mmmama's

Discussion in 'De mama's' started by zeehondje, Nov 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. josjo

josjo Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    2,757
    156
    63
    Arnhem
    Hi allemaal,

Annelynn heeft de vijfde ziekte, zit helemaal onder de rode vlekjes, over haar hele lichaam... En voor haar niet supererg, maar voor zwangere vrouwen wel. Laat ze nou net bij vier(!) zwangere vrouwen op schoot te hebben gezeten! Net een rondje gedaan om het ze te vertellen, gelukkig reageerde iedereen redelijk nuchter, denk niet dat ik zo relaxed zou zijn hoor.... Godsamme, was vrijdag al bij de ha vanwege die vlekjes maar die waren weer weg toen ik daar aankwam... Of hij had beter moeten kijken, ik zei nog dat ik het mog steeds wel een beetje zag.. Maar dan waren we gisteren niet naar die verjaardag gegaan :( voelde me echt shit, al voel ik me nie perse schuldig, en heb de ha vervloekt grrr wat n ei zeg!

Peppers, Pimmie 9 maanden, jippie! Enne, de ha post heeft ook n apotheek hè... Daar kan je altijd heen volgens mij? Beterschap...

En ook voor de rest, agossie... Wat n ziekenboeg inderdaad....!

2. Liesben

Liesben Niet meer actief

Helaas vanmiddag toch weer spugen en diarree. Op aanraden ziekenhuis even op alleen ORS houden, geen melk.

3. Peppers

Peppers Actief lid

Nov 24, 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Update jarige Pim: bij 39,8 en suffe indruk toch naar HAP gegaan. Gelukkig niets bijzonders, ws virusje. Aan de paracetamol houden en drinken. Als de koorts morgen nog zo hoog is moet hij weer gezien worden.

Jee Annelynn de vijfde ziekte. Das ook wat! Heeft ze daar veel last van? Balen van die zwangere vrouwen inderdaad. Maarja, wat kan je eraan doen. Wel goed dat je ze gebeld hebt.

En Eelco ook nog aan het spugen. Bah, het schiet niet op!

Fijn dat het met Levi in ieder geval weer beter gaat!

4. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Jeetje zeg, echt veel zieken inderdaad.
    Sterkte voor Eelco, zo naar. Wel 'fijn' dat hij de ors goed drinkt (begreep dat dit heel vies is toch).

En Annelyn de vijfde ziekte. Heeft ze ook nog ergens last van? En is de incubatietijd (dat het besmettelijk is) niet voordat de vlekjes komen? Net als bij gordelroos/waterpokken?
    Sterkte in elk geval. Wel lief dat de zwangeren goed hebben gereageerd.

Vanmiddag S. in het grote bad gedaan in zo'n ligstoeltje. Voor het eerst alleen, ging goed. Eerst huilen, maar stoeltje was koud denk ik. Daarna heerlijk gespeeld.
    Ga lekker wentelteefjes maken nu.

5. josjo

josjo Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    2,757
    156
    63
    Arnhem
    Hè gets Eelco nog steeds ziek... Niet fijn zeg, dat spugen... Knuffeltje voor Eelco!

Ook een knuf voor Pimmie! Gelukkig lijkt t niks ernstigs maar fijn is het niet hè... Over die koorts krijg ik hier steeds te horen dat we onder de 41 niet ongerust hoeven te zijn, nou ben het dan toch hoor. Gewoon niet fijn met die kleintjes als ze zo ziekjes zijn...

Annelynn heeft niet zozeer last van de vlekjes maar ze eet en drinkt niet geweldig. Even goed in de gaten houden dus. De zwangeren hebben allemaal met haar geknuffeld voor de vlekjes, althans, vrijdag had ze ook heel even wat plekjes op haar voeten maar 1 zwangere, die net 8 weken is, kwam het maandag vertellen en die zou het wel kunnen hebben gekregen, hoop t niet want in de eerste 13 weken is het het grootste risico...

Net in bad geweest met zijn drieën tot Annelynn de boel onder kakte :( getverdemme in de kak gezeten hahaha

Zeehondje, als ze straks redelijk kan zitten, is zo'n zitstoeltje ook leuk. Of met een cm of 10 en dan op de buik, vind Annelynn ook fantastisch :)

6. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,395
    0
    0
    Brabant
    Hihi echte ouderliefde... In de kak van je beeb zitten.... :D:D:D
    Pff spannendmet die zwangere dames Josjo, ik snap je zorgen....

