Onze dochter van 13 weken slaapt in een co-sleeper naast mij op onze kamer. In ieder geval 's nachts dan. Overdag lukt het heel moeilijk haar in haar eigen bedje te laten slapen, dan tukt ze vooral in de draagdoek of tegen mij aan. Niet ideaal maar zo is het erin geslopen.. Ze groeit echter nu bijna uit haar co-sleeper en wil ik haar aan haar ledikantje laten wennen, die in haar eigen kamer staat. Waar ze dus nog nooit geslapen heeft. Haar ledikant in onze kamer zetten wordt heel krap maar zou voor een paar nachten kunnen. Aan de andere kant wil ik haar ook aan haar kamer laten wennen. En haar uiteindelijk overdag daar leren slapen. Kortom, wat is nu wijsheid? Ledikant in onze kamer, dan naar eigen kamer voor de nacht? Of toch cold turkey alles in een keer doen? Ik ben zo onzeker als wat.. op zich slaapt dochterlief 's nachts door na de late fles tot een uur of 6. Maar ze slaapt ook onrustig, heeft dan haar speentje nodig en dat was zo handig van de co-sleeper, ik was er meteen bij. Onze zoon van 5 slaapt naast haar kamertje en ik ben zo bang dat hij vaak wakker gaat worden als dochterlief 's nachts onrustig is en ik er niet meteen bij ben. Maar... de verhuizing en ledikant zal toch binnenkort moeten gebeuren. En, in haar wiegje stop ik haar strak in, dat lukt in het ledikant moeilijker omdat het bedje breder is. Zoonlief ging heel snel in zijn ledikant in een slaapzak. Zou voor dochterlief ook fijn zijn denk ik, maar dat zijn dan wel heel veel veranderingen in een keer toch..?
Alsof ik mijn verhaal lees 😉 Ik was ook heel bang dat oudere dochter wakker zou worden. Hij heeft daarom kang beneden geslapen. Maar ging super boven ben dochter slaapt overal doorheen. Had ik niet gedacht, want hoef maar naar haar deur te kijken en ze is wakker. Dat strak instoppen in lastig in een ledikant. Ik zou daarom iig voor snacht een inbakerden aanschaffen. Geeft het zelfde effect. Succes!
Ik ben begonnen met de slaapjes overdag boven in het ledikant in zijn eigen kamertje te doen. Toen dat na een paar weken goed ging gingen de nachten er eigenlijk als vanzelf achteraan! Succes ermee!
Ik heb dochterlief in één keer in het ledikant en op haar eigen kamer gelegd. Eerst overdag geprobeerd en dat ging heel goed. Daarna heb ik het ook 's nachts gedaan. Mijn dochter was al wel 5 maanden, maar misschien is het als ze jonger zijn wel makkelijker. Als ze klein zijn hebben ze toch minder door.
Bij de eerste zijn we haar bij de slaapjes overdag in haar kamer gaan leggen (ledikant) toen ze 4 maanden was. Was even wennen maar ging al snel best goed, al was ze altijd al wel een onrustige slaper overdag. Ze sliep toen al wel een tijd met slaapzak aan in de wieg inbakeren zou ik niet meer aan beginnen, redelijke kans dat ze over een paar weken gaat rollen en dan moet je weer afbouwen.
ik deed de kinderwagenbak in zn ledikantje in t begin, zo kon ie wennen aan zn kamertje maar ook aan t alleen slapen, ik heb dat een aantal weken gedaan, daarna in zn ledikantije gelegt en dat ging super goed, 1 dagje wat huilerig sindsdien slaapt ie heerlijk in zn ledikantje, het is vaak de geborgenheid die ze missen, en zo'n ledikantje is natuurlijk opeens heel groot.
Hier heeft baby tot 6 maanden bij ons op de kamer geslapen, vanaf een maand of 5 slaapjes overdag in haar eigen kamertje gedaan dat ging meteen goed. De overstap naar snachts op eigen kamertje ging eigenlijk ook heel soepel. Ik had er meer 'last' van dan zij
Hier tot 4 maanden 's nachts in de wieg naast me geslapen. Die zette ik dan overdag in haar eigen kamertje. Toen ze maand of 3 was in de wieg naast me de nachten, ledikant eigen kamer overdag. Met 4 maanden altijd in ledikant eigen kamer.
Je hoeft hier echt niet onzeker over te zijn hoor elk kindje is weer anders dus probeer je ook eens wat anders Waarom leg je je kindje niet nu vast in een slaapzakje en overdag vast in ledikantje? gewoon eens proberen? Of anders gewoon een nachtje proberen? Wie weet valt het reuze mee! En ik hoor echt elke kik die onze dochter geeft, dus sta er s nachts als vlakbij voordat ze echt wakker is..je oudste slaapt daar vasy doorheen