H! Vanmiddag lekker koffie gaan drinken met een nieuw kennisje dus, en eigenlijk alleen over de kindjes gepraat...erg hoor...volgende keer willen we elkaar beter leren kennen... Wat wij ons afvroegen, zeker voor de dames die bv hebben gegeven...Hoe deden jullie dit als jullie niet thuis waren voor een voeding?? Bijv. op bezoek bij vrienden gaat het natuurlijk wel, maar wat als je een dagje weg wilt...in het openbaar de borst geven, of namen jullie op zulke dagen een flesje met flesvoeding mee...( heb gelukkig wat afgekolfde melk in de vriezer, maar eens is die ook op ) Char...ze klussen hier inderdaad...woon nog in een huurhuis en we krijgen nieuwe meterkasten en leidingen...een hoop rotzooi in huis, dat kan ik je wel zeggen... Gelukkig leken de kleintjes er geen last van te hebben... Wij willen ook proberen voor babyzwemmen te gaan, maar als dat niet uitkomt gaan we ook gewoon als familie... Geniet maar van de bios....wie past er op?? Lijkt me inderdaad moeilijk voor de eerste keer... Vlinder, dat idd. ook ja, oudere kindjes met speentjes...hier nemen ze ze gelukkig dus ook niet altijd...ze krijgen ze alleen als ze huilen en ik even geen tijd heb of ´s nachts...wat klinkt dat lief zeg wat je kleine meid deed vandaa op de bank...hier smelt ik ook helemaal als er eentje ´per ongeluk´ lacht... Wennes, hier wilde ik ook geen medicijnen geven en dat terwijl k voor mezelf super makkelijk naar iets pak...maar als ze nu krampjes hebben krijgen ze ook een zetpilletje met iets van komijn ofzo...puur natuur en ze kalmeren er goed van... Gaat het alweer wat beter?? Josjo...ben ook benieuwd...
Haha is ook een zeeeer leuk onderwerp om over te kletsen@ nikita Hier fv gegeven dus kan je geen antwoord geven opnemen vraag. Hier gaat t nog niet veel beter. Gelukkig slaapt ze veel. @vlinder ohhh smelt....heerlijk, echt genieten onze kids. Heeft ze dat wel vaker bloedneuzen door verkoudheid? Achgeer. Wat vonden jullie kindjes lekkerder het fruit of de groente? Hier peer en banaan nog steedsniet geliefd. Nu sinds vrijdag worteltjes gegeven en dit vind ze wel lekker.
Hi meiden, ben ik dan... Tja, het is echt supernieuws, maandag of dinsdag krijg ik een tp, whaaaa hoe snel! woensdag of donderdag pregnyl spuiten en dan na de eisprong krijg je een tp (1). Het is alleen de vraag of ze op koninginnedag ook tp's doen, anders kon het ook nog dinsdag hihi. Ik had ergens gelezen dat er een tekort aan pregnyl is maar ze kunnen het bestellen en dan is het er woensdag om elf uur jeeee hoe gaaf....! Meeten: in het midden ergens lijkt mij prima. Ik vind het superknap van alle niet-helden om dan toch in de auto te stappen. Op het moment zelf zal ik het ook wel eng vinden maar meestal als dat moment voorbij is gaat het wel goed... Waar woont iedereen, is Utrecht dan een optie? Is voor mij een uurtje ongeveer. Maar meer naar noorden of zuiden maakt mij ook niet uit. Ik vind rijden geen probleem dus mogen jullie het zeggen Nikita: heb 4,5 maand bv gegeven, wilde dat niet in openbaar maar uiteindelijk af en toe wel gedaan. Op vliegveld düsseldorf bijvoorbeeld bij de Starbucks haha. Wel een grote sjaal om me heen, niemand kon wat zien hoor. En verder vaak in de auto achterin gaan zitten, met diezelfde sjaal wel, dat vond ik echt een stuk prettiger en de deur op slot Avondje stappen had ik idd nog niet vaak gedaan en wie weet was dit voorlopig ook de laatste keer.....hihi. Liesben, zo zie je maar, internet is zo gek nog niet Wennes, ha zei laatst tegen mij dat met koorts ik een zetpil het beste kan geven als ze snachts er niet van kunnen slapen, dus savonds geven is niet zo erg. Ben er zelf ook niet zo happig op maar ik heb zo'n lage dosering, de tweede, is geloof ik 120 mg? Die mag ze er wel zes op een dag zei de ha.. Char, kan vanaf 12 weken idd, maar wel in zo'n verwarmd bad, rond de 30 graden, anders is het gauw te koud voor die ukjes... En vanochtend zeven uur, hier ook kwart over, jeuj, heb bijna elf uur geslapen want was vroeg naar bed haha heeeerlijk! Fijne avond in de bios, welke film? Heb ik ook wel weer een keer zin in....
