Sorry even een ego berichtje Levi heeft weer heel de avond gehuild had zo'n last van de krampjes heb hem mee onder de douche genomen en denk dat het iets geholpen heeft want hij slaapt nu... Iemand nog tips? Heb speciale voeding (doe ik wel om en om met gewone voeding geven tip van cb want kreeg diarree) heb infacol,doe zijn buikje masseren,warme doeken tegen zn buikje,in bed een warme kruik. Ik weet dat het na 3 maanden over zou moeten zijn dus nog even volhouden maar vind het zo zielig! Dus Tips zijn welkom!
Fietsen met de benen. En als dit niet lukt omdat hij z'n beentje stijf houdt, hier de tip van Miirrr die bij Sophie erg goed hielp. Beentje/knieën richting z'n buik en dan rechtsom rondjes draaien. Hoop dat je het snapt. Donderdag d'r helmpje ophalen.
Kan me voorstellen dat het best even spannend is Zeehondje, het helmpje. De eerste dagen moet je er ook echt allemaal even aan wennen. Ik was me er bv ook heel bewust van als we ergens waren. Nu is dat eigenlijk weg. Vanaf zaterdag heet Pim zijn helm inderdaad niet op ivm de koorts. Char: wat naar zeg die krampjes. Volgens mij doe je al alles wat kan helpen. Ik deed nog wel eens de beentje omhoog brengen, naar zijn buikje buigen zeg maar. Dan help je hem wat gerichter persen. Josjo, wat vervelend zeg, dat die vrouwen allemaal moeten testen. Maar natuurlijk ook goed om er meteen bij te zijn als er iets is. Ik vraag me af hoe de leidsters van het kdv dat doen als ze zwanger zijn. Zijn wel meer kinderziekten die gevaarlijk zijn voor zwangeren toch? Ik geloof ook rode hond enzo. Ik zie hier nog nauwelijks vlekjes, heel licht maar misschien was het wel meer warmteuitslag. Ik vind zijn koorts ook wel hoog voor de 5e ziekte en hij is niet alleen hangerig maar echt goed ziek zeg maar. Vandaar dat ik de symptomen niet helemaal herken. Drinken doet hij daarentegen juist prima, al is hij ook regelmatig een soort misselijk. Nouja, het zal in ieder geval een virus zijn en welke het is is dan misschien minder interessant. Behalve dus voor zwangere vrouwen maar zover ik weet zijn we daar niet bij in de buurt geweest de afgelopen tijd. ik hou hem in ieder geval vandaag ook weer thuis want hij is nog echt ziek. Vanmiddag komt Lief me afwisselen zodat ik ook nog wat kan werken.
peppers, hier was het niet alleen hangerig, maar echt ziek, maar wel maar 1 dag. Koorts ging over de 40.. de leidsters van het kdv lopen idd wat meer risico, of zouden ze zich inenten preventief? Rode hond e.d. hebben we natuurlijk allemaal zelf gehad of voor ingeent maar de 5e en 6e ziekte zijn volgens mij nog redelijk nieuw? Ik hoop maar dat niemand het heeft opgelopen (en ik zelf ook niet , al ben ik (nog) niet zwanger...) char, ik gebruikte infacol maar of dat nou zo hielp...? Dat van die beentjes draaien (altijd met de klok mee) dat hielp hier weleens en in het boek van Gina Ford staat een tip over suikerwater. Ik weet alleen niet de verhouding precies, maar ik dacht op iets van 150/200 ml verwarmd water een klein theelepeltje suiker, dat laten afkoelen en dat zou helpen. Is natuurlijk hetzelfde principe als infacol? En op de arm nemen met de buik op jouw arm, dus eigenlijk andersom dragen als normaal, dat kan ook helpen... sterkte in elk geval, het gaat idd over maar voor nu is het wel sneu ja....
