Hey dames, ik had dit hier en daar al gevraagd maar ik kom alleen maar verschillende antwoorden tegen. Wie weet hoe lang een eitje gemiddeld leeft? Zaad kan tot 72 uur leven toch? : Groetjes Liesje
Heb ik toch ook gelezen hoor! Staat zelfs bij de info van deze site onder "wij vrijen al jaren verkeerd"......
en omdat jij dat nog nooit gelezen hebt is het ook niet zo? feit is dat de meningen daarover verdeeld zijn door de medische wetenschap... de 1 is van mening dat een eitje hooguit 12 uur leeft, terwijl de ander onderzoek zegt te hebben gedaan die een andere uitslag heeft, en dat het eitje zeker langer kan leven... van wat ik het meeste heb gelezen kunnen eitjes tot 24 uur na ovulatie leven,dus tja de meningen zijn daar simpelweg over verdeeld... net als met sperma wat gemiddeld zo'n 48-72 uur leeft zijn er zeer zeker onderzoeken gedaan waarin werd aangetoond dat sperma vele malen langer overleven, er zijn zelfs "uitzonderingen" waarbij na 10 dgn nog levende zaadcellen zijn gevonden... zal per man-vrouw verschillend zijn hoelang het zaad-eitje leeft... ga gewoon simpelweg uit van het "laagste" als vrijen je uitgangspunt is om zwanger te worden, maar sta niet raar te kijken als je zwanger blijkt te zijn terwijl je je eisprong "gemist" denkt te hebben omdat je te laat na ovulatie zou hebben gevreën...