Haha voor S maakt het niks uit, groenten of fruit geen probleem. Nu de wat groffere prakjes wel dan heeft ze liever fruit Nee ze is ook nooit eerder verkouden geweest. Toen ze 1 weekje oud was wel maar daarna echt meer. Maar schijnbaar kunnen ze door verkoudheid net als volwassenen een bloedneus krijgen.
Ja Josjo, hoe gaaf!!! Wat snel!!! Hmm, nu gaat het hier ook kriebelen, hihi. Maar man wil nog niet en als ik eerlijk ben wil ik ook iets langer ertussen. Ben benieuwd hoor. Zou wat zijn als je gelijk weer zwanger bent. Wel bijzonder, twee keer van dezelfde 'lichting' een kindje krijgen. Oooohhhh....smelt idd Vlinder! Kusjes krijgen. Flesvoeding gegeven. Dus geen ervaringen met bv en op stap. Zus deed het wel als we bijvoorbeeld bij de V&D aan het lunchen waren. Hier pas 1x koorts gehad dus kan nog niet echt mijn ervaringen delen over zetpil gebruik. Je kan een half jaar babyzwemmen winnen. Pak nutrilon kopen bij de kruidvat en actieformulier en bon opsturen. Dat gaan we dus maar even doen! Zwemmen vanaf drie maanden bij ons ook inderdaad. Leuk dagje gehad gister (hier was het trouwens stralend blauw). Uiteindelijk wel wat prijzen gewonnen. Boodschappen, meisjes Lego, vier handdoeken, plastic activity tafeltje met krukje, hemabonnen 20,-! Vandaag sportdag gehad, buiten. Het zag er vanmorgen niet best uit, maar het is droog gebleven en tussen de middag kwam de zon door. Blosjes op m'n wangen, heerlijk. Manlief was niet lekker, ging toch werken. Was toch naar huis gekomen en heeft lang geslapen. Toen is 'ie Sophie gaan halen en was om 16.00 uur thuis en 16.30 uur lag ze in bed. Om 18.10 uur wakker en konden we mooi gelijk eten. Vraag ik, heeft ze wel een fles gehad. Oh, dat zou ik thuis doen maar ben ik vergeten zegt 'ie. Nou, weer een dagje op drie flessen dus (net als zaterdag), haha.
