mmmama's

Discussie in 'De mama's' gestart door zeehondje, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Getver, al de tweede keer in 2 dagen dat ik m'n tekst kwijt ben... Deed iets metbackspace en zat ineens op een andere pagina inn ander topic?? Dus.... Dan ff kort hoor, heb geen zin meer om alles opnieuw te doen hihi

Eelcootje beterschap manneke, hopelijk knap je gauw op!

Peppers, in andere topic iemand die twee dagen over was op de tobi, veel te vroeg als je het mij vraagt maar ok en aanrijding van achteren. Uiteindelijk viel het mee maar djeeez... Als Pim echt met zijn hoofdje er bovenuit komt moet je wel maar tot die tijd... Enne, je kan de mc ook in de auto laten net als de tobi hè, je hoeft er niet nee te sjouwen :D

Mmiiir klinkt goed alle hapjes zoals je schrijft. Misschien kan het schema nog helpen? Hier na woensdag over op ander schema, dan is onze meisje gewoon alweer 9 maanden! Peppers dan morgen denk ik hè? Wat vliegt de tijd...

Maar de light roomkaas met geprakte banaan is hier echt favoriet op brood, dan peuzelt ze zo n boterhammetje op (vandaag diezelfde roomkaas met jam vond ze ook lekker)

Vlinder, wat leuk, zelf klappen! Zo zie je maar weer dat alle kindje andere dingen doen hè? Annelynn klapt nog niet zelf maar trekt zich al wel op aan een stoel tot op haar knietjes. En zei vandaag een heeeeel duidelijke pa-pa :D trots!!! Ze zei het al weken een beetje maar nu was het echt zoals het hoort hihi

2. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mannetje hier is toch wel gewoon ziek helaas. Hoogrode konen, heel snotterig en ik hoor zijn buikje borrelen. En de 4e poepluier van de dag is binnen. Nog niet getempt maar hij heeft zeker wel verhoging dus helm af. Veel geslapen en nu weer in bed. Op zich is hij wel vrolijk. Die keer dat hij een longonsteking had was hij echt heel ziellig, nu valt dat dus wel mee. Maar blijft naar, z'n kleintje die ziek is.
    Vanavond krijgen we eters. Ik hoop dat dat gewoon door kan gaan. Even kijken hoe het de rest van de middag gaat.

Tobi kan wel is andere standen maar diepste stand vind ik nog steeds erg recht moet ik zeggen. Ik denk dat we hem nog mar even in de gewone MC houden voorlopig. Inderdaad gewoon uit de auto dragen en er in. Las ook dat kinderen eigenlijk tot 3,5 achterstevoren in de auto zouden moeten met de stoel maar dat niemand dat doet.

Wauw, Annelynn zegt gewoon al papa! Leuk he!

Pim is inderdaad morgen alweer 9 maanden! Ouder dan mijn zwangerschap duurde, haha!

3. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Hallo jennie79 :D ook een mmm mama?:)

Peppers agossie, pimmetje dus ook ziek.... Beterschap voor je kleine mannetje...! En ja al ouder dan je zwangerschap duurde, wij hadden 8 maanden op, 8 maanden af hè :D

Annelynn ligt al 2,5 uur te tukken, ze zal het wel nodig hebben....? Ik zit lekker ariadne at home's te lezen en inspiratie op te doen :D

Verder is het maar rustig hier, waar is iedereen toch met dit druilerige weer? Of is hetbij jullie we zonnig :cool:

4. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Vanmorgen was er zon, en nu ook weer Josjo! Ik ben naar een Fee die al een half uur heel geduldig aan een rijstwafeltje met yoghurt top zit te likken en sabbelen, aan het kijken.

Onbetaalbaar....

Ze heeft zichzelf helemaal onder gesmeerd, haha!

5. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hier ook heerlijk weer. Zonnig!
    Vanmorgen even boodschappen gedaan en net de kinderstoel van de Ikea gehaald.
    Lekker fruit gegeten en half uurtje later de fles en nu ligt ze lekker te slapen (trouwens ook al drie poepluiers gehad vandaag).
    Hoeveel eet Fee nu aan fruit en groente per keer? 50 - 75 - 100 gram?
    Ik dacht je met 7 maanden pas met brood mocht beginnen en tussendoortjes. Wel leuk, ga ik daar ook maar eens naar kijken.

