Lieve meiden, Mijn dochter is nu 5 maanden oud. Ik ben na 16 weken weer aan t werk gegaan (na de geboorte). Ik werk in de zorg; onregelmatig. Maar heb gevraagd om maandag en vrijdag te werken en 1 willekeurige dag per week. Dat werd gehonoreerd. Maar er kunnen geen garanties worden gegeven. Nu heb ik al sinds ik werk een :x-rooster, waarin ik soms 5 dagen achter elkaar moet werken (werk dus gemiddeld 3 dagen per week nu). Een collega van me is ook net moeder en die krijgt wel wat ze aanvraagt. Ik heb het nu met collega's kunnen regelen zodat ik die 5 dagen weg heb kunnen ruilen. Maar het zit me niet lekker. T is alsof de roosteraar (vrouw) de pik op me heeft (zijn al eerder dat soort dingen voorgevallen). Maar ik durf er niet met haar over te praten, ze is seniorverpleegkundige en de rechterhand van mijn leidinggevende. Als ik klaag ( t rooster was moeilijk rond te krijgen zei ze al), denken ze vast: o daar heb je haar weer met dr gezeur (was vroeger heel mondig maar heeft me alleen maar narigheid gebracht). Tegenover die :x-diensten staat wel dat ik af en toe wel 4 dagen achter elkaar vrij ben, en 1 keer zelfs maar 1 dag in de week hoef te werken. Ben ik nou een zeikerd? Hoe zouden jullie dit vinden? Moet ik het me aantrekken of moet ik me er gewoon bij neerleggen? Ik weet soms gewoon niet hoe ik me erover moet voelen, gek he? Ik heb jullie positiviteit nodig, voel me ook gewoon verdrietig dat ik bij mijn kleintje weg moet. Liefst zou ik 2 dagen werken maar dat kan financieel gewoon (nog) niet. X
Ik zou t gewoon blijven aangeven.. Zij houdt zich niet aan de afspraak van die ma+vrij en nog 1 dag erbij... Dat t rooster moeilijk rond te krijgen is, is haar probleem.. Als ze t anders wil dan afgesproken, kan ze t eerst met je overleggen ipv je met de kloten voor t blok te zetten.. Kun je er niet gewoon heen lopen en zeggen "joh, je hebt me wel ingepland, maar die( wijs ze aan in t rooster) dagen kan ik niet, want ik hou rekening met de maandag, vrijdag en dan dins/woens/donderdag er bij" Dan leg je t probleem weer mooi terug.. Mijn planner "flikt" ook wel eens wat hoor.. dan wisselt ze routes zomaar.. bepaalde routes wil ik gewoon niet doen en zal ik zelf ook nooit aangeven te willen doen.. dus als ze eens wat veranderd, mail ik gewoon...T positieve haal ik dan maar uit t werken zelf.. maar moet toegeven, ik zit soms met gekromde tenen t rooster te bekijken...
Daar houdt ze wel rekening mee. Ze plant me bijvoorbeeld dan op donderdag (oppas) vrijdag (manlief) zaterdag en zondag (manlief) en maandag (oppas). Daar gaat het niet om, het gaat erom dat ze me 5 dagen achter elkaar inoostert en dat ik dat te lang vind om bij mn dochtertje weg te zijn...
Ik weet hoe vervelend het is.. Ik werk ook in de zorg en het valt echt niet mee om te krijgen wat je graag zou willen. Maar zoals ik het lees is het bij jou dus als je 5 dagen moet werken dat je een weekend dienst erbij hebt? Hier ontkom je dan niet aan denk ik want in de zorg ben je het meedraaien van weekenddiensten verplicht tenzei het anders staat in cao of contract... ik werk ook soms 4-5 dagen achter elkaar als ik een weekenddienst erbij heb. Daar tegenover staat idd dat je de week ervoor of erna minder werkt. Wat zijn eigenlijk je contract uren? Of plannen ze je ook wel eens door de weeks (ma t/m vr) 5 dagen in?...