@Josjo, fijn dat stappen leuk was.. beetje dronken is nog wel oké toch.. ik denk dat ik na 1 biertje of wijntje al een beetje dronken ben momenteel Maar hopelijk de laatste keer voor jou voor de komende 9 maanden.. volgende week al TP, wat enorm spannend!! @Wennes, bah koorts bij kleine meisjes is nooit leuk.. hoe is het nu? Ik hoop dat koorts morgen gezakt is. @Vlinder, hopelijk wordt het ook snel goed weer zodat je ook echt kunt gaan fietsen! Wat vervelend dat ouders zo naar tegen elkaar kunnen doen, nu krijgt hun zoontje er wellicht nog niet zoveel van mee, maar hoe ouder hij wordt, hoe meer dat soort uitspraken blijven hangen.. sneu.. @Liesben, hoera voor topdag van Eelco! En schattige foto, zeg.. leuk! @Zeehondje, mooie oogst dus bij de Bingo @La femme, snap dat het lekker is dat je moeder weer weg is, 2 weken is ook wel lang zeg.. fijn dat de speentjes je kinderen soms kunnen kalmeren! Hoe is het vandaag gegaan met alle bouwvakkers in huis? Als je weg gaat en een flesje geeft met afgekolfde melk moet je waarschijnlijk zelf ook wel weer kolven om de productie hoog te houden en omdat je borsten anders knappen () dus dan kan je dat weer invriezen. Ik kolf momenteel elke ochtend anderhalf uur na de 1e voeding, dit verzamel ik in de koelkast en na 3-4 dagen is dit voldoende voor een hele voeding. Die geef ik dan en wat ik dan kolf vries ik in zijn geheel in. Bij een tweeling gaat dat misschien wat moeilijker, dat weet in niet, anders even ervaringen van tweelingmama's vragen? @Char, jouw mannetje heeft doorslapen dus ook ontdekt! Lekker hè? Zwemmen wilde ik toevallig ook nog vragen bij cb vandaag, maar vergeten dus dat doe ik volgende week wel.. ik dacht ook na eerste prikjes!? Hier vandaag dus "laatste" keer wezen wegen, 210 gram gegroeid in een week. Prima! Verder goed weekend gehad met zaterdag dus de verhuizing van mam, zondag koffie bij mam, kraamvisite bij ons en daarna laatste half uur van voetbal gekeken (mijn collega uit buurtdorp moest in ons dorp voetballen) en in de voetbalkantine frietjes gegeten. Gezellig druk dus. Ik heb wel een vraagje over het middagslaapje. Tim slaapt 's nachts dus goed, vanochtend moesten we hem ook weer wakker maken om 7 uur. Rond 8.3-8.45 is hij dan meestal weer erg moe en dan brengen we hem naar bed waar hij met gemak slaapt tot 11.00 en ik hem weer wakker maak voor de volgende voeding. 's Middags is hij dan wel moe maar na 3 kwartier (ik weet niet wie dat toen zei maar ben er idd achter dat dat ongeveer de duur van een slaapcyclus is) wordt hij wakker en dan heeft hij wel genoeg geslapen.. vindt hij.. niet zo gek natuurlijk als je 's nachts en 's ochtends zoveel slaapt, maar "probleem" is dat hij dan eigenlijk alleen maar moppert tot de voeding van 14.30-15.00. Eigenlijk wil ik dus liever dat hij 's ochtends korter slaapt zodat hij 's middags wat langer kan slapen. Wat zouden jullie doen? Zoals Gina zegt gewoon wakker maken om 10.00, of iets anders proberen? @Meeting, altijd leuk! Even lijstje van wie naar meeting wil komen? En misschien dat mensen die willen komen kunnen aangeven waar ze vandaan moeten komen? Provincie? Meeting Ja: Josjo Char Wennes Mir Jessie, Brabant (omgeving Oss) Twijfel: Zeehondje Vlinder Nee: La Femme Nikita
WOW, Josjo wat snel en wat goed!!!! Stel je voor dat het gelijk goed gaat joh. Oooh echt gaaf voor jullie Haha ik kom uit provincie Noord-Brabant maar daar heb je niet veel aan want dat is best groot. Nee ik woon ergens tussen Bergen op Zoom en Antwerpen op de grens van Belgie nog net in NL.
Meeting Ja: Josjo Char Wennes Mir Jessie, Brabant (omgeving Oss) Twijfel: Zeehondje (zuid-Holland) Vlinder (ergens tussen Bergen op Zoom en Antwerpen op de grens van Belgie nog net in NL) Nee: La Femme Nikita
Whaaaa josjo wat spannend..... Hier ook uit Noord Brabant @jessie80 je zou kunnen kijken hoe het gaat als je hem wakker maakt. Hier slaapt ons meisje meteen naar de eerste voeding vaak nog steeds 1,5 tot 2 uur. Hierdoor slaapt ze idd smiddags minder. Maar als ze na eerste fles niet meteen naar bed kan is het niet zo dat ze smiddags meer slaapt.
