Vriend is hier ook in 1x gestopt toen zijn zaad achteruit bleef gaan. Hij is de week door gekomen met lolly's. Zodra hij trek had ging hij dingen doen waarbij je niet kan roken.
typisch dat het altijd degene zijn die NIET ROKEN die zo makkelijk praten... sex is een goede manier om niet aan roken te denken alleen word de behoefte voor een sigaret na de sex des te erger en 24 uur sex is geen optie neem ik aan... inderdaad lolly's en er zijn tegenwoordig ook goede medicijnen voor informeer eens bij de huisarts
Probeer m positief te steunen. Benoem waarvoor hij het, probeer hem met andere dingen af te leiden. Toch zal hij het zelf moeten doen.
Laser behandeling bij pro stop !!! Mijn vriend heeft totaal geen behoefte meer aan roken. Google maar eens...
Oh ik weet hoe moeilijk het is!! Zelf ook jaren gerookt. Tijdens het zwanger worden heb ik wel gerookt , zelfs toen we er achter kwamen dat ik geen eisprong had en aan de clomid ging. Maar nu ik zwanger ben (weet het nu 2 weken) ben ik toch "gestopt". "Gestopt" omdat ik geen pakjes meer koop , me vriend thuis niet meer rookt alleen op werk. maar ik soms een zwakte heb en wel eens een hijs van iemand neem. Gelukkig is dat al een week geleden dus al een week niet gerookt. Wees lief voor hem , spreek hem moed in. Hij kan het maar moet zelf echt willen. Het lukt hem wel!!
Gewoon elke keer als hij wil roken, flink met hem gaan zoenen Is zijn mond en hoofd ook bezig met heeeeeeeel wat anders
kheb van alles geprobeerd lief zijn, afleiding zoeken,boos worden thelpt allemaal niet, hij is nu van 4 pakjes per week na 2 pakjes per week, gisterenavond nog een keer goed gesprek gehad met hem kijken wat dat nog weer doet, morgen moet jij weer voor zaad onderzoek
Jeetje zeg...hij lijkt wel een klein kind dat geen snoepje mag en jij de overbezorgde moeder die m dan stiekem eentje geeft... Allebei normaal doen en gewoon stoppen met roken. Tuurlijk is t moeilijk maatje doet t wel ergens voor.
mee eens!! ik ben 13 jaar geleden in een keer gestopt zonder hulpmiddelen nooit geen behoefte meer gehad. en ik rookte een pakje per dag Minderen had ik niet gekunnen want dan blijft er nicotine aanwezig en dan blijft de verslaving in stand gehouden Kom op laat je man het eens laten zien dat hij een vent is. En alle zooi het huis uit gooien.
Ik denk dat hij veel baat heeft bij een cursus. Mijn moeder heeft die cursus met haar collega's gedaan. Beetje als de AA, stelde ik me dat zo voor, hahaha. Maar je wordt ook steeds gestimuleerd en mensen die er echt verstand van hebben helpen je. En je moet iets zoeken ipv roken. Sommigen gaan kauwgom kauwen bijv of lollies eten. Maar hij kan het niet alleen, dus zoek verantwoorde hulp. Van de 11 collega's is iedereen nog steeds gestopt! Dus het werkt echt wel
Mee eens.. Snap niet dat hij voor zoiets niet kan/wil stoppen. Vele zijn stevige rokers maar als ze zwanger willen worden/een positieve test hebben direct alles wegsmijten en stoppen. TS der man heeft slecht zaad en weet dat dat verbeterd kan worden door stoppen met roken maar rookt gewoon door als een ketter, dan is de wil /drang voor een sigaret groter dan die voor een kind
Tjah je stopt of niet... Ik vind dit een beetje raar, je weet dat er gezondheids problemen van zijn, en dat je daardoor geen kinderen kunt krijgen en toch ga je tegen alles in door... Issie ook zijn ballen kwijtgeraakt door t roken??? Een beetje vent kan daar toch zijn schouders onder zetten? Snap dat t heel moeilijk is, ben zelf een ex roker.
Mijn man lukte het ook niet. En die rookt inmiddels nog steeds. Als hij het niet wilt dan wilt hij niet en lukt stoppen met roken ook niet..
Mijn ervaring was dat mijn man het echt echt moest willen en toen ging het heel makkelijk. Voorheen had hij nooit een goede reden gehad om te stoppen. Had het al eerder geprobeerd omdat ik het storend en vies vond, maar dna is het geen interne motivatie en mislukt het. Nu het kindje onderweg is + een aantal mensen in zijn directe omgeving (kennissen en collega's) overleden zijn als direct gevolg van het roken was voor hem de druppel om alla direct te stoppen. Zonder motivatie is het erg lastig vol te houden.. Dus misschien heeft hij nog een tweede motivatie nodig, en kun je er samen achterkomen wat dit kan zijn?
Wat een kei harde reactie.s weer zeg. Dat het iemand niet lukt om te stoppen betekend niet dat er geen wil is. Blablabla en blablabla. Pas gelden heb ik het met mijn ha er over gehad. Zeg wel jammer dat die pillen uit het pakket gehaald zijn voor vergoeding. Zegt ze nou er zijn nog verzekeringen die het vergoeden. Misschien is dat nog een optie voor jou man. De ha en ik hebben afgesproken dat ik het met haar er dit jaar nog eens goed over gaat hebben en wie weet ga ik ook de stap wagen naar het stoppen met roken. Ben er niet dagelijks mee bezig maar zie wel in dat ik niet zo door moet gaan. Dus misschien hij naar de ha en kijken of hij misschien die medicijnen voor het stoppen met roken kan krijgen en begeleiding. Ik ben me geestelijk steeds meer bezig aan het houden van hoe ga ik het aanpakken. Zo in een dag stoppen ga ik NOOIT vol houden. Maar wil het zeker wel een kans gaan geven. En zeker voor mijn gezondheid.
Mijn man rookte een pakje sigaretten per dag. Is vrachtwagenchauffeur en dus veel op de weg. Wij zijn vorig jaar de mmm in gegaan en hij is meteen gestopt. Heus heeft hij het wel eens moeilijk maar er is ons alles aan gelegen om een gezond kindje krijgen. Dat zou toch ook reden genoeg moeten zijn. Al stopt hij alleen al tijdens jullie traject.
sorry hoor mijn man is geen klein kind hoor:S beetje rare reactie, denk je dat hij het nu in een keer niet meer wil? beetje raar sommige mensen roken ook met een rden en als die reden niet makelijk is op te lossen is het ook moeilijker, we hebben het er over gehad dat we nu deze uitslag nog afwachten (morgen moet hij weer inleveren) en dat we vanuit die uitslag verder gaan kijken. (dankje @knap)