Ik dek idd dat dat moeilijk wordt. Ook omdat je vrijdag en maandag werkt en weekenddiesten hebt. Dan zit je al snel aan 4 of 5 dage werken. Misschien kun je het deze lijst aanzien, gebeurt het bij de volgende lijst weer dan zou ik het aangeven.
Ja dat is zo, ik ontkom er niet aan en nee, door de weeks hoef ik geen 5 dagen te werken. Ik zal het moeten accepteren... Bedankt allemaal! X
Inderdaad, dat ik het risico als maandag en vrijdag je vaste werkdagen zijn én je in de zorg werkt. Want dan werk je vaak ook om het weekend. En als dan de willekeurige dag de dinsdag of donderdag is, dan hang je... Bij ons mag je zelfs maar 1 vaste dag aangeven :x Dan blijven er nog 4 dagen over voor ons om op te lossen (vriend is in de weekenden thuis) Wij hebben nog geen kinderen maar de moed zakt me soms in de schoenen als ik vooruit denk... En vooral omdat we heel veel halve diensten hebben van max 4 uurtjs in de ochtend (spitsuren) Dan blijven er,op de hele aangegeven dag na, nog 12 uur over om in te roosteren. En de ene week werk je meer als de andere. Een collega kwam vorig jaar terug van verlof en ging 24 uur werken. Maar de eerste weken stond ze 40 uur ingepland! Nou... dan zou ik dus echt steigeren. Zorg en rekening houden met gezin/kinderen combineerd echt niet heb ik vaak het idee
als je flexibele oppas hebt valt het wel mee hoor. Ik werk 24 uur in de week en heb daardoor juist meer de hele diensten. Ik heb afgelopen vrij-zat-zondag nachtdienst gehad. dan breng ik F op zondag avond naar oma tot maandag 12.00. woensdag heb ik weer vroeg dan gaat hij ook naar oma van 7.00 tot 16.00. donderdag heb ik laat en dan komt de andere oma hier van 12.30 tot 17.00. En dat is voor mij dan al een hele volle week, 40 uur. Meestal heb ik 1 a 2 dagen oppas nodig in de week.
Helaas werkt dat bij ons niet zo... je kunt 1 wens aangeven. Dat zou voor mij dus 1 vaste hele dag werken van 8 uur. Bij ons krijgen de fulltimers de meeste hele diensten en de rest moet het doen met dagen van 3-4 of 6 uurtjes (avond) Op het moment heb ik wel eens hele diensten maar dat is max 4 per maand. Heel vervelend omdat er meer collega's in het zelfde parket zitten...
Ik ontkom er ook niet uit aan. Zelf werk ik de maandag en woensdag en mijn maandag is een vaste aanvraag. Woensdag heb ik als voorkeur gegeven maar evt zou ik ipv die dag de dinsdag donderdag of vrijdag ook kunnen. En idd de ene week werk ik 16 uur en de andere week 32 ( weekend dienst erbij) daar ontkom je in de zorg niet aan tenzij er anders wordt afgesproken in bv je contract.
Hey ! vervelend zeg. Ik zou toch nog eens met haar gaan praten en uitleggen wat wel te doen is voor jou en wat niet. Ik ben zo`n seniorverpleegkundige die het rooster maakt en de rechterhand is van de leiding-gevende Soms zijn aanvragen echt niet te doen, maar ik probeer dan altijd wel in overleg met degene zo`n goed mogelijk compromit te maken. En als je er niets van zegt weet ze ook niet hoe ontevreden je erover bent. Leg gewoon uit dat dit niet te doen is voor jou met een kleine op dit moment ! Succes ermee !!
vervelend, maar dat is denk ik wel het nadeel van om in wisseldiensten te werken. Ik heb het ook met mijn vriend, die werkt ook in wisseldiensten. Hierdoor kan ik geen vaste uren krijgen bij mijn werkgever, wij zitten met de oppas van Kirsten. dus ik heb daarom een 0 uren contract genomen.