Meeting Ja: Josjo (Gelderland) Char Wennes Mir Jessie, Brabant (omgeving Oss) Twijfel: Zeehondje (zuid-Holland) Vlinder (ergens tussen Bergen op Zoom en Antwerpen op de grens van Belgie nog net in NL) Nee: La Femme Nikita
Jessie, tja, slaapjes... Hiernog regelmatig drie slaapjes. Smorgens meestal kortermaar soms ook langer en dan is het middagslaapje korter. Als je graag wil dat de middag langer is, dan probeer je die methode van GF toch gewoon een weekje? Kijk je hoe het bevalt...? Net op kraamvisite geweest, vier weken was dat ventje, heeeeeerlijk zeg, wat n cutie.. Zucht hihi. Als poging 1 lukt ben ik achteraf dus nu al zwanger hahaha Hier ia manlief ook ziek, koorts, heb hem net naar bed gestuurd. Ben nog helemaal niet moe, beetje te lang geslapen vannacht haha
Hier ook uit Noord-Brabant sinds bijna 10 jaar kom oorspronkelijk uit zuid-holland. Kom morgen even verder reageren via telefoon gaat niet zo handig! Morgenochtend met Levi controle kinderarts ben benieuwd. Slaap lekker allemaal!
Ik woon in Zuid Gelderland! Zeg Peppers en Sabrien, waar zijn jullie...? ik mis jullie gezellige reacties.... Jessie: misschien kun je je mannetje 's morgen in de box laten slapen, als je dan merkt dat jij na 3 kwartier een beetje wakker wordt, tegen hem gaan kletsen? Dan maak je hem niet zo "bruut" wakker maar is het meer natuurlijk. En dan 's middags boven in zijn bedje leggen.... Char: ben benieuwd, Vandaag KA! Josjo: wow wat gaaf! Echt tof.... Zou wat zijn, in één keer raak.... Ik hoop het voor je! wennes: fee eet alles, fruit, groente, ook door elkaar. Jouw meisje geen zoetekauw... Misschien eens een andere fruitsoort proberen, meloen of zo? En anders toch lekker groente, is ook veel gezonder want minder suikers... La Femme: ik heb Fee niet vaak in het openbaar gevoed, maar wél af en toe hoor! Beetje achteraf gaan zitten in een koffietentje. Sjaal om inderdaad. Ik kon haar ook voeden terwijl ze in de draagdoek was. ("handsfree" haha). Heb haar zelfs één keer (met kerst en supernat weer, + 3 graden) in een bos op de grond, met mijn rug tegen één boom, gevoed.... Maar dat was meer om later (nu bijvoorbeeld) een leuk verhaal te hebben hihihi... (ze had wél honger, hoor!). Ik ben trouwens definitief gestopt met bv... Ook 's morgens in bed niet meer dus... Volgende maand afspraak voor tp en mijn cyclus is nog een puinhoop, gaat hem zo niet worden dus.... Fee houdt nog niet zelf haar fles vast. Wél wil ze 's morgens meteen wat drinken terwijl ik dan ook een ontbijt voor mezelf wil maken. Nu los ik dat op met een opgerold handdoekje op haar buik zodat ze toch kan drinken terwijl ik bezig ben. Natuurlijk rolt de fles regelmatig weg omdat ze tijdens het drinken ligt te gymmen... En nu maar hopen dat dat haar zó frustreert dat ze de fles zelf gaat vasthouden! Doen jullie kids dat al?
