thijs groeit bijna uit de mc, maar hij kan nog niet alleen zitten. dan mag ie toch nog niet naar een vervolgstoeltje?
nee, eigenlijk is het niet zo goed... maar als hij niet meer in de mc past, zal het wel moeten... hoe groot en zwaar is hij nu dan?
Dat probleem heb ik nu ook een beetje. Zijn hoofdje komt er nog net niet bovenuit. Dus laat ik hem er toch nog maar inzitten. Hij kan namelijk ook nog niet zitten.
Je hebt toch ook mc tot 18 maanden? Voor grotere kinderen? Ik had altijd een meisje in de taxi die tot haar 3 niets kon en die zat ook in de amxicosi en ze groeide wel gewoon als een normaal kindje!
Officieel zou je moeten wachten, maar als je kindje uit de mc groeit, heb je weinig keus. Mijn zoontje was doordat hij zo groot was met 7 maanden te groot voor de mc groep 0. Wij hebben toen de Tobi aangeschaft. Hij was toen de 9 kilo al voorbij, dus qua gewicht zat het goed. Wel zetten we hem steeds in de 'relaxstand' want ligstand kun je het niet echt noemen. Veilig? Tja, een te groot kind in een te klein autostoeltje is ook niet veilig.
als ik t me goed herinner mag een kind in de maxi cosi zolang zijn oortjes net onder de rand blijven. bij de andere stoelen is t zodra t hoofd boven de steun uitkomen vergroten/hogen. dus in princiepe "kan" hij er dan nog wel even in al lijkt t niet even comfortabel. en anders tja.. een andere stoel en dan in ligstand.
Nee, dat klopt absoluut niet: een kind mag niet met het hoofdje buiten het zitje steken. Niet bij de MC, niet bij andere (opvolg)zitjes. Zodra het koppie buiten boord steekt, is het hoofdje namelijk niet meer voldoende beschermd. Er mag dus geen centimeter uitsteken! (Van het hoofd dus he, beentjes zijn een ander verhaal). Ik ben ook wel even benieuwd naar lengte en gewicht van het kindje van TS: heb je toevallig een oude MC? Want ik kan me nauwelijk voorstellen dat een kindje van 8,5 maand al meer dan 13 kilo weegt en een bijbehorende lengte heeft? TS: heb je alle extra kussentjes enzo er al wel uit? Een nieuwe MC is voor kindjes tot 13 maanden/13 kilo. Als ook dat niet meer gaat, zit er weinig anders op dan de opvolgstoel en die dan altijd in de ligstand.
En hoofdje met helm op? Emma's benen steken al uit maar haar hoofdje zonder helm nog niet, maar met de helm op wel. Ze was afgelopen donderdag nog geen 9 kilo dus wat dat betreft kan het nog niet.
Wij hebben J. Al in de opvolgstoel zitten maar hij kan zelf ook al zitten. In mijn auto vervoer ik hem nog wel in de maxi-cosi waar hij zonder helm niet uitsteekt maarvmet helm dus wel. Ik rij met J alleen naar het kdv hier om de hoek.
Ze kan redelijk goed zelf zitten. Begint net te komen dat ze het evenwicht vind. We rijden best wat langere stukken dus denk dat ik hem toch maar ga kopen. Even kijken hoe ze in martijns stoel zit,dan weten we hoe het zit voor haar. Maar is het dus erg dat ze er met helm bovenuit steekt? Dan moet ik ook nog wat bedenken op het kdv. Want dan moet ik ze dus 1 voor 1 naar binnen brengen en denk dat het dan drama word voor Martijn,als ik hem als eerste naar binnen breng of in de auto laat zitten. En ik vind eigenlijk helemaal niks om er 1 in de auto te laten zitten. Nog even brainstormen.
Oh dat is even lastig ja. Is zo'n goedkope buggy niet een idee? Ik vind het nog geen noodzaak om met korte afstand een andere stoel te hebben maar of het mag? Ik kan het je niet vertellen. Mijn gevoel zegt dat het kan. Voor langere afstanden zou ik het niet meer doen.
Als je een aanrijding krijgt en de stoel vliegt door de auto en ze knalt dan met de bovenkant van haar helm ergens op, heb je dus nekschade, omdat het hoofdje uitsteekt. Uiteraard loop je ook nog allerlei risico's als je kindje wel goed in de stoel past, (je kunt niet alles afdekken), maar ik zou dan dus toch voor een grotere stoel gaan...
Het stomme is dat ik me dit pas een paar dagen geleden realiseerde omdat ze dus nog geen 9 kilo is en ik ging kijken of ze met helm erboven uit zou steken. Donderdag ga ik toch naar de babydump en prenatal, komt mooi uit. Daarvoor alleen morgen nog naar de kinderarts.
Hmm als je het zo opschrijft rozemarijke ga ik toch naar een andere oplossing zoeken. Eigenlijk had ik de hoop dat ik hetvuitkonstellen tot 1 Jan want dan kan de stoel uit de auto van mijn vriend. Martijn even in de buggy en Emma op de arm mee naar binnen nemen.
Ja op die manier,moet ik alleen een manier vinden om te sturen haha want de buggy stuurt slecht met 1 hand.
@Luna: maar je schrijft dat je zelf maar kleine stukjes naar het KDV rijdt? Is het ook een optie om die paar weekjes bijvoorbeeld even te fietsen? Of te lopen? Anders zou ik die paar weken met enkel af en toe dat kleine stukje, het nog even aanzien hoor. De langere stukken van happynienja zijn daarin minder verantwoord, maar als het echt van die mini-ritjes zijn....
Lopen zou wel kunnen maar ik red het amper om op tijd te komen als ik met de auto ga. Dus dat is wel het snelste. Het is denk ik 1 minuut rijden, hihi. Maar lopen 5 denk ik en dan moet ik nog terug om de auto te halen. Ik zal hem er zo nog is in plaatsen om even goed te kijken.