Zeehondje: jouw meisje weer beter?

Oef Pim bijna 40 graden.... Ik hoop dat het vannacht beter wordt met hem.

Eelco ook nog steeds ziek. Jeetje Liesben, het gaat bij hem echt van virus naar virus.... Ik zou zo graag eens iets anders, iets vrolijks, over hem willen lezen... Gewoon gezellige Eelco - dutjes en datjes...!

Fijn om te lezen dat Levi weer opgeknapt is!

Ik heb me vandaag weer verbaasd over mijn meissie... Vanmorgen heeft ze geslapen van 9 tot half 10. Om half 1 ben ik met de auto vertrokken naar een klimhal in een andere stad. Ik dacht: drie kwartier rijden, kan zij mooi tukken. Nou mooi niet... Vrolijk klaarwakker meisje in de auto.... Ze sliep 5 minuten vóór aankomst in, maar werd wakker zodra de auto stil stond. Daarna was en bleef ze klaarwakker en heerlijk vrolijk. Ze keek haar ogen uit naar klimmende mama. Lekker veel aandacht van vrienden en bekenden die allemaal omstebeurt even kwamen kijken. Om half 4 werd ze wat moeig, dus heb ik haar in een rustig hoekje gezet met de wagen. Half uurtje later ga ik kijken, weer klaarwakker. Ook in de auto op weg naar huis, mevrouw bleef vrolijk kletsen en gilletjes slaken. Net pas naar bed gebracht, geen centje pijn, supervrolijk ligt ze nu nog te kletsen in haar bedje....

Bizar hoe weinig geslapen ze heeft... Maar ach, zo lang ze vrolijk blijft....!

7. josjo

josjo Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    2,757
    156
    63
    Arnhem
    Haha mmiiir wat n heerlijke vrolijkerd dan!

Sorry had niet meegekregen dat sophietjeoom ziek was... Agossie, beterschap ook! Knuf!

8. Liesben

Liesben Niet meer actief

#1788 Liesben, Apr 15, 2012
    Last edited by a moderator: Apr 15, 2012
    Ik zou ook liever blije verhalen vertellen Mirr..maar helaas.
    Daarbij zit ik zelf ook niet lekker in mijn vel.
    Ik denk ook dat ik misschien eens met iemand moet praten, een psycholoog. Ik merk dat ik nog veel verdriet heb, veel schuldgevoel. Dit alles staat mijn moedergevoel in de weg, en durf ik niet te vertrouwen op mijn intuïtie. Ik ben niet depressief, ben juist dolgelukkig met Eelco. Maar dat verdomde schuldgevoel op het moment dat hij ziek is...dat is zo naar. Ik kan soms alleen maar huilen als hij weer eens ziek is. En ik betrek het dus steeds op mezelf. Ik wilde per slot van rekening nog een kindje op mijn leeftijd. En nu heeft hij Down, en is hij dus extra vatbaar. En dat is dan mijn schuld...(zegt mijn verknipte brein op dat soort momenten). Ik weet dat het niet reëel is, die gevoelens. Maar elke keer als er iets met Eelco is steken ze de kop weer op. Ik kan ze wel opkroppen, maar daar zal het zeker niet beter van worden. Ik denk dat ik misschien hulp nodig heb om alles op een rij te krijgen en een plek te geven.

9. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,395
    0
    0
    Brabant
    Ach Liesben, lieve meid toch....
    Ik kreeg al de indruk dat je niet lekker in je vel zat, maar dacht dat het misschien kwam door de ziekteperikelen van Eelco. Én jijzelf ook ziek geweest natuurlijk...
    Je wordt natuurlijk moe van al die zorgen, sowieso al omdat Eelco Down heeft én dan ook nog die virussen steeds.... Tja en als je steeds die zorgen hebt dan wordt je mentale weerbaarheid natuurlijk veel minder.... Ach meis toch, wat zou ik je graag een dikke knuffel willen geven...