Haha Mir, S deed dit af en toe bij de grote dikke fles van Difrax maar nu niet meer. Ze vind het wel makkelijk als mama het doet. Maar ze drinkt niet liggend, S drinkt rechtop ivm reflux. Helemaal gestopt met de bv? Hoe voel je je eronder? Hopelijk kun je misschien toch starten hoor Mir, ondanks dat je cyclus nog steeds overhoop ligt. Ik hoop het voor je. @Char, ben benieuwd hoe het gaat bij de ka. @Hier, weer een supernacht gehad Gisteren om kwart over 8 in bedje en vanmorgen om half 8 hoorde ik haar kletsen en om 8 uur de fles gehad. Nu ligt ze vollop te kletsen in bed haha. Ze heeft trouwens weer wat nieuws, als iemand zwaait of dag zegt dan gaat ze op haar manier zwaaien en zegt 'dada' Haha echt zo grappig om te zien. Ook kan ze nu zo heerlijk lachen, als je onder haar voetjes kietelt of haar handjes kriebelt dan trekt ze echt zo'n lief smoeltje en hoor je "Hahahaha aaaaaaah" en dan de babylach Verkoudheid is al wat aan het beteren volgens mij, vanmorgen niet met 1 grote snotbende uit bed gehaald. Hopelijk is ze er snel helemaal vanaf. Nou zeg, heb ik eindelijk mijn mamafiets morgen en dan wordt alleen maar slecht en regen, bleh. Ik wil lekker fietsen met mijn meisje.
Ooooh haha ik ging net even snel met Stacey naar de winkel en natuurlijk een doekje vergeten. Niest ze keihard 2x en ja hoor de bel tot aan haar onderlip....haha. Heb maar gelijk een tisuebox aangeschaft en er gelijk 1 uitgehaald om haar toetje schoon te maken
Goodmurning hier ben ik Mmiirrr!!! Sorry beetje druk geweest, verjaardagweekend van hubbie gehad en vandaag wordt de vriend van mijn moeder (die ik echt als mijn vader zie) geopereerd (kwaadaardige moedervlek is weggehaald en ze gaan nu een klier weghalen om te kijken of daar uitzaaiingen zijn) dus een hele spannende dag. Ben er niet echt met mijn hoofdje bij solly!! Ik merk sowieso dat ik sinds de bevalling soms echt niet weet waar ik met mijn gevoelens naar toe moet hahaha, heb volgens mij echt nog last van mijn hormomen ben soms echt een emo-bom!!!! Echt erg hoor, als ik zelfs maar een zielige reclame op tv zie, biggelen bij mij de tranen over mijn wangen.............Heb wel gehoord dat dat normaal schijnt te zijn en bij het ontzwangeren zou horen?!?!?!? Hebben jullie daar ook last van/gehad? dan voel ik me niet meer zo alleen . Sorry voor egostukje.. Vlinder, klinkt inderdaad als een heerlijke nacht, lekker van genieten hoor! En wat lief dat ze je een kus gaf, heerlijk zwijmellll wat zijn dat een mooie momenten he? als ze weer iets nieuws geleerd hebben. Dan loop je over van trots en liefde!!! Hopelijk morgen droog en kun jij fietsen!!!!! Mmiirrr, wat een moeilijke beslissing te moeten stoppen met BV, maar hopelijk is snel je cyclus weer een beetje hersteld en op naar een mooi/lief brusje voor Fee. Wat ontzettend spannend allemaal, leef ontzettend met je mee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Emma, wilt soms de fles zelf vasthouden maar dat gaat totaal nog niet hihihihihi.... och ja komt allemaal vanzelf toch? Goede tip trouwens met handdoekje op buikje! Char, vandaag controle KA. Spannend hoor, succes! Josjo, lekker op stap geweest heerlijk, moet kunnen toch? En whoeeee wat een goed nieuws volgende week TP, WAT SPANNEND!!!! Krijg er zelf helemaal kriebels van............... En wat zielig dat manlief ziek is, en wat zijn ze dan zielig he? of heb jij niet zo'n man? hihihi Jessie, lastig he die slaapjes "plannen", ik laat het vaak maar een beetje zelf aan haar over, dat