Mn man denkt dat we t niet redden financieel als..

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Jucade, 20 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi Hoi,

Wij hebben het ook hoor, wij verdienen nu circa 3000 netto per maand bij fulltime werken, maar ik ga zo ook maar 3 dagen werken.... ikben echt zon regelmuts... maar ik heb zelf in zware periodes gezeten dati k het makkelijk ga redden. Maar je bent gewend aan de extra inkomsten.

Wij zullen nu circa 500 euro naar beneden gaan, en zullen dan circa 1000 euro netto overhouden per maand.... en dat alleen voor boodschappen en andere onzin dingetjes die je graag wilt aanschaffen. Wij hebben het geluk dat we niet elke week in de kroeg zitten of uitgaan... kan me trouwens niet heugen dat we dat ooit wel hebben gedaan eigenlijk.

Maar 1000 euro of 700 euro is echt veel hoor... kijk maar naar de alleenstaande moeders bijv. . die een uitkering hebben.. die moeten het van dat geld zo en zo al doen alles gaat er dan nog vanaf... believe me girl.... wij mogen nog van geluk spreken.

En je moet je alleen even aanpassen... wij hebben er een handje van om bijv bij boodschappen halen overdreven veel dingen te halen... voornamelijk lekkere dingen hahahaha.. en dat kan niet te weinig zijn natuurlijk, alles moet merk zijn..... ik ga naar de winkel met de gedachte 50 euro mag het max kosten... nou believe me... 100 euro is neits dan hoor....

Maar vanaf nu ben ik al winkels aan het testen waar het lekker goedkoop is en leuk is om te winkelen.... en het liefst neem ik man lief niet eens mee.. maar ja ik mag niet te veel tillen meer..

Maar dat scheelt echt wel hoor. Nu zit ik ongeveer op 250 euro per manad voor boodschappen.. houdt in dat ik nog circa 700 euro over houd.... en waar ga ik dat dan aan spenderen... met andere woorden... ik ben een verwend nest heb teveel luxe nog...

En ik vind het knap hoe mensen het doen af en toe hoor.... en die hebben soms nog wel 2 of meer kinderen... petje af.... maar goed je moet je eraan laten wennen. Dus zou zeggen probeeer het alvast uit en kijk of het werkt.

Doegie

2. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Momenteel heb ik een contract voor vier fulltime dagen in de week, en mijn man werkt 5 dagen in de week. Wij hebben ook wel een aardig netto bedrag per maand te besteden (ongeveer 3700 euro), maar ik merk wel dat ik begin te leven naar ons salaris. Truitje hier, extra cadeautje daar, dat hakt er toch wel in !

Ik heb besloten om vier dagen in de week te blijven werken omdat we net een nieuw huis hebben gekocht en omdat mijn man van plan is om als we eenmaal gesetteld zijn een eigen bedrijf op te starten. Ik zal dan dus hoofdverdiener gaan worden.

3. swaf

swaf Lid

16 jan 2007
    20
    0
    0
    Utrecht
    Mijn man heft ook een tijdje geen inkomen gehad omdat hij een eigen bedrijf was begonnen en toen was ik ook de hoofdverdiener.
    Inmiddels loopt zijn bedrijf goed en heeft hij een goed salaris, met bijkomende winstuikeringen etc. Hij verdient nu zelfs meer dan ik.
    Ik durf eigenlijk niet te zeggen hoeveel wij te besteden hebben, want het is echt best veel en daarom is het voor ons ook zo gemakkelijk om veel kinderopvang etc. te hebben en ons leven goed georganiseerd te hebben.
    Wij hebben naast drie dagen oppas aan huis ook nog twee keer per week een hulp in de huishouding. Riant dus.
    Ik besef dat dat voor andere mensen moeilijker is.
    Maar ook ik weet hoe het is om wat krapper te leven. Toen mijn man geen inkomen had deed ik ook boodschappen bij de Aldi en de Lidl en dat scheelde in die tijd echt heel veel! DE AH is nu wel goedkoper gelukkig..
    Verder leven wij nog steeds niet op hele ruime voet, we zijn altijd best zuinig, behalve ons huis (we wonen in een groot en duur huis), dat is wel duur....

4. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Als ik de berichtjes zo lees, loopt me het water haast in de mond hihi.
    Bij ons komt enkel het loon van mn vriend binnen en dat gaat geheel op aan vaste lasten! :cry:
    Als ik niet bij zou springen, dan komen we elke maand 200 euro tekort!
    Je wordt indd creatief met inkopen, uit eten/bios/theater/pretpark/vakantie gaan we zowat nooit, alleen de hoognodige kadootjes voor verjaardagen, geen nieuwe kleren en ga zo maar door...
    Maar dat neemt onze wens voor een kindje niet weg!

Racebabe

5. frumpje

frumpje Actief lid

22 mrt 2007
    175
    0
    0
    ik wil nog wel even een opmerkingt maken, dat het erg scheelt waar je in NL woont. Toen ik met mijn man verhuisde in de randstad en een eigen huis ging kopen, gingen mijn ouders naar Limburg verhuizen. Zodoende konden we goed kijken wat het verschil is in kosten en dat scheelkt echt HEEL VEEL! Limburg (noord) is echt vele malen goedkoper dan de randstad. Niet allen huizen zoals iedereen denkt, maar ook boodschappen en andere belastingen. Dit kan echt tot vele honderden euro's schelen. Daarom zal het voor de een makkelijker zijn om van 700 euro rond te komen dan voor de ander.

Daarbij is partime werken is idd een keuze. De een moet gewoon werken omdat ze het financieel niet redden. Ik verdien ook een aardig inkomen(waar de meeste hier een maand met 3 personen van rond moeten komen incl vaste lasten) en 1 dag minder werken scheelt dan ook gelijk heel veel geld! In mijn studententijd daarentegen betaalde ik alles voor 700 euro inclusief woning, vakanties 2x per jaar en collegegeld en boeken 3000e per jaar. Dus het is maar hoe je het bekijkt.

Deel Deze Pagina