Char: aan de tips heb ik nog één ding toe te voegen en dat is: als hij al een tijdje niet gepoept heeft en hij zet veel druk terwijl er niets gebeurt, kun je tempen omdat dat hem helpt te poepen... Verdere tips zijn al gegeven , het rondjes draaien werkte hier het beste... Vraag me af hoe het met Wennes en La Femme is, al even niet gehoord? Zeehondje: ben benieuwd naar foto's met helm... Ik zal binnenkort ook weer eens foto's uploaden, is alweer een tijdje geleden...! Sabrien: leuk he dat schaterlachen? Hier heeft vooral het wat op en neer hopsen veel effect qua schaterlachen, en ze vindt het ook GEWELDIG om op zijn kop te hangen... Twee kindjes met 5e ziekte.... Hm ben benieuwd of het een epidemie is? Hier (afkloppen) nog niks van ziekte te bemerken. Meisje is alleen heel verkouden maar blijft er vrolijk bij. Is alleen wat lastig om de fles te drinken, maar met wat zoutoplossing gaat het prima. Ik ga vandaag even naar het CB voor het weeguurtje. Afspraak voor 6 maanden heb ik pas als ze al bijna 7 maanden oud is, en ik vind het leuk om even te weten hoeveel ze weegt en hoe lang ze is nu ze een half jaar oud is!
Altijd leuk om bij te houden Mirr, het gewicht en de lengte. Toch leuk om te zien hoe ze groeit! Nog gefeliciteerd trouwens! Nog gevierd? Jojo: was/is Annelynn ook zo misselijk? Pim trekt soms ineens helemaal weg, gaat zichzelf overstrekken, gapen en kokken. Laatste dagen komt er niets uit. Ook wel dunne poep. Verder heeft hij dus vanaf zaterdag rond de 40 graden koorts, meestal vanaf de middag. Ik zie hier helemaal geen vlekjes meer. Hmmm....
Al even niet geweest, wel geprobeerd soms wat bij te lezen maar hier goed in de ziekenboeg gezeten. Ons meisje is echt ruim een week goed ziek geweest met overgeven en diarree. En dan gewoon ook echt 12 poepluiers op een dag. Gelukkig is ze nu helemaal opgeknapt. Ze hebben ook tegen ons gezegd omdat ze zo jong het rs virus heeft gehad het eerste jaar heel bevattelijk is voor alles wat heerst. Lees dat er hier ook veel kindjes ziek zijn en 5de en 6de ziekte heerst. Ik heb me daar in de zwangerschap op laten testen en ik heb het gelukkig toen ik jong was al gehad waardoor het nu geen kwaad kan. Op het werk hangen wij ook altijd briefje op als het heerst. @zeehondje spannend bijna het helmpje. Spring er vanaf hier weer in en probeer weer wat meer te komen. Oja jullie het goede nieuws ook al gehoord dat het weer beter gaat worden
Zo zielig alle zieke kindjes hier, hopelijk is iedereen snel weer beter!!! 5e ziekte? eerlijk gezegd nog nooit van gehoord .... Mmiirrr, wauw gisteren halve verjaardag van Fee gemist.... Alsnog gefeliciteerd!!!! Heb je het nog half gevierd? Fee op de kop, hihihi moet dat ook eens gaan proberen, merk dat ik soms nog wat te voorzichtig ben met haar terwijl ze wild doen volgens mij wel heel erg leuk vindt!! Peppers, hoe is het vandaag met Pim, nog koorts? Och germ vindt het zooo zielig!! Char, zielig he als ze zo'n last van krampjes hebben en inderdaad na 3 maanden wordt het stukken minder of is het zelfs helemaal weg. Heb zelf ook geen andere tips dan dat andere meiden schreven..... Hier hielpen al die tips ook wel, een lekker badje gaf inderdaad ook wel eens wat verlichting! Hopelijk gaat het snel beter. Zeehondje, kan me voorstellen dat je het soms een beetje moeilijk hebt met het helmpje maar dat gaat helemaal goed komen hoor!!! Vlinder zit lekker in centerparcs!! Wennes, bij jullie ook al ziekenboeg, jij ook buikgriep gehad he? Blehhhh voel jij je ook weer wat beter? Ben ook zoooooo toe aan zoooooooooooooooooonnnnnnnnnnnnnnnnnn!!!!!!! Hopelijk snel!! Heb net lekker verlof gevraagd en gekregen voor a.s. maandag dan is mijn hubbie jarig, lekker genieten met ons drietjes!! Verjaardag voor familie houden we al het weekend zijn we daar al vanaf en kunnen we maandag lekker doen waar we zelf zin in hebben. Heerlijk vooruitzicht! Pfffffffff was het maar 17:00 uur....... nog even volhouden!
