Wanneer trappelzak/slaapzak

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zindy, 3 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zindy

Zindy Actief lid

31 dec 2008
    306
    0
    0
    Onze kleine is een flinke man (woog 4590 gram bij de geboorte en groeit flink). Hij is ook erg sterk en beweegt als een gek in zijn wieg; het hele ding schudt heen en weer haha. Maar hij trapt ook zijn dekens los. In zijn eigen bedje is dit minder, omdat ik het daar strakker vast kan maken.

Nu willen we hem 's nachts ook in zijn eigen bed in zijn eigen kamer leggen (nu doen we dit alleen overdag), maar ik vind het zo'n eng idee! Dat ik hem minder goed hoor... straks komt ie onder zijn dekens terecht!

Vanaf welke leeftijd mag hij in een trappelzak?
    Mag dat nu al? Daar zou ik me geruster bij voelen... lijkt me veiliger.
    Hij rolt ook al op zijn zij, is gewoon erg sterk/druk.

En er zijn toch van die winter trappelzakken? Hebben die lange mouwen? Zijn kamer wordt redelijk fris 's nachts, dan lijkt me dat het beste?

2. tulip

tulip Niet meer actief

ja hoor mijn meisje lag ook met 2 weken in een slaapzak. Niet omdat ik de dekens eng vond, maar omdat ze zichzelf wakker trappelde. Waar je goed op moet letten is dat het hoofdgedeelte niet te wijd is, dus dat hij er niet in kan zakken. Ik had idd ook lange mouwen.

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Vanaf 2 minuten? die van mij lag toen al in de slaapzak haha :)

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Vanaf dag 1 kan een goedzittende slaapzak. Ik heb nooit winterslaapzakken gebruikt maar alleen badstoffen van de HEMA dat heeft altijd prima gewerkt. Het hangt erg van je kindje af en ook een beetje wat ze gewend raken.

Ik heb trouwens zelf niet vanaf dag 1 een slaapzak gebruikt maar vanaf een week of 11. Daarvoor hebben we een bakerzak gebruikt en gewoon een katoenen dekentje.

5. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ons dochtertje ging ook al gauw in de slaapzak (de eerste week al) omdat ze het hele bedje door rolde en dat met een slaapzakje wat werd beperkt! Maar al snel vond ze uit hoe ze moest rollen en omhoog duwen met slaapzakje aan haha! Maar goed dan lag ze in ieder geval niet koud zonder dekentjes...

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Hier ook al rond die leeftijd een slaapzakje, die badstoffen van de Hema heb je ook in kleinere maatjes en sluiten mooi aan.

Deel Deze Pagina