Mn kat (poes) maakt zich heel vaak schoon op n dag..

Discussie in 'De lounge' gestart door Jucade, 4 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Dat is gewoon niet leuk meer, echt 9 van de 10 x zit ze zichzelf te poetsen. Nu las ik ergens dat dit uit verveling zou kunnen komen, maar dit is t niet. Ze kan lekker naar buiten, we hebben 2 krabpalen en een mand een stuk of 4 a 5 speeltjes.. en een speelkameraadje (onze kater). Wáárom doet ze dit dan? Ik word er tureluurs van. Voorheen viel t niet op omdat wij dan naar ons werk waren, maar nu ik thuis zit..

2. midushi

midushi Niet meer actief

misschien is heel schoon van zichzlef :D
    ik weet het niet

3. Niet meer actief

Misschien wel een reactie op het feit dat jij spoedig gaat bevallen?
    Ben jij misschien wat onrustiger dan voorheen soms?
    Tja, :oops: ik weet het natuurlijk ook niet, maar het zou kunnen.

4. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    ZIt ze niet in een verharingsperiode?
    Een van mijn konijnen is namelijk ook al aan het verharen nu... en dan wassen ze zich ook vaker.
    OF ze krijgt iets van jouw schoonmaakwoede mee. ;)

5. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    hihih herkenbaar!

mijn poes heeft dit ook, maar mijn kat gaat niet naar buiten, maar ik denk dat ze idd de veranderingen om je heen voelen. Ik ben nu zelf bezig met verfen van de kinderkamer, en alles staat op zun kop in het huis, en tja die van mij is ook al een ijdeltuit! :rolleyes:

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Nou ja, t stelt me weer wat gerust.. Als ze niet eet of slaapt dan poetst ze zich.. Pff zou er niet aan moeten denken, 20x op n dag :)

7. ja ik weet wat het is ik word er ook gek van maar het komt door het verharen dat jeukt
    bij ons is het ook nog zo dat je nu om de twee dagen ongeveer een haarbal vind en dat is echt vies :oops:
    de kat goed kammen of even wassen helpt wel

groetjes van patricia

8. Niet meer actief

Wij hebben ook een poes en een kater en het verschil qua poetsgedrag is heel duidelijk te zien. Onze poes is een echte poetser, poetst zichzelf ook de hele dag en die kater doet af en toe een likje. Ze kunnen hier ook naar buiten. Het kan ook gewoon zijn dat jouw kat een schone dame is. Extra borstelen of wassen doen we hier niet want dan gaat ze alleen nog maar meer poetsen. En ja, haarballen vinden wij ook. Ach een wc-papiertje en doekje erover en het is weer weg. Beter dat ze het uitspugen dan dat het gaat samenklitten in de darmen.

Liefs, Tanya

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Haarballen vind ik hier niet. Soms doet die kater van ons wel van die overgeefneigingen. Dan knip ik met mn vingers en vliegt ie naar buiten ;) . Maar bij mn poes heb ik dit nog nooit gezien. Onze kater verhaart ook véél meer dan onze poes. Kammen heeft geen zin bij haar omdat ze n fijner vachtje heeft.

10. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Onze kat blijkt nu allergisch te zijn voor vlootjes, De d-a kon geen vlo vinden op zn lijf, maar hij zit inmiddels helemaal onder de plekkies en kale plekken.
    Maar het begint allemaal met vreselijk veel likken. (om gek van te worden)

11. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    mijn poes doet dat ook vooral als je haar aan het aaien bent

12. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Heel herkenbaar !
    Onze poes zit 10 van de 10 keer te wassen op een dag !
    Ze heeft smetvrees :)
    Je hoeft dr 1 keer aan te raken en ze heeft een dagtaak ! ;)

13. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Misschien heeft de kat/poes jouw nesteldrang overgenomen! :)

Soms heeft onze kat dat ook weleens van die dagen, volgens mij is het niks ernstigs hoor...

14. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    ken het, die van ons is zich ook constant aan het wassen of krabben. komt ze naar je toe gelopen, en met een afstand van ong 3 meter heeft ze dan alweer min 2x stilgestaan om zichzelf te likken/krabben. we moeten er vaak gewoon om lachen, zo van: gaat ze weer! andere kat heeft dr geen last van.

15. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Dan zal t wel poes 'eigen' zijn denk ik.. Soms zeg ik wel hoor 'klaar' en dan stopt ze wel als ze bij me op schoot zit, anders shake ik de hele tijd heen en weer daardoor. :)

16. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Al gehoord van winterslaap bij katten?
    De mijne hebben het ook, alle 4, en dat begint dus met veelvuldig wassen...
    Eigenlijk winterslapen doen ze niet, maar meer toilet en meer slapen op een dag, minder buitengaan en minder spelen.
    Gaat over eens de lente er is ;)

17. Niet meer actief

yep... die van mij deden het ook heel erg. En de laatste dagen lijken ze alleen maar te pitten!

18. Platliggertje

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Winterslaap :) :p

Is echt geen geintje hoor, die beesjes doen dat echt wel.

19. Niet meer actief

hoe ze het noemen, noemen ze het..

Alleen.. ik heb wel nu al last weer van mieren en muggen. Die zijn al uit hun winterslaap ontwaakt..

20. Platliggertje

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    En vliegen...
    Zie ik hier op de hond z'n hoopjes :oops:

Is geen winter geweest tot nu toe, alle vergif hangt nog in de lucht en de beesjes zijn nog niet gaan slapen tot nu toe :(

Deel Deze Pagina