geeft ze we goed aan, maar ons slaapkopje slaapt echt nog 3 keer!!! En slaapt 's middags gerust van 13:00 tot 15:00/15:30 uur dus dat is wel lekker dan houdt ze het 's avonds ook wat langer vol en dat vind ik wel prettig als ik gewerkt heb dan hebben we ook nog quality time samen zeg maar. Enne weer goed gegroeid zeg!! Liesben, wat een happy foto heerlijk, wat fijn dat het weer beter gaat. GENIETEN!!!!!!!!!!!!!!! Wennes, och germ een ziek koortsig meisje!! En inderdaad onze ha zei ook als ze koorts heeft een zetpilletje geven maar merk dat ik daar zelf ook een beetje terughoudend in ben. Als ze echt huilerig is (en dan toch ergens pijn lijkt te hebben) doe ik het wel. Hoe gaat het vandaag met haar? Hopelijk snel beter!! Zeehondje, leuke dag gehad dus en inderdaad leuke dingen gewonnen zeg, bofkont!! Meeting, lijkt me op zich wel heel leuk maar ook lastig te plannen denk ik vanwege het vele werken , woon helemaal in het zuiden van het land dus zet mij maar bij twijfel en dat is niet door jullie hoor maar gewoon vanwege tijdgebrek!!! Plan maar en dan kijk ik wel wat mogelijk is! Voor de rest alles goed hier, heerlijk weekend gehad en genoten van ons meisje. Hubbie en ik gingen gisteren (hadden allebei heerlijk verlof) lekker shoppen en kwamen terug juist met kleertjes voor ons meisje hahahahaha... och ja ze heeft toch nog niets om aan te doen hihihi. Nee was een leuke gezellige dag, we hadden lekker nog geluncht in de stad en 's avonds lekker chinees gegeten heerlijk!! En vandaag ons meisje weer weggebracht, valt toch altijd zwaar als je een paar dagen vrij hebt gehad. Hopelijk is het snel 17:00 uur!!! Fijne dag!
Bekijk bijlage 240202 Wilde deze even met jullie delen, ze hebben pakjes aan die ik gebreid heb...straks meer...
Meeting Ja: Josjo (Gelderland) Char (Noord-Brabant) Wennes Mir Jessie, Brabant (omgeving Oss) Twijfel: Zeehondje (zuid-Holland) Vlinder (ergens tussen Bergen op Zoom en Antwerpen op de grens van Belgie nog net in NL) Nee: La Femme Nikita Zo daar ben ik weer! Alles is goed met Levi zijn niet ingedaalde balletje is aan het dalen...Dus operatie is niet meer nodig gelukkig! Kwa voeding mag hij nu naar 5 voedingen van 160 cc. Hij is ook weer lekker gekomen hij weegt nu 4855 gram. @ Nikita,Wat een schatjes! En leuk die gebreide setjes! @ Josjo,Wow dat is zeker snel wat spannend! Ga voor jullie duimen hoor! @ Jessie, Die wakkere tijden die jij noemt heeft Levi dus ook! Ik probeer hem dan vaak in de box te leggen of in zn hangmatje in de box te hangen en dan gaat hij vaak wel slapen maar niet zo lang als andere uren op de dag. @ Wennes,hoe is het met jou kleintje nog koorts? @ Sabrien,Jeetje zeker een spannende dag voor jullie sterkte!
Char, oh wat fijn dat er geen operatie nodig is! Gaat hij er later nu nooit hinder meer van ondervinden? Zou fijn zijn zeg. Enne, hij is lekker aangekomen ja, heerlijk he? Ben net gebeld en ze hebben volgens mij per ongeluk bevestigd dat wij onze cryo's op een andere manier laten invriezen/ontdooien. Ik weet eerlijk gezegd niet meer hoe het precies zat. We konden meedoen aan iets nieuws en hebben ja gezegd, zou een grotere kans op goed ontdooiien moeten geven. En nu denk ik waarom hebben we daar in godsnaam aan mee gedaan? Ik wil toch niet experimenten met mijn misschien toekomstige kindjes?? Anyways... wie zei het hier, een brusje uit dezelfde lichting als Annelynn, hoe raar is dat he? twins en toch ook weer niet... ofzo haha Ik heb geeeeeen zin om te werken vandaag.....