En mmiiirr meisje goed gegroeid? @sabrien yep ik ook paar daagjes ziek geweest maar gelukkig ook weer helemaal opgeknapt. Hier net ook gaan wegen, precies een maand geleden ook geweest dus was benieuwd. Met 4 mnd woog ze 6320gr en 59 cm en nu bij 5 mnd 6425gr en 62 cm. Dus in maand tijd niet veel aangekomen, gelukkig kan ze het hebben. In de lengte nu eindelijk wel wat aan het groeien.
Met Eelco gaat het nog steeds niet super. Ik ben langzaam weer gaan opbouwen met de melk. De winst is dat hij niet meer spuugt. Maar hij lijkt nu meer buikpijn te hebben. Kramp? En meer diarree...hij zat net tot aan zijn oren onder....Dus ik ga maar weer wat ORS erbij geven. En als het morgen niet beter is toch maar even de HA of het ziekenhuis bellen.
Thanks voor de update en sterkte Liesben. Wennes: Fee woog bij 4 maanden 5,4 kilo en nu (rappapaaa!) 6,8. Lengte is niet gemeten. Bijna 7 kilo dus al. Ze is qua curve naar het gemiddelde aan het groeien, zit er nog net onder. We hebben de verhalfjaardag niet gevierd. Tja iedere dag is een feestje met haar! Dus eigenlijk hebben we het wél gevierd, zoals iedere dag... Ik heb er wél bij stil gestaan maar moest de hele dag werken... Sabrien: ja moet je echt doen: op zijn kop.... Fee vindt het ook fantastisch leuk als ik overdreven verend loop en zij dus steeds op en neer gehopsd wordt. En, ook leuk, koppie in twee handen pakken, je onderarmen langs haar lichaam houden (soort houdgreep) en dan - met beleid - door elkaar schudden, van links naar rechts. Dat is echt lachen gieren brullen hahaha... Ze doet het ook zelf nu, enthousiast nee schudden, inclusief pret... Ze gaat ook steeds harder gillen. Was eerst heel schttig, dolfijnentaal.... Maar nu doet het pijn aan mama's oren... Tssk hoe leer ik het haar nu af... (lekker consequent ook, eerst stimuleren maar nu de volumeknop verder open staat weer atleten, haha). Fee is trouwens superverkouden... Niet zo erg vergeleken met de zieken, maar wél vervelend. Ik geef regelmatig een spraytje zoutoplossing zodat ze geen oorontsteking krijgt. De diepvries mamamelk, die ze nog iedere dag eentje kreeg is op. Vanaf nu moet ze het dus zelf uitvechten met de virusjes... Ze drinkt nog twee keer per dag een paar minuutjes aan de borst, schiet niet echt meer op dus. Ach is ook mooi geweest. Nu nog vooral lekker makkelijk als zoethoudertje in de ochtend, gezellig een half uurtje samen in het grote bed! Wennes: fijn dat je meisje weer opgeknapt is! Pim nog steeds superziek, hè bah.... Nog steeds die hoge koorts? Hoe zou het met de twins zijn??
Wat naar dat Eelco en Pim nog niet aan het opknappen zijn. Sterkte nog even mama's en beterschap voor de jongens. En kleine Fee ookal verkouden. Misschien ook wel door het koude weer nu weer. Gelukkig heeft ze er zelf niet veel last van. Maar graag; mijn bestelling is - ZON!!! 'Wat een verrassing' zoals mijn moeder vanmiddag zei, ze heeft twee tandjes! Huh, dat wisten wij nog helemaal niet, haha. Zolang dachten we elke keer dat er nu wel tandjes zouden komen (vanaf drie maanden al ofzo) en nu hadden we sinds een weekje ofzo het niet meer echt in de gaten gehouden. Ze bleef kwijlen en alles in d'r mond stoppen, maar ja dat deed ze al zolang. En nu zijn dus allebei haar onderhandeld door!!!! Echt geweldig, hihi, trots. Morgen zal ik er niet zijn denk ik. Herhalingscursus van de BHV. Wel leuk, brandjes blussen enzo.
