner maken en combineren met wat vast voedsel als tussendoortje, laatste fles combineren met avondmaaltijd die steeds groter wordt (nu nog een paar hapjes....).

Jeetje die Pim ook al niet lekker... Pfff rot virusjes....

17. Liesben

Liesben Niet meer actief

Gisteravond nog een keer wat overgegeven. OP zich redelijk geslapen. Rond 0430 even wakker, klein beetje ORS laten drinken en daarna had hij een ENORME poepbroek. Weer geslapen tot 0630 uur. Flesje 60 melk en 60 ORS en weer een ENORME poepbroek. Daarna weer uurtje geslapen en nu net een flesje van ongeveer 150 ml met nog een klein beetje ORS. Toen hij zich verslikte en een moest hoesten gaf hij een klein beetje terug. Maar hij ligt nu lekker bij papa. We hebben vanmiddag feest van mijn broer (die is dinsdag jarig) maar ik denk dat een van ons thuisblijft met Eelco.

18. Peppers

Peppers Actief lid

Nov 24, 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Koekoek: typisch geval van klepel en klok:p

Toch een soort buikvirusje he Liesben! Hier ook voor 09:30 al drie poepbroeken die er ook wat anders uitzagen dan normaal. Pim ligt nu weer op bed, ben benieuwd....
    Jammer dat jullie niet met z'n allen naar het feestje kunnen! Hopenlijk vandaag ook met Eelco wel weer wat beter!

Leuk Mirr, weer een nieuwe stap zo met een andere voeding!

19. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Voor de zieke kindjes, beterschap!!

@Mir, ja heerlijk he om te zien hoe ze dat allemaal aanpakken en overpakken en zich ontwikkelen. :)

@peppers, haha droogzwemmen, hier nog eentje :) Ze draait wel rondjes op haar kleed en in de box ligt ineens met haar hoofd een de andere kant maar vooruit komen, nee dat gaat hem nog niet worden. Ze wilt wel maar weet niet hoe.

De MC Tobi kun je toch in standen zetten Peppers? Dan kun je hem net iets schuiner zetten zodat hij niet zo rechtop zit.

@Hier, ooh wat een avond. Ze wilde weer eens niet slapen.
    Om 8 uur op bed gelegt en om half 9 wakker en krijsen, ze was niet stil te krijgen. Tja, heb haar mee naar beneden genomen en om half 12 gisteren sliep ze eindelijk.
    Ze zit echt in een sprongetje hoor, ze kan nu ook klappen in haar handjes :) Dus nu 5 dingen die ze ineens kan op 2 weken tijd.
    Plus dat haar 2 boventandjes aan het doorkomen zijn, 1 is er al door de 2e laat ook niet lang op zich wachten.

Ik ga zometeen eventjes met haar naar de winkel, wat boodschapjes voor volgende week.

Fijn weekend meiden en nogmaal beterschap voor de ziekjes!

20. Liesben

Liesben Niet meer actief

Het goede nieuws is dat hij niet meer spuugt en geen diarree meer heeft! We geven nu elke 2 uur een flesje van 90/3. Maar hij is heel jengelig, huilt veel, wil alleen maar bij papa of mama liggen en heeft een beetje koorts (38.4).

Share This Page