ik wil graag verven in het nieuwe huis!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door nienchen, 9 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nienchen

nienchen Lid

6 mrt 2009
    84
    0
    0
    Hallo! Vraagje: Ik ga over 2 maanden verhuizen. Leuk natuurlijk, maar ik zou wel gaan verven. Behangen wordt door anderen gedaan, maar ik wil eigenlijk wel zelf verven.
    Je kan ook wel verf op waterbasis krijgen, maar ik weet niet of dat fijn is. Heeft iemand tips?

2. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

Ik heb gewoon nog geverfd & gesausd.. Gewoon je ramen & of deuren open zetten tijdens het verven zodat de lucht gelijk weg kan trekken.. Het gaat er meer om dat je niet in de lucht blijft hangen.. Dus gewoon alles openzetten zodat het gelijk weg kan trekken & anders eventueel nog een mondkapje erbij..

3. nienchen

nienchen Lid

6 mrt 2009
    84
    0
    0
    fijn dat je dat zegt. Ik denk dat ik dat ook ga doen. Bedankt!

4. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Hier ook een hele nieuwe woning..

Omdat mn man verf op waterbasis niet prettig vind om mee te werken hebben we mijn ouders ingeschakeld en mocht ik de catering verzorgen..

Ik vond ( vind) die verf lucht eigenlijk ook niet prettig om in aanwezig te zijn.. Ook niet wanneer de boel open staat..

Wat de gezondheid van ukkie betreft.. Als ik jou was zou ik de vraag ook aan je eigen VK stellen en haar antwoord/advies volgen..
    Die van mij vond het ook geen goed idee, zelf niet wanneer we wel verf op waterbasis zouden gebruiken..

5. nienchen

nienchen Lid

6 mrt 2009
    84
    0
    0
    goh dat de vk dat zei. Ik kan er niet zoveel over vinden op internet, dus ik wilde het wel proberen. Ik zal het even met vk overleggen. Het lijkt me inderdaad ook niet fijn als je beroerd wordt door de verflucht.

6. LittleMommy

Het gaat om de stof die in de verf zit die je inademt.. In verf op waterbasis zit minder van dat stofje dan gewoon verf.. Je kan best gaan verven, zolang je maar goed lucht.. Ik heb zaterdag nog de hele babykamer staan doen met de ramen en deuren wagenwijd open en een tijdje terug de woonkaamer ook met alles open.. Savonds was er niks meer van te ruiken, al heb ik wel op waterbasis gedaan.. Mijn verloskundige zei dat et gewoon kon, en dat luchten en ventileren wel heel belangrijk was & eventueel een mondkapje erbij.. En anders indd als je het egt niet vertrouwd, indd hulp erbij vragen & andere klusjes doen..

7. LittleMommy

Wel grappig trouwens dat soms VK's van elkaar verschillen.. Zie het vaker op de site.. Dat de meningen/adviezen van VK's op sommige gebieden sterk uit 1 lopen..

Deel Deze Pagina