Ik moet even mn frustraties kwijt hoor :x Binnenkort hebben we de verjaardag van oma waarvoor we uit eten gaan, hartstikke leuk natuurlijk maar er wordt van ons verwacht dat we om 15.00 uur bij oma zijn voor koffie en om 17.30 is er gereserveerd. Mijn dochtertje(15mnd) slaapt nog 2x per dag 10.30-12.00 en 15.30 tot 17.00 om 19.30/20.00 weer naar bed tot 7.30. We proberen weleens 1 slaapje als ze later wakker is ze slaapt dan van 12.30-14.30 maar dan is ze om 18.30 uur echt helemaal op ( jengelig, huilerig) Later komen of meteen naar restaurant was eigenlijk niet leuk voor oma, en haar niet mee naar t eten nemen ook niet...zegt n tante Nu dachten we we laten dr bij oma in campingbed slapen, hopelijk doet ze dat tis daar nl erg gehorig, en als ze niet slaapt breng ik dr naar de buren en gaat ze niet mee eten. Nou het is niet leuk voor oma als ze niet mee naar t eten kan, ze kan toch best n keer dr slaapje missen! Ehhh nee dat kan ze niet! En nu natuurlijk de maar, ze willen tussen 15-16 fotos maken van de kleinkinderen en achter kleinkinderen... Dus kan ze nog niet slapen in campingbedje want om 17.00 moeten we naar restaurant. Vriendlief zei al je bent zeker vergeten dat jouw kinderen ook slaap nidig hadden toen ze nog geen 1,5 waren en dat t voor ons ook niet fijn is met moe ( lees huilerig) kind bij t eten te zitten. Er is daar ook n speelruimte kan ze toch lekker spelen heeft ze afleiding. Ehh dat werkt niet als ze moe is We gaan dr nu smorgens optijd wakker maken en met dr ochtendslaapje ook zodat ze van 13.30/14.00 tot 15.00/15.30 (hopelijk) slaapt en dan meteen naar oma en als ze huilerig wordt met t eten gaan we naar huis. Ze is n makkelijk kind en n keer uit dr ritme vind ik echt niet erg maar ze heeft wel dr slaap nodig kan dr echt niet van 15.00 tot 19.30 wakker houden. Ben ik nu zon zeur omdat ik mn kind wel wil laten slapen of.....,
Nee, ik snap jou helemaal. Het is makkelijk van jou tante om zo te praten, maar als jou dochter haar slaapjes nog hard nodig heeft dan is dat gewoon zo. Ik zou gewoon later komen of inderdaad haar daar op bed leggen. Dan is het maar jammer voor oma. Het is uiteindelijk toch ook veel leuker als je dochtertje gezellig is i.p.v. dat ze tegen haar slaap moet vechten.
Tante brengt het leuk maar in een restaurant zitten met een jengelend kind is ook voor oma niet gezellig, voor niemand niet trouwens. Wakker maken uit slaapjes als je dat nooit doet kan ook juist een averechts effect hebben, de héle middag een jengelend kind bijvoorbeeld. Hier eentje die het wel een dag zonder slaapje of een kort slaapje in de auto of buggy kan volhouden dus zijn heel makkelijk met weggaan en eerlijk is eerlijk, ik heb ook wel eens 'gemopperd' op m'n vriendin waar het heel moeilijk mee afspreken is vanwege slaapjes en humeur van haar zoontje maar ieder kind en iedere ouder is anders en dat heeft een ander maar te accepteren
Zo vervelend he wanneer ze geen rekening houden met de kleintjes. Ik krijg ook altijd veel gezeur omdat ik niet tot s avonds laat op visite wil. Ik geef ze altijd de keus. Of wij komen even op visite en het is gezellig. Of we blijven de hele dag en je hebt een kind dat alles bij elkaar huilt.. En geloof mij niemand houdt van huilende kinderen. Zijn er niet meer kleintjes in de familie? Het lijkt mij dat die ook een slaapje nodig hebben toch?
