Hou oud is je man als ik vragen mag? Want vaak doen ze het niet onder een bepaalde leeftijd namelijk.... Wij hebben nu 2 kindjes en zijn er allebei vast van overtuigd dat het hierbij blijft, dus in principe zou manlief zich kunnen laten 'helpen'. Maar ik ben 25 en hij 26, dus no way dat dat gaat gebeuren nog... Wat ALS Ik vind het heel rigoreus en mijn advies is ook echt goed praten! Want ik zou het ook niet netjes vinden van je vriend als hij gewoon bij zijn punt blijft terwijl jij het er niet mee eens bent, zoiets beslis je met zijn tweeen
ja als je man te jong is..doen ze er zo en zo moeilijk over! en ik denk dat je dit onderwerp zo en zo nu even moet laten rusten.....vele vinden hun kind straks zooooooooooo schattig,dat ze heel anders over dingen na gaan denken!mijn vriendin wilde noooooooooooooooooooit kinderen....nu heeft ze er 1 van 3 rond lopen,en proberen ze voor de 2e te gaan!
aww echt onwijs bedankt voor alle reacties!! Nouja mijn man is al wel wat ouder, hij word deze maand 31. Dus hij heeft er wel de leeftijd voor denk ik.. Ikzelf ben een stuk jonger, ik word eind dit jaar 21. (Mijn mannetje heeft echt een babyface Je zou hem echt minstens 10 jaar jonger schatten haha, ook qua karakter) Dus tja zn leeftijd zit wel goed qua sterilisatie.. grr. Maar ik vind dat idee om hem voor te stellen om ff te wachten tot ze een half jaar is een heel goed idee, ik ga het binnenkort ff bespreken met hem!! Heel veel liefs xxx
nou ik vind dat ieder zijn mening moet gerespecteerd moet worden ,maar in dat geval vind ik toch dat je om elkaar moet denken ,want je bent nog maar 21 ,veel te jong om hier bij te laten , terwijl je helemaal niet acter staat , als je nou 35 of ouder was oke ik zou zeggen probeer spiraaltje , dat van geur heb ik ook nooit van gehoord trouwens , dat je krampen krijg of bloeding is meer bekend , maar dat niet , zou het niet daardoor laten probeer met hem te praten , als hij na een spiraal van 5 jaar nog steeds zo over denkt , dan weetje je en hij zelf ook wel genoeg
Moeilijke kwestie hoor. Een kinderwens kan heel erg diep zitten. Als blijkt over een half jaartje dat hij het echt niet meer wil, kan jij daar dan mee leven? Je bent nog zo jong.... (om even terug te komen op een van de eerste berichten; vruchtbare dagen uitrekenen terwijl je aan de pil zit kan helemaal niet!!! Misschien handig voor sommige mensen zich te verdiepen hoe die pil nou werkt) Heel veel succes met deze kwestie en ik hoop dat jullie snel een goede oplossing/overeenkomst vinden .
Is het een optie om na de zwangerschap samen in gesprek te gaan met de huisarts of gyn? Om mogelijke anticonceptie te bespreken. Misschien kan hij/zij beter uitleggen wat mogelijk en haalbaar is voor jullie allebeide. Ik denk nu dat ik nooit sterilisatie zou willen en moet er nu ook niet aan denken dat mijn vriend dat ooit zou doen. Want wat als er iets gebeurt waardoor de hele situatie en misschien het gevoel veranderd (Ichtus noemde het voorbeeld één van de twee komt te overlijden) En ik zou idd zeker wachten tot na de zwangerschap. Sterkte samen met het maken van een weloverwogen beslissing!
Moeilijk situatie.. Ik zou het waarschijnlijk ook heel erg vinden. Puur omdat mijn kinderwens heel groot is.. Ook hem begrijp ik wel, als je iets niet wilt wil je het niet. En ik weet niet hoe goed het zou zijn als ik nu zou zeggen dat het egoïstisch van hem is, want het is gewoon iets wat of in je zit of niet in je zit.. Hoop dat jullie eruit komen!
Hoe oud is je vriend. Heb het namelijk gezien bij vrienden van ons. Zij wilden ook geen kinderen meer. Hebben er namelijk 4 en bij hem deden ze het eerst niet want stel dat je nog kinderen wilt. Ze vonden hem toen ook nog te jong. (30 jaar). Hij moest allerlei testen en gesprekken doen en toen pas kon hij het laten doen.
Weer bedankt voor alle reacties Die tip om samen eens naar de huisarts te gaan vind ik ook een supertip! Natjuh: Mijn man word eind deze maand 31 jaar. Persoonlijk vind ik dat hij nu wel de juiste leeftijd heeft om vader te worden, maar echt te jong zou ik hem niet noemen.. Maargoed het is voor mannen altijd nog anders dan voor vrouwen he.. Als zijn fysieke conditie gewoon goed blijft kan hij over 10 jaar nog wel een kindje verwekken. Ik zou dan dus pas 30 zijn. .. Het gaat even om het idee.