Jeetje Char, wat een verhaal! En wat goed dat je naar de huisarts bent geweest. Je weet toch ook niet beter? Je gaat ervan uit dat ze in het ziekenhuis goede adviezen geven. En je hebt naar je gevoel geluisterd door toch naar de HA te gaan omdat je het idee had dat het misschien niet goed zat. Maar natuurlijk is dit niet wat je wilt! Maar ik hoop van harte dat het beter gaat met wat minder voeding!
Jeetje Char, goed dat je geweest bent.... Il vind het niet zo gek dat je het advies van de "deskundigen# hebt opgevolgd, hoor! Móet je echt jezelf niet kwalijk nemen...
Dankjewel! Lief van jullie! Ik ga het wel zeggen hoor bij de cb en tegen de kinderarts,Want hier baal ik gewoon van hij is al zo ziek geweest en had hem dit willen besparen....Maar gelukkig kan hij nog steeds heel vrolijk zijn! En dan is mama ook weer blij!
Jeetje Char, klinkt heftig! Heb dezelfde ervaring, Annelynn deed soms wel een uur over 10 of 20 cc maar hup om twaalf uur snachts was het weer een nieuwe dag dus er moest nog eens 10 bij. Ik vond dat heel naar... Gelukkig bij ons niet dat probleem maar jee wat zal je hier van balen ja. Ik zou er ook wat van zeggen hoor... Mmiiir, gezellg, dat toast speelgoed! Haha. Enne, ik ben maar 8 maanden zwanger geweest Slapen: om 22.00 hebben we een flesje gegeven omdat ze om zeven uur meer dan 100 had laten staan. Daarna was vooral twee uur vannacht best heftig... Maar, dat laten huilen wat vannacht dus niet hielp hebben we net weer gedaan want ze was weer wakker, rond half negen al. Bleef huilen, even mee naar beneden gehad en op n gegeven moment toch in bed. Ze mankeerde niks, geen boertje, geen poepluier etc. Ze heeft de longen weer uit haar lijfje gebruld maar na tien minuten sliep ze . Overigens is dit pas sinds ze ziek was hoor, daarvoor huilde ze nooit op die manier eigenlijk... Maar denk wel dat we gaan proberen haar meer te laten huilen. Tja, eigenlijk stuit me dat tegen de borst, alleen als ze zo hard brullen trouwens, maar we moeten echt iets en we hebben volgens mij verder echt alles geprobeerd... Over lang ego verhaal gesproken... Oepsie! Nu hou ik er over op....
Ik vind het heel herkenbaar weer Josjo: hier ook weer veel onrust 's nachts. Pim is verder wel weer beter, op wat vermoeidheid na (lijfje heeft toch moeten vechten de afgelopen dagen). Maar 's nachts toch veel kreunen en huilen zonder dat het echt duidelijk is wat er aan de hand is. Wij laten hem soms toch ook maar even huilen, ook omdat we dan zelf heel moe zijn en het gewoon ook even niet meer weten. Ik voel me er niet altijd goed bij maar soms ben je zo moe! Pim komt vanaf 22:30 zeker 5 keer de laatste nachten. De enige verklaring die ik heb zijn tandjes want hij lijkt soms wel echt last te hebben ergens van. Dat was mijn egoverhaal.....