Bedankt allemaal voor de tips! Vandaag had Levi er nog steeds veel last van en wilde alleen maar bij mij zijn...Morgenochtend gaan we even naar de huisarts want hij klinkt ook wel weer erg benauwd en spuugt regelmatig en die krampjes lijken alleen maar erger te worden.En hij slaapt slecht dus wil toch maar even voor de zekerheid naar de dokter. Beterschap voor Eelco en Pim! En hopelijk is de verkoudheid voor Fee ook snel weer over! Enne ik heb de zon ook besteld Zeehondje hopelijk komt ie snel weer!
zeehondje haha wat leuk, twee tandjes!! en het staat ook zo ubercute he? Ik hoop dat het nog een poosje bij deze twee blijft haha. Veel plezier met brandjes blussen! Mmiir: grappig, die spelletjes vindt annelynn ook super (alleen die houtgreep kende ik nog niet). Als ik de trap af loop, hots ik ook extra hihi. En door zwieren: als ik haar op de arm heb een rondje om de as draaien dat is ook altijd succes voor een brede lach wennes agossie, bij jou ook n zieke.. ik denk sowieso dat alle kindjes het eerste jaar veel verkouden en ziek zijn, maar dat is uiteindelijk alleen maar goed voor het opbouwen van de weerstand natuurlijk.. fijn dat jullie opgeknapt zijn! En prima hoe ze groeit toch? Volgens mij redelijk vergelijkbaar met Annelynn. Ben benieuwd, wij moeten volgende week woensdag weer.. Char, sneu he, hopelijk heeft de dokter een middeltje tegen de krampjes. Peppers, dat misselijke herken ik niet. Maar misschien heeft Pim ook niet de vijfde ziekte he. Als hij niet onder de vlekjes komt te zitten dan denk ik het ook niet ...? Annelynn wordt echt groot! Gisteren in bad en dan klimt ze over me heen, gaat staan, hoe ze dan haar beentjes neerzet, het wordt echt al een dame mannn. Verder is ze aardig opgeknapt, alleen het eten en drinken is nog niet erg optimaal dus ze wordt nu standaard rond 2200 wakker en vannacht was het ook een paar keer raak helaas. We hebben haar laten huilen, toch maar weer eens proberen maar dan gaat ze echt helemaal over de rooie, zoooo zielig!! dus dat werkt ook niet.. zucht. Een keer een weekje doorslapen zou toch wel een feestje zijn zeg....
En ze is alweer 9 maanden Josjo! Leuk he? Ik denk inderdaad echt niet dat het hier de 5e ziekte was. Geen vlekjes meer gezien en echt andere symptomen. Een ander virus dus ws. Het lijkt vandaag wel iets beter te gaan. Vannacht wel weer veel gekreun en volgens mij gaan we naadloos over van een virus naar nieuwe tandjes. Ik zie nu bobbels aan de andere kant in het bovengebit. Ruim een week ziek Wennes, dat is lang! Jeetje. Fijn dat het nu weer beter lijkt te gaan. Sabrien: lekker, zo'n lang weekend om naar uit te kijken! En Liesben, hoe gaat het met Eelco vandaag? Duurt ook al lang he? Kan me voorstellen dat je zegt dat als het vandaag nog zo is je weer even contact hebt met de dokter. En zelfs Fee snipverkouden. Helpt op zich wel goed he, die zoutoplossing. Maak jij het zelf? Heb je dan een pipetje ofzo waarmee je het in het neusje doet? Gekke vraag misschien, maar ik koop het altijd gewoon met zo'n pompje omdat ik me afvraag hoe ik het er anders in krijg.... Benauwd, spugen, krampjes bij Levi....Hmmmm. Kan me voorstellen dat je even naar de dokter gaat zodat ze zeker weet of het de normale krampjes zijn. Ga nu een kleine man badderen. Altijd leuk!
