mn jongen groeit bijna uit de mc

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zonnetjes, 6 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    Ik ben ook wel even benieuwd naar lengte en gewicht van het kindje van TS: heb je toevallig een oude MC? Want ik kan me nauwelijk voorstellen dat een kindje van 8,5 maand al meer dan 13 kilo weegt en een bijbehorende lengte heeft? TS: heb je alle extra kussentjes enzo er al wel uit?
    Een nieuwe MC is voor kindjes tot 13 maanden/13 kilo.
    Als ook dat niet meer gaat, zit er weinig anders op dan de opvolgstoel en die dan altijd in de ligstand.[/QUOTE]

thijs is nu 10,9 kg hoelang precies weet ik niet, volgens mij rond de 82cm. zit qua broek in maat 80. zitten geen kussens meer bij in.
    nieuwe mc? ja wat is nieuw? misschien 3 jaar oud?

2. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Een ongeluk kan je ook op 20 meter van huis krijgen hoor (helaas spreek ik uit ervaring)! Als het niet verantwoord is zou ik dus ofwel lopen/fietsen of echt voor een andere stoel kijken..

3. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    #23 happynienja, 7 dec 2010
    Laatst bewerkt: 7 dec 2010
    Ik kan morgen niet anders dan naar het kdv met Emma in de maxi cosi, daarna kan ze in Martijns stoel naar huis en de kinderarts.
    En jullie brengen me op een idee om morgen naar de prenatal of babydump te gaan want ik heb toch alleen Emma bij me.
    Yes morgen al legaal shoppen! Haha!

4. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.799
    9.314
    113
    Gelderland
    Ik heb mijn zoontje vanmiddag weer ff in de maxi-cosi gezet en als ik hem goed met zijn kruis bij de onderste bandjes zet dan komt hij er helemaal nog niet bovenuit zelfs niet met helm..;) En hij is nu ongeveer 74 cm en weegt ruim 10 kilo:)
    Het gekke is dat ik hem wel eens iets hoger in de maxi-cosi heb gezet ofzo want hij is er wel eens bovenuit gekomen.
    Zijn voeten steken trouwens wel flink uit dan.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Kan je niet Martijn eruit halen, bij de auto laten wachten en dan Emma eruit halen? Zo doe ik het altijd met Eva en Lisa.

6. Jeal

Jeal Actief lid

2 mrt 2009
    305
    0
    0
    Onze dochter zit ook nog niet zelfstandig. Maar wij hadden hetzelfde probleem, ze past niet meer in de MC. Dus toen hebben we wel een ander stoeltje gekocht. Namelijk een MC Toby, en ze zit er prima in.

Succes!

7. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    De babyzaak heeft ons toch wel wat anders vertelt. Dat zodra de oortjes er boven uit gaan steken, dan is de mc te klein. Een stukje van het hoofd mag uit steken. Zou toch erg slecht zijn als een babyzaak dat zegt, terwijl het niet waar zou zijn.

8. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Huh mijn dochter is 11kg en 77cm, ze is 11 maanden oud en zit nog in de maxi-cosi, het wordt alleen nu echt wel tijd voor een andere stoel. Niet omdat haar hoofd uitsteekt maar wel omdat ik de gordels haast niet meer dicht krijg.

9. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    rare babyzaak en ik zou absoluut bellen om te zeggen dat ze hele verkeerde adviezen geven. Ik heb namelijk gebeld met maxicosi een tijd geleden om te vragen hoe het zat en zij zeggen hetzelfde als Rozemarijke.

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hmm mij is verteld dat als de kruin er bovenuit komt het tijd wordt voor de volgende stoel. Hier nog lang niet dus.

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Op mijn maxicosi (gekocht in juni 2009) staat dat het voor kindjes is tot en met 75 cm.

12. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Heb vanochtend de nieuwe stoel gekocht :)
    en ze ligt/zit er super in! Lekker de ruimte en viel heerlijk in slaap op de terugweg. Lekker uitgestrekt met haar armpjes wat ze bij de maxi cosi niet kon.
    En Martijn laten wachten bij de auto is geen optie want die moet ik ook naar binnen dragen want hij wil niet naar binnen lopen.
    Het is altijd brullen met hem maar zodra ik de deur uit ben is het alweer goed.
    Dus moet er echt 1 in de buggy/kinderwagen hebben.
    Wel raar om nu weer naast elkaar te zitten in de auto, maxi cosi paste niet op de achterbank.
    En ze was net bij de kinderarts 8770kg en 72cm.

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

En toch heeft je babyzaak je verkeerd voorgelicht. Check maar op de site van maxicosi.
    Het is ook heel onlogisch: dat zitje moet beschermen tegen nekletsel en hoofdletsel en dan zou je het hoofd uit laten steken? Dat kan dus niet...

@Zonnetje: bij die lengte en gewicht zat Thirza al laaaaannnnngg in de opvolgstoel, dus dan zou ik idd voor een volgende stoel gaan!

14. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Zodra het kruintje boven de stoel dreigt uit te komen is het tijd voor de vervolgstoel, ongeacht het gewicht. Lengte gaat boven gewicht.

Mijn zoontje is nu 8,3 kg en bijna 74 cm maar past nog makkelijk in de maxi cosi. Hebben nog zeker een goede 5 a 6 cm over aan de bovenkant, dus voorlopig zit ie nog in de maxi cosi.
    Zolang die er nog in past blijft ie er ook in. Achterste voren is de meest veilige manier van vervoeren omdat bij een aanrijding het kindje in de stoel gedrukt wordt en er op die manier een stuk minder kracht op het nekje en de wervels komt te staan. Wanneer ze andersom zitten moeten ze sterk en stevig genoeg zijn om een redelijke klap op te vangen.

Deel Deze Pagina