Hoi, Ik werk al 4 jaar fulltime (36 uur) in de gezondheidszorg en heb hierdoor onregelmatige diensten in een onregelmatig rooster. Mijn huidige vriend werkt bij de overheid, hij heeft ook onregelmatige diensten, maar kan wel 2 maanden vantevoren intekenen voor zijn diensten. Ik ben nu 15 weken zwanger en wil na mijn zwangerschap graag minder uren gaan werken. We hebben al informatie opgevraagd voor kinderopvang, maar met ons beide werk is het niet echt handig om gebruik te maken van een kinderdagverblijf. Mijn ouders wonen op anderhalf uur rijden afstand en mijn schoonmoeder heeft een vorm van reuma, dus ook geen opties om een dagje op te passen. Nu heb ik vandaag een gesprek gehad op werk en op zich is het geen probleem om minder uren te gaan werken, ze zijn dit immers verplicht, ze willen alleen geen vast rooster geven. Ze gaan er over een maand pas definitieve uitspraak over doen, maar ik denk niet dat ik het ga krijgen. En dan is de combinatie van een onregelmatig rooster en een kindje erg moeilijk. Dan denk ik dat ik ander werk ga zoeken... Maar wanneer ga ik ander werk zoeken? Is het een optie om nu al naar ander werk te gaan kijken? Stel je voor dat ik binnen een maand ander leuk werk heb gevonden. Ik heb een maand opzegtermijn, dan zou ik vanaf juni kunnen beginnen, maar vanaf halverweg augustus ga ik al met zwangerschapsverlof. Iemand ervaring hiermee? Of blijf ik gewoon nog even werken, ga dan met zwangerschaps- en bevallingsverlof en zeg dan mijn werk op per einde van mijn verlof? Groetjes Saskia
Ik zit een beetje met hetzelfde dilemma en kan je dus niet echt helpen. Ik ben nu aan het uitzoeken of we het redden met een gastouder via een gastouderbureau(betaal je alleen de uren die je nodig hebt en gastouders zijn flexibeler), zodat ik voorlopig dit werk kan blijven doen. Als het dan alsnog niet bevalt, ga ik dan wel solliciteren. Succes met het maken van jou keuze!
Fleibele kinderopvang is vaak een optie. Dan geef je een week van te voren aan wanner je kinderopvang ndig hebt. Kan bij ons KDV.
Ook ik zit met dit probleem, waarbij ook nog eens komt dan mijn man ook onregelmatige diensten heeft! Wat nou als je beide nachtdienst heb? dan moet ik gaan zeulen met mijn kindje! En ind. een vast rooster zit er gewoon niet in, dat doen ze niet! Je ziet ook weinig moeders met kleine kindjes werken bij ons! He maartje! hahahahahahahahahhaha (zijn collega's/vriendinnen!) Ik heb besloten weg te gaan! Ik wil regelmatig werk gaan zoeken, maar eerst een paar maandje thuis blijven! kus miek
Hoi, Ik woon in een dorp en we hebben niet veel keuze in kinderdagverblijven. Er is eentje waar je al vanaf 07.15 je kindje kan brengen, maar ik werk op 45 a 60 minuten afstand van mijn werk en moet om 8 uur mijn collega aflossen. Dus dat gaat ook niet werken denk ik. Maartje en Andrea, een gastouder heb ik ook al aan zitten denken, maar de ene week zal dit voor 3 dagen zijn en de andere week voor geen enkele dag. En ik moet zeggen dat ik 3 dagen opvang toch wel teveel vind. Wannebe, bij ons moet je echt inschrijven voor vaste dagen. In mijn vorige woonpaats, dit was een stad, had je ook flexibele kinderdagverblijven, maar hier helaas niet. Miekie, bij vriend werkt ook onregelmatige diensten, erg onpraktisch als je kinderen hebt. Ook wij kunnen beide nachtdiensten draaien en om mijn kindje nu bij een vreemde te laten overnachten? En overdag wil je dan beide dan slapen, dus dan is het niet handig om een kindje thuis te hebben. Over 2 weken weet ik of ik een vast rooster kan krijgen, dan zullen we dus een beslissing moeten nemen. Groetjes Saskia
Ik werk niet onregelmatig ofzo, maar heb afgelopen week te horen gekregen dat ik niet minder kan gaan werken. Ik ga nu dus al volop solliciteren naar andere banen, ik vermeld niet dat ik zwanger ben en zie dus wel waar het schip strand. Sommige werkgevers zullen er problemen mee hebben en andere weer niet, ik neem die gok wel. Maar ik vertel niet al in de brief dat ik zwanger ben, dat zien ze wel als ik op gesprek mag komen. Ik hoop voor je dat het probleem zich oplost dmv een vast rooster maar er op rekenen zou ik niet, er zijn veel dames in de zorg met dit probleem, en een echt passende oplossing is er meen ik nog niet voor. Nadeel voor de werkgever is hierin dan ook, als ze voor jou een uitzondering maken moeten ze dat voor alle werknemers doen (als ze erom vragen) en dat zullen ze niet willen.
Hoi, Op mijn afdeling zijn er 2 collega's die al een vast rooster hebben, die hebben ze van voor de fusie met een andere regio en was toen goedgekeurd door het vorige afdelingshoofd. Er is nu nog een andere collega zwanger en zij wilt ook een vast rooster, dus hopelijk is dat in ons voordeel. Anders hebben ze een grote kans dat we beide weggaan, ik weet niet of ze dat wel willen. Dan moeten ze 2 nieuwe mensen aannemen en inwerken op 3 locaties, dat duurt ongeveer een jaar voor die nieuwe mensen dezelfde diensten kunnen draaien als wij nu doen. Groetjes Saskia