He lieve meiden, het is even geleden, maar ik ben er weer @Alle zieke kindjes, beterschap! @Mir, alsnog gefeliciteerd met de halfjaardag van je meisje! Hele omschakeling dat voedingspatroon zeg.. ik ben benieuwd wat je meisje daarvan vindt. Maar ze vindt alles lekker toch? Dus zal wel goed komen. @Josjo, stoer zeg een dochter die papa zegt! En ik ben blij dat ik niet mee in de Tummy tub zat laatst toen Tim ineens geel badwater had @Liesben, ik heb weinig toe te voegen aan de lieve woorden van iedereen na je post over je verdriet en schuldgevoel. Ik vind je een kanjer en lees de liefde voor je bijzondere mannetje telkens weer in alles wat je over hem schrijft. Dikke knuffel en ik hoop dat praten je gaat helpen het een plekje te geven! @Vlinder, veel plezier deze week weg! @Char, vervelend die darmkrampjes, de verhouding van suikerwater uit boek van Gina Ford is 120 ml afgekoeld gekookt water met een halve theelepel suiker. Bij de babymassage heb ik ook nog een bepaalde routine geleerd die je kan doen tijdens het verschonen. Als je wilt kan ik het wel voor je scannen en doormailen. Dan moet je ja mailadres maar even pb-en, oké? Wat zei de huisarts vanochtend? @Zeehondje, hoera voor de tandjes! Zo.. niet overal op gereageerd, maar goed, daarvoor waren het ook iets teveel berichtjes Met ons gaat het goed. De bruiloft vrijdag was gezellig en Tim had zich prima vermaakt bij oma. Hij had ook prima geslapen, mam was om 4 uur toch maar gaan kijken bij hem want hij was zo stil, maar hij had gewoon ook daar in dat vreemde bed doorgeslapen tot 6 uur.. Alleen toen wakker werd uit het ochtendslaapje was het klaar.. gelukkig was ik er toen bijna en heb ik 'm meteen maar aan de borst gelegd die hij vervolgens het eerste half uur ook niet losgelaten heeft.. Het doorslapen bevalt hem blijkbaar wel want de afgelopen nachten is het steeds later geworden 's ochtends. Vanochtend was hij om 7 uur nog niet echt wakker.. maar mijn man vindt (samen met Gina Ford, ik heb het boek inmiddels) dat we de dag toch gewoon dan moeten beginnen om het ritme er in te houden, en daar zit natuurlijk wel wat in. Als hij het zo volhoudt ga ik wel kijken of zijn laatste voeding van 23.00 iets naar voren kan. Aangezien hij inclusief verschonen dan wel een uurtje bezig is, zou het niet erg zijn als dat ook om 22.30 kan starten.. Afgelopen maandag weer wezen wegen, 5140 gram, dus groeit mooi elke week tussen de 150 en 200 gram.. nu denk ik komende maandag nog wegen en dan sluiten we dat "tijdperkje" af, want de eerstvolgende keer dat ik dan zou gaan wegen ben ik weer aan het werk! Kolven was trouwens ook goed gegaan op de bruiloft. Ik had mam 4x 160 ml uit de vriezer gegeven en kon de volgende dag 2x 180 en 2x 200 ml terugzetten.. prima dus
hi Jessie, klinkt als een heerlijk voorbeeldig kind qua slapen in elk geval . Dat van de dag om 7 uur beginnen lijkt hier ook wel te helpen, alleen door het ziek zijn en weinig eten is het weer even drama... fijn dat jij het boek ook hebt en even de verhouding van het suikerwater kan doorgeven Ik heb geen zin meer... nog 2 uurtjes en mijn dag zit er weer op dus het valt mee hoor maar pff ik heb gewoon moeilijke klussen liggen en ik hik er een beetje tegenaan.. ik zit nu bijna 2 maanden zonder HR Directeur en alles en iedereen komt bij mij. Leuk, leerzaam, maar ik verlang wel weer naar een manager eerlijk gezegd... nou ja, ze zijn er bijna uit met een kandidaat dus hopelijk per 1 juli.. gatver wat klinkt dat nog lang.....! peppers, idd 9 maanden vandaag, waar is mijn baby gebleven???? hahaha . over 3 maanden gewoon een taart met een kaars er op pfff. Ik wilde zelf een taart gaan maken, lijkt me leuk. Iets van een roze/witte taart met een Nijntje er op ofzo. Zou ik dat kunnen? Heb wel ooit een taart gemaakt maar niet zo eentje... En dan ook nog cupcakes ofzo had ik bedacht. Lijkt me wel leuk om samen met Sjoerd een dagje in de keuken te staan creabea-en . Hoe ga jij dat doen peppers, al ideeen over? (of sla ik nu door? hahahaha)