Mmiiirrr, wat leuk spelen met toastjes en mama kan weer stofzuigen hahahaha!! En wat schattig water uit een bekertje! Geniet van je vrije dag vandaag. Hoe is het met verkoudheid? Dat haasten 's morgens is helaas bekend, iedere ochtend een race tegen de klok hier! Sta al om half 6 op omdat ik om half 8 op mijn werk moet zijn, en dan de hond moet verzorgen, baby verzorgen, mezelf verzorgen, en ben een mega poetsfiemel dus het huis moet spik en span zijn........ tja wat doe ik mezelf eigenlijk aan he . Merk soms wel eens dat me dat opbreekt ben 's avonds soms ook echt KO. Och ja gelukkig is dat maar 4 dgn in de week de rest van de dagen slaap ik lekker een beetje uit! Maar stress levert het wel vaak op inderdaad! Peppers, wat vervelen dat Pim zo onrustig is 's nachts, kan me voorstellen dat jullie hem soms even laten huilen. Vaak vallen ze dan toch weer in slaap, als je weet dat alles goed is en er niets aan de hand kan zijn. Je moet ook aan je eigen rust denken. Hopelijk gaat het snel beter! Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik tot nu toe nog nooit een onrustige nacht heb gehad en dat vind ik eigenlijk wel heerlijk. In het weekend moet ik haar soms om 9 uur nog wakker maken, dan slaapt ze echt nog vast! Och ja hoe lang dat duurt weten we natuurlijk ook niet, maar voor hoe lang het duurt genieten we er maar van. Char, bah wat verdrietig maar je moet je echt niet schuldig voelen hoor!!! Hier kon je helemaal niks aan doen, zou het inderdaad wel nog even aangeven bij KA en CB dan ben jij het in ieder geval kwijt. Wat zielig zeg!! Hopelijk gaat het nu beter! Jessie, fijn dat jullie een leuk feest gehad hebben en dat Tim zich zo goed had vermaakt bij oma, heb jij ook een fijn gevoel eraan over gehouden toch? En super dat de borstvoeding en het kolven zo goed gaan!!! En lekker gegroeid zeg!! Mama trots natuurlijk . Josjo, hier huilt ze ook wel eens tien minuutjes als ik haar net in bedje heb gelegd en dan slaapt ze ook meteen. Enne al 9 maanden wauwwww, wat gaat dat toch snel zeg!! En juist leuk om over na te denken taarten, feestje enz!! Hopelijk krijg je het snel wat rustiger op het werk! Liesben, hoe gaat het met Eelco? Drinkt hij nou beter de fles? En hoe gaat het met jou? Hoe voel jij je? Alleen vandaag nog werken gelukkig en dan weekend, ben ook gaar, echt een hele drukke week geweest. Gelukkig lang weekend met verjaardag hubbie in het vooruitzicht geweest en week daarop maandag hebben we alweer vrij koninginnedag en dan is het alweer hemelvaart en dan hebben we nog pinksteren. Hahahaha.... dat houdt me op de been ... Vindt het toch best wel heftig, 36 uur werken, ons meisje en het hele huishouden en alles erop en eraan, merk toch echt dat ik wat gemakkelijker moet gaan worden wat betreft het huishouden want dit ga ik niet volhouden zo. Moet gewoon vaker eens wat laten liggen zonder me daar rot over te voelen, maar dat komt vast wel goed. Ga weer snel verder!!!
Vijf maanden, gefeliciteerd Sabrien! Gelukkig is er hier, tussen alle ziekten en gebroken nachten door, vaak genoeg nog wat te vieren... Sabrien: 36 uur is ook echt veel hoor... Pff moet er niet aan denken. Ik zit op ongeveer 30 uur, waarvan ongeveer 5 uur flexibel. Vandaag bijvoorbeeld: eigenlijk ben ik vrij maar zit toch achter de computer om een offerte te checken. En adminstratie etc doe ik ook altijd thuis... Is best relaxed: tijdens dutjes van Fee of 's avonds. Ik kan echt gerúst mijn huis in grote puinhopen achterlaten hahaha! Scheelt wel dat sinds Feetje er is, ik vaker opruim en poets. Dat was ook wel nodig.... Was soms echt een rotzooi... Pimmetje Pimmetje, wat ben je toch allemaal aan het meemaken 's nachts?? En Annelyn ook al zo'n onrust..... Ik vind het trouwens niet nodig dat mensen zich verontschuldigen voor ego-verhalen hoor! Als we alleen maar op elkaar reageren dan gebeurt er nóóit wat! Bijna alle mama's nemen de moeite om uitvoerig op elkaar te reageren, daarom vind ik dit ook zo'n gezellig draadje om in te blijven hangen. En als je je heel erg met iets bezig houdt, mag daar best ruimte voor zijn! (vind ik dan he?) Char: hoe gaat het nu met Levi, nu hij minder grote flessen krijgt? Of ben ik te ongeduldig om al te hopen dat hij nu lekkerder in zijn vel zit? En onze vrolijke Eelco... Geeft hij alweer van die fantastische glimlachen kado?? Afdeling mijlpaaltjes: Fee kan rondjes draaien. Ze probeert te tijgeren, doet haar knietjes onder haar billen als ze op haar buik op de grond ligt, maar ze komt niet vooruit hihihi! Maar dus wél inene met haar koppie de andere kant op... Nog andere mijlpalen te vieren? Hé en breekt nu ook nog de zon door hier??!