Je moet doen wat voor jou goed voelt, het is jouw kind, jij kent haar het beste. Wij zijn wel een stuk makkelijker wat dat betreft. Incidenteel gaat onze dochter (14mnd) gewoon mee naar een restaurant en slaat dan ook weleens een slaapje over, of gaat een stuk later naar bed dan normaal. Dan slaapt ze in de kinderwagen, of in de auto. Maar meestal heeft ze voldoende afleiding omdat ze zoveel nieuwe dingen ziet. En dan slaapt ze wat langer uit de volgende dag. Sommige gelegenheden vind ik zelf gewoon belangrijk om haar mee naar toe te nemen, dus dan gaat het allemaal een beetje anders, prima voor een keertje. Maar zoals ik zei, iedereen is anders. Ze moeten er maar rekening mee houden. Jouw kind, jouw regels, toch?
Als ik uit eten zou gaan, zou ik oppas regelen! Niemand wordt er blij van, en je dochter al zeker niet! Ik snap wel dat je oma het leuk zou vinden om haar te zien, maar dan zou ik dat op een ander moment plannen! Bijv in de vroege middag een bakkie gaan doen... Gewoon je eigen plan trekken hoor! Oma snapt het vast wel. (al zal ze miss even wat teleurstelling moeten verwerken!)
Ja hier ook! Wij gaan 's middags en dus NIET tot/of 's avonds. 19.30 is bedtijd. En het risico dat ze in de auto in slaapt valt is groot en dan heb ik een probleem. Er is er een die doet dat dus wel en zij neemt het risico dat haar kind lettelijk instort van de slaap (valt dan om) @TS: oppas regelen of anders aan jouw eigen plan houden.
ik snap helemaal wat je zegt, en je moet ook je eigen plan maken.. maar wat ik al vaak heb gemerkt is dat mijn dochter het vaak verbazingwekkend goed volhoudt wanneer ze in een andere omgeving is, ook als heeft ze door activiteiten geen slaap gehad. dat maakt dat ik er een stuk makkelijker mee ben geworden en met niet heel erg meer vast houdt aan haar slaapjes. dat zal natuurlijk niet voor iedereen gelden, maar 'go with the flow' en zien wat er gebeurt heeft mij wel geholpen. misschien dus eens kijken hoe het gaat en een escape inbouwen als het niet lukt (en dan ziet iedereen dat het niet gaat)
Fijn begrip van mede mama's!! Ik vind t niet erg om dr n keer uit dr ritme te halen en haar eerder wakker maken levert geen problemen op gelukkig! Het gaat bij mij ook om t principe, n kind heeft slaap nodig klaar en n huilerig kind is voor niemand leuk ook voor kleine zelf niet.
Fijn begrip van mede mama's!! Ik vind t niet erg om dr n keer uit dr ritme te halen en haar eerder wakker maken levert geen problemen op gelukkig! Het gaat bij mij ook om t principe, n kind heeft slaap nodig klaar en n huilerig kind is voor niemand leuk ook voor kleine zelf niet.
Ik heb niet alle reacties gelezen. Maar ik zou je eigen ding doen! Wat heeft zo'n kleintje eraan om erbij te zijn bij het eten? Ik zou haar lekker mee nemen vanaf 3 uur tot het eten en haar dan naar de buren/oppas brengen en haar lekker op haar eigen tijd in haar bedje stoppen! Dan kan ze mee doen met de koffie en de foto's, heeft iedereen je kleintje gezien en aandacht kunnen geven en dan is het mooi geweest
Ik pas me toch n beetje aan, als ik mn eigen plan zou trekken zou ik haar normaal laten slapen en dan rechtstreeks naar restaurant maar dan krijgen we t echt te horen en dan kunnen wij drieen niet mee op de foto voor oma en dat vind ik dat we dat niet kunnen maken...
Lekker naar je eigen kindje kijken en op dit moment schijt hebben aan andere. Morgen is opa jarig en vanaf 1400 uur worden we verwacht. Tsja mannetje slaapt hier van 1300 tot 1500 uur en dan is het nog 45 minuten rijden. Nu proberen we hem eerder in bed te leggen. Maar helaas als dat niet lukt. Mijn zoon gaat voor Toen ons zoontje nog geen 1 was zijn we uit wezen eten voor oma haar 60ste verjaardag. Oma had om 1800 uur gereserveerd. Gelukkig kregen we het voor elkaar dat hij tot 1730 uur sliep. En het vol hield tijdens het eten. Er was ook entertainment van zijn nichtjes. Zou hij het niet volgehouden hebben. Dan helaas geen toetje voor ons. Ik ben er makkelijk in geworden. Ons kind gaat voor!
