Naar buiten in de kou

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pepepe, 28 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pepepe

pepepe Lid

10 mei 2011
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze baby is tweeëneenhalve week oud. We zijn al na een week met 'm naar buiten gegaan. En daarna bijna elke dag. Vandaag een wandeling van 1,5u. Ging erg goed.
    Vanaf de geboorte houdt hij zijn warmte goed vast.

Morgen willen we weer een wandeling van ruim een uur maken. Het is morgen alleen wel een stuk kouder. Is het aan te raden? Extra dekentje in de kinderwagen? Een kruik mee wordt afgeraden (waarom? Omdat de kruik door de beweging verplaatst? Of andere redenen?).
    Andere tips?

Wat zijn de meningen hier?

2. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ik zou gewoon lekker naar buiten gaan. Lekker warm aankleden, met mutsje en slofjes, evt een extra dekentje, wrapper oid.
    Geen kruikje, want die koelt buiten ook af waardoor je zoontje het nog kouder kan krijgen...je kan evt wel de kinderwagen even voorverwarmen, en als je naar buiten gaat kruikje eruit halen.
    Als je weer thuis komt dan evt tempen en een kruikje geven om weer lekker warm te worden.

3. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Mij is verteld dat te warm voor die kleintjes slechter is dan te koud. Maar omdat zo'n kleintje natuurlijk stil ligt moet je hem wel wat dikker inpakken dan bij jezelf. Voorverwarmen met een kruik is altijd lekker en een wrapper met een deken lijkt mij voldoende. Gewoon in de gaten houden af en toe in het nekje voelen. Baby handjes zijn vaak koud dus dat zegt niks en ook in het gezicht kun je het niet goed voelen! Gewoon lekker naar buiten!!!

4. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Lekker naar buiten met je kleintje. Kruik achterwege laten ivm afkoelen. Wel een mutsje op. Af en toe even het nekje voelen zolang die warm is, gaat het goed.

5. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    #5 lenka, 29 jan 2012
    Laatst bewerkt: 29 jan 2012
    ...

6. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga ook iedere dag wandelen, zolang het over is zie ik hier geen probleem in. Wat ik wel doe is een extra badhanddoek onder het matrasje voor de koude en afkoeling langs onder van je bak tegen te gaan.

Deel Deze Pagina