Stuur die zon eens hierheen miiir! Alhoewel, zit in training (nu ff pauze) dus hele dag binnen... Over persoonlijke drijfveren, erg interessant.. Sabrien jippie, proficiat Pim weer onrustig geweest? Hier heel even om 01.00 maar daarna niet meer, yes! Vliiiiindertje waar beeeeen je? En hoe is het met Levi en Eelco? Haha en feetje draait om haar as, humor! Hier gaat ze zich steeds meer optrekken dus denk dat t niet meer lang duurt voor ze zelf gaat staan en ben benieuwd wanneer ze zelf zitten gaat ontdekken....?
Eelco lijkt eindelijk op te knappen. Hij spuugt niet meer, heeft alleen nog 1-2 keer per dag flinke dunne poep. drinken gaat redelijk goed, en ook eet hij al weer een beetje fruit. Helaas ben ik gisteren ook weer ziek geworden, enorm overgeven en diarree..en morgen gaan we een weekje op vakantie. vanmorgen om 0730 uur mijn moeder gebeld, en die is op komen draven om op Eelco te passen. Inmiddels is het spugen bij mij gestopt, heb ik alleen nog diarree. Net weer eens een droog beschuitje gegeten. Verder huisarts gebeld, en ik heb een verwijsbrief voor een psycholoog of iets. Daar had ik vandaag achteraan willen bellen, maar dat doe ik morgen of anders na de vakantie. Oma gaat het weekend met ons mee, en ze stelde al voor om Eelco vannacht bij haar te laten slapen zodat wij morgenochtend als een idioot alles nog kunnen doen. Ik hoop dat ik opgeknapt ben... Sorry, weer een negatief verhaal maar het is even niet anders.
Lieve Liesben, daar hoef je helemaal geen sorry voor te zeggen hoor, we zijn er voor elkaar in goede en slechte tijden (lijkt wel of we met elkaar getrouwd zijn hihihi). Hopelijk knap je snel op en genieten jullie van het weekendje weg, misschien wel fijn dat Eelco met oma meegaat kan je eens lekker bijslapen en uitzieken. Beterschap en toch een heel fijn weekend gewenst, geniet ervan. En goede stap van je naar psycholoog, hopelijk voel je je snel beter! Knufffffff Pfffffff nog 10 minuten en dan EINDELIJK WEEKEND
Haha, goeie Sabrien 'in goede en in slechte tijden'. En inderdaad, iedereen schrijft weleens alleen over z'n eigen momenten en dingen en dan heb je even geen tijd of zin om op iedereen te reageren. Maar denk wel dat alles gelezen wordt, dat doe ik in ieder geval wel. Beterschap Liesben. Fijn dat je moeder kan inspringen. Gelukkig Eelco weer wat aan de beterende hand. Jeetje, heb net alles zitten lezen en ben het nu alweer vergeten. Uuuhhhh. Oh ja, mijlpaal voor 5 maanden en draaien/tijgeren!!! Ha, nu ik even ego, hihi; Helmpje is er nog niet. Gister was er ingesproken en zeiden ze dat er iets mis was gegaan bij de bestelling. Met spoed opnieuw besteld. Volgende week vrijdagochtend ophalen nu. 's Middags gaan we weekendje weg en manlief ziet het niet zitten om dan te beginnen, is al een paar dagen anders enzo. Zit wel wat in, maar hoeft toch maar een uurtje op een wakker moment volgens mij. Vanmiddag mango gegeven. Klein beetje grof gelaten. Nou, ze verslikte zich en na een paar happen kwam alles eruit. Fijner gemaakt, maar toen wilde ze niet meer. Zachte tuitbeker gekocht. Snapt ze niks van, zit er op te kauwen dus er komt niks uit. En bij het cb geweest. 6910 gram en 72 cm. Lang en dun dus nog steeds. Mogen kijken of ze aan drie flessen genoeg heeft of drie iets grotere flessen geven. Ze eet een half potje 's avonds (100 gram) en dat mag wel wat meer worden zei ze. Dus net minder melk misschien meer trek daarin? Vind het wel een beetje snel trouwens. Misschien over twee weken eens proberen als ik vakantie heb. Oh, en de broodkorst vond ze heerlijk!