En tot 3,5 jaar achterste voren in de auto heb ik ook vaker gehoord/gelezen. Maar waar laten ze hun benen dan?

En wat naar, toch echte zieken hier. Moet echt blij zijn dat S. eigenlijk nog nooit ziek is geweest.

Vast weer iets vergeten, maar dat komt de volgende keer wel weer dan.

6. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inmiddels 39 graden koorts en steeds minder vrolijk. Het arme kereltje. Ligt nu weer in zijn bedje. Is nog nooit zo gemakkelijk naar bed gegaan overdag!

Goeie vraag Zeehondje, van die beentjes. Volgens mij moet je dan ook een ander autostoeltje hebben en niet de groep 1 stoeltjes. Schijnt dat de kk in Scandinavie allemaal andersom zitten en dat het daar dus normaal is. Gebeuren ook nauwelijks dodelijke ongelukken met kindjes daardoor daar. Hier besloten om de nieuwe stoel nog even in de doos te laten. Eerst maar wat beter zitten.

Ik zie het voor me, Fee met haar rijstwafeltje!

Hier trouwens ook al de hele dag geweldig mooi weer Josjo!

7. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Beterschap voor de zieke kindjes!

Hier is het ook heel de dag al raak Levi heeft last van darmkrampjes en net kwam er een hele golf uit nadat hij net had gedronken,nu had hij weer honger dus toch maar weer een beetje gegeven hopelijk blijft dat erin zitten!

Fijne avond allemaal!

8. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Haaaaaaaiiiiii Lady's!

Even een dikke knuffel voor alle mama's en hun beebjes!
    Nog ff dan kan ik me aansluiten bij jullie, SPANNEND!!!
    Ik ben zo benieuwd naar m! :)

Toedels! :)

9. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ha, had mijn opmerking van vanmiddag moeten afkloppen. Sophie net voor het eerst gespuugd. En dan geen melk, maar d'r worteltjes. Ze wilde niet slapen, bleef huilen. Dus uit bed gehaald en op schoot gezet. En tien dus spugen. Schone kleren aan en weer naar bed. Nog huilen. Buikje gemasseerd en toen er even bij blijven zitten. Nu is het stil. Hoop dat het alleen maar wat buikpijn was voor haar.

Sterkte voor Pim. Hopelijk kan die lekker slapen vannacht.

En nog een spugend kindje. Zo zielig hè. Knuffel Char.

Brabbel, nog even, zo leuk!!!

10. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    He getsie jou kleintje ook al dus Zeehondje! Mijn kleine man heeft ook heel de avond enorm gehuild had erg last van buikkrampjes dus misschien dat het spugen daar vanaf kan komen?

Ik hoop dat alle kindjes en mama's en papa's lekker kunnen slapen vannacht en dat ze zich allemaal beter voelen morgen!

Slaap lekker!!!

11. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, wat een ziekenboeg hier!!!!

Hier gisterenavond 39,6 koorts. Het was echt een kacheltje, zo zielig. Eten en drinken ging nog prima en op zich was hij ook nog best alert voor zo'n hoge koorts. Maar natuurlijk niet verassend dat de avond en nacht heel onrustig waren. Hij kon gewoon niet slapen. Paracetamol gegeven wat de scherpe randjes er wel een beetje af haalde maar toch. Gelukkig is het weer ochtend!

Hoe is het de rest vergaan?

12. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Echt een ziekenboegje, beterschap allemaal!!

Indd niet onlogisch dat Pim een onrustige nacht heeft gehad, hoe slaap je zelf als je hoge koorts hebt en je eigen beroerd voelt. Hij heeft nu veel behoefte aan mama :)
    Hopelijk knapt hij wel snel weer een beetje op hoor.
    Voor jullie ook, dan hebben jullie de nachtrust ook weer.

@Zeehondje,hoe is het verder gegaan vanacht?

@Hier, weer een onrustige nacht maar niet door ziek zijn....
    Ik zei toch gisteren dat er 2 tandjes doorkomen?? Nou het zijn er 3! De 2 boventandjes en het hoektandje boven. Haar tandvlees is een beetje dik dus dat geeft natuurlijk een drukkende pijn.
    1 tandje is er inmiddels door, nu de andere 2 nog.

