Ik heb afgelopen woensdag een hele mooie echo gehad. Kindje lag precies op schema en had een mooie hartslag. Alleen nu heb ik sinds gisteren en vandaag minder last van misselijkheid en pijnlijke borsten. Mijn tepels blijven wel gevoelig. Ik heb 2 jaar terug een miskraam gehad en heeft daarna 2 jaar weer geduurd voordat ik zwanger was. Ik probeer er niet zoveel bij stil te staan maar pffff ben zo bang dat het fout gaat Is het normaal dat de symptomen rond/na de 10 weken afneemt?
Oh heel herkenbaar. Bij mij werd het ook in die week ineens af en toe minder, en hoe heerlijk het ook was om even minder misselijk te zijn, ik maakte me meteen zorgen. Ook daarna weer prima echo's gehad, dus voor niks zorgen gemaakt. Bij mij zijn ook steeds de tepels erg gevoelig/pijnlijk gebleven (soms meer soms minder, maar altijd aanwezig zeg maar), en de rest van de symptomen wisselden sinds die 10e/11e week. Dus geniet ervan als je je even wat beter voelt! Als je kindje op schema lag en een mooie hartslag had, lijkt er weinig reden tot ongerustheid, al kan het natuurlijk altijd nog misgaan. Maar ik herken de ongerustheid wel hoor. Ik heb er nu wel wat meer vertrouwen in, maar ben lang niet meer zo onbevangen als bij de 1e zwangerschap, denk dat dat er helaas bij hoort.
De kans dat het na 10 weken en een mooie echo nog mis gaat is heel klein hoor. En de symptomen hebben ups en downs. Ik had het rond die termijn ook en dacht sus dat m'n MA op gang kwam. Maar goed een week later bleek ik toch een goede zwangerschap te hebben die ze bij 8+3 op de echo gemist harden. Dus wat dat betreft zijn symptomen bedrieglijk 😁 Lekker genieten van de zwangerschap als het mis gaat kan je er toch niks aan doen en als het goed gaat ook niet dus je kan er maar beter lekker van genieten.
Ik kan me voorstellen dat je ongerust bent, maar ik lees hier meerdere reacties dat klachten komen en gaan. Ik heb nooit klachten gehad en me zeker de eerste paar weken niet zwanger gevoeld ofzo. Ik had alleen last van mn borsten, maar dat was het ook! Niet misselijk, niet moe etc. Mn vriendin haar kindje bleek niet meer te leven bij de termijn echo, dus rond 9 weken en zij bleef juist klachten houden! Er is denk ik geen pijl op te trekken! Ik hoop dat je je snel minder bezorgd gaat voelen en lekker kunt genieten van je zwangerschap!!
Heel normaal dat t afneemt dan. Ik had al weinig klachten en met 9 weken was alles weg. Echo gehad en was goed. Vk zei dat tussen 9-11 weken je lijf gewend is aan hcg gehalte en t dan weer gaat dalen. Dus lijkt gewoon te passen bij jou verhaal
Bij mij nemen de symptomem sinds enkele dagen ook af. Als ik geen angelsound in huis had was ik al compleet in de stress geweest. Ik heb ook een MA gehad waar ze met 15w5d achter kwamen. Maar heb vanmorgen het hartje nog gehoord! En een stuk minder misselijk!
Ik heb elke ochtend last van misselijkheid. Daarnaast krijg ik soms krampen in de buik/rug/liezen. En soms pijnlijke/gevoelige borsten. Maar dat trekt gelukkig vaak weg.. en komt helaas ook terug..
Elke zwangerschap is anders. Maar gezond eten, niet roken en geen alcohol verkleint de kans op een MK enorm.
Ja, vanaf 10 wkn nemen wel vaker de symptomen af. Ik was ineens niet meer misselijk en heb toen heel wat gegoogeld en gezocht op zp en het viel mij op dat er veel zwangeren dit hadden in week 10. Symptomen zeggen niets, maar ik snap je onzekerheid hoor. Helaas kan je niets anders doen dan wachten en in mijn geval groeide het vertrouwen na iedere echo. Toen ik leven ging voelen, werd ik nog zekerder
Mk rond dit termijn heeft echt niks te maken met gezond eten sorry hoor En symptomen die minder worden Gelukkig ook niet