@liesben fijn dat Eelco wat lijkt op te knappen, wel balen dat jij het nu te pakken hebt. Hoop dat je je morgen stuk beter voelt en kunt genieten van jullie vakantie. @sabrien jaaaa alweer 5 maandjes en Weekend... Hihi. 36 uur werken heavy hoor. @mmiiirrr wauw feetje doet het echt super hè. Zo leuk steeds die nieuwe dingen, vind het echt zo hard gaan. @zeehondje oké dus nog geen helmpje. Nog een weekje wachten. En een lekker weekendje weg in het vooruitzicht. Het weer moet dan ook goed worden @peppers Pim ook al zo aan het spoken S'nachts? Breekt op hè. Hier sinds ze ziek is geweest ook elke nacht feest. Hier vannacht ook laten huilen, Nouja,krijsen is het dan. Uiteindelijk is ze gelukkig in slaap gevallen. @josjo moeilijk hè dat laten huilen. Ik kan dat ook zo moeilijk, maar ze heeft het echt gewoon door want zodra ik op haar kamertje kom is ze stil dus wil haar nu gewoon ook echt kwartiertje laten huilen en dan weer even gaan kijken, maar Pfff moeilijk is het wel. @char hoe gaat het nu?
Liesben, maakt helemaal niks uit. Het is ook even geen feest dus hoef je ook niet te doen alsof hè . Beterschap en hoop dat het een fijne paar dagen weg wordt! Zeehondje balen zeg dat ze iets verkeerd hebben gedaan zeg! Kan me voorstellen dat je man niet wil beginnen als je een weekendje weg bent... Lang meiske inderdaad! Ben benieuwd volgende week bij cb maar Annelynn was bij 8(!) maanden 'pas' 69 cm..... Bij zes weet ik zo niet meer maar ik gok 10 cm korter dan Sophie? Ze is echt lang haha mannequin in de dop? Wennes, tja dat huilen... Hier blijft ze normaal wel huilen als ik haar in bed laat liggen (al ging ze net na speentje slapen). Als ze echt overstuur is moet ik haar er echt even uit halen maar als ze dan rustig is geworden, ik leg haar terug en ze gaat dan heel hard huilen, dan moet ik haar laten liggen heb ik gemerkt. Dan wil ze nl. bij ons zijn... Ja ja ik begin het door te hebben hihi. Morgen avondje stappen met vriendinnen in Nijmegen, gezellig Oh en zit supernanny te kijken, djeeeez wat een ouders.... Een moeder die haar kids "billenkoek" geeft... Ze kijkt ook zo bozig... Pure onmacht volgens mij. Dan doen wij het hier zo slecht nog niet hoor hahaha
Sabrien: het klinkt wel heel druk hoor, wat je allemaal doet. En dan voor je 's ochtends weggaat nog druk met het huishouden. Misschien een cursus mindfulness? Mirr: je hebt gelijk vwb de zgn 'egoverhalen'. Moet ook gewoon kunnen, we zijn betrokken genoeg op elkaar. Het is een leuk clubje hier! Liesben: geniet van je weekendje weg! Fijn dat oma ook mee gaat. Een extra paar handen is altijd fijn! Wennes: na ziekte is het altijd weer even lastig om weer om te schakelen naar het normale he. En het blijft lastig in te schatten wanneer ze je echt nodig hebben. Hoe gaat het nu bij jullie? Dus Sophietje moet nog een weekje wachten op de helm. Op zich begin je inderdaad met half uurtje op, uurtje af als ik het me goed herinner. Je zou natuurlijk in het weekend het al wel af en toe even op kunnen doen. Het wennen ging hier echt heel snel en gaf geen problemen. Misschien komen we elkaar tegen Josjo! Ik ga met twee vriendinnen een weekendje weg naar..............Nijmegen. Haha! We gaan begin van de middag rijden (komen uit de buurt van Leiden/ Amsterdam dus het is echt heeeeeeel ver weg!) Nog tips? Heb er wel veel zin in. Zeker nu Pim weer beter is. Anders had ik ook niet gegaan. Maar nu laat ik hem dus met en gerust hart achter bij Lief. Vannacht was het gelukkig wat rustiger. Hij heeft nog wat kreetjes gegeven in zijn slaap maar niet echt gehuid. Ik ben er maar 1 keer uit geweest rond 03:00 toen hij lag te kletsen waar ik niet van kon slapen. Speen erin gedaan en toen was het weer stil. Vervelend is wel dat ik inmiddels het slapen verleerd lijk te zijn. Ik heb bijna niet geslapen helaas.
Josjo en Peppers, veel plezier in Nijmegen!!! En Peppers, als je toch niet goed kan slapen kan je wel een nachtje doorhalen . Nee, wat vervelend. Volgens mij heb je sinds de bevalling niet meer goed kunnen slapen, ben je dan niet vreselijk moe en snel geïrriteerd enzo? Lange dame idd onze Sophie. Ik zou ook heel lang worden volgens de schoolarts in groep 8. Maar sindsdien ben ik bijna niet meer gegroeid, haha.