Moet wel heel eerlijk zeggen dat je kindje nog best wel veel slaapt op tijden waar ook niet echt iets omheen te plannen valt. Eigenlijk kun je alleen maar lunchen, terwijl mijn kinderen dan juist sliepen. Mijn dochtertje van 2 slaapt tussen 12.00u en 15.00u en dat prima in dit feestschema gepast :-D. Zou je kunnen proberen om haar ochtendslaapje over te slaan en haar om 11.30u/12.00u in bed te leggen?
Mijn ervaring is dat je er erg tegenop kan zien maar het altijd meevalt. Hier hebben we ze altijd mee genomen. Er is altijd wel wat te zien en er zijn altijd mensen om een rondje mee te lopen. Een meeneem setje klei van de action, kleurplaat of tablet mee doet wonderen. Het gaat je om het principe naar probeer dat even aan de kant te zetten. Mensen zonder kinderen denken daar niet bij na. Buiten dat is het erg lastig iets in dit ritme heen te organiseren. Het is misschien wat moeilijker en kost je wat meer energie om met je kindje uiteten te gaan maar je weet niet hoe oud je oma wordt. Ik denk dat ze het erg zou kunnen waarderen dat jullie kindje er ook bij is. Dat zou voor mij al voldoende zijn het gewoon te accepteren zoals het is.
Kinderwagen mee, mocht hij slapen, hup in de kinderwagen en doek dr over. Ben ook geen fan van dit soort activiteiten, maar soms moet je, en als je t een keer in de zoveel tijd doet...geloof niet dat de kinderen er schade aan overhouden. En als t klaar is is t klaar, als kjnd alleen maar huilt, dan ziet oma ook wel dat t een goede reden is om naar huis te gaan voor jullie. Ben t ook eens met wat iemand al zei, de tijden maken wel veel onmogelijk, ik zou niet verwachten dat oma met jullie tijden rekenng houdt.....
@miepje we proberen weleens een slaapje maar als ze om half 8 wakker red ze t gewoonweg niet tot half 1 en ze slaapt maar 1,5 uur... Dit zal na verloop van tijd vast beter worden maar als ze in dr oogjes gaat wrijven, op dr vingers gaat tutten en zelf bij de trap gaat staan geeft ze duidelijk aan dat ze moe is. Ze valt ook altijd meteen slaap en er zijn nooit problemen met slapen. Totaal slaapt gemiddeld 15 uur, n dreumes van 1,5 slaapt gemiddeld dus extreem veel slaapt ze niet Ik heb gevraagd of t vanaf 14 uur kan maar dat halen anderen niet, en ik vind t prima om haar bij oma in campingbedje te laten slapen maar dan willen ze fotos maken dus kan ze niet slapen. Ze was vanmorgen al vroeg wakker (fijn op zondag haha) dus leggen we dr eerder op bed dan normaal, zijn we n half uurtje later bij oma gaan dr vanuit dat dat geen probleem moet zijn Er hoeft ook niet alleen rekening met haar slapen gehouden te worden maar ze kunnen niet verwachten dat ze van 14.30 ( dan moeten we gaan om er om 15.00 te zijn) tot 19.30/ 20.00 (voordat we weer thuis gaan, ze is helaas geen autoslaper..)wakker kunnen houden. Het ging er mij om dat niks goed was, later komen niet, haar niet mee naar eten nemen kunnen we niet maken en dan zeggen we laten we dr in campingbed slapen rond half 4 bij oma kan ze gewoon mee naar t eten willen ze dan fotos maken...wij hadden t gevoel dat alles wat we voorstelden niet goed was en we dr gewoon wakker moesten houden n keer. Het gaat vast helemaal goed komen, daar ben ik ook niet bang voor zoals ik eerder al zei, het geeft helemaal niks dat ze n dag uit dr ritme is dat gebeurd wel vaker maar om t principe dat wij ons volledig aan moeten passen en geen rekining met haar slaapbehoefte kunnen houden
@twinkelstar ze heeft zelf 3 kinderen haha en volgens mijn vriend paste hij vroeger vaak op als hun wegmoesten zodat kids in eigen bed konden slapen haha. @nureen klopt de tijden zijn niet altijd makkelijk... Hopelijk snel 1 slaapje