Hoektandje eerst???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elleke, 6 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hallo allemaal! Ons meisje is al een poosje aan het spugen, belletjes blazen, op van alles sabbelen.. Naar ons idee kreeg ze een tandje. Nu keek ik net in haar mondje en ik zie inderdaad een wit puntje met wat rood tandvlees eromheen.. Alleen... niet in het midden, maar onderin en dan aan de zijkant, dus het lijkt wel een hoektandje! Overal lees ik dat eerst de snijtandjes doorkomen, en dan de hoektandjes.. Maar kan het ook andersom -> eerst de hoektandjes en dan pas de snijtandjes?

2. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Yep, ons meisje is nu bijna 5 maanden en sinds een week of 5 zit hier ook in de hoek een puntje. Ze had ook dezelfde verschijnselen. Het puntje is overigens nog steeds een klein wit puntje. Bij mijn zoontje kwamen ook eerst die ondertandjes door dus ik was ook vrij verbaasd.

3. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Oké!
    Ik keek net nog even verder op internet, het schijnt wel heel apart te zijn eerst een hoektandje.. ;) Er stond dat het misschien een snijtandje náást de onderste 2 snijtandjes kan zijn? Maar dat idee heb ik niet echt eigelijk... ;)

4. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Nee hier heb ik dat idee ook niet, zoals het er nu ietziet lijkt hij ook wel iets scheef naar buiten te groeien. Hopelijk komt dat nog goed.

5. chadee

chadee Actief lid

12 jun 2011
    234
    0
    0
    Huismoeder
    Gelderland
    Hier ook precies het zelfde. Onze kleine meid begint ook tandjes te krijgen en inderdaad, hier ook eerst de hoektandjes. En zo te zien zijn ze ook even oud, haha!

6. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hoi Chadee, inderdaad, zo te zien schelen ze elkaar één dag! :D Wat leuk, dat jullie meisje ook eerst hoektandjes krijgt! :D Heb net nog even gekeken, maar 't zijn echt de hoektandjes! Haha, grappig hoor! :D

7. Purk

Purk Niet meer actief

Wat ik altijd heb begrepen is dat er niet echt een vaste volgorde is, ookal is er wel een volgorde die vaak voorkomt. Hier heeft ons zoontje al 4 kiezen, 4 boventanden, 2 ondertanden en komen nu pas de 3e en 4e ondertand door! Tis gek, maar niet uitzonderlijk dat tanden in een aparte volgorde komen

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik dacht een halfjaar terug hetzelfde als jullie dachten:'Huh hoektanden eerst :('. Maar de CB-arts vertelde mij dat het (ik dacht) talgklieren zijn. Tot op de dag van vandaag zitten ze er nog (ze is nu bijna 10 maanden), maar echt nog geen hoektand te bekennen hoor; wel 2 ondertandjes, keurig in het midden ;)

Deel Deze Pagina