Hier aan tafel met een supergeconcentreerde baby die stukjes toast in en uit haar mond doet, overpakt etc... Zometeen maar even stofzuigen want er komt niets binnen, alles gaat op de grond. hahaha... Ze vindt het echt heel leuk: in de kinderstoel zitten en spelen met eten... Ze krijgt ook water van me uit een gewone beker: doekje onder haar kin en schenken maar! Gaat best goed.... Ze hijgt van de concentratie! Hectische ochtend: moest op tijd weg naar een zakenrelatie maar alles zat tegen. Extra vroeg opstaan was niet genoeg. Net haar aangekleed, weer gepoept, dus weer verschonen. Ze dronk haar fles superlangzaam. Ik vergat de groentehap mee te nemen naar het kdv dus moest nog een keer op en neer. Ladder in mijn panty. Mevrouwtje maakt nog niet echt aanstalten om zelf haar fles vast te houden dus als ze een half uur over een fles doet, tja dan is dat zo... Uiteindelijk was ik nog nèt op tijd op de afspraak. Gelukkig stond er nauwelijks file want ik moest het halve land door... Pas de eerste keer ochtendstress, ik had erger verwacht: de buuv is iedere dag aan het haasten.... Gelukkig kan ik het me permitteren om soms een kwartiertje later te komen...! Hoe doen jullie dat? Josjo: 9 maanden, even lang als dat je zwanger was, toch speciaal... Ik vind de kneuterige voorpret helemaal niet stom... (bedoel dat niet denigrerend: kneuterig met baby is leuk!)... Zelf een taart bakken, keileuk..... En dat zij er dan met haar handjes in mag slaan... En dan wel ook een reservetaart om te eten natuurlijk...! Vervelend van dat niet - doorslapen toch... Hoe lang blijft ze wakker als ze om 22.00 komt? En hoe gaat het daarna? Jessie: wat fijn dat Tim al begint door te slapen! Knap hoor... Grappig dat jij Gina dus ook gebruikt. Tja ik doe niet alles op haar manier, bijv. Kamer verduisteren is helemaal niet handig omdat je dan nooit eens uit logeren kan. Maar ik was er blij mee, met haar adviezen. Fijn dat het kolven ook zo goed gaat! Peppers: klinkt inderdaad niet echt als vijfde ziekte. Tja wat heb je dan eigenlijk aan zo'n ha hè? Hoe is het met de koorts? Char: tja ondanks wat ik nèt tegen Peppers zei: toch goed om even naar de dokter te gaan. Misschien heeft die tips en hij kan in ieder geval "erge" dingen uitsluiten... Hihi Zeehondje... Denk je de hele tijd dat ze tandjes krijgt, en dan krijgt ze ze nèt op het moment dat jij er niet mee bezig bent. Ik heb meteen gecheckt. Maar... Hier geen tandjes..! Vanmiddag lekker verder onthaasten en zometeen, na het stofzuigen, wordt ook hier een kindje gebadderd. Laat die zon maar komen! Morgen lekker vrij...
Zo daar ben ik weer! vanochtend naar de huisarts geweest hoewel het de woensdag arts is normaal hebben we de vrouwelijke huisarts en die kent ons beter.Maar goed deze arts is ouder met veel ervaring dat bleek ook wel. Want wat is er aan de hand met Levi.... even een goede uitleg.... Levi heeft de eerste 3 weken in het zh gelegen ivm de rs-virus, hij dronk toen zo slecht (deed vaak een uur over 10cc!) en moest van de artsen en verpleegkindige veel meer drinken dan hij aankon hun hebben dat zo gepusht. We snapten ook wel dat hij moest gaan drinken maar het moet te snel.Nu is het zo hij is overvoedt! Dat verklaard het spugen en krampjes en ook dat hij weer extra benauwd is. Zijn buikje is ook enorm opgezwollen! en het rotst is nog dat ik dat zei tegen de arts van de cb en die zei dat dat normaal is.Er werd dus niet goed naar gekeken. Dinsdag hebben we zo wie zo een afspraak met de kinderarts voor zn niet ingedaalde balletje dus ga dit ook nog wel even voorleggen want zit me niet lekker.Nu gaan we weer 6 flessen van 140 geven en dan woensdag weer terug om te bespreken hoe het is gegaan. Ik voel me zo rot dat ik niet beter naar mezelf geluisterd heb! Sorry voor me weer lange ego verhaal! @ Jessie ik stuur je even een pb want dat wil ik wel! Dikke knuffel voor jullie allemaal!