Ik vind je zo'n lieve mama omdat je zó vol trots kunt vertellen over je zoontje... Eelco for president, denk ik dan steeds.... Op sommige punten loopt hij gewoon vóór op zijn leeftijdsgenootjes: hij draaide eerder van buik naar rug en terug, dan Fee.... En daar kun jij zó stralend over vertellen...

Dat schuldgevoel, tja met je hoofd weet je denk ik best dat dat onzin is... Maar je gevoel.... Dat rotstemmetje in je achterhoofd....

Misschien is hulp geen slecht idee Liesben...!

Ik hoop dat je lieve kereltje zich snel beter voelt en dat je ons en (vooral) jezelf weer kunt trakteren op breedlachende foto's....

10. josjo

josjo Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    2,757
    156
    63
    Arnhem
    Mijn hele reactie weer weg, stomme iPad, maar mmiiir verwoord het mooi... Heel veel sterkte liesben, met iemand praten helpt je hopelijk want ik vind jou een superlieve mama. Toen ik laatst las wat je voor chybou schreef bij de aanstaande mama's dacht ik nog : die Eelco kan echt superblij zijn met zo'n lieve mama :)

Knuf voor jou meis!

11. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Ohh liesben! Krijg tranen in mn ogen van je post.
    Het is niet door jou dat eelco down heeft gekregen! Je bent een hele lieve moeder en je geeft hem alle liefde die hij verdient.

Ik begrijp wel wat je bedoelt hoog met je schuldog voelden. Door dat ik drager ben van de gbs-bacterie is Suzannah ziek geworden en nu misschien voor haar leven getekend hier door. En dan kijk ik naar Megan....ik wilde perse nog een 2de kindje en nu moet zij daardoor vaak wachten op de aandacjt die ze verdient....
    Ik voel me ook vaak schuldig.....maar dan denk ik aan de liefde die ik voor ze voel en hoe gelukkig ik ben dat ze er zijn en dat is sterker als mijn schuld gevoel.

Dikke digi knufff voor jou en het is goed om met iemand te gaan praten!

12. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    @josjo: he bah de 5de ziekte! Weet je zeker dat het deze is want hij lijkt veel op de 6de en die is weer niet schadelijk voor zwangere vrouwen. Fijn dat de dames het zo positief opnamen.

13. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    @Lieve Liebsen,Mir heeft het heel mooi verwoord en daar sluit ik me bij aan.
    Je bent een super mama, je verteld altijd zo trots over je stoere mannetje!!
    Lieverd, als je echt wilt ga dan met iemand praten hoor, dat zal hopelijk opluchten.
    Dikke knuffel!!

@Jojo, oh de 5e ziekte. Fijn dat ze er niet al te veel last van heeft zeg. Hopelijk snel weg en komt de eetlust weer terug.
    Jij kon ook niet weten dat ze de 5e ziekte had toen ze bij die zwangere vrouwen zat he meis.

@Mir, zo die is lekker lang wakker geweest dus haha.Zolang ze vrolijk zijn dan is het goed het. :)

@Hier, zo laatste dingen inpakken en dan alles in de auto zetten :D Dan even huisje aan kant, bedden verschonen nog wat boodschapjes doen en dan om half 2 trek ik de deur achter mijn kont dicht en zijn we weg :D

S was vanacht weer onrustig en heeft om 12 uur een extra klein flesje op, daarna wilde ze niet meer slapen en is om 2 uur toch weer in slaap gevallen.
    Ze zit echt in een sprong en groeispurt denk ik hoor.
    Ze krijgt al een tijdje geen rijstenbloem meer maar dat wil ik vandaag toch maar gaan halen, kijken of dat beter gaat voor de nachten.

Nou meiden, misschien dat ik af en toe even kom spieken.
    Tot vrijdag!!

14. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,395
    0
    0
    Brabant
    Veel plezier en tot vrijdag, Vlinder!

15. Peppers

Peppers Actief lid

Nov 24, 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Veel plezier Vlinder!

Alle respect voor jou Liesben en voor hoe je alles doet. Vreselijk lastig als je met je ratio best weet dat je je niet schuldig moet voelen maar dat je gevoel wat anders zegt. En dan kan iedereen roepen dat het echt niet nodig is, maarja.....Goed dat je wel voor je zelf zorgt door hulp te zoeken.

