Vraag over ontslag nemen

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Axioma, 11 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    Ik heb al gezocht op internet maar ik kan t antwoord nog niet vinden, misschien zijn er hier mensen die t antwoord weten.

Ik heb besloten om te stoppen met werken na de bevalling. Dit heb ik al aan mijn afdelingshoofd verteld.
    Mijn verlof gaat 6 weken van te voren in, op 1 januari 2009. Maar ivm met verplicht vrij nemen tussen kerst en oud enn nieuw, stop ik al per 23 december 2008.

Wie kan mij vertellen wanneer ik mijn ontslagbrief moet indienen!?!? En wat is de logische datum uit dienst treding?!

2. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    volgens mij is de datum van je uitdiensttreding wanneer je weer aan het werk zou moeten, na je bevalling.
    en wanneer je je brief moet afleveren weet ik eingelijk niet.

3. Jewel

Jewel Bekend lid

9 jun 2008
    553
    0
    0
    Voor 3 jaar terug was er bij ons ook een vrouwtje dat zou gaan stoppen met werken na haar bevalling...Chef was daar ook van op de hoogte...hij heeft toen tegen haar gezegd pas in haar zwangerschapverlof de brief in te leveren zodat zij nog 3 maanden gewoon doorbetaald kreeg...Nou weet ik niet of dat zo mag of dat mijn chef haar toen heeft gematst...

4. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Je kunt het beste pas tijdens of na je zwangerschapsverlof ontslag nemen. Dan krijg je je verlof tenminste nog betaald. Daar is niks verkeerds aan, want heel veel vrouwen beslissen ook pas echt na de bevalling of ze nog willen blijven werken.

5. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    Oke bedankt voor jullie antwoorden! Ik zal ook eens bij mijn hoofd navragen wat gebruikelijk is. Want ze zullen voor mij toch weer vervanging nodig hebben, dus dan kan ik toch niet maken om pas na mijn verlof mn brief te geven, terwijl ze nu al weten dat ik ontslag neem!?

6. jennefer26

jennefer26 Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.296
    0
    0
    lelystad
    Hoi Axioma,

zit met het zelfde wil na mijn bevalling niet terug.
    mijn vorige teamleider heeft mij op het hart gedrukt pas na mijn zwangerschapverlof aan te geven dat ik niet meer terug kom.
    heb je geen opzeg termijn?
    dit omdat je anders tijdens je verlof geen inkomsten meer heb. en je kan het goed gebruiken.
    dus ik wacht gewoon af tot dat ik terug moet en dien dan mijn ontslag in.
    en als je met zwangerschap verlof ga nemen ze toch iemand anders tijdelijk in dienst.

jennefer

jennefer

7. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Je verlof wordt toch door het cwi aan je werkgever of aan jezelf betaald. Dus je blijft gewoon recht houden op je betaalde zwangerschapsverlof, ook al heb je je ontslag ingediend. Als je zou blijven werken of ziek zou zijn terwijl je je ontslag al hebt ingediend krijg je toch ook nog gewoon betaald.

Ik zou gewoon je brief inleveren met als ingangdatum van je ontslag de dag dat je weer zou moeten gaan werken (of wellicht later als je nog vakantiedagen over hebt ofzo)

8. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    bedankt voor jullie antwoorden! inderdaad krijg je je verlof betaald door t cwi.
    Ik heb een maand opzegtermijn, dus daar moet ik zowiezo rekening meehouden....
    en mn vakantiedagen maak ik voor die tijd al op!

9. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Als je je dienstverband pas opzegt tijdens je verlof (meestal heb je een maand opzegtermijn - maar dat moet je even nakijken in je arbeidsovereenkomst), bouw je ook over de tijd van je verlof nog vakantiedagen op. Als je vooraf zou stoppen hou je dus wel recht op je WAZO-uitkering (die trouwens niet door het CWI maar door de UWV wordt doorbetaald), maar mis je de opbouw van je vakantiedagen tijdens je zwangerschapsverlof. En dat is natuurlijk toch mooi meegenomen!

Succes!
    Josien

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik wil niet vervelend doen, maar wacht met opzeggen tot na je bevalling.

Er kan van alles mis gaan (God verhoede dat!) maar stel in het ergste geval je kindje komt voor/tijdens de bevalling te overlijden..... dan heb jij na die tijd ook geen werk meer, omdat je al voor het einde van je verlof hebt opgezegd.

Deel Deze Pagina