Hoi die kleine van me heeft zo'n honger elke keer , we geven hem 120 ml zuipt ie zo op , soms komt er wel eens wat uit , maar daarna heeft ie gelijk weer honger ? Wat was jullie schema ook alweer bij ongeveer een week oud om de 4/5 uur drinken geven??? Hij heeft dan nu ook darmkrampjes even in bad gedaan maar zo zielig is dat dat gaat dan door merg en been he, als ze pijn hebben , kruikje in bed gedaan, hebben jullie nog wat tips ?? gr jmm
Bij 1 week oud laat je toch geen 4/5 uur tussen? volgens mij laat je max 3uur tussen de voedingen overdag zodat je op 6 komt, en 's nachts geef je op verzoek. Qua hoeveelheid weet ik het niet, lijkt me best veel 135cc aangemaakte voeding voor een baby van 1 week.
Krampjes: - veel dragen tegen je aan met je hand op zijn buik en zijn beentjes opgetrokken; - fietsen met de beentjes, buikje masseren met warme handen en babyolie;
Wij deden om de drie uur (soms 2,5 uur). Ons meisje was vrij zwaar na de bevalling dus wij zaten ook vrij snel op 120 cc. Ze is nu 1 maand en krijgt nu 150 cc per voeding. Daar doet ze het prima op vooralsnog. Onze meid had in het begin ook onwijs last van darmkrampjes. Veel geprobeerd en het is echt zoeken naar wat je baby het lekkerste vindt. Onze meid vind het erg fijn als ik haar met haar ruggetje tegen mijn borst aan houdt en ik mij helemaal om haar heen vouw. Lekker beentjes opgetrokken, helemaal in mijn armen. We hebben ook infacol gebruikt en werkt voor ons ook. Tevens voeding speciaal tegen darmkrampjes gaan gebruiken en de Difrax fles en speen. Succes verder!
Toen mijn dochter zo oud was kreeg ze nog 90+3, elke drie uur. Infacol voor elke fles geven werkt hier heel goed.
Misschien kan je eens proberen de kleine op je arm op zn buik te leggen.. Misschien verzacht het wat En denk echt niet dat ie gelijk honger heeft.. Maar wat ik heb begrepen.. Als ze krampjes hebben dan helpt het de pijn te verzachten als ze drinken.. Misschien dat het daarom lijkt alsof ie honger heeft Onze kleine zat met 2 weken ook nog elke 3 uur op 90 cc
Mijn dochter heeft úúúúren in de draagdoek gezeten. Een Bondolino of andere soft structured carrier kan ook. Als je maar geen BabyBjörn-achtig ding gebruikt, dat is slecht voor de heupen, oncomfortabel voor jezelf en juist met darpkrampjes is het fijn om met opgetrokken beetjes te zitten. Dat is ook de houding in een draagdoek of SSC. Je kunt ook een klein warmtecompresje tussen jullie buiken in doen, hoewel je met je eigen lichaam ook al erg zorgt voor ontspanning. Baby's hebben huidhonger. Sterkte, deze perdiode kan best pittig zijn. Ook voor jou.
houdt hij dat vol??? 4/5 uur geen drinken?? is echt wel een beetje lang hoor! infacol helpt wel goed voor krampjes. ook de dr. brown fles is erg fijn...en dan kan je hem nog dragen tegen krampjes. of tegen je aan...buik tegen buik...of omgedraaid op je onderarm, met zijn buikje op jou onderarm. als het echt erg is kan je hem plat leggen en dan met zijn beentjes gaan fietsen...
onze kleine man is van 5 januari en drinkt om de drie uur, de laatste week wel een beetje veriabel,soms red hij drie uur neit maar soms ook wel 3,5 uur. hij woog bij de geboorte 2600 gram en zit nu op 3535 .hij krijgt borstvoeding uit een fles (had neit genoeg energie om uit de borst te drinken). eerst kreeg hij infacol maar nu een een vsm druppeltje, want van de infocalo kreeg hij ineens een afschuw als we het gaven. hij drinkt gemiddeld 120 cc per voeding en komt rond 2 uur s nachts en dan tussen 5 en 6. bij zo'n kleintje om de 4 a 5 uur is wel een tijd denk ik persoonlijk?