Sorry Zeehondje, had in alle gedoe hier thuis gemist dat Sophietje ook ziek was. Hoe is het nu?

Pim nog steeds niet je van het. Ben thuis gebleven en heb hem van het kdv thuis gehouden. Merk dat hij hangerig is en dat hij niet zo goed weet wat hij met zichzelf aan moet waardoor hij ook huilerig wordt. Alleen maar bij mama zitten wordt ook saai, maar voor spelen heeft hij ook maar weinig energie. Nouja, misschien is het wel positief dat hij niet alleen maar meer bij me wil zitten zoals gisteren wel het geval was.
    Vannacht viel nog best mee. Tot 02:00 wel onrustig maar daarna geslapen tot 07:00!
    De afgelopen dagen liep de koorts steeds in de middag hoog op. Ben benieuwd of dat vandaag ook zo is of dat het minder wordt.

16. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    2,098
    0
    0
    Ach gossie wat een hoop zieke kindjes :(,hopelijk gaat het snel beter met alle lieve kindjes!!!

Josjo, lijkt me inderdaad ook schrikken als je hoort dat het toch de 5e ziekte is. Wat een rare snuiter van een huisarts hebben jullie zeg!! Gelukkig dat de zwangere dames het allemaal goed hadden opgevat, maar snap je zorgen! Heerlijk dat poepbadje, goed voor je huid :p:D.

Mmiirr, een heerlijk lekker lang wakker kindje. Leuk zeg, ze was zeker helemaal trots op haar mama tijdens het klimmen. Wat heerlijk!!
    En al in de wandelwagenzit, lijkt me ook ontzettend leuk. Emma is het liggen ook zat en gebruik daarom ook vaker de maxicosi als ik gewoon even een blokje om ga, kan ze ook lekker om zich heen kijken.

Vlinder, heeeeeeerrrrrrrrrrlijkkkkkkkkkk vakantie!!!! Geniet ervan!!!
    Hopelijk slaapt ze met de rijstebloem weer lekker door!

Liesben, ik heb echt ontzettend veel respect voor jullie! Jij bent een ontzettende lieve mama voor Eelco en hij boft maar met jou als zijn mama. Daar mag je trots op zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Misschien is praten met een psycholoog geen slecht idee, eens even alles van je afpraten met iemand die er buiten staat. Hopelijk voel je je snel beter. dikke knuffffffffffffffffffffffffffffffff

Peppers, Pim ook nog niet beter, och germ. Hopelijk geen koorts meer en gaat het snel beter!!

Hier alles goed :D, een heerlijk weekendje gehad. Lekker erop uit geweest naar de stad (wel een flinke regenbui gehad onderweg hihihi) maar madam sliep gewoon lekker door..... Gezellig visite gehad en lekker rustig aan gedaan en genoten van ons meisje. Ze is nu echt vaak aan het schaterlachen echt zo heerlijk om te zien/horen, krijg dan tranen in mijn ogen hihihi... Ze heeft zich nog niet op haar buik gedraaid, maakt vaak wel aanstalten tot maar draait dan niet verder. We oefenen het wel vaker, och ja alles op zijn tijd toch?
    Verder weer een normale werkweek voor de boeg!!

17. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

Feb 19, 2011
    3,447
    21
    38
    Female
    Noord-Brabant
    @ Josjo,Wat vervelend de 5e ziekte...En van die zwangere vrouwen natuurlijk rot maar dat kon jij ook niet weten wel goed dat je ze gelijk op de hoogte hebt gesteld.

@ Vlinder,Veel plezier geniet ervan! En lekker veel zwemplezier!

@ Liesben, Wat ik zo van je gelezen hebt en had ook je weblogs gelezen kan ik je alleen maar zeggen,Wat andere hier ook al hebben geschreven je bent een bijzonder lieve mama voor een heel bijzonder mooi mannetje! We kunnen dat gevoel dat jij hebt (helaas) niet wegnemen maar er over praten zal zeker niet verkeerd zijn. Dikke digi knuffel!

Ik ga weer naar mijn zoon want die heeft geen zin om in de box te liggen....