Zeehondje: inderdaad lang zeg! En geen billen hihihi, ik zeg, dat wordt inderdaad een model... Hm vervelend van die helm.. Ik kan me voorstellen dat je het stiekem niet zo erg vindt omdat je er toch een beetje tegenop ziet. Maar aan de andere kant.. Het wordt steeds meer zomer natuurlijk, dus steeds warmer met helm! Peppers: pff vervelend dat je zo weinig geslapen hebt... Slechte slaper dus, jij? Daar kun je ook hulp bij krijgen he meis, google maar es op slaaptherapie en je weet niet wat je ziet...! En gezellig, Nijmegen. Ik kom daar ook wel eens . Gisteren nog, en vandaag ook... Leuke stad hoor... Maar qua uitgaan...??! Vind ik het een beetje tegenvallen. Merleyn en Doornroosje kan leuk zijn. Blijf weg bij El Sombrero, De Grote Griet en Van Buren. (dat hele stuk daarzo). Compagnie is wel oké... De Wunderbar ook wel aan te bevelen (tssk wat een naam...). Jij ook veel plezier daar, Josjo! Sabrien: en hoe bevalt je weekend? Hier vandaag gewoon op kantoor de hele dag. Ik ben ook wel toe aan een dagje (twee!) vrij. Was gisteren vrij maar omdat mijn huis op het moment geschilderd wordt voelt het toch niet echt als "vrij"... Ik moest thuis blijven vanwege de net geschilderde voordeur die open moest blijven staan. En steeds die mannen over de vloer... Wel fijn dat het eindelijk eens gebeurt hoor, maar het is toch onrustig! Liesben: fijn dat hij een beetje opknapt. Nu jij nog...! Goed dat je een verwijsbrief krijgt. Ik hoop dat je je snel weer beter voelt en kunt genieten van je weekendje weg, ondanks alle sores van de afgelopen tijd...! Ik ben gisteren samen met Fee wezen babysitten bij een vriendin met drie kinderen (9 jaar, 3 jaar en 8 weken oud). Met Fee erbij dus vier kinderen. Ging supergoed hoor, echt leuk ook wel! Ik ken de kinderen niet zo goed maar desondanks gingen ze toch allemaal slapen op de tijden waarop dat nodig was en heb ik geen huilende kids om me heen gehad. Stiekem toch laat geworden, dus ik verlang naar mijn bedje! Fijne dag vandaag! Alweer zonnig hier.. In Nijmegen ook, heb ik gehoord !
Peppers en josjo veel plezier in nijmegen @mmiiirr fijn dat de kids mooi op tijd gingen slapen. Leuk hè zoveel kids Jouw huisje is straks wel helemaal klaar voor de zomer, flinke opknapbeurt gehad toch. @liesben hoe voel je je? Fijne vakantie Hier vannacht weer een keer goed mogen slapen. Ze werd pas rond vijven voor het eerst wakker, maar dan heb ik er gelukkig al paar uur slaap opzitten. Beter als steeds om 3 uur wakker worden. Na paar keer tut terug geven is ze weer in slaap gevallen tot.........9 uur Ohhh heerlijk had t ook echt nodig.
Zo Miirrr, respect hoor, oppassen op 4 kids! En? Is het wat voor je, zo'n groot gezin? Want je weet maar nooit, straks nog een kindje van jezelf en misschien kom je nog eens een man tegen met al kinderen... Wat een namen zeg van die café's in Nijmegen. Is er iemand die nutrilon H.A. 2 gebruikt? Zo ja, dan heb ik een mail gekregen waarbij je vijf euro terug kan krijgen. Stuur maar een pb als je de bon wilt hebben, dan mail ik 'm naar je. Ha, ik ga zondag heel de dag bingoën. Ja ja, mijn schoonouders zijn vrijwillegers bij hun wijkvereniging en mijn man staat weleens achter de bar als er een feestje is (voor verjaardagsfeesten bijvoorbeeld kan je het gebouwtje huren). En twee keer per jaar is er een bingomarathon, heb er zin in, leuke dingen winnen hopelijk !
Even heel snel, zit weer in training.. Tja peppers leuk maar ik herken jou natuurlijk niet of je moet me ff je phone nr pben, dan gaan we gewoon even meeten . Ik denk dat wik in elk geval bij Faber starten, is net aan de rand vh centrum maar vijf min lopen van de rest. Is wel gezellig daar. Compagnie is ook leuk en Bas en de fuik ook maar kan wel erug druk zijn... Have fun daar! Enne miiir als je ook nog zin hebt? Hihi