Ik sms'te eergisteren mijn s-zus om te zeggen dat het hier de laatste paar dagen nogal onrustig is om s'avonds te gaan slapen en benieuwd ben hoe het aankomende week gaat op centerparcs.
    Toen sms'te ze terug dat hun zoon precies hetzelfde heeft op dit moment.
    Bij hem geen tandjes zei ze maar wel grappig dat ze hetzelfde hebben nu. Hij is 2 weekjes ouder.
    "Dat worden gewoon pyama feestjes daar" zeiden we tegen elkaar haha :)

Fijne zondag!

13. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Gisteravond nog een keer huilend wakker geworden en vanochtend om 4.30 uur. Gelukkig is ze beide keren weer snel gaan slapen.
    Vanmorgen werd ze luid pratend wakker. Fles gegeven en wat een lawaai kan ze maken zeg. Ik wist even niet of ze nou aan het jengelen was of aan het praten :).
    Rond 9.00 uur weer in bed gelegd. Kijken hoelang ze vandaag slaapt (afgelopen vrijdag sliep ze bijna drie uur nog in de ochtend namelijk). En gister was een onrustig dagje qua slapen, dus misschien dat ze daarom 's avonds niet wilde slapen. En natuurlijk ook krampjes. Het potje wat ze kreeg vond ze ook niet echt lekker, misschien toch last van de rijst/kip die nieuw zijn voor haar.

Manlief is naar de voetbal (business seats, via z'n werk - heeft toch wel voordelen om niet meer buiten te lopen maar binnen op kantoor ;)). Ik dus lekker dagje voor mezelf en Sophie. Het is zonnig maar koud, misschien nog even wandelen vanmiddag. Heb de wandelinzet tevoorschijn gehaald.

14. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    #1774 mmiiiiir, 15 apr 2012
    Laatst bewerkt: 15 apr 2012
    Ach wat een hoop zieke kindjes, het worden er alleen maar meer...!

Ik zeg niets en klop af... ;)

Zeehondje: geen idee hoeveel gram het is, eigenlijk.... Fruit ongeveer een derde normale afmeting appel of zo? Meestal krijgt ze overigens een mengelmoesje. Ze krijgt ook stukjes nu: ik snijd door de ingevroren fruit en groentehapjes wat verse appel of stukjes kort gekookte courgette. Groente krijgt ze 3-4 volle eetlepels. Ik heb geen keukenweegschaal, misschien maar eens even eentje gaan halen...

Vlees, vis etc weet ik nog niet hoor...! Voorlopig nog even niet, er verandert al zó veel! In de Opperdepop wordt het pas bij 7 maanden gegeven, ik denk dat ik dat ook doe. Misschien de komende maand alleen af en toe wat hardgekookt ei....

Ze heeft vandaag stukjes brood met margarine op. Niet zo veel hoor, misschien nog geen tiende boterham. Ik heb er mini dobbelsteentjes van gesneden en die in haar wang geduwd. Dat kauwt wat makkelijker heb ik ergens gelezen. Het was vooral om te oefenen, de helft kwam er dan ook gezellig weer uit, haha.
    Vóór de fles wilde ze er niets van weten, te veel honger. Na de fles was ze te verzadigd om echt geïnteresseerd te zijn.

S ook toe aan de wandelinzet, Fee sinds een dikke week.

Wow Vlinder, drie tandjes tegelijk.... Al een hele mond vol tanden wordt het zo. Jouw meissie is echt wel heel hard aan het ontwikkelen zeg, niet normaal... Iedere dag wel een mijlpaal als ik het zo lees...

Het is inderdaad nog koud. Zojuist even een uurtje in de tuin gerommeld, ik had gewoon koude handen!

Peppers: nee zo'n onrustig nachtje verbaast me niets. Hoe gaat het nu vandaag?

Char, Liesben, Josjo: hoe was jullie nacht met de zieke kindjes?

Brabbel: leuk dat je effe langs komt waaien! Nog tien weekjes zeg.... Lekker veel beweging in je buikje?