18. Peppers

Peppers Actief lid

Nov 24, 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1798 Peppers, Apr 16, 2012
    Last edited: Apr 16, 2012
    Even snel: hier ook de 5e ziekte volgens de dokter. Komen net van dokterspost en dat was de conclusie, ook omdat hij nu vlekjes op zijn borst heeft. Ik moet zeggen dat als ik erover lees het niet helemaal herken, maargoed.
    Koorts was vanmiddag/begin avond weer hoog en ogen draaide een beetje weg, vandaar dat we naar de dokterspost zijn gegaan. Hij ligt nu op bed, ben benieuwd wat de nacht weer gaat brengen.

19. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Oh wat heerlijk Josjo, een 'poepbad'. Is wat anders dan rozenblaadjes erin rond zien drijven.

Miirrr, nou ja, als ze vrolijk blijft bij zo weinig slaap is het inderdaad niet erg. Sophie slaapt ook niet meer veel in de auto en de wagen. Ze willen gewoon alles zien en meemaken en niks missen.

Ach lieve Liesben en Sloppy, wat lijkt me dat moeilijk als je met zo'n schuldgevoel rondloopt (terwijl je inderdaad weet dat het ook wel weer een beetje onredelijk is). Want wat houden jullie veel van jullie kindjes!!!
    En wat Miirrr zegt over Eelco, hij ontwikkelt zich zo goed (Sophie rolt nog niet eens), wees daar trots op. Ach, dat ben je ook natuurlijk! Sterkte lieverds.

Vlinder, wat naar dat ze (en jullie hierdoor ook) zo'n last van het sprongetje en groeien heeft. Die nachten breken jullie wel op. Hopelijk slaapt ze snel weer een stuk beter.
    Heeeeeeel veel plezier deze week. Lekker veel zwemmen!

Peppers, nog steeds een zieke Pim dus. Duurt al best een paar dagen, hoop dat het snel beter gaat. Ookal een paar dagen geen helm op zeker? En 's nachts zoiezo niet toch? Heb je wel het idee dat het beter gaat?

Sabrien, klinkt alsof je heerlijk aan het genieten bent van je meisje, super! En draaien hier ook nog niet hoor. Het laatste stukje lukt haar niet. Best grappig om te zien. En dat schaterlachen is inderdaad fantastisch.

Sophie was alleen zaterdagavond een beetje ziekjes. Vooral kramp volgens mij.
    Gisteravond een gewond fles gegeven ipv rijstebloem. En nu dronk ze gewoon heel d'r fles leeg en hebben we d'r in de avond en nacht niet gehoord en moest ik haar vanmorgen echt wakker maken. Rijstebloem misschien te zwaar voor d'r maagje?
    Net lag ze op d'r kleed en binnen no time lag ze er naast. Ze beweeglijk is ze!
    En donderdag d'r helmpje, ben zo benieuwd. Vind het soms ook wel een beetje moeilijk hoor. Maar komt goed.
    Fijne avond meiden! Ga lekker CSI en bones kijken.

20. josjo

josjo Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    2,757
    156
    63
    Arnhem
    Sloppy, de zesde ziekte is als ze de vlekjes krijgen tijdens de koorts en de vijfde als het daarna komt. Ze had vrijdag al even vlekjes en heeft ook nog steeds verhoging/koorts dus het zou best kunnen. Heb t wel gevraagd maar de arts zei dat ik er van uit moest gaan dat dit de vijfde ziekte is... De zwangere dames moeten morgen allemaal naar hun ha om te testen, wat n ellende..

Peppers, hier herkende ik het pas toen ze helemaal onder zat, vanmorgn ook in haar gezicht.. Ze lijkt daar niet echt last van te hebben maar ze is wel wat zeurderiger, eet minder goed en ook drinken, de flessen gaan geen van allen leeg, die van 19.00 zelfs niets eens de helft...

Sabrien, heerlijk hè, als ze gaan schaterlachen? Hier vandaag deed ik n hondje na die heel hoog blafte, bijna piepen zeg maar. Ze had nl ontdekt dat ze hoog kan gillen en lachen, heel grappig en toen moest ze ook schaterlachen hihi ze lachte me gewoon uit...;):p

Vlinder heeeeel veel plezier!

Zeehondje, sophietje weer opgeknapt gelukkig... Wanneer krijgt ze haar helmpje nou?

Hier ook CSI aan het kijken (staat nu op pauze :D)

Share This Page