15. Liesben

Liesben Niet meer actief

Hier lijkt het weer wat beter te gaan....hoop ik!
    Koorts is gezakt naar 37.7. Hij heeft niet meer gespuugd en de spuitluiers worden ook minder. Hij krijgt inmiddels weer een beetje melk, aangelengd met ORS, en dat blijft erin. Hij is alleen nog niet zichzelf, nog een beetje lamlendig zeg maar. Maar ja, hoe ben je zelf na twee dagen koorts, spugen en diarree en dus niet of nauwelijks eten?

16. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    #1776 Vlinder3, 15 apr 2012
    Laatst bewerkt: 15 apr 2012
    Ja gaat echt hard, niet normaal joh.
    Opeens kunnen klappen,
    zelf zitten,
    veel geluidjes en gilletjes,
    zegt 'poes' na op haar manier: lippen op elkaar en 'ppsss' haha.
    3 tanden tegelijk, dan heeft ze straks al 6 tandjes en een echt smoeltje haha.
    Stevig staan met steun kan ze ook,
    alle kanten oprollen,
    van rugligging naar zit,
    tong klakken,
    gekke bekken trekken (oogjes dichtknijpen en neusje ophalen, snappen jullie het? )
    De schaterlach is ook weer uit de kast gekomen:D
    Pff echt veel eigenlijk als ik het zo lees :)

Leuk he het wandelen met de wandelinzet? :)
    Ik vind het echt super, ze kijkt lekker volijk rond en zit lekker te babbelen onderweg :)

@Brabbel, ooh meis nog eventjes en dan heb je je wonder in je armen.
    Succes met de laatste loodjes!

17. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Blijft even bij egoberichtjes vandaag, al lees ik jullie verhalen nog met dezelfde belangstelling hoor!

Ging vanochtend naar mijn hardlooptraining. Het ging redelijk met Pim. Fruithapje op en hij ging naar bed toen ik wegging.Kom ik thuis: hardhuilende Pim in de armen van papa. Had alles er weer uit gegooid in zijn bedje en was net gebadderd door papa omdat hij helemaal onder zat. Hij is echt spierwit en er zit geen puf meer in. Vind het wat zorgelijker dan gisteren, toen hij nog heel vrolijk er alert was, dus we houden het in de gaten. Ik zou vanmiddag naar een verjaardag. Was al duidelijk dat ik alleen zou gaan en Lief met Pim thuis zou blijven maar inmiddels denk ik dat ik ook niet ga. Wil er zijn voor de kleine man.
    Hij ligt nu weer in papa's armen te slapen, zo lief!

Parcetamol zetpillen zijn op. Even kijken of ik die nog ergens kan krijgen op zondag....

18. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Kun je niet de ziekenhuisapotheel bellen om te vragen of je de zetpilletjes daar mag halen??

Hou het maar goed in de gaten en anders even langs hap.

19. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Pim vandaag driekwart jaar oud...! Das ook niet leuk om dan ze ziek te zijn...

Toch gefeliciteerd, Pim, Peppers en papapim!

20. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Levi heeft gisteravond nog erg last gehad van krampjes en huilde enorm! Zo zielig! Heb hem druppeltjes gegeven en een tijdje een warme hydrofiele doek op zn buikje gelegd toen viel hij ook eindelijk in slaap.In zn bedje had ik ook nog een warme kruik tegen zn buikje gelegd en denk dat dat geholpen heeft want heeft goed geslapen en werd vanochtend weer vrolijk wakker gelukkig!

@ Peppers,Wat sneu voor Pim! Ik hoorde dat je ook weekend apotheken hebt maar weet natuurlijk niet of dat overal zo is. En je kan indd ook naar de apotheek gaan in het zh. Succes! En beterschap voor jullie mannetje!

@ Brabbel,Dat schiet voor jou ook al op! Succes met de laatste zware loodjes!

@ Vlinder,Wat leuk die nieuwe ontwikkelingen en zoveel tegelijk knap hoor!

@ Liesben, Gelukkig is de koorts gezakt,Is indd logisch dat hij nog niet helemaal zichzelf is.

@ Zeehondje,En heeft ze lekker geslapen?

Fijne